Közlekedés: Megéljük, hogy magyar buszon utazunk?

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Folyik a műhelymunka, arról miként lehetne az elavult magyar autóbuszparkot hazai gyártócégek termékeivel felújítani - mondta Fórián István, miniszterelnöki megbízott a Napi Gazdaságnak.

A lap pénteki számában megjelent írás szerint évi 1000-1500 autóbuszt is tudnának gyártani a magyarországi gyártók - a Kravtex, a NABI, a Csabametál és az Alfa. Így megfelelő ütemben lehetne megfiatalítani a Budapesten átlag 16 éves, vidéken 10 éves, 9000 darabos autóbuszállományt.

Egy új busz beszerzési költsége 60-80 millió forint, így évi ezer busz beállítása mintegy 60 milliárd forintba kerülne. Ez a jelenlegi helyzetben reménytelennek tűnik - írta a Napi.

A miniszterelnöki megbízott feladata az állomány megújítását előkészítő munka koordinálása. Szavai szerint a nyáron kezdődött műhelymunka célja: a hazai gyártók feltérképezése, a csere vagy felújítás gazdaságosságának felmérése, valamint az évente több milliárd forintos program pénzügyi forrásainak tisztázása.

(PrivátBankár.hu)

 

Fellendítené a hazai buszgyártást a kormány, ami nagy lehetőség lehet a tőzsdén jegyzett Rábának is.

 

Fórián István személyében egy miniszterelnöki megbízott készíti elő az elöregedett hazai buszpark megújítását, amelyre többek között a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt van szükség - írja a Napi Gazdaság mai száma, amely szerint a hazai buszállomány mintegy 9000 darabból ál és matuzsálemi korú (Budapesten 16, vidéken 10 év az átlag életkor).

Fórián a lapnak elmondta, hogy a nyár végén elindult a műhelymunka, amelynek célja, hogy egyrészt feltérképezze, milyen hazai beszállítók és gyártók vehetnének részt a modernizációs programban, másrészt tisztázza a több milliárd forintos program forrásait. A Napi Gazdaság cikke szerint évi 1500 darab busz készülhet a hazai gyártóknál, miután Fórián szerint az egykor jelentős méretű hazai buszgyártás szakmai és fejlesztési bázisa még mindig adott.

A lap szerint a motorokat kivéve minden fődarabot képesek lennének hazai gyártók előállítani, de a buszcsereprogram előkészítése nem lesz gyors és zökkenőmentes sem. Elég csak arra gondolni, hogy egy busz 60-80 millió forintba kerül, ami azt jelenti, hogy évi 1000 új busz üzembe állítása 60-80 milliárd forintba kerülne.

  Véleményünk szerint a Rába jól pozicionált lehet arra, hogy részt vegyen a hazai buszpark modernizációjában, hiszen üléseket, ülésalkatrészeket, komplett futóműveket és futómű alkatrészeket is képes lenne beszállítani a hazai gyártáshoz.

Mint ismeretes, a Rába elnök-vezérigazgatója, Pintér István 2008 májusa óta a Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) elnöke és a menedzser az elmúlt hónapokban több nyilatkozatában is hangoztatta azon véleményét, hogy a hazai buszpark modernizációjában nagyobb szerepet kellene adni a hazai gyártóknak.

A fenti kezdeményezés egyelőre túlságosan gyerekcipőben jár ahhoz, hogy a konkrét lehetséges előnyöket számszerűsíteni lehessen, de az biztos, hogy a Rába számára lehetőséget jelent.

A cikk szerzője, Takács Szabolcs 0.01%-ot el nem érő tulajdonrésszel rendelkezik a Rábában.
Jogi nyilatkozat

(Portfolio.hu)

 

tthon erősítene a magyar buszgyártó

A magyar és az európai piac lehetne az új felvevő piac az autóbuszgyártó NABI Kft. számára, amely jelenleg amerikai városoknak szállít tömegközlekedési eszközöket - mondta el Baranyai Ferenc, a NABI ügyvezető igazgatója Budapesten csütörtökön azon az ünnepségen, amelyen amerikai útjára indították a hétezredik autóbuszt.

 

A "jubileumi" buszt a Florida állambeli Gold Coast városába szállítják. Jelenleg a NABI azért az amerikai piacra gyárt, mert ott megfizetik azt a minőséget, amit a magyar cég tud. A menedzsment viszont felkészült arra, hogy a magyar és európai igényeknek megfelelő karosszériákat tervezzen és gyártson autóbuszhoz, vagy akár trolibuszhoz és villamoshoz - válaszolta az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére.

Az acélvázas autóbusz karosszériák mellett a NABI CompoBus-okat is gyárt a kaposvári gyárában. Ezek döntően műanyagvázú járművek, amelyeknek az üzemeltetése jóval olcsóbb az acélvázasnál. Az amerikai nagyváros, Los Angeles 2008-ban adott megrendelést 260 jármű gyártására, és tovább 740-re kért opciót, amiből 200-at már lehívtak. A szerződött megrendelés így több mint 400, aminek a szállítását 2010 végéig kell befejezni. Acélvázas autóbuszra kevesebb megrendelése van a NABI-nak - ismerte el az ügyvezető igazgató. Hozzátette: az amerikai kormány a gazdasági válság hatására a közösségi közlekedést támogatja, ami kedvezőbb lehetőségeket jelent a NABI számára is.

A 450 dolgozót foglalkoztató NABI Kft. az amerikai annistoni (Alabama állam) székhelyű NABI Inc. költségközpontjaként működik, ami azt jelenti, hogy az elvárás elsősorban a költséghatékonyság. A megtett intézkedések eredményeként 2006 - az új közvetett tulajdonos, a Cerberus Capital megjelenése óta - 25 százalékkal csökkentek a működési költségek.

A dollár-forint árfolyam változása jelentősen befolyásolja a költségeket - mondta Baranyai Ferenc -, de a fedezeti ügyletekkel ezt sikeresen kezeli a menedzsment. Az éves árbevétel 8 milliárd forint körül van, az adózott nyereség pedig az utóbbi években 600-900 millió forint között mozgott. Tavaly viszont jelentősen visszaesett a profit a kaposvári gyár újraindítása miatt.

(Napi gazdaság)

 

Előzmény és történelem

 Gazdaság - 2004. 03. 29.
Újra buszgyártás az Ikarusban

 Mintegy 500 autóbusz magyarországi gyártását, hazai és külföldi piacokon való eladását tervezi 2005-ig a Széles Gábor nevével fémjelzett Hungarian Bus Kft. - írta a Napi Gazdaság. A buszok motorjait a Rába, a MAN és a Detroit Diesel szállítja, a Magyar Közlekedés című lap információi szerint.

 Az új buszgyártó vállalat a Széles Gábor nevével fémjelzett Műszertechnika Rt. tulajdonában van, és több busztípusban gondolkodik. Az egyelőre Nova fantázianévvel illetett járművek prototípusának kifejlesztése jelenleg is folyik Székesfehérváron. A prototípus elkészülését júliusra ígérik a mérnökök, a sorozatgyártás pedig várhatóan szeptemberben indul, tudta meg a Napi Gazdaság. 

 

 Az új buszgyártó vállalat a Műszertechnika Rt. tulajdonában van, és több busztípusban gondolkodik. Az egyelőre Nova fantázianévvel illetett járművek prototípusának kifejlesztése jelenleg is folyik Székesfehérváron. A prototípus elkészülését júliusra ígérik a mérnökök, a sorozatgyártás pedig várhatóan szeptemberben indul, tudta meg a Napi Gazdaság.

 A Nova autóbuszcsaládból jelenleg két, egy városközi és egy elővárosi közlekedésre használatos típus tervezését végzik jelenleg a mérnökök, akik e tervek szerint 2005-ig további négy típust fejlesztenek ki.

 A buszok célpiacai Magyarország és az egykori FÁK-tagállamokon kívül a dél-európai országok lesznek, mondta a Napi Gazdaságnak a társaság ügyvezető igazgatója, Takács István. A lap információi szerint az alkatrészgyártást az Ikarus Holding Rt. tagvállalatai végzik alvállalkozásban, és a buszok összeszerelése is Székesfehérváron zajlik majd az Ikarus Szerviz és Logisztika Kft.-nél. A buszok motorjait a Rába, a MAN és a Detroit Diesel szállítja, a Magyar Közlekedés című lap információi szerint.

 

Meglátjuk ...

 

Címkék: autóbusz ikarus innováció rába terv tömegközlekedés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 16 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:

A_nagykorut_50_ev_mulva_nina_kov_drondisztopiajaban__foto_olajos_tamas_with_midjourney_2180877_2621_s

Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...

M Imre írta 16 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre írta 16 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre 16 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...

M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...

M Imre írta 17 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:

Országos havazás a következő napokban már nem várható,...

M Imre 18 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 20 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:

A fényképen szereplő "úriember", aki...

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu