Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2009. 12. 11., 9:17
Közel nyolcszázmillió forint értékben adott megrendeléseket a közlekedési minisztérium a közösségi közlekedés átalakítási programjának keretében - írja a Népszabadság. A lap szerint állami és magánszektorban dolgozó szakértők hada dolgozott. Eredmény még nincs, de több ezer oldalnyi szakmai anyag született.
A közlekedési minisztérium 770 millió forint értékben adott megrendeléseket a vasúti és a közúti közlekedés átalakításában közreműködő szakértőinek, további 61 millió forint 2010-es kifizetésére pedig három új szerződést kötnének - írja a Népszabadság.
A lap szerint eredményt még nem hozott a közösségi közlekedés átalakítását célzó program, de már több száz, esetleg több ezer oldalnyi szakmai anyag, tervezet, előterjesztés és javaslat született. A dokumentumok összeállításában a MÁV, a Volán-társaságok és a minisztériumok munkatársai mellett szakértők hada, köztük a Közlekedéstudományi Intézet Kht., a Regionális Fejlesztési Holding Zrt., valamint számos magáncég is részt vett.
A cégek szerepet vállaltak menetrendek egyeztetésében, kompokat, réveket vizsgáltak felül, elővárosi vasúti és busztársaságok létrehozásának lehetőségeit mérték fel egyebek mellett.
2009. 07. 16., 7:05
Kormánybiztos irányítja a közlekedési reformot
A közlekedési reformért felelős kormánybiztossá nevezte ki a miniszterelnök Antali Károlyt, a közlekedési minisztérium kabinetfőkét. A kormány többek között a MÁV- és a Volán-vonalak párhuzamosságainak megszüntetésével legalább 40 milliárd forintot akar megspórolni - írja a Népszabadság.
A helyközi közösségi közlekedési rendszerrel kapcsolatos feladatok összehangolásáért felelős kormánybiztossá nevezte ki a miniszterelnök Antali Károlyt - írja a Népszabadság.
Feladatai közé tartozik a menetdíj rendszerének átalakítása és az is, hogy javaslatot tegyen a MÁV Zrt. és leányvállalatainak átalakítására. Antali jelenleg a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium kabinetfőnöke.
A napilap szerint Bajnai Gordon kormányfő az MSZP július eleji kongresszusán azt közölte, hogy minimum 40 milliárd forintot kell megtakarítani a közösségi közlekedés átalakításával. A lap szerint elkészült már egy tervezet, amelyben többek között a MÁV- és a Volán-vonalak párhuzamosságainak megszüntetése szerepel, a mellékvonal-megszüntetés azonban nincs napirenden.
Racioanlizálást vár a kormány a július elsején kinevezett új MÁV-elnöktől is. Andrási Miklóstól - aki részt vett a Fidesz megalapításában és szerepelt a párt EP-listáján is - azt várja a Bajnai-kormány, hogy alakítsa át a MÁV jelenlegi kusza, több milliárd forintot felemésztő, pazarló szervezetét. Andrási kinevezéséről részletesen itt olvashat, azaz itt is (már szó volt itt a klubban a hírről régebben):
2009. 07. 01., 18:48
Az ellenzéket szerelné le Bajnai az ősfideszes MÁV-vezérrel
A Fideszt is meglepte, hogy egy hozzájuk kötődő üzletembert választott ki a kormány a MÁV átszervezésére. Andrási Miklós kiválasztásában Bajnai Gordon miniszterelnöknek is szerepe volt, aki az üzletemberrel együtt járt egyetemre a nyolcvanas években. Andrásira egy ősfideszes úgy emlékszik, hogy "csináló ember, aki jó a terepen", és épp azért esett rá a kormány választása, hogy megelőzzék az esetleges ellenzéki támadásokat.
Andrási Miklós, az új MÁV-elnök
Andrási Miklós lesz a MÁV új elnöke - jelentette be szerdán Hónig Péter közlekedési miniszter. Politikailag érdekes választás, a 46 éves közgazdász ugyanis egyike volt a Fidesz 37 alapítójának, és a kötődése azóta is megmaradt: a jelképesnek számító 46. helyen szerepelt a párt európai parlamenti választási listáján. Hónig szerdán azt mondta, a MÁV-csoport átalakítását, a finanszírozhatóság megteremtését, a piaci szemlélet kialakítását várja az új igazgatótól. Egyéb részleteket azonban nem árult el.
