Közlekedés: KRESZ változás 2014. szeptember 4-től - főként a gyermekek védelme érdekében

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://www.tolnambb.eoldal.hu/cikkek/kresz-valtozas-2014.-szeptember-1-jetol.html

írja a tolnambb.eoldal.hu

(Baleset-megelőzési Bizottság, Tolna megye-Szekszárd)

 

Kismértékű KRESZ-módosításra került sor, amely megtiltja az álló gyermekszállító buszok melletti elhaladást, pontosítja a gyerekülések első ülésre szerelésének szabályait, viszont megengedi az autósoknak, hogy az oktatási intézmények előtt bizonyos időszakokban ne kelljen csökkentett sebességgel hajtaniuk.

Mindhárom szabály a gyermekek a közlekedőkkel szembeni védelmét szolgálja – most vegyük sorra a három hamarosan bevezetésre kerülő/módosuló szabályt.

Gyermekszállítók melletti elhaladás

Az új szabály értelmében, amennyiben egy gyermekszállító busz a megállóban áll, és a gyerekek le- és felszállnak, nemhogy hátulról előzni, szemből elhaladni sem lehet majd mellette. 2013 májusa előtt csak csökkentett sebességet írt elő a KRESZ a hátulról a buszt megelőzőknek. 2013 májusában aztán szigorítottak a szabályon, azóta a megállóban álló gyermekszállítót megelőzni is tilos. Most jön a szabály harmadik módosítása, miszerint az álló busz mellett a szemközti sávban sem haladhat el jármű.

network.hu

Ez a szabály akkor érvényesül, ha a buszon elöl és hátul is feltüntetik, hogy “Gyermekszállítás”, továbbá a buszvezető az elakadásjelzővel jelzi, nem csak várakozik, hanem a gyerekek le- vagy felszállnak épp. Természetesen a szabály a párhuzamos közlekedésre nem alkalmas utakra vonatkozik (tehát kétszer egysávos utakra).

Sebességkorlátozás az oktatási intézmények környékén
Ez a szabály némi enyhítést jelent az autósoknak az eddigiekhez képest: eddig az oktatási intézmények környékén mindig lassítani kellett 30 km/h sebességig, mostantól azonban egy külön kihelyezett tábla fogja jelezni, hogy az autósok milyen időintervallumban kell betartaniuk ezt a sebességet. Tehát az iskolák, óvodák mellett kihelyezett “Gyermekek” tábla alatt kell figyelni a kiírt időpontokat, ha épp azon kívül haladtok el, nem kell 30 km/h-val menni. Ez az idő igazodni fog a tanítási idő kezdetéhez és végéhez.

network.hu

Gyerekülések

A KRESZ mostantól egyértelművé teszi, hogy a gyermekbiztonsági rendszer az első utas ülésbe is szerelhető, háttal azonban csak akkor, ha az üléshez nincs légzsák vagy ki van kapcsolva.

Az uniós szabályozás új elemeként a Közlekedési Minisztérium bevezeti az úgynevezett i-Size gyermekbiztonsági rendszerek használatának lehetőséget. Ennek az a lényege, hogy a szabály által meghatározott ülés fokozott védelmet nyújt az oldalirányú ütközéssel szemben is, ráadásul könnyebb a beszerelésük is. A szabálynak megfelelő üléseken a gyártó feltünteti a gyermek súlyát.

A szabályok kihirdetésükkor léptek érvénybe, azaz 2014. szeptember 4-én, a szabályokat tartalmazó Magyar Közlöny 121. számának megjelenésekor:

 

- online

http://www.magyarkozlony.hu/dokumentumok/7e39e64c1a0e7c8a1e556a9b2eb4f1c268bb463f/megtekintes

 

- letölthető (PDF)

www.magyarkozlony.hu/hivatalos-lapok/d8699401f3db8ea57ffd79cbc778a35316b348df/dokumentumok/7e39e64c1a0e7c8a1e556a9b2eb4f1c268bb463f/letoltes

( http://www.magyarkozlony.hu/ )

 

 

Megszületett a gyermekülések biztonságosabb generációja, és az immár az első üléseken is elhelyezhető, akár a menetiránnyal szemben is. A gyermekszállító buszokat az egysávos utakon tilos lesz kikerülni, és számítani kell arra, hogy az iskolák környékén 30 km/h-ra korlátozzák a megengedett sebességet - hangzott el a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

http://www.hirado.hu/2014/09/03/modosul-a-kresz-ezek-a-legfontosabb-valtozasok/

írja a hiradó.hu

 

A gyermekülések egy újabb generációja született meg egy uniós szabvány átültetésével, az i-size többletbiztonságot nyújt a korábbi szériákhoz képest, jobban védi a gyermeket az oldalirányú, és a hátulról érkező ütésekkel szemben – jelentette ki Lovas Károly, a Magyar Autóklub főtitkár-helyettese a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

 

Hozzátette: mindez azonban nem jelenti azt, hogy ki kellene dobni a régi gyermeküléseket. Felhívta a figyelmet arra: a jogszabályok 150 centiméterig, vagy 14 éves korig írják elő a gyermekülést, vagy az ülésmagasítót.A most hatályba lépő KRESZ-változások között említette, hogy immár az első ülésen is elhelyezhető a gyermekülés. A menetiránnyal szemben azonban csak akkor fordítható, ha a gépjárműben nincs, vagy kikapcsolható a légzsák.

 

A gyermekszállító buszokat az egysávos utakon tilos lesz kikerülni, meg kell várni, amíg a gyermekek le- és felszállnak. Kivéve, ha az út alkalmas párhuzamos közlekedésre.

 

Fokozottan kell majd figyelni az iskolák környékén a sebességkorlátozó táblákat is. Tavaly májustól az iskolák környékén a gyermekek feliratú közlekedési táblák mellett kiegészítő jelzésként is feltüntetik a 30 km/h-s sebességkorlátozást. Itt azonban könnyítést is enged az új jogszabály: időben és távolságra leszűkíthetik a korlátozást.

 

A hangfelvétel: https://db.tt/AuXXC5V4

 

 

Kapcsolódó hivatkozások

 

- Gyermeküléssel kapcsolatban is van változás a szeptembertől érvényes KRESZ-módosításban

http://www.szuloklapja.hu/hivatalos-ugyek/2794/gyermekulessel-kapcsolatban-is-van-valtozas-a-szeptembertol-ervenyes-kresz-modositasban.html

 

- Figyelem! Fontos ponton változik a KRESZ ősszel

http://www.femina.hu/hirhatter/kresz_valtozas

 

- A legfrissebb KRESZ módosítások

http://tanulovezeto.eu/node/616

 

network.hu

 

A kép forrása: http://static.femina.hu/hirhatter/kresz_valtozas/aut_nagy.jpg (femina.hu)


 

226/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet
http://www.opten.hu/ugyved/light/torvtar/torvszoveg.php?twhich=271153
a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, valamint az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. (VI. 18.) Korm. rendelet módosításáról


A Kormány

az 1. alcím tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés a) pont 9. alpontjában,

a 2. alcím tekintetében az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény 28. § (1) bekezdés e), k) és m) pontjában

kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



1. A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet módosítása

1. § A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a továbbiakban: R1.) 20. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) "Gyermekszállítás" (160/a. ábra): a gyermekeket szállító autóbusz vagy az iskolabusz elején és hátulján elhelyezett - legalább 40x40 cm méretű, fényt kibocsátó, megvilágított vagy fényvisszaverő - tábla az álló jármű környezetében gyermekek közlekedésére figyelmeztet. Tilos a "Gyermekszállítás" táblával megjelölt autóbuszt kikerülni, valamint mellette a szembejövő forgalomnak elhaladni, ha az párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úttesten áll és a gyermekek be- és kiszállását a vezető az autóbusz mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével jelzi."

2. § Az R1. 26. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Ha a 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt a 97. ábra szerinti kiegészítő jelzőtábla alkalmazásával távolságot jelöltek meg, akkor az így megjelölt útszakaszon - ha a közúti jelzésekből más nem következik- legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni. A kiegészítő jelzőtábla jelezheti, hogy a sebességkorlátozás csak meghatározott időszakra érvényes."

3. § Az R1. 48. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A gépkocsiban vagy a mopedautóban - a (8) bekezdésben foglalt kivétellel - 150 cm-nél alacsonyabb gyermek csak a testméretéhez és testsúlyához igazodó kialakítású gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gyermekbiztonsági rendszert a jármű e célra gyárilag kialakított rögzítési pontjaihoz, vagy az üléshez tartozó biztonsági övhöz kell a gyártója által megadott szerelési információknak megfelelően rögzíteni. A jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban a jármű első üléséhez a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhető be, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gyermeket a gyermekbiztonsági rendszerhez tartozó hevederekkel (pántokkal) is rögzíteni kell."

4. § Az R1. 67. §-a a következőd) ponttal egészül ki:

(Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja:)

"d) a járművekben a biztonsági övek és gyermekbiztonsági rendszerek kötelező használatáról szóló 91/671/EGK tanácsi irányelv módosításáról szóló, 2014. február 27-i 2014/37/EU bizottsági végrehajtási irányelv."

5. § Az R1. 1. számú függeléke az 1. melléklet szerint módosul.



2. Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. (VI. 18.) Korm. rendelet módosítása

6. § Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. (VI. 18.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R2.) 12. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az EETS szolgáltató köteles biztosítani, hogy szolgáltatása a nyilvántartásba vétele után 24 hónapon belül lefedje a teljes EETS szolgáltatásba bevont valamennyi magyarországi és külföldi útszakaszt (EETS terület), továbbá az EETS területet érintő változás esetén, vagy ha a lefedettség valamilyen okból már nem teljes, azt hat hónapon belül helyreállítja."

7. § Az R2. 15. § (1) bekezdésében a "két naptári hónap" szövegrész helyébe az "egy naptári hónap", a "kéthavi becsült" szövegrész helyébe az "egyhavi becsült" szöveg lép.



3. Záró rendelkezések

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

9. § Ez a rendelet

a) a járművekben a biztonsági övek és gyermekbiztonsági rendszerek kötelező használatáról szóló 91/671/EGK tanácsi irányelv módosításáról szóló, 2014. február 27-i 2014/37/EU bizottsági végrehajtási irányelvnek, valamint

b) a Közösségen belüli elektronikus útdíjszedési rendszerek átjárhatóságáról szóló, 2004. április 29-i 2004/52/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek

való megfelelést szolgálja.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök



1. melléklet a 226/2014. (IX. 4.) Korm. rendelethez

Az R1. 1. számú függelékének módosítása

Az R1. 1. számú függelék III. fejezet j) pontja a következő j/f) alponttal egészül ki:

(Gyermekbiztonsági rendszer testsúly szerinti csoportba sorolása: a benne elhelyezhető gyermek testsúlya szerint:)

"j/f) csoportba sorolás nélkül: a gyártó által meghatározott és a gyermekbiztonsági rendszeren feltüntetett mérettartomány és megengedett legnagyobb testsúly."

forrás: opten.hu

 

 

Címkék: 30 km/h eets elhaladás előzés gyermek gyermekbiztonsági rendszer gyermekszállító gyermekszállító busz gyermekülés i-size iskola kikerülés kresz lovas károly módosítás oktatás oktatási intézmény párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest sebességkorlátozás szembejövő forgalom útdíj ülésmagasító

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 19 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu