Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság az Alstom metrókocsikra beadott típusengedély-kérelmet. Ez azt jelenti, hogy a fővárosnak fel kell bontania a metrókocsik szállítására kötött 65 milliárd forintos szerződést, annak ellenére, hogy az ár felét már kifizették - írja az Index.
A kérelmet a következők miatt utasították el. Először is nem bizonyosodott be, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel a vonatkozó jogszabályban előírtaknak, illetve nem bizonyított, hogy a fékrendszer legalább olyan biztonsági szintet képvisel, mint a jogszabályi előírások szerint kialakított fékberendezések. A járművön alkalmazott műszaki megoldás nem zárja ki egyértelműen a jármű akaratlan indíthatóságát.
Fotó: hu.alstom.com
Emellett
az utólagosan elrendelt, és a jármű hibamentes üzemét bizonyítani
hivatott tartampróbán feltárt hibák a járműre telepített különféle
vezérlő szoftverek további módosítását igénylik.
A döntésnek
számos kihatása lesz. Többek között új pályázatot kell kiírni a
metrókocsikra, ami akár egy évvel is eltolhatja a 4-es metró 2013 év
végére tervezett átadását.
Ha az új szerelvények nem jönnek,
akkor a jelenlegi, 2-es metrón közlekedő orosz kocsikon egy 3,2
milliárdba kerülő átfogó karbantartást kell elvégezni. A 4-es metró
uniós támogatását is érintheti az ügy.
Az elsőfokú hatósági döntés nem jogerős.
Előzmények (07. 29.)
Új metró kocsik: elbukja az Alstom a hatósági tesztet?
Sem a Nemzeti Közlekedési Hatóság, sem az Alstom nem akart egyelőre nyilatkozni arról, hogy mi lett az új metró kocsik biztonsági vizsgálatának eredménye, de BKV-s forrásokból úgy tudjuk, nem szerepeltek jól a vagonok a teszteken. A baj továbbra is a fékekkel van.
Nem szerepeltek jól egy múlt heti tesztelésen az Alstom metró kocsik,
amelyeket a 4-es és a 2-es metró vonalára szán a közlekedési vállalat -
értesült a Hírszerző BKV-s körökből. Úgy tudjuk, a közlekedési cég
Fehér úti telephelyén a múlt héten csütörtökön és pénteken végeztek el
két vizsgálatot.
A teszteken a fékek működését ellenőrizték. Információink szerint már az
álló vagon műszaki ellenőrzése sem sikerült jól: amikor a Nemzeti
Közlekedési Hatóság (NKH) szakembere megrángatta a fékvezetékeket, az
egyik egyszerűen a kezében maradt.
Három kör fék
Egy nappal később menetben a három fékrendszer működését ellenőrizték. A
magyar Országos Vasúti Szabályzat (OVSZ) előírásai szerint egy metró
kocsinak három, egymástól függetlenül működtethető fékrendszerrel kell
rendelkeznie, ebből kettő számára a fokozatmentes működtethetőség az
előírás, a harmadik gyakorlatilag a vészfék.
Az Alstom vagonokon az első kettőt egy szoftver irányítja, így ez a
magyar jogszabályok szerint nem is tekinthető két önálló fékrendszernek,
emiatt, mint az a BKV honlapján is olvasható, a francia cég derogációt
kért az NKH-tól az OVSZ idevágó előírásaira. A kérelem elbírálása
folyamatban van. Információink szerint amikor a tesztek során váratlan
áramszünetet modelleztek, mindkét fékrendszer leállt, a vagont csak a
vészfékkel lehetett megállítani.
Az Alstom nem ismeri a magyar jogszabályokat a fékekre vonatkozóan?! A kétkörös biztonsági fékrendszert is azért találták ki és találkozhatunk vele minden mai személygépkocsiban, mert az egyik kör hibája esetén a másikkal még meg lehetett állítani a járművet. Az egyik kör az első, a másik kör a hátsó kerekekre hat személygépkocsinál.
Az új Alstom vagon érkezése: nem diadalmenet egyelőre (Fotó: Magócsi Márton)
Egyelőre sem az NKH, sem az Alstom kommunikációs cége nem kívánt reagálni a Hírszerző megkeresésére, mondván, hogy a vizsgálat határideje július 31., csak azután adnak tájékoztatást. Így arra a kérdésünkre sem kaptunk választ, igaz-e az az információ, hogy az NKH által felkért külső szakértő szintén negatív véleményt fogalmazott meg.
Az Alstom kocsik körül már többször merültek fel problémák. A féken kívül a kerekek kopása,
ami a legnagyobb gondot okozza egyelőre. Héri József, a BKV műszaki
igazgatója a Fővárosi Közgyűlésben a nyár elején beszélt arról, hogy a
kerékkopásokra ők is kértek magyarázatot a franciáktól, és a kapott
válaszokat nem fogadták el, jelezték a problémát az NKH-nak.
Mi lesz, ha nem?
Korábban a Hírszerző is beszámolt róla, hogy a BKV mostani
vezérigazgatója feljelentést tett, mert az előző vezetés az Alstom
kocsik szín-, és formatervezésére, valamint ergonómiai kialakítására két céggel is leszerződött ugyanazon a napon,
a cégek szintén egy nap teljesítették a feltételeket, és mindketten
megkapták a pénzt, pedig az Alstom végül a széria felszereléssel
szállítja majd a vagonokat.
Már, ha egyáltalán megkapják rájuk az NKH engedélyét. Ha a hatóság végül
mégis nemet mond, azzal ismét komoly csúszást szenvedhet a 4-es metró
beruházása, és valószínűleg senki nem fogja tudni megmondani, mikor
cserélhetik le a régi, szovjet gyártmányú vagonokat a 2-es metró
vonalán.
A BKV egyébként, mint az a cég honlapján a témával foglalkozó
42. kérdésben is olvasható, már több mint 30 milliárd forintot kifizetett az Alstomnak, előlegként.
Kapcsolódó cikkek
|
|
M Imre 32 perce új videót töltött fel:
M Imre írta 4 órája a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:
This commercial is called "Bucking Bronco" ...
M Imre 4 órája új videót töltött fel:
M Imre 4 órája új videót töltött fel:
M Imre 12 órája új képet töltött fel:
M Imre 12 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 13 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 5 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 5 napja új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az Alstom cég a BKV ellen - francia pecsenye
Az Alstom szerződés további furcsaságai
Hurrá - Szeptembertől közlekedik az új metrókocsi
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett