Közlekedés: Őszi-téli átállás – Közlekedésbiztonsági tippsorozat: 3. rész – Az út- és látásviszonyoknak megfelelő közlekedés

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3145 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3145 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3145 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 645 fő
  • Képek - 3288 db
  • Videók - 3145 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 38 db
  • Linkek - 893 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

2014. január 1. és szeptember 30 közötti időszakában a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén bekövetkezett személyi sérüléses közlekedési balesetek 27,5 %-a a relatív gyorshajtás következménye (nem az út- és látási viszonyokhoz megválasztott sebesség alkalmazása).

Nézzük, mit is értünk ez alatt.


Nem az útviszonyoknak megfelelő közlekedés


Példaként vehetjük azt az esetet, amikor lakott területen kívüli útszakaszon közlekedünk, ahol a megengedett maximális sebesség a 90 km/h. Jogilag ennyivel is lehet közlekedni, ám pl. bukkanó, rossz minőségű útburkolat, beláthatatlan útkanyarulat, stb. miatt a 90 km/h helyett a 60, vagy 70 km/h lenne a biztonságos sebesség.

Megtörtént eset:


Egy októberi hajnali órában, egy fiatal által vezetett személygépkocsi közlekedett lakott területen belül a megengedett sebességgel. Egy lassabban haladó gépkocsit utolérve, még mindig a megengedett 50 km/h sebességgel annak előzésébe kezdett, ám nem vette figyelembe, hogy a csúszós, nyálkás, hideg aszfalt már nem tapad úgy, ahogyan azt normál körülmények között megszokhatta. Gépjárműve megcsúszott, a járművezető elvesztette uralmát az autó felett, és oszlopnak csapódott. A balesetben 1 fő könnyű, 3 súlyos sérülést szenvedett, valamint 2 FŐ MEGHALT!

Nem a látásviszonyoknak megfelelő közlekedés


Ismerjük azt az útszakaszt, ahol közlekedünk. Tudjuk hol, milyen kanyar van, milyen az aszfalt minősége, ezért a megszokott sebességgel haladunk. Egy dolgot azonban elfelejtünk: köd, sűrű eső, szmog, szürkület, stb. miatt a látótávolság csökkent, később vesszük észre a veszélyt. Egyetlen megoldás, hogy a sebességet ¬ függetlenül attól, hogy