Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Remélem, Budapest várostörténészei majd legkésőbb 50-100 év múlva kiderítik és publikálják is, hogy 2011 őszén tulajdonképpen mi a franc zajlott a színfalak mögött a budai fonódó villamosvonal körül. Számomra ugyanis lassan kifejezetten parajelenségnek tűnik, ami a főváros egyik legfontosabb, de bizonyosan legnagyobb hatású villamosfejlesztése körül történik - vagyis, hát leginkább nem történik.
Ami biztos: Láng Zsolt, a második kerület elszabadult polgármestere szivatja/zsarolja/terrorizálja Budapestet azzal, hogy kijelentette: nem adja ki az engedélyeket a villamosvonal Margit híd alatti átvezetésére, mert annak megvalósításához - megdöbbentő módon - néhány száz parkolóhelyet meg kellene szüntetni. És ezt az embert - aki talán Budapest egyesítése óta példátlan módon tényleg egy egész várost akar hosszú távon hazavágni - láthatóan nem állítja meg senki.
Tarlós István, a nagy szuverén odamondogató már fél évvel ezelőtt kifejtette: ha Láng továbbra is ellenáll, akkor ő kőkemény lesz és nem csinál fonódó villamost. (Képzeljék el, mekkora érvágás ez a vélhetően az elmúlt húsz évben tömegközlekedési eszközt legfeljebb amerikai filmekben látott Lángnak...)
Vitézy Dávid, a budapesti tömegközlekedés főüdvöskéje - aki az utóbbi időben már azt őt e posztra juttató egyesülettel, a VEKÉ-vel sem áll szóba - azt mondta: ha Láng nem ad engedélyt a villamos átvezetésére, akkor ők bizony majd buszsávot csinálnak a helyére. (Ismét próbálják meg elképzelni, hogy a tokája fölött folyamatosan kajánul vigyorgó Lángnak mekkora elméleti fenyegetés egy néhány méteres buszsáv...)
Aztán jött Bús Balázs óbudai polgármester - akinek a gondjaira bízott választókat talán a leginkább irritálhatja Láng zsarolása - és nyomatékosan kijelentette: Óbuda szeretné, ha minél hamarabb teljes hosszában megvalósulna a budai fonódó villamosprojekt. (Gondoljanak bele, ennek a szelíd úrifiúnak a nyilván drámainak szánt állásfoglalásától hogy meghatódhatott Láng...)
Végül, de a legkevésbé sem utolsósorban megszólaltak a "projektgazda" Nemzeti Feljesztési Ügynökség vezetői is, akik kijelentették - sőt, mit kijelentették, egyenesen a pofánkba hazudták: teljes az egyetértés a budai fonódó villamoshálózatról, amely projekt több szakaszra bontva, minden szakaszra külön kiviteli tervet készítve valósul meg. Ami magyarra fordítva annyit jelent: Láng továbbra is keresztbefekszik az egységes budai villamoshálózatnak, ezért anyagilag mentve, ami menthető, legalább elkezdik az óbudai szakasz építését - konkrétan a 17-es villamosvonal korszerűsítését - hogy legalább az erre nyert uniós pénz egy része ne vesszen el.
Persze közben politikailag is mentve, ami menthető, hiszen azt hazudják: nagy az egyetértés a Fideszben, és a politikusok egymásnak vállvetve, erejüket megfeszítve dolgoznak a jövőnkért. Elvégre az nem fordulhat elő, hogy a nemzeti összefogás közepette valaki összefog az egész tömegközlekedő nemzettest ellen.
Szóval érti már a kedves olvasó, miért várom egyre türelmetlenebbül annak az ötven-száz évnek a leteltét, amikorra kiderül: milyen érdekek, erőviszonyok hozhatták úgy helyzetbe Láng Zsolt kerületi polgármestert, hogy képes legyen keresztbefeküdni egy olyan villamosfejlesztésnek, amely alapjában véve határozhatná meg Buda tömegközlekedésének következő évtizedeit - és amelynek lényege éppen az, hogy akárcsak egyetlen elemének elhagyása is lényegében kártyavárként borítja a tervet.
Mit tervet, álmot! Azt, hogy akár kombínósűrűséggel közlekedő, kényelmes, gyors kötöttpályás tömegközlekedési gerince legyen Budának. Olyan, aminek - ha elkészülne - a második kerületiek többsége is örülne, és Lángot menten újra polgármesterré választanák, mondván: biztos talpraesett fickó az, aki ilyesmire pénzt tud szerezni.
(forrás: noemisszio.blog.hu)
|
|
|
M Imre írta 20 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:
A világ legnagyobb fából készült vasúti hídja elhagyatottan áll ...
M Imre írta 20 órája a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:
A hatvanas években az Astoriánál adták át Budapest ...
M Imre írta 20 órája a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:
Ezekben a városokban a legjobb kerékpárosnak lenni ...
M Imre írta 20 órája a(z) James Webb űrteleszkóp pályája (animáció | Tudomány könnyedén) videóhoz:
Elveszett galaxis titkai tárulnak fel a Hubble képein | 2025 / 11...
M Imre írta 1 napja a(z) James Webb űrteleszkóp pályája (animáció | Tudomány könnyedén) videóhoz:
BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar - BME VIK: A ...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Robbantotta a netet a csepeli kohászok naptára Ahogy már ...
M Imre írta 2 napja a(z) Jos Verstappen, Minardi PS03 (2003/F1) Olaszország, Zandvoort (V10-es motor - 2015.06.28.) videóhoz:
Vályi István: Megint egy pilóta volt hiba nélkül és egy csapat ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Vécékbe is jutott hajójegy- automata 1,6 milliárd forint ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A Levegő Munkacsoport levele Tarlós István főpolgármesternek: Érdemes-e szétverni a buszsávok hálózatát? (2013. november 12.)
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
10 éve közlekednek Budapesten a TW 6000 típusú villamosok – 10 éves a 3-as villamos is
Budapesten elszállítják a közlekedést akadályozó járműveket - 2012. december 1-től