Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
10 éve | M Imre | 0 hozzászólás
2014. január 1. és szeptember 30 közötti időszakában a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén bekövetkezett személyi sérüléses közlekedési balesetek 27,5 %-a a relatív gyorshajtás következménye (nem az út- és látási viszonyokhoz megválasztott sebesség alkalmazása).
Nézzük, mit is értünk ez alatt.
Nem az útviszonyoknak megfelelő közlekedés
Példaként vehetjük azt az esetet, amikor lakott területen kívüli útszakaszon közlekedünk, ahol a megengedett maximális sebesség a 90 km/h. Jogilag ennyivel is lehet közlekedni, ám pl. bukkanó, rossz minőségű útburkolat, beláthatatlan útkanyarulat, stb. miatt a 90 km/h helyett a 60, vagy 70 km/h lenne a biztonságos sebesség.
Megtörtént eset:
Egy októberi hajnali órában, egy fiatal által vezetett személygépkocsi közlekedett lakott területen belül a megengedett sebességgel. Egy lassabban haladó gépkocsit utolérve, még mindig a megengedett 50 km/h sebességgel annak előzésébe kezdett, ám nem vette figyelembe, hogy a csúszós, nyálkás, hideg aszfalt már nem tapad úgy, ahogyan azt normál körülmények között megszokhatta. Gépjárműve megcsúszott, a járművezető elvesztette uralmát az autó felett, és oszlopnak csapódott. A balesetben 1 fő könnyű, 3 súlyos sérülést szenvedett, valamint 2 FŐ MEGHALT!
Nem a látásviszonyoknak megfelelő közlekedés
Ismerjük azt az útszakaszt, ahol közlekedünk. Tudjuk hol, milyen kanyar van, milyen az aszfalt minősége, ezért a megszokott sebességgel haladunk. Egy dolgot azonban elfelejtünk: köd, sűrű eső, szmog, szürkület, stb. miatt a látótávolság csökkent, később vesszük észre a veszélyt. Egyetlen megoldás, hogy a sebességet ¬ függetlenül attól, hogy jogilag közlekedhetünk az adott útszakaszra megállapított sebességgel csökkentjük, így a reakcióidő alatt megtett út csökken, tehát a féktávolság is csökken.
Megtörtént eset:
A baleset januárban késő este, lakott területen kívüli útszakaszon történt. A sűrű köd miatt egy személyautó megengedett 90 km/h sebesség helyett 50 km/h sebességgel haladt. Egy autóbusz a tanuk elmondása alapján 60-70 km/h sebességgel, tehát a megengedett sebességhatáron belül utolérte, majd az előzésébe kezdett. A sűrű köd miatt későn észlelte a szemből érkező személygépkocsit, így azzal frontálisan ütközött. A baleset „mérlege” 2 FŐ MEGHALT!
A sebességkorlátozó jelzőtáblákon, valamint az út típusa szerint meghatározott számok nem a kötelező sebességet mutatják. Ahogy a defenzív vezetés rövid, tömör megfogalmazása tartalmazza: A tilosat sohasem; a kötelezőt mindig; olykor még a megengedettet SEM.
Figyeljünk környezetünkre, mindig az út- és látásviszonyoknak megfelelően közlekedjünk!
Pest Megyei Balesetmegelőzési Bizottság
|
|
M Imre írta 18 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Téli veszélyek - Biztonságos vezetés téli időjárási körülmények között
Évértékelő röviden - Interjú Óberling József r. ezredessel
Az őszi-téli időszakra vonatkozó balesetmentes és biztonságos közlekedésről és a gyalogosok védelméről
Elég volt a közlekedési emberáldozatokból | Biztonságos utakat akarunk, mert a városban kerékpározóknak és gyalogosoknak is joguk van a biztonságos környezethez, ahol nem féltik az életüket