Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Itt az igazi demokrácia! Végre a XI. kerületben nem akarják holmi egy sebességkorlátozó táblával bosszantani az autósokat. Így aztán aki a Fehérvári útról a Bártfai utcába kanyarodik, kedvére választhat, hogy 40-nel, vagy 30-cal akar-e menni?
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet a közúti jelzőtáblák megtervezésének, alkalmazásának és elhelyezésének követelményeiről
5. A jelzőtáblák elhelyezése az út mentén 5.1.
A jelzőtáblákat - az 5.2-5.4. pontokban említett kivételekkel - az
úttest mellett, a menetirány szerinti jobb oldalon kell elhelyezni. 5.2.
A „Megállni tilos”, „Várakozni tilos”, illetőleg „Várakozóhely”
jelzőtáblát mindig az útnak azon az oldalán kell elhelyezni, amelyik
oldalon a megállást vagy a várakozást megtiltják, illetőleg a
várakozást megengedik. 5.3.
Kizárólag az úttest felett, a megfelelő forgalmi sáv fölé helyezendők
el azok a jelzőtáblák, amelyeknek a jelzése csak az alattuk levő
forgalmi sávra vonatkozik. 5.4.
Egyes jelzőtáblák (pl. „Egyirányú forgalmú út” vízszintes szárú
nyíllal, „Kikerülési irány”, „Magasságkorlátozás”, iránytáblák,
sávozott terelőtáblák stb.) - az 5.1-5.3. pontokban foglaltaktól
eltérően - a forgalommal szembeni járdán, a járdaszigeten vagy a
körforgalom középszigetén, illetőleg az úttesten levő akadályon vagy
akadály előtt is elhelyezhetők. 5.5.
A jelzőtáblák megismételhetők az úttest felett, illetőleg az úttest
mellett bal oldalon (az út bal oldalán vagy a középső
elválasztósávban), ha a helyi viszonyok következtében a jobb oldali
jelzést azok a vezetők, akiknek szól, kellő időben nem észlelhetik. 5.6.
Kötelező a jelzőtáblák megismétlése a vasúti átjárót jelző és előjelző
táblák esetében a 9.9.3. és a 9.9.4. pontokban említettek szerint. 5.7. Az ismétlő jelzőtáblákat az ÚT 2-1.114 szerint kell megtervezni és elhelyezni. 5.8.
A jelzőtáblák szükség esetén előjelezhetők. Elő kell jelezni a
jelzőtáblát akkor, ha a tilalom vagy a veszélyes hely a keresztező úton
van, és annak az útkereszteződéstől mért távolsága nem teszi lehetővé,
hogy a járművezető kellően felkészüljön a veszélyre vagy a tilalmi
táblával jelzett korlátozásra. Ebben az esetben a veszélyt, tilalmat a
vonatkozó útügyi műszaki előírásban foglaltak szerint kell előjelezni. 5.9.
A kihelyezett jelzőtáblák a közlekedőket (járművezetőket, gyalogosokat)
szabad kilátásukban és egymás mozgásának észlelésében ne akadályozzák. 5.10.
Hegyes szögű útkereszteződéseknél a jelzések csak a kívánt irányból
legyenek észlelhetők. A más irányból való észlelés lehetőségét
különösen indokolt, és a közlekedés biztonságát veszélyeztető esetben
takarással, ellenzővel kell megakadályozni. 5.11. A jelzőtáblákat az útburkolat, illetőleg a talaj szintje felett úgy kell elhelyezni, hogy a) olyan helyen, ahol gyalogosközlekedés nincs, a tábla aa) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 1,50 méter, ab) (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter, ac) (a körforgalomban a kijárati útirányjelző tábla) felső éle legfeljebb 1,00 méter, b) olyan helyen, ahol gyalogos- és/vagy kerékpáros közlekedés van, a tábla ba) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 2,25 méter, bb) (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter, c) az úttest felett elhelyezett tábla alsó éle legalább 4,70 méter, d) a „Kikerülési irány” és a „Vasúti átjáró előjelző” táblák alsó éle legalább 0,60 méter, de legfeljebb 0,80 méter, e) a „Sávozott terelőtábla” alsó éle legalább 0,20 méter, de legfeljebb 0,30 méter magasságban
legyen. (Amennyiben a jelzőtábla alatt kiegészítő tábla is van, az
„alsó él” alatt a kiegészítő tábla alsó élét kell érteni.) 5.12.
A jelzőtáblákat - a munkahelyi elkorlátozások és az ideiglenes forgalmi
rend tábláit kivéve - nem szabad a közúti űrszelvényben elhelyezni. 5.13. Több jelzőtábla azonos tartószerkezeten való elhelyezése esetén: a) egy
tartóoszlopon három táblánál többet nem szabad elhelyezni [ebbe a
szokványos kiegészítő tábla (távolság, irány, időtartam) nem számít
bele], b) egy
tartóoszlopra egy irányból két, az elsőbbséget szabályozó és/vagy
utasítást adó és/vagy tilalmi táblánál többet nem célszerű elhelyezni. 5.14.
A forgalomirányító fényjelző készüléket tartó oszlopon jelzőtáblák csak
a készülék felett vagy mellett helyezhetők el. A „Kikerülési irány” és
a „Sávozott terelőtábla” jelzőtáblát a fényjelző készülék oszlopán
ilyenkor is az 5.11. d), illetőleg 5.11. e) pont szerint kell elhelyezni.
A rendelet tanulmányozható itt: (a klublinkeknél is megvan)
http://jab.complex.hu/hjegy.php?docid=A0400083.GKM
(forrás: varos.blogter.hu)
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A tervezett KRESZ módosításokról
Módosult az OTÉK rendelet – Mi lesz a kötelező töltőkkel?
Új KRESZ készül - Ön is véleményezheti
Tehergépkocsik használat,- és szennyezésarányos útdíja - Aki szennyez, fizessen!