Közlekedés: Egyelőre nem lesznek új metrókocsik Budapesten

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2711 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2711 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2711 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 643 fő
  • Képek - 3165 db
  • Videók - 2711 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 866 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság az Alstom metrókocsikra beadott típusengedély-kérelmet. Ez azt jelenti, hogy a fővárosnak fel kell bontania a metrókocsik szállítására kötött 65 milliárd forintos szerződést, annak ellenére, hogy az ár felét már kifizették  - írja az Index.

 

A kérelmet a következők miatt utasították el. Először is nem bizonyosodott be, hogy az alkalmazott fékrendszer megfelel a vonatkozó jogszabályban előírtaknak, illetve nem bizonyított, hogy a fékrendszer legalább olyan biztonsági szintet képvisel, mint a jogszabályi előírások szerint kialakított fékberendezések. A járművön alkalmazott műszaki megoldás nem zárja ki egyértelműen a jármű akaratlan indíthatóságát.

 

Fotó: hu.alstom.com

 

Emellett az utólagosan elrendelt, és a jármű hibamentes üzemét bizonyítani hivatott tartampróbán feltárt hibák a járműre telepített különféle vezérlő szoftverek további módosítását igénylik.

A döntésnek számos kihatása lesz. Többek között új pályázatot kell kiírni a metrókocsikra, ami akár egy évvel is eltolhatja a 4-es metró 2013 év végére tervezett átadását.
Ha az új szerelvények nem jönnek, akkor a jelenlegi, 2-es metrón közlekedő orosz kocsikon egy 3,2 milliárdba kerülő átfogó karbantartást kell elvégezni. A 4-es metró uniós támogatását is érintheti az ügy.

 

Az elsőfokú hatósági döntés nem jogerős.

 

Előzmények (07. 29.)

Új metró kocsik: elbukja az Alstom a hatósági tesztet?

 

Sem a Nemzeti Közlekedési Hatóság, sem az Alstom nem akart egyelőre nyilatkozni arról, hogy mi lett az új metró kocsik biztonsági vizsgálatának eredménye, de BKV-s forrásokból úgy tudjuk, nem szerepeltek jól a vagonok a teszteken. A baj továbbra is a fékekkel van.

 

Nem szerepeltek jól  egy múlt heti tesztelésen az Alstom metró kocsik, amelyeket a 4-es és a 2-es metró vonalára szán a közlekedési vállalat - értesült a Hírszerző BKV-s körökből. Úgy tudjuk, a közlekedési cég Fehér úti telephelyén a múlt héten csütörtökön és pénteken végeztek el két vizsgálatot.

A teszteken a fékek működését ellenőrizték. Információink szerint már az álló vagon műszaki ellenőrzése sem sikerült jól: amikor a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) szakembere megrángatta a fékvezetékeket, az egyik egyszerűen a kezében maradt.  


Három kör fék


Egy nappal később menetben a három fékrendszer működését ellenőrizték. A magyar Országos Vasúti Szabályzat (OVSZ) előírásai szerint egy metró kocsinak három, egymástól függetlenül működtethető fékrendszerrel kell rendelkeznie, ebből kettő számára a fokozatmentes működtethetőség az előírás, a harmadik gyakorlatilag a vészfék.


Az Alstom vagonokon az első kettőt egy szoftver irányítja, így ez a magyar jogszabályok szerint nem is tekinthető két önálló fékrendszernek, emiatt, mint az a BKV honlapján is olvasható, a francia cég derogációt kért az NKH-tól az OVSZ idevágó előírásaira. A kérelem elbírálása folyamatban van. Információink szerint amikor a tesztek során váratlan áramszünetet modelleztek, mindkét fékrendszer leállt, a vagont csak a vészfékkel lehetett megállítani.

Az Alstom nem ismeri a magyar jogszabályokat a fékekre vonatkozóan?! A kétkörös biztonsági fékrendszert is azért találták ki és találkozhatunk vele minden mai  személygépkocsiban, mert az egyik kör hibája esetén a másikkal még meg lehetett állítani a járművet. Az egyik kör az első, a másik kör a hátsó kerekekre hat személygépkocsinál.

 

Az új Alstom vagon érkezése: nem diadalmenet egyelőre (Fotó: Magócsi Márton)


Egyelőre sem az NKH, sem az Alstom kommunikációs cége nem kívánt reagálni a Hírszerző megkeresésére, mondván, hogy a vizsgálat határideje július 31., csak azután adnak tájékoztatást. Így arra a kérdésünkre sem kaptunk választ, igaz-e az az információ, hogy az NKH által felkért külső szakértő szintén negatív véleményt fogalmazott meg.


Az Alstom kocsik körül már többször merültek fel problémák. A féken kívül a
kerekek kopása, ami a legnagyobb gondot okozza egyelőre. Héri József, a BKV műszaki igazgatója a Fővárosi Közgyűlésben a nyár elején beszélt arról, hogy a kerékkopásokra ők is kértek magyarázatot a franciáktól, és a kapott válaszokat nem fogadták el, jelezték a problémát az NKH-nak.

Mi lesz, ha nem?


Korábban a Hírszerző is beszámolt róla, hogy a BKV mostani vezérigazgatója feljelentést tett, mert az előző vezetés az Alstom kocsik szín-, és formatervezésére, valamint ergonómiai kialakítására
két céggel is leszerződött ugyanazon a napon, a cégek szintén egy nap teljesítették a feltételeket, és mindketten megkapták a pénzt, pedig az Alstom végül a széria felszereléssel szállítja majd a vagonokat.

Már, ha egyáltalán megkapják rájuk az NKH engedélyét. Ha a hatóság végül mégis nemet mond, azzal ismét komoly csúszást szenvedhet a 4-es metró beruházása, és valószínűleg senki nem fogja tudni megmondani, mikor cserélhetik le a régi, szovjet gyártmányú vagonokat a 2-es metró vonalán.


A BKV egyébként, mint az a cég honlapján a témával foglalkozó 
42. kérdésben is olvasható, már több mint 30 milliárd forintot kifizetett az Alstomnak, előlegként.

 

 

Kapcsolódó cikkek


(forrás: penzcentrum.hu, hirszerzo.hu)

Címkék: 4 alstom biztonság bkv budapest demszky egykörös fékberendezés kocsis istván kétkörös metro nkh négyes probléma teszt

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre 32 perce új videót töltött fel:

M Imre írta 4 órája a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:

This commercial is called "Bucking Bronco" ...

M Imre 4 órája új videót töltött fel:

M Imre 4 órája új videót töltött fel:

M Imre 12 órája új képet töltött fel:

Chuck_norris_elott_bezartak_az_ugyfelkaput_de_o_bemaszott_a_kormanyablakon_2196063_2853_s

M Imre 12 órája új képet töltött fel:

Chuck_norris_egy_kenyerpiriton_regisztral_az_ugyfelkapura_2196062_8735_s

M Imre írta 13 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...

M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....

M Imre írta 5 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:

Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....

M Imre 5 napja új képet töltött fel:

Elfogadtak_az_m9es_autout_nyomvonalat_meg_budapestet_is_erinti_a_lepes_2195966_9653_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu