Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nem lesz ”sztráda” a budai alsó rakpartból a Margit híd és a Zsigmond tér között az útszakasz kiszélesítésének forgalomtechnikai okai vannak - közölték a beruházás kivitelezői. A Duna vízszintjét a Margit híd alatti kiszélesítés 3 centivel emeli meg.
A rakpartot több helyen is kiszélesítik. A Margit hídnál azért, mert a
déli felhajtó alatt a normál közúti űrszelvény nem biztosítható, mivel
abba a híd egyik tartószerkezete belóg és a magasabb járművek
biztonságos közlekedését akadályozzák. Emiatt ezen a részen hat
méterrel szélesítik az útpályát a folyó irányában - olvasható a
kivitelező közleményében.
A kivitelezők tájékoztatása szerint az új csomópont megépítése,
valamint a Margit hídnál történő kiszélesítés nem jár a
nehézgépjárművek forgalmának növekedésével, mert az útvonal része a
fővárosi rendeletben megnevezett 12 tonna össztömeg-korlátozási
övezetnek, így az ennél nehezebb járművek csak behajtási
hozzájárulással vehetik igénybe - írták.
Hozzátették, hogy a rakpart más részein csak kettő, de van ahol
tizenegy méterrel kell kiszélesíteni az útpályát. Utóbbira az Üstökös
utca vonalában van szükség az új le- és felhajtó rámpák építése miatt.
A kiszélesített partszakasz (forrás: mymap.hu)
Nem kell tartani attól, hogy a szélesítések miatt számottevően
megemelkedne a folyó szintje és nőne az árvízveszély. Az előzetes
tanulmányok szerint egy ilyen mértékű partszélesítés maximum 3
centiméteres többlet duzzadást okozhat a Duna vízállásában - közölték.
Szintén felmerült az az aggály, hogy a szélesítés következményeként a
Duna megduzzad, megnövekvő ereje pedig erodálhatja azokat a dugókat,
amelyek a budai termálforrásokat a Duna irányban lefojtják. Emiatt a
beruházás és a Budapesti Műszaki Egyetem szakemberei előzetesen
modellezték a Duna megváltozó áramlását és egyértelműen kiderült, hogy
nem lépnek fel olyan áramlási viszonyok, amelyek a meder erózióját,
vagy feltöltődését okozhatnák.
A közlemény kitért arra is, hogy a Margit híd és a Zsigmond tér közötti
szakaszt a szélesítés mellett mintegy másfél méterrel megemelik, amire
azért van szükség, hogy a főgyűjtőcsatorna számára biztosítsák a
megfelelő mértékű takarást. Az úttest emelése miatt azonban az
eddigieknél kevesebbszer kell majd árvíz miatt lezárni a rakpart ezen
szakaszát - írták.
forrás: MTI
|
|
M Imre 16 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:
Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:
Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...
M Imre írta 1 napja a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:
WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...
M Imre írta 2 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...
M Imre írta 2 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:
Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...
M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...
M Imre írta 2 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...
M Imre írta 2 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe
Miért jó és hogyan kell a buszsávban biciklizni? (visszatekintő)
Honosította a "tenyértáblát" a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Halálos baleset - a forgalommal szemben a Lágymányosi hídra