Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://index.hu/belfold/budapest/2012/10/31/jovore_350_forint_lesz_egy_vonaljegy/
írja az index.hu MTI hírre alapozva
Tömegközlekedési tarifaemelésről döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. 2013 január elsejétől egy vonaljegy 350 forintba, egy havi teljes árú bérlet 10 ezer 500 forintba kerül majd. A közgyűlés által elfogadott előterjesztés rögzíti, hogy az árak differenciáltan emelkednek, több környéki bérlet és jegy ára nem változik. A legnagyobb mértékben, 15 százalékkal a metrószakaszjegy drágul 260-ról 300 forintra. Az emelés után a tanuló havi bérlet 3850 helyett 4150 forintba, a tízdarabos gyűjtőjegy pedig 2800 helyett háromezer forintba kerül. A kedvezményes éves bérlet ára 107 ezer forintról 114 600 forintra változik.
Korlátozást jelent, hogy az eseti jegyek (vonaljegy, gyűjtőjegy, metrószakaszjegy, átszállójegy) a tarifa- vagy évváltást követő egy évig használhatók fel januártól, így egy 2012-es jegyet 2013. december 31-ig lehet felhasználni. Eltörlik a helyszíni pótdíj utólagos rendezésének lehetőségét, így januártól nem lesz arra lehetőség, hogy két napon belül rendezzék a tartozást 50 százalékos engedménnyel, a bérletbemutatás lehetőségét pedig 8 naptári napról két munkanapra csökkentették, a díjmentes utazásra jogosult személyek viszont az eddigi évi 2 alkalom helyett bármennyiszer bemutathatják az utazásra jogosító dokumentumokat.
További változás, hogy az egyszelvényes éves Budapest bérleteket tetszőleges kezdő dátummal is meg lehet venni, a kisgyerekes bérletigazolványok érvényessége viszont 12 hónap helyett hat hónap lesz. A teljes árú bérletek januártól a bérletigazolvány helyett személyi igazolvánnyal vagy jogosítvánnyal is érvényesek lesznek, ezek azonosító számát kell majd a szelvényre ráírni.
A tarifák emelésével, valamint a főváros és a kormány forrásainak felhasználásával 2013-ban is finanszírozható marad a budapesti közösségi közlekedés - mondta György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes. A Fővárosi Közgyűlés szünetében György István újságíróknak azt mondta, jövőre a BKV 140 milliárd forintból fog működni, ebből a jegyárbevételek 52 milliárdot tehetnek ki. Az emeléssel 1 milliárd forintos pluszbevételre számítanak, és bár ez "csepp a tengerben", tarthatatlan lenne, ha nem emelnék a jegyek és a bérletek árát.
Az előterjesztés jelezte, hogy ha érvényben maradt volna az inflációkövető emelést tartalmazó "Bajnai-Demszky-Horváth" megállapodás, akkor most 15 százalékkal lennének magasabbak a jegy- és bérletárak, egy jegy 370 forintba, a havi teljes árú bérlet 11 300 forintba kerülne.
Horváth Csaba MSZP-s frakcióvezető a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján lila, BKK-feliratú lufikkal a kezében arról beszélt, hogy az MSZP szerint Tarlós István főpolgármester, Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója és a fővárosi Fidesz-frakció hazugságon alapuló kommunikációja, politikája megbukott az áremeléssel.
|
|
M Imre írta 5 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Jakob Grosse-Ophoff egy németországi kortárs művész, ...
M Imre írta 14 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
HBweb: Hajnali kedélyborzoló: ma, azaz 2025. október 3-án ...
M Imre írta 14 órája a(z) Várkonyi Csibészek - Hét Völgy videóhoz:
Legyen szerencséd címmel érkezett a Várkonyi Csibészek ...
M Imre 14 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Rákosrendezőről is ismerős cég áll minden idők egyik ...
M Imre írta 1 napja a(z) Miért készül annyi használhatatlan kerékpárút még ma is? blogbejegyzéshez:
Körbeért a Balaton környéki kerékpáros hálózat |...
M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk járatára váltott jegyet a legújabb magyar műhold | ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
HBweb: Már több helyen is megjelent, hogy a MÁV ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) A Citadell és az Ikarus újdonságai más buszokkal is összevetve (+ VEKE összeállítás) blogbejegyzéshez:
A Toyota és a Mazda is az e- autók akkuját használná ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
BKK - a pótdíjazás változása (a rendelkezés 2016. május 1-jén lép hatályba)
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
Botos, sánta a bérlet szerint minden nyugdíjas - a piktogramot megváltoztatja a BKK