Elvárások
Egy kormányközeli, neve elhallgatását forrás szerint Bajnai Gordon miniszterelnök sokat vár Andrásitól. Többek között azt, hogy átalakítsa a MÁV jelenlegi kusza, több milliárd forintot felemésztő, pazarló szervezetét. "Mindenképpen kívülről jövő emberre van szükség, akit a belső lobbik nem befolyásolnak, a mindenkori menedzsmentnek ugyanis érdeke fenntartani a jelenlegi káoszt" - közölte forrásunk.
Forrásunk szerint a cégcsoport átalakításával, az átszervezésekkel nagyobb összegeket lehetne megspórolni, mint például a szárnyvonalak bezárásával. Mivel azonban a tervezett lépések valószínűleg számos érdeket sértenek majd, szerencsésebb olyan embert választani, akit nem érhet az a vád, hogy az MSZP pártjatonája lenne. A Fidesznek is érdeke, hogy amikor kormányra kerül, minél tisztább viszonyokkal vegye át a vasúttáraságot - magyarázta kormányzati forrásunk.
Andrási mellett szólt az is, hogy van állami vállalatokkal kapcsolatos tapasztalata - dolgozott a Magyar Villamos Műveknél, a Szerencsejáték Rt.-nél, az ÁPV Rt.-nél -, illetve multinacionális cégeknél - PriceWaterhouse Coopers, Buda-Cash Brókerház, Grid CEE Tanácsadó Zrt. - is több évet eltöltött. Bajnai személyesen is ismeri Andrásit, az 1980-as években együtt jártak a budapesti közgazdaság-tudományi egyetemre. Az elnök a jelek szerint tehát Bajnai, nem pedig Hónig jelöltje volt.
A Fideszt meglepte
A Fidesz egyelőre óvatosan kommentálta a bejelentést. Fónagy János, a Fidesz közlekedéspolitikával foglalkozó tagja az [origo]-nak azt mondta: nem az elnök személye a fontos, hanem az, milyen politikát követ majd a MÁV élén. Az Orbán-kormány egykori közlekedési minisztere közölte: bárki vezeti is a MÁV-ot, elfogadhatatlan a számukra, ha privatizációt, vonalbezárásokat, járatritkításokat fog levezényelni a cég élén.
"Szerepelt a Fidesz EP-listáján, most pedig egy ilyen pozíciót vállalt" - mondta Fónagy az [origo] azon kérdésére, nem tartja-e különösnek, hogy egy Fideszhez köthető ember kerül az állami vállalat élére. A politikus szerint Andrási kinevezéséről semmilyen egyeztetés nem volt a Fidesz és a kormány között. Lehetséges MÁV-vezérként a neve még folyosói beszélgetéseken sem merült fel - mondta Fónagy, aki számára meglepő volt Andrási kinevezése. A politikus hozzátette: személy szerint nincs is rendszeres kapcsolata Andrásival, a közgazdásszal utoljára évekkel ezelőtt találkozott a Bálványosi Nyári Szabadegyetem egyik rendezvényén.
Csináló ember volt
"Hamar átment az üzletbe, a Fidesz fizetett szakértőinek listáján sem szerepelt a neve" - mondta az [origo]-nak az ellenzéki párt 1990-ben megalakult, első parlamenti frakciójának tagja, aki azóta már kilépett a pártból. Forrásunk - aki jelenlegi munkája miatt kérte neve elhallgatását - szerint Andrási a 90-es években nem írt beszédeket, nem véleményezett törvényjavaslatokat, üzleti tapasztalata miatt azonban olyan embernek ismerték, akitől meg lehetett kérdezni, hogyan működnek a dolgok a gyakorlatban. "Csináló emberként tartották számon, aki jó a terepen, nem pedig olyan emberként, aki a tudományos életben ért el eredményeket" - mondta forrásunk.
Megkerestük Andrásit is, aki telefonon többször is azt mondta: nem ér rá, hívjuk később. Írásban feltett kérdéseinkre pedig a Grid Zrt. titkársága - Andrási itt üzletfejlesztési igazgató - azt írta: Andrási a következő két hétben fogja elkészíteni a MÁV-ra vonatkozó javaslatait, nyilatkozni csak ezután szeretne.
(forrás: origo.hu)
|
|
M Imre írta 14 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 14 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 14 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 15 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 15 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 15 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 15 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 16 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 18 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 21 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A hét idézete... publicisztika, vélemény
Megkezdődött a FUTÁR közterületi kijelzőinek kihelyezése
Budapesten elszállítják a közlekedést akadályozó járműveket - 2012. december 1-től
Az IMF titkolja, miért hátráltatja Magyarország fenntartható fejlődését (vélemény)