Közlekedés: Az ombudsman a vak és gyengén látó emberek egyenlő közlekedési esélyeiért

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3213 db
  • Videók - 2848 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Az Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának közleménye
http://os.mti.hu/hirek/78640/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-1_resz
http://os.mti.hu/hirek/78641/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-2_resz
írja az Országos Sajtószolgálat

A hangos utastájékoztatási rendszer nem működik a teljes villamos-, trolibusz- és autóbusz-hálózaton, ezért a vak és látássérült utasok jelenleg nem élhetnek egyenlő eséllyel a Budapesti Közlekedési Vállalat szolgáltatásaival. A busz- és villamosjáratok nagy részén akusztikus módon nem tájékoztatják az utasokat a megállóhelyekről és az átszállási lehetőségekről, ami a vak utasok számára ellehetetleníti, a látássérülteknek pedig jelentősen megnehezíti az önálló közlekedés lehetőségét. Szabó Máté alapjogi biztos a közlekedési vállalat vezérigazgatójának intézkedését kérte.

A BKV hangos utastájékoztatási rendszere korábban sokat segített a vak és gyengén látó embereknek, de a vidékről érkezőknek is azzal, hogy informált az átszállási lehetőségekről. A sorozatos forgalmi változások miatt azonban túl kicsinek bizonyult az idősebb járműveken üzemelő kijelző- és hangbemondó rendszerek memóriakapacitása, ezért a BKV még 2008-ban megszüntette ezt a szolgáltatását. Csupán néhány buszjárat új típusú járművein van berendezés, amely bemondja a következő megállót. Gondot jelent továbbá, hogy járatok számát a gyengén látó utasok számára olvashatatlan méretben írják ki. Ugyanez a probléma a legtöbb digitális kijelzővel, valamint a megállókban használt utastájékoztató táblákkal is és ott sem nem áll rendelkezésre olyan hallható jelzés, amely a látássérült várakozót értesítené, hányas számú járat érkezett a megállóba.

A társaság részben a problémák orvoslására megkezdte utastájékoztató rendszereinek integrált fejlesztését, melynek legfontosabb eszköze a FUTAR projekt. Jelenleg alapvetően a háttér infrastruktúra kiépítése folyik. 225 megállóban hangosítással is rendelkező közterületi utastájékoztató kijelzőt telepítenek. A FUTÁR projektnek is köszönhetően ugyan jelentős előrelépések történtek, azonban a törvényben meghatározott határidőhöz, 2010. január 1-jéhez képest jelentős a késedelem.

Mindezekre tekintettel a biztos kezdeményezte a közlekedési vállalat vezérigazgatójánál, hogy vegye fel a kapcsolatot a vakok és látássérültek érdekeit védő szervezetekkel, az ő javaslataikat is figyelembe véve tegye meg a szükséges intézkedéseket. Egy másik ombudsmani javaslat nyomán a BKV a gyengén látók számára erős kontraszttal, a vakok számára megfelelő programozási megoldásokkal támogatott honlapot készített. Szabó Máté további intézkedést nem kezdeményezett, felhívta azonban a BKV Zrt. vezérigazgatójának figyelmét arra, hogy folyamatosan gondoskodjon az akadálymentes honlap tartalmának rendszeres frissítéséről.

A jelentés a

http://www.ajbh.hu/allam/jelentes/201200037.rtf
oldalon olvasható.

Kiadó: Alapvető Jogok Biztosának Hivatala

 

 

-------------------------------------------------------------------

Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.

Címkék: alapvető jogok biztosa hivatala bkv autóbusz esélyegyenlőség futar projekt hangos utastájékoztatási rendszer információ közlekedés látássérült ombudsman szabó máté trolibusz tömegközlekedés vak villamos

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

Autó készítése vak autóvezetők számára
Dennis Hong robotika, lézeres távolságmérő, GPS és intelligens visszajelző eszközök segítségével vak vezetők számára épít autót. Nem "önvezető" autóról van szó, de egy olyan autóról, amelyben a nem látó vezető képes meghatározni a sebességet, a közelséget és az útvonalat - és önállóan vezetni. | 2011.
https://www.ted.com/talks/dennis_hong_making_a_car_for_blind_drivers
Felirat bekapcsolása:
http://szamitastechnika.network.hu/blog/szamitastechnika-klub-hirei/youtube-video-feliratai

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

Ne feledjétek, ma még tehettek a Kiserdő jövőjéért! Ma jár le a ...

M Imre írta 3 napja a(z) Újragondolják a zebrák csíkozását a németországi Erfurt városában képhez:

Ujragondoljak_a_zebrak_csikozasat_a_nemetorszagi_erfurt_varosaban_2197707_1305_s

A fehér csíkoknak nem az útra párhuzamosan, hanem azon ...

M Imre írta 3 napja a(z) Állásinterjú a MÁV-nál... képhez:

Allasinterju_a_mavnal_2122349_8686_s

Donat Gyenes: Ő itt Józsi. Hétfő reggel, Budapest belvárosa. ...

M Imre 4 napja új képet töltött fel:

Ujragondoljak_a_zebrak_csikozasat_a_nemetorszagi_erfurt_varosaban_2197707_1305_s

M Imre írta 1 hete a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Pákó tudásalapú vetélkedőn, linguisztika... https://www....

M Imre írta 1 hete a(z) Vita a Városligetről a Tilos Rádióban (ma) - sorozat blogbejegyzéshez:

Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...

M Imre írta 1 hete a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

MEGÁLL AZ ÉSZ - Közlekedésbiztonság a ...

M Imre írta 1 hete a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk tényleg csak egy SZÉLHÁMOS? Valamint ehhez...

M Imre írta 1 hete a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:

A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu