Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
11 éve | M Imre | 1 hozzászólás
Az Alapvető Jogok Biztosa Hivatalának közleménye
http://os.mti.hu/hirek/78640/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-1_resz
http://os.mti.hu/hirek/78641/az_alapveto_jogok_biztosa_hivatalanak_kozlemenye-2_resz
írja az Országos Sajtószolgálat
A hangos utastájékoztatási rendszer nem működik a teljes villamos-, trolibusz- és autóbusz-hálózaton, ezért a vak és látássérült utasok jelenleg nem élhetnek egyenlő eséllyel a Budapesti Közlekedési Vállalat szolgáltatásaival. A busz- és villamosjáratok nagy részén akusztikus módon nem tájékoztatják az utasokat a megállóhelyekről és az átszállási lehetőségekről, ami a vak utasok számára ellehetetleníti, a látássérülteknek pedig jelentősen megnehezíti az önálló közlekedés lehetőségét. Szabó Máté alapjogi biztos a közlekedési vállalat vezérigazgatójának intézkedését kérte.
A BKV hangos utastájékoztatási rendszere korábban sokat segített a vak és gyengén látó embereknek, de a vidékről érkezőknek is azzal, hogy informált az átszállási lehetőségekről. A sorozatos forgalmi változások miatt azonban túl kicsinek bizonyult az idősebb járműveken üzemelő kijelző- és hangbemondó rendszerek memóriakapacitása, ezért a BKV még 2008-ban megszüntette ezt a szolgáltatását. Csupán néhány buszjárat új típusú járművein van berendezés, amely bemondja a következő megállót. Gondot jelent továbbá, hogy járatok számát a gyengén látó utasok számára olvashatatlan méretben írják ki. Ugyanez a probléma a legtöbb digitális kijelzővel, valamint a megállókban használt utastájékoztató táblákkal is és ott sem nem áll rendelkezésre olyan hallható jelzés, amely a látássérült várakozót értesítené, hányas számú járat érkezett a megállóba.
A társaság részben a problémák orvoslására megkezdte utastájékoztató rendszereinek integrált fejlesztését, melynek legfontosabb eszköze a FUTAR projekt. Jelenleg alapvetően a háttér infrastruktúra kiépítése folyik. 225 megállóban hangosítással is rendelkező közterületi utastájékoztató kijelzőt telepítenek. A FUTÁR projektnek is köszönhetően ugyan jelentős előrelépések történtek, azonban a törvényben meghatározott határidőhöz, 2010. január 1-jéhez képest jelentős a késedelem.
Mindezekre tekintettel a biztos kezdeményezte a közlekedési vállalat vezérigazgatójánál, hogy vegye fel a kapcsolatot a vakok és látássérültek érdekeit védő szervezetekkel, az ő javaslataikat is figyelembe véve tegye meg a szükséges intézkedéseket. Egy másik ombudsmani javaslat nyomán a BKV a gyengén látók számára erős kontraszttal, a vakok számára megfelelő programozási megoldásokkal támogatott honlapot készített. Szabó Máté további intézkedést nem kezdeményezett, felhívta azonban a BKV Zrt. vezérigazgatójának figyelmét arra, hogy folyamatosan gondoskodjon az akadálymentes honlap tartalmának rendszeres frissítéséről.
A jelentés a
http://www.ajbh.hu/allam/jelentes/201200037.rtf
oldalon olvasható.
Kiadó: Alapvető Jogok Biztosának Hivatala
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
M Imre 11 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 12 órája a(z) Palackra magyar, valamit visz a víz: a Tiszán az utóbbi években rendszeressé vált az áradásokat kísérő PET palack árhullám videóhoz:
Megállíthatatlanul ömlik a szemét a Tiszába Már...
M Imre 12 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 14 órája a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:
Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...
M Imre írta 14 órája a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...
M Imre írta 14 órája a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:
Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...
M Imre írta 14 órája a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:
Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...
M Imre 1 napja új képet töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Erdők Nemzetközi Napja | Erdők Világnapja - március 21. képhez:
Meglátni az Erdőt a fától | 2024. április 22. Annak ellenére,...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megkezdődött a FUTÁR közterületi kijelzőinek kihelyezése
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
Közlekedési Múzeum