Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Folyik a műhelymunka, arról miként lehetne az elavult magyar
autóbuszparkot hazai gyártócégek termékeivel felújítani - mondta Fórián
István, miniszterelnöki megbízott a Napi Gazdaságnak.
A lap pénteki számában megjelent írás szerint évi 1000-1500 autóbuszt
is tudnának gyártani a magyarországi gyártók - a Kravtex, a NABI, a
Csabametál és az Alfa. Így megfelelő ütemben lehetne megfiatalítani a
Budapesten átlag 16 éves, vidéken 10 éves, 9000 darabos
autóbuszállományt.
Egy új busz beszerzési költsége 60-80 millió forint, így évi ezer busz
beállítása mintegy 60 milliárd forintba kerülne. Ez a jelenlegi
helyzetben reménytelennek tűnik - írta a Napi.
A miniszterelnöki megbízott feladata az állomány megújítását előkészítő
munka koordinálása. Szavai szerint a nyáron kezdődött műhelymunka
célja: a hazai gyártók feltérképezése, a csere vagy felújítás
gazdaságosságának felmérése, valamint az évente több milliárd forintos
program pénzügyi forrásainak tisztázása.
(PrivátBankár.hu)
Fellendítené a hazai buszgyártást a kormány, ami nagy lehetőség lehet a tőzsdén jegyzett Rábának is.
Fórián István személyében egy miniszterelnöki megbízott készíti elő az
elöregedett hazai buszpark megújítását, amelyre többek között a
szigorodó környezetvédelmi előírások miatt van szükség - írja a Napi
Gazdaság mai száma, amely szerint a hazai buszállomány mintegy 9000
darabból ál és matuzsálemi korú (Budapesten 16, vidéken 10 év az átlag
életkor).
Fórián a lapnak elmondta, hogy a nyár végén
elindult a műhelymunka, amelynek célja, hogy egyrészt feltérképezze,
milyen hazai beszállítók és gyártók vehetnének részt a modernizációs
programban, másrészt tisztázza a több milliárd forintos program
forrásait. A Napi Gazdaság cikke szerint évi 1500 darab busz készülhet
a hazai gyártóknál, miután Fórián szerint az egykor jelentős méretű
hazai buszgyártás szakmai és fejlesztési bázisa még mindig adott.
A
lap szerint a motorokat kivéve minden fődarabot képesek lennének hazai
gyártók előállítani, de a buszcsereprogram előkészítése nem lesz gyors
és zökkenőmentes sem. Elég csak arra gondolni, hogy egy busz 60-80
millió forintba kerül, ami azt jelenti, hogy évi 1000 új busz üzembe
állítása 60-80 milliárd forintba kerülne.
Véleményünk
szerint a Rába jól pozicionált lehet arra, hogy részt vegyen a hazai
buszpark modernizációjában, hiszen üléseket, ülésalkatrészeket,
komplett futóműveket és futómű alkatrészeket is képes lenne
beszállítani a hazai gyártáshoz.
Mint ismeretes, a Rába
elnök-vezérigazgatója, Pintér István 2008 májusa óta a Magyar
Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) elnöke és a menedzser az elmúlt
hónapokban több nyilatkozatában is hangoztatta azon véleményét, hogy a
hazai buszpark modernizációjában nagyobb szerepet kellene adni a hazai
gyártóknak.
A fenti kezdeményezés egyelőre túlságosan
gyerekcipőben jár ahhoz, hogy a konkrét lehetséges előnyöket
számszerűsíteni lehessen, de az biztos, hogy a Rába számára lehetőséget
jelent.
A cikk szerzője, Takács Szabolcs 0.01%-ot el nem érő tulajdonrésszel rendelkezik a Rábában.
Jogi nyilatkozat
(Portfolio.hu)
A magyar és az európai piac lehetne az új felvevő piac az autóbuszgyártó NABI Kft. számára, amely jelenleg amerikai városoknak szállít tömegközlekedési eszközöket - mondta el Baranyai Ferenc, a NABI ügyvezető igazgatója Budapesten csütörtökön azon az ünnepségen, amelyen amerikai útjára indították a hétezredik autóbuszt.
A "jubileumi" buszt a Florida állambeli Gold Coast városába szállítják.
Jelenleg a NABI azért az amerikai piacra gyárt, mert ott megfizetik azt
a minőséget, amit a magyar cég tud. A menedzsment viszont felkészült
arra, hogy a magyar és európai igényeknek megfelelő karosszériákat
tervezzen és gyártson autóbuszhoz, vagy akár trolibuszhoz és
villamoshoz - válaszolta az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére.
