Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Folyik a műhelymunka, arról miként lehetne az elavult magyar
autóbuszparkot hazai gyártócégek termékeivel felújítani - mondta Fórián
István, miniszterelnöki megbízott a Napi Gazdaságnak.
A lap pénteki számában megjelent írás szerint évi 1000-1500 autóbuszt
is tudnának gyártani a magyarországi gyártók - a Kravtex, a NABI, a
Csabametál és az Alfa. Így megfelelő ütemben lehetne megfiatalítani a
Budapesten átlag 16 éves, vidéken 10 éves, 9000 darabos
autóbuszállományt.
Egy új busz beszerzési költsége 60-80 millió forint, így évi ezer busz
beállítása mintegy 60 milliárd forintba kerülne. Ez a jelenlegi
helyzetben reménytelennek tűnik - írta a Napi.
A miniszterelnöki megbízott feladata az állomány megújítását előkészítő
munka koordinálása. Szavai szerint a nyáron kezdődött műhelymunka
célja: a hazai gyártók feltérképezése, a csere vagy felújítás
gazdaságosságának felmérése, valamint az évente több milliárd forintos
program pénzügyi forrásainak tisztázása.
(PrivátBankár.hu)
Fellendítené a hazai buszgyártást a kormány, ami nagy lehetőség lehet a tőzsdén jegyzett Rábának is.
Fórián István személyében egy miniszterelnöki megbízott készíti elő az
elöregedett hazai buszpark megújítását, amelyre többek között a
szigorodó környezetvédelmi előírások miatt van szükség - írja a Napi
Gazdaság mai száma, amely szerint a hazai buszállomány mintegy 9000
darabból ál és matuzsálemi korú (Budapesten 16, vidéken 10 év az átlag
életkor).
Fórián a lapnak elmondta, hogy a nyár végén
elindult a műhelymunka, amelynek célja, hogy egyrészt feltérképezze,
milyen hazai beszállítók és gyártók vehetnének részt a modernizációs
programban, másrészt tisztázza a több milliárd forintos program
forrásait. A Napi Gazdaság cikke szerint évi 1500 darab busz készülhet
a hazai gyártóknál, miután Fórián szerint az egykor jelentős méretű
hazai buszgyártás szakmai és fejlesztési bázisa még mindig adott.
A
lap szerint a motorokat kivéve minden fődarabot képesek lennének hazai
gyártók előállítani, de a buszcsereprogram előkészítése nem lesz gyors
és zökkenőmentes sem. Elég csak arra gondolni, hogy egy busz 60-80
millió forintba kerül, ami azt jelenti, hogy évi 1000 új busz üzembe
állítása 60-80 milliárd forintba kerülne.
Véleményünk
szerint a Rába jól pozicionált lehet arra, hogy részt vegyen a hazai
buszpark modernizációjában, hiszen üléseket, ülésalkatrészeket,
komplett futóműveket és futómű alkatrészeket is képes lenne
beszállítani a hazai gyártáshoz.
Mint ismeretes, a Rába
elnök-vezérigazgatója, Pintér István 2008 májusa óta a Magyar
Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) elnöke és a menedzser az elmúlt
hónapokban több nyilatkozatában is hangoztatta azon véleményét, hogy a
hazai buszpark modernizációjában nagyobb szerepet kellene adni a hazai
gyártóknak.
A fenti kezdeményezés egyelőre túlságosan
gyerekcipőben jár ahhoz, hogy a konkrét lehetséges előnyöket
számszerűsíteni lehessen, de az biztos, hogy a Rába számára lehetőséget
jelent.
A cikk szerzője, Takács Szabolcs 0.01%-ot el nem érő tulajdonrésszel rendelkezik a Rábában.
Jogi nyilatkozat
(Portfolio.hu)
A magyar és az európai piac lehetne az új felvevő piac az autóbuszgyártó NABI Kft. számára, amely jelenleg amerikai városoknak szállít tömegközlekedési eszközöket - mondta el Baranyai Ferenc, a NABI ügyvezető igazgatója Budapesten csütörtökön azon az ünnepségen, amelyen amerikai útjára indították a hétezredik autóbuszt.
A "jubileumi" buszt a Florida állambeli Gold Coast városába szállítják.
Jelenleg a NABI azért az amerikai piacra gyárt, mert ott megfizetik azt
a minőséget, amit a magyar cég tud. A menedzsment viszont felkészült
arra, hogy a magyar és európai igényeknek megfelelő karosszériákat
tervezzen és gyártson autóbuszhoz, vagy akár trolibuszhoz és
villamoshoz - válaszolta az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére.
