Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
írja a bkk.hu
Célunk a kerékpáros közlekedés, mint környezetbarát, helytakarékos városi közlekedési mód népszerűsítése, vonzóbbá és egyúttal biztonságosabbá tétele. A kerékpársávok, kerékpárutak, kerékpártárolók kialakítása mellett ezért ott, ahol lehetőség van rá, az egyirányú utcákban is lehetővé tesszük a kerékpárosok kétirányú közlekedését.
Az egyirányúsítás okai
A kerékpár nagy előnye, hogy kerülőutak nélkül, gyorsan célba lehet vele érni, de ez csak akkor érvényesül, ha a teljes úthálózat használható, átjárható. A mellékutcák egyirányúsítása viszont sokszor nagy kerülőutat jelent, így a kerékpározás veszít a vonzerejéből, holott nem minden esetben szükséges, hogy az egyirányúsítás a kerékpárosokra is vonatkozzon. Az utcák egyirányúsításának ugyanis leggyakoribb oka az, hogy a parkoló járművek mellett megmaradó útszélesség már nem teszi lehetővé, hogy két személygépkocsi egymás mellett elférjen, és félrehúzódásra sincs lehetőség, de a kerékpár általában elfér a szembejövő járművek mellett. Az egyirányúsítás emellett a mellékutcai átmenő forgalom csökkentésének egyik fő eszköze is, viszont ebben az esetben sem szükséges a kerékpáros forgalom korlátozása. Gyakori, hogy ezzel olyan utcákban is ellehetetlenítik a kerékpáros forgalmat, amelyek párhuzamosak a nagy forgalmú főutakkal, így elkerülő útként szolgálhatnának. Ezért az egyirányú utcákban érdemes mindkét irányban megengedni a kerékpározást, ahol erre megvan a szükséges sávszélesség.
A magyar KRESZ 2010 óta teszi lehetővé az ellenirányú kerékpározás kijelölését önálló kerékpársáv nélkül. Azóta egyre több helyen jelenik meg Budapesten a Behajtani tilos! tábla mellett a „kivéve kerékpárral” kiegészítő jelzés, így ma már a járművezetők számára sem szokatlan ez a helyzet. A kerékpárok számára engedélyezett kétirányú behajtásra minden esetben jelzőtábla, illetve útburkolati jel is figyelmeztet.
Kétirányú kerékpározási lehetőség a Bubi teljes működési területén
A város belső területének könnyebb átjárhatósága érdekében terveink szerint a Bubi közbringa rendszer teljes működési területén egységesen, egyszerre vezetjük be az egyirányú utcák kétirányú kerékpározhatóságát. Az erre vonatkozó tervezés és szakmai egyeztetés jelenleg zajlik. Most a külső kerületekben a kerületi önkormányzatok, vagy helyi kerékpáros szervezetek kezdeményezésére olyan egyirányú utcákban jelöljük ki a kétirányú kerékpározás lehetőségét, ahol a megnyitás révén egy jól járható kerékpáros útvonal jön létre, így a kerékpárosoknak nem kell többé kerülniük, vagy fontos kerékpáros úti cél található az adott utcában. A forgalmi rend változásáról az útszélesség, a forgalomnagyság, a parkolási rend és a csomópontok kialakításának figyelembe vételével, külön-külön döntünk.
Áprilisban az alábbi egyirányú utcákban válik lehetővé a kétirányú kerékpározás:
A kivitelezés határideje várhatóan 2013. április 30. A nyár folyamán a VI. és VII. kerületi egyirányú utcákban vizsgáljuk meg a kétirányú kerékpározás biztosításának lehetőségét.
Biztonságos-e a kétirányú kerékpáros közlekedés az egyirányúsított utcákban?
Kutatások szerint a szembejövő autó kevésbé veszélyes, mint az előzésben lévő, hiszen szemből érkezve a járművezetők kölcsönösen látják egymást. Brüsszelben 2004 óta, Párizsban 2008 óta rendelet írja elő, hogy minden olyan egyirányú utcát meg kell nyitni a kerékpáros forgalom számára, ahol a szélesség és a forgalomnagyság azt lehetővé teszi.
Ezzel együtt Budapesten jelenleg 52 helyszínen, összesen csaknem 12 km hosszban van érvényben ez a forgalmi rend. Az utcák 12 %-ában van önálló kerékpársáv, 70 %-ban viszont csak kerékpáros piktogram hívja fel a figyelmet arra, hogy az adott egyirányú útszakaszon kétirányú kerékpáros forgalom van érvényben.
Számottevő baleset ebből adódóan 2010 óta nem történt. Kerékpárosként ugyanakkor érdemes lassítva, óvatosan megközelíteni a kereszteződést, és meggyőződni az elsőbbség megadásáról és a láthatóságról.
A városnak jó a kétirányúsítás, mert
Tanácsok kerékpárosoknak
Mire figyeljenek a gépjárművezetők?
Budapest, 2013. április 16.
Budapesti Közlekedési Központ
|
|
|
M Imre írta 10 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergő: 2020 és 2024 között nagyjából 150 millió ...
M Imre írta 11 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Karácsony Gergely: A kormány újabb 6,2 milliárd forintot emelt...
M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
Úgy néz ki, megbukott Lázár János terve a Közlekedési ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Litkai Gergely - Igaz történetek https://www.facebook....
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Kovács Gergely: Nehéz helyzetbe hozta Karácsony ...
M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Ákos (és Ákos) https://www. facebook.com/watch/?...
M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Hogyan kell használni a fülhallgatót (tipp): https://www....
M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Gabi (és Máté) https://www. facebook.com/watch/?...
M Imre új linket töltött fel: HódTérkép program
M Imre írta 3 napja a(z) HódTérkép program (fotó: Vincze Bálint) képhez:
Nem hódmindegy: így kell túljárni a hódok eszén, hogy ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Elég bátor lesz-e Tarlós István?
Végre helyére kerül az Andrássy út kerékpársávja: egy hosszú történet vége
Ki tehet igazságot két radikális szerveződés között? ... Critical Mass és az Emberibb Parkolásért Mozgalom
Dönts most a Pesti alsó rakpart jövőjéről