Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
10 éve | M Imre | 0 hozzászólás
http://www.tolnambb.eoldal.hu/cikkek/kresz-valtozas-2014.-szeptember-1-jetol.html
írja a tolnambb.eoldal.hu
(Baleset-megelőzési Bizottság, Tolna megye-Szekszárd)
Kismértékű
KRESZ-módosításra került sor, amely megtiltja az álló gyermekszállító
buszok melletti elhaladást, pontosítja a gyerekülések első ülésre
szerelésének szabályait, viszont megengedi az autósoknak, hogy az
oktatási intézmények előtt bizonyos időszakokban ne kelljen csökkentett
sebességgel hajtaniuk.
Mindhárom szabály a gyermekek a
közlekedőkkel szembeni védelmét szolgálja – most vegyük sorra a három
hamarosan bevezetésre kerülő/módosuló szabályt.
Gyermekszállítók melletti elhaladás
Az
új szabály értelmében, amennyiben egy gyermekszállító busz a megállóban
áll, és a gyerekek le- és felszállnak, nemhogy hátulról előzni, szemből
elhaladni sem lehet majd mellette. 2013 májusa előtt csak csökkentett
sebességet írt elő a KRESZ a hátulról a buszt megelőzőknek. 2013
májusában aztán szigorítottak a szabályon, azóta a megállóban álló
gyermekszállítót megelőzni is tilos. Most jön a szabály harmadik
módosítása, miszerint az álló busz mellett a szemközti sávban sem
haladhat el jármű.
Ez a szabály akkor érvényesül, ha a buszon
elöl és hátul is feltüntetik, hogy “Gyermekszállítás”, továbbá a
buszvezető az elakadásjelzővel jelzi, nem csak várakozik, hanem a
gyerekek le- vagy felszállnak épp. Természetesen a szabály a párhuzamos
közlekedésre nem alkalmas utakra vonatkozik (tehát kétszer egysávos
utakra).
Sebességkorlátozás az oktatási intézmények környékén
Ez
a szabály némi enyhítést jelent az autósoknak az eddigiekhez képest:
eddig az oktatási intézmények környékén mindig lassítani kellett 30 km/h
sebességig, mostantól azonban egy külön kihelyezett tábla fogja
jelezni, hogy az autósok milyen időintervallumban kell betartaniuk ezt a
sebességet. Tehát az iskolák, óvodák mellett kihelyezett “Gyermekek”
tábla alatt kell figyelni a kiírt időpontokat, ha épp azon kívül
haladtok el, nem kell 30 km/h-val menni. Ez az idő igazodni fog a
tanítási idő kezdetéhez és végéhez.
Gyerekülések
A
KRESZ mostantól egyértelművé teszi, hogy a gyermekbiztonsági rendszer az
első utas ülésbe is szerelhető, háttal azonban csak akkor, ha az
üléshez nincs légzsák vagy ki van kapcsolva.
Az uniós szabályozás
új elemeként a Közlekedési Minisztérium bevezeti az úgynevezett i-Size
gyermekbiztonsági rendszerek használatának lehetőséget. Ennek az a
lényege, hogy a szabály által meghatározott ülés fokozott védelmet nyújt
az oldalirányú ütközéssel szemben is, ráadásul könnyebb a beszerelésük
is. A szabálynak megfelelő üléseken a gyártó feltünteti a gyermek
súlyát.
A szabályok kihirdetésükkor léptek érvénybe, azaz 2014.
szeptember 4-én, a szabályokat tartalmazó Magyar Közlöny 121. számának
megjelenésekor:
- online
http://www.magyarkozlony.hu/dokumentumok/7e39e64c1a0e7c8a1e556a9b2eb4f1c268bb463f/megtekintes
- letölthető (PDF)
( http://www.magyarkozlony.hu/ )
Megszületett a gyermekülések biztonságosabb generációja, és az immár az első üléseken is elhelyezhető, akár a menetiránnyal szemben is. A gyermekszállító buszokat az egysávos utakon tilos lesz kikerülni, és számítani kell arra, hogy az iskolák környékén 30 km/h-ra korlátozzák a megengedett sebességet - hangzott el a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
http://www.hirado.hu/2014/09/03/modosul-a-kresz-ezek-a-legfontosabb-valtozasok/
írja a hiradó.hu
A gyermekülések egy újabb generációja született meg egy uniós szabvány átültetésével, az i-size többletbiztonságot nyújt a korábbi szériákhoz képest, jobban védi a gyermeket az oldalirányú, és a hátulról érkező ütésekkel szemben – jelentette ki Lovas Károly, a Magyar Autóklub főtitkár-helyettese a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Hozzátette: mindez azonban nem jelenti azt, hogy ki kellene dobni a régi gyermeküléseket. Felhívta a figyelmet arra: a jogszabályok 150 centiméterig, vagy 14 éves korig írják elő a gyermekülést, vagy az ülésmagasítót.A most hatályba lépő KRESZ-változások között említette, hogy immár az első ülésen is elhelyezhető a gyermekülés. A menetiránnyal szemben azonban csak akkor fordítható, ha a gépjárműben nincs, vagy kikapcsolható a légzsák.
A gyermekszállító buszokat az egysávos utakon tilos lesz kikerülni, meg kell várni, amíg a gyermekek le- és felszállnak. Kivéve, ha az út alkalmas párhuzamos közlekedésre.
Fokozottan kell majd figyelni az iskolák környékén a sebességkorlátozó táblákat is. Tavaly májustól az iskolák környékén a gyermekek feliratú közlekedési táblák mellett kiegészítő jelzésként is feltüntetik a 30 km/h-s sebességkorlátozást. Itt azonban könnyítést is enged az új jogszabály: időben és távolságra leszűkíthetik a korlátozást.