Az
acélvázas autóbusz karosszériák mellett a NABI CompoBus-okat is gyárt a
kaposvári gyárában. Ezek döntően műanyagvázú járművek, amelyeknek az
üzemeltetése jóval olcsóbb az acélvázasnál. Az amerikai nagyváros, Los
Angeles 2008-ban adott megrendelést 260 jármű gyártására, és tovább
740-re kért opciót, amiből 200-at már lehívtak. A szerződött
megrendelés így több mint 400, aminek a szállítását 2010 végéig kell
befejezni. Acélvázas autóbuszra kevesebb megrendelése van a NABI-nak -
ismerte el az ügyvezető igazgató. Hozzátette: az amerikai kormány a
gazdasági válság hatására a közösségi közlekedést támogatja, ami
kedvezőbb lehetőségeket jelent a NABI számára is.
A 450 dolgozót
foglalkoztató NABI Kft. az amerikai annistoni (Alabama állam) székhelyű
NABI Inc. költségközpontjaként működik, ami azt jelenti, hogy az
elvárás elsősorban a költséghatékonyság. A megtett intézkedések
eredményeként 2006 - az új közvetett tulajdonos, a Cerberus Capital
megjelenése óta - 25 százalékkal csökkentek a működési költségek.
A
dollár-forint árfolyam változása jelentősen befolyásolja a költségeket
- mondta Baranyai Ferenc -, de a fedezeti ügyletekkel ezt sikeresen
kezeli a menedzsment. Az éves árbevétel 8 milliárd forint körül van, az
adózott nyereség pedig az utóbbi években 600-900 millió forint között
mozgott. Tavaly viszont jelentősen visszaesett a profit a kaposvári
gyár újraindítása miatt.
(Napi gazdaság)
Előzmény és történelem
![]() |
Újra buszgyártás az Ikarusban |
Az új buszgyártó vállalat a Széles Gábor nevével fémjelzett Műszertechnika Rt. tulajdonában van, és több busztípusban gondolkodik. Az egyelőre Nova fantázianévvel illetett járművek prototípusának kifejlesztése jelenleg is folyik Székesfehérváron. A prototípus elkészülését júliusra ígérik a mérnökök, a sorozatgyártás pedig várhatóan szeptemberben indul, tudta meg a Napi Gazdaság.
A Nova autóbuszcsaládból jelenleg két, egy városközi és egy elővárosi közlekedésre használatos típus tervezését végzik jelenleg a mérnökök, akik e tervek szerint 2005-ig további négy típust fejlesztenek ki. A buszok célpiacai Magyarország és az egykori FÁK-tagállamokon kívül a dél-európai országok lesznek, mondta a Napi Gazdaságnak a társaság ügyvezető igazgatója, Takács István. A lap információi szerint az alkatrészgyártást az Ikarus Holding Rt. tagvállalatai végzik alvállalkozásban, és a buszok összeszerelése is Székesfehérváron zajlik majd az Ikarus Szerviz és Logisztika Kft.-nél. A buszok motorjait a Rába, a MAN és a Detroit Diesel szállítja, a Magyar Közlekedés című lap információi szerint. |
Meglátjuk ...
|
|
M Imre írta 29 perce a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Újabb elképesztő sportkocsival rukkoltak elő a horvátok | 2025....
M Imre írta 30 perce a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Stephen King visszatért az X-re, és egyből áruló szarházinak ...
M Imre írta 36 perce a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
A provokatőr piktor most sem kegyelmez. A hazai belpolitika...
M Imre írta 1 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Gázszag van a 2-es metró egész vonalán | 2025. február ...
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre 7 órája új videót töltött fel:
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: I BIKE BUDAPEST 2025 | 2025. április 26., szombat, 15:00, Városháza Park, Budapest, Károly krt., 1052 2025.04.26.
M Imre írta 9 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
... csak erős idegzetűeknek javasolt az alábbi videó és a ...
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
A Szabad Városok Szövetségét (Pact of Free Cities) 2019-ben ...
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Az Adománytaxi lett az Év Fővárosi Civil Szervezete idén |...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Nemzeti Kerékpáros Koncepció 2014-2020 (elkészült: 2013. május)
Elkészült és átadtuk az illetékeseknek a KEKE javaslatait a 2013-20 közötti időszak operatív programjaihoz
A hét idézete... publicisztika, vélemény
Az ombudsman a vak és gyengén látó emberek egyenlő közlekedési esélyeiért