Az
acélvázas autóbusz karosszériák mellett a NABI CompoBus-okat is gyárt a
kaposvári gyárában. Ezek döntően műanyagvázú járművek, amelyeknek az
üzemeltetése jóval olcsóbb az acélvázasnál. Az amerikai nagyváros, Los
Angeles 2008-ban adott megrendelést 260 jármű gyártására, és tovább
740-re kért opciót, amiből 200-at már lehívtak. A szerződött
megrendelés így több mint 400, aminek a szállítását 2010 végéig kell
befejezni. Acélvázas autóbuszra kevesebb megrendelése van a NABI-nak -
ismerte el az ügyvezető igazgató. Hozzátette: az amerikai kormány a
gazdasági válság hatására a közösségi közlekedést támogatja, ami
kedvezőbb lehetőségeket jelent a NABI számára is.
A 450 dolgozót
foglalkoztató NABI Kft. az amerikai annistoni (Alabama állam) székhelyű
NABI Inc. költségközpontjaként működik, ami azt jelenti, hogy az
elvárás elsősorban a költséghatékonyság. A megtett intézkedések
eredményeként 2006 - az új közvetett tulajdonos, a Cerberus Capital
megjelenése óta - 25 százalékkal csökkentek a működési költségek.
A
dollár-forint árfolyam változása jelentősen befolyásolja a költségeket
- mondta Baranyai Ferenc -, de a fedezeti ügyletekkel ezt sikeresen
kezeli a menedzsment. Az éves árbevétel 8 milliárd forint körül van, az
adózott nyereség pedig az utóbbi években 600-900 millió forint között
mozgott. Tavaly viszont jelentősen visszaesett a profit a kaposvári
gyár újraindítása miatt.
(Napi gazdaság)
Előzmény és történelem
Gazdaság - 2004. 03. 29. |
Újra buszgyártás az Ikarusban |
Mintegy 500 autóbusz magyarországi gyártását, hazai és külföldi piacokon való eladását tervezi 2005-ig a Széles Gábor nevével fémjelzett Hungarian Bus Kft. - írta a Napi Gazdaság. A buszok motorjait a Rába, a MAN és a Detroit Diesel szállítja, a Magyar Közlekedés című lap információi szerint. Az új buszgyártó vállalat a Széles Gábor nevével fémjelzett Műszertechnika Rt. tulajdonában van, és több busztípusban gondolkodik. Az egyelőre Nova fantázianévvel illetett járművek prototípusának kifejlesztése jelenleg is folyik Székesfehérváron. A prototípus elkészülését júliusra ígérik a mérnökök, a sorozatgyártás pedig várhatóan szeptemberben indul, tudta meg a Napi Gazdaság.
Az új buszgyártó vállalat a Műszertechnika Rt. tulajdonában van, és több busztípusban gondolkodik. Az egyelőre Nova fantázianévvel illetett járművek prototípusának kifejlesztése jelenleg is folyik Székesfehérváron. A prototípus elkészülését júliusra ígérik a mérnökök, a sorozatgyártás pedig várhatóan szeptemberben indul, tudta meg a Napi Gazdaság. A Nova autóbuszcsaládból jelenleg két, egy városközi és egy elővárosi közlekedésre használatos típus tervezését végzik jelenleg a mérnökök, akik e tervek szerint 2005-ig további négy típust fejlesztenek ki. A buszok célpiacai Magyarország és az egykori FÁK-tagállamokon kívül a dél-európai országok lesznek, mondta a Napi Gazdaságnak a társaság ügyvezető igazgatója, Takács István. A lap információi szerint az alkatrészgyártást az Ikarus Holding Rt. tagvállalatai végzik alvállalkozásban, és a buszok összeszerelése is Székesfehérváron zajlik majd az Ikarus Szerviz és Logisztika Kft.-nél. A buszok motorjait a Rába, a MAN és a Detroit Diesel szállítja, a Magyar Közlekedés című lap információi szerint. |
Meglátjuk ...
|
|
M Imre írta 16 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 16 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 16 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 16 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 17 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 23 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Nemzeti Kerékpáros Koncepció 2014-2020 (elkészült: 2013. május)
Elkészült és átadtuk az illetékeseknek a KEKE javaslatait a 2013-20 közötti időszak operatív programjaihoz
A hét idézete... publicisztika, vélemény
Az ombudsman a vak és gyengén látó emberek egyenlő közlekedési esélyeiért