Közlekedés: Mégsem lesz ingyenes a parkolás Budapesten

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy az Alkotmánybíróság 2009. novemberében 2010. június 30-i dátummal megsemmisítette a parkolási szabályozás törvényi alapjait és a fővárosi önkormányzat parkolási rendeletét. Az előző országgyűlés egyik utolsó ülésére az akkori kormány beterjesztett egy törvénymódosító javaslatot, amelyet nem fogadtak el, még csak nem is tárgyalták a képviselők.

 

Emiatt állt elő az a helyzet, hogy – amennyiben az új parlament és a fővárosi önkormányzat nem cselekszik sürgősen – 2010. június 30-án hatályukat veszthetik az alkotmányellenesnek ítélt jogszabályok, és mivel nem lépne semmi a helyükbe, szabályozatlan és ingyenes lenne a parkolás. Az újonnan megválasztott honatyák ezt el szerették volna kerülni, ezért a megalakult parlament első érdemi ülésén Kósa Lajos és Rogán Antal fideszes képviselők beterjesztették a szükséges törvénymódosítási javaslatokat.

 

A Levegő Munkacsoport támogatta a tervezet minél gyorsabb elfogadását a kaotikus helyzet elkerülése érdekében, ugyanakkor levélben hívta fel a képviselők figyelmét, hogy a törvényjavaslatokon lehetne még javítani. A civil szervezet különösen azt kifogásolta, hogy a parkolási díjak alapját a benzinárhoz kötnék.

 

Így olyan külső események (például a közel-keleti események, a devizaárfolyam alakulása, természeti csapások, új olajmezők feltárása) befolyásolhatják a parkolási díjat, amelyeknek a parkolási szabályozás indokaihoz semmi közük, viszont az elérendő céllal éppen ellentétes hatást válthatnak ki. Egy esetleges benzinár-csökkenés esetén például nőne a kereslet a parkolóhelyekre, amely éppen azt tenné indokolttá, hogy a parkolási díjak növekedjenek, ám egy ilyen említett külső esemény éppen ellentétes folyamatot indítana be, és a parkolási díjak csökkennének.

 

A díjmeghatározás alapjának egyetlen helyes módja a piaci ármeghatározás, azaz a kereslet-kínálat egyensúlyának árral való beállítása. Az Európai Parkolási Szövetség ajánlásának megfelelően azt kell elérni, hogy minden várakozóhelyen a helyek legalább 15 százaléka üres legyen, így ennek megfelelően kell az árat is kialakítani. Lényeges indok, hogy a környezetvédelmi célt is ez az ármegállapítási módszer támogatja a leghatékonyabban. Annak érdekében pedig, hogy a díjak ne emelkedjenek a csillagos égig, azt kell elérni, hogy az önkormányzatok csak olyan mértékben növelhessék ezeket, amely mellett legalább 70 százalékos marad az adott terület foglaltsága.


A törvénymódosító csomagot végül a hírek szerint apró módosításokkal, de a díj benzinárhoz kötésének fenntartásával, 2010. június 1-jén elfogadták és sürgősséggel – várhatóan a napokban – ki is hirdetik. A törvényhozás tehát megtette a dolgát, a feladat így a fővárosi önkormányzathoz került, hogy a saját rendeletét megfelelően módosítva, összhangba hozza az Alkotmánybíróság határozatával és az új törvényi rendelkezésekkel. A főváros el is készített egy tervezetet, amely kizárólag a szükséges legkisebb mértékű módosítást és a minél gyorsabb elfogadást tűzte ki célul.

 

A rendelet tervezetéhez a Levegő Munkacsoport szintén készített egy javaslatot, amelyben azt indítványozta, hogy a Budai Várban szűnjön meg a „dugóelkerülő”, átmenő forgalmat generáló 30 perces díjmentes időszak. Kérte továbbá, hogy azt is módosítsák a tervezetben, hogy lakásonként csak az első gépjárműhöz legyen lehetőség ingyenes várakozási jogosultság megszerzésére, a második autó esetében már kizárólag csak a leginkább környezetbarát, EURO 5 szabványú motorral felszerelt, továbbá elektromos üzemű járművek kapjanak kedvezményt.


A rendeletet 2010. június 3-i ülésén a Fővárosi Közgyűlés elfogadta. Így a korábbi, megsemmisített szabályok helyébe éppen időben új – bár kimondottan ideiglenes, tűzoltó jelleggel készített – előírások kerülnek. Ezzel sikerül elkerülni, hogy a közlekedési káosz ne haladja meg az általában megszokott szintet.