A hangfelvétel: https://db.tt/AuXXC5V4
Kapcsolódó hivatkozások
- Gyermeküléssel kapcsolatban is van változás a szeptembertől érvényes KRESZ-módosításban
- Figyelem! Fontos ponton változik a KRESZ ősszel
http://www.femina.hu/hirhatter/kresz_valtozas
- A legfrissebb KRESZ módosítások
http://tanulovezeto.eu/node/616
A kép forrása: http://static.femina.hu/hirhatter/kresz_valtozas/aut_nagy.jpg (femina.hu)
226/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet
http://www.opten.hu/ugyved/light/torvtar/torvszoveg.php?twhich=271153
a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet, valamint az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. (VI. 18.) Korm. rendelet módosításáról
A Kormány
az 1. alcím tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés a) pont 9. alpontjában,
a 2. alcím tekintetében az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény 28. § (1) bekezdés e), k) és m) pontjában
kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet módosítása
1. § A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a továbbiakban: R1.) 20. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6) "Gyermekszállítás" (160/a. ábra): a gyermekeket szállító autóbusz vagy az iskolabusz elején és hátulján elhelyezett - legalább 40x40 cm méretű, fényt kibocsátó, megvilágított vagy fényvisszaverő - tábla az álló jármű környezetében gyermekek közlekedésére figyelmeztet. Tilos a "Gyermekszállítás" táblával megjelölt autóbuszt kikerülni, valamint mellette a szembejövő forgalomnak elhaladni, ha az párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úttesten áll és a gyermekek be- és kiszállását a vezető az autóbusz mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével jelzi."
2. § Az R1. 26. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(6) Ha a 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt a 97. ábra szerinti kiegészítő jelzőtábla alkalmazásával távolságot jelöltek meg, akkor az így megjelölt útszakaszon - ha a közúti jelzésekből más nem következik- legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni. A kiegészítő jelzőtábla jelezheti, hogy a sebességkorlátozás csak meghatározott időszakra érvényes."
3. § Az R1. 48. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(7) A gépkocsiban vagy a mopedautóban - a (8) bekezdésben foglalt kivétellel - 150 cm-nél alacsonyabb gyermek csak a testméretéhez és testsúlyához igazodó kialakítású gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gyermekbiztonsági rendszert a jármű e célra gyárilag kialakított rögzítési pontjaihoz, vagy az üléshez tartozó biztonsági övhöz kell a gyártója által megadott szerelési információknak megfelelően rögzíteni. A jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban a jármű első üléséhez a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhető be, ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták. A 3 évnél fiatalabb gyermek csak gyermekbiztonsági rendszerben rögzítve szállítható. A gyermeket a gyermekbiztonsági rendszerhez tartozó hevederekkel (pántokkal) is rögzíteni kell."
4. § Az R1. 67. §-a a következőd) ponttal egészül ki:
(Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja:)
"d) a járművekben a biztonsági övek és gyermekbiztonsági rendszerek kötelező használatáról szóló 91/671/EGK tanácsi irányelv módosításáról szóló, 2014. február 27-i 2014/37/EU bizottsági végrehajtási irányelv."
5. § Az R1. 1. számú függeléke az 1. melléklet szerint módosul.
2. Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. (VI. 18.) Korm. rendelet módosítása
6. § Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő megtett úttal arányos díjról szóló 2013. évi LXVII. törvény végrehajtásáról szóló 209/2013. (VI. 18.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R2.) 12. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(2) Az EETS szolgáltató köteles biztosítani, hogy szolgáltatása a nyilvántartásba vétele után 24 hónapon belül lefedje a teljes EETS szolgáltatásba bevont valamennyi magyarországi és külföldi útszakaszt (EETS terület), továbbá az EETS területet érintő változás esetén, vagy ha a lefedettség valamilyen okból már nem teljes, azt hat hónapon belül helyreállítja."
7. § Az R2. 15. § (1) bekezdésében a "két naptári hónap" szövegrész helyébe az "egy naptári hónap", a "kéthavi becsült" szövegrész helyébe az "egyhavi becsült" szöveg lép.
3. Záró rendelkezések
8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
9. § Ez a rendelet
a) a járművekben a biztonsági övek és gyermekbiztonsági rendszerek kötelező használatáról szóló 91/671/EGK tanácsi irányelv módosításáról szóló, 2014. február 27-i 2014/37/EU bizottsági végrehajtási irányelvnek, valamint
b) a Közösségen belüli elektronikus útdíjszedési rendszerek átjárhatóságáról szóló, 2004. április 29-i 2004/52/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek
való megfelelést szolgálja.
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök
1. melléklet a 226/2014. (IX. 4.) Korm. rendelethez
Az R1. 1. számú függelékének módosítása
Az R1. 1. számú függelék III. fejezet j) pontja a következő j/f) alponttal egészül ki:
(Gyermekbiztonsági rendszer testsúly szerinti csoportba sorolása: a benne elhelyezhető gyermek testsúlya szerint:)
"j/f) csoportba sorolás nélkül: a gyártó által meghatározott és a gyermekbiztonsági rendszeren feltüntetett mérettartomány és megengedett legnagyobb testsúly."
forrás: opten.hu
|
|
M Imre írta 19 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Téli veszélyek - Biztonságos vezetés téli időjárási körülmények között
Változik a KRESZ - Erősebb jogszabályi védelem a közlekedő gyermekeknek (2013. május 1-től)
A kerékpárosok közlekedés-biztonságának javítása érdekében 2011. április 4-26. között fokozott közúti ellenőrzést tart a rendőrség
Ezer Gyerek program - oktatási, nevelési és szociális program a 8-14 éves iskolás gyermekek közösségi szerepvállalásának fejlesztésére