Dr. Bendik Gábor ügyvéd
Levegő Munkacsoport

Címkék: alkotmánybíróság fizető ingyenes parkolás parlament rendelet törvény

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 5 hónapja

Iskolautcákat teszteltek Budapesten

Iskolautcákkal tenné biztonságosabbá, élhetőbbé az oktatási intézmények előtti területeket a Levegő Munkacsoport. Több iskola előtt már tesztelték is ezt az Európa számos városában elterjedt módszert.

“Budapesten minden kerületben találni olyan utcákat, ahol forgalmas utcák, dugók nehezítik a gyerekeknek, hogy biztonságban eljussanak az iskolákba. Minden oka megvan arra a városnak, hogy ezen utcáit – legalább időszakosan – autómentesítése. Ezért is szorgalmazzuk minél több kerületben iskolautcák bevezetését” - mondta el Szegő Judit, a Levegő Munkacsoport projektvezetője.

Az októberi kezdeményezésben, a 7. kerületben a Kertész utcai Erzsébetvárosi Magyar- Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Művészeti Szakgimnázium és a 11. kerületben a Köbölkút utcai Újbudai Ádám Jenő Általános Iskola vett részt. A reggeli órákra az utcákat felszabadították a szervezők az autóforgalomtól, melyeket rögtön birtokba is vehettek a gyerekek: biztonságban játszhattak és közlekedhettek az utcákon.

Az iskolautcák elterjedésével több átalakítás is tervben van: Biztonságosabb gyalogátkelők kialakításával, szélesebb járdákkal, kerékpársávok fejlesztésével és a zöldterületek növelésével élhetőbbé válnak a kijelölt területek.
https://www.levego.hu/hirek/2023/10/iskolautcakat-teszteltek-budapesten/

A Levegő Munkacsoport korábbi anyagai a témában:
https://www.levego.hu/egyeb/iskolautcak-2023-tavasz/

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Enyhítsük a parkolási problémákat és gazdagodjunk Józsefvárosban!

Lehet azonnal csökkenteni Józsefvárosban a parkolási problémákat úgy, hogy egyúttal
egészségesebben éljünk és gazdagabbak legyünk. Utcáink, tereink nagy részét ma parkoló autók foglalják el. Viszont a parkolási díj messze nem fedezi azokat a hatalmas költségeket és veszteségeket, amelyeket a parkolás okoz. Ha a parkoló autók helyén fák lennének, jelentősen javulhatna az egészségünk. A növényzet sok olyan szolgáltatást nyújt, amit semmi más nem tud helyettesíteni. Ha magasabbak lennének a parkolási díjak, kevesebb lenne az autó, kisebb az autóforgalom, tisztább a levegő, csendesebbek az utcáink, több hely lenne a növényzetnek, a gyalogosoknak, kerékpárosoknak, a találkozásoknak, a kikapcsolódásnak; több mint 350 milliárd forinttal növekedhetne a kerületi lakások összértéke; továbbá sokkal több pénz jutna szociális támogatásra és a kerület szépítésére.
https://www.youtube.com/watch?v=PZp1PpS1HJM&t=20s

Kapcsolódó cikk: Enyhítsük a parkolási problémákat és gazdagodjunk!
https://levegomunkacsoport.blog.hu/2023/10/24/enyhitsuk_a_parkolasi_problemakat_es_gazdagodjunk

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 5 órája a(z) Egységesül a vezetői engedélyek megjelenése az Európai Unióban blogbejegyzéshez:

Az Európai Parlament bezárja a kiskapukat a közlekedési ...

M Imre írta 6 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Megrepedt a Keleti Pályaudvar felújított üvegfödéme | április...

M Imre írta 6 órája a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

A Duna Aszfalt építheti meg nettó 294 milliárd forintért a ...

M Imre írta 7 órája a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

2024-ben a Beregi kör lett az Év Kerékpárútja! 1743-an ...

M Imre írta 8 órája a(z) Bosnyák tér - Zugló Városközpont helyett kormányzati negyed képhez:

Bosnyak_ter__zuglo_varoskozpont_helyett_kormanyzati_negyed_2190951_2408_s

Kirúgták a főépítészt, aki szembement a beruházással...

M Imre 9 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 9 órája a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Telex: magasvasutat építenének a kínaiak Ferihegy ...

M Imre írta 11 órája a(z) MKIF kísérlet - fedélzeti kamerákat szereltünk autóinkra (2023. augusztus 30.) képhez:

Mkif_kiserlet__fedelzeti_kamerakat_szereltunk_autoinkra_2023_augusztus_30_2191067_6983_s

Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, ...

M Imre 11 órája új képet töltött fel:

Mkif_kiserlet__fedelzeti_kamerakat_szereltunk_autoinkra_2023_augusztus_30_2191067_6983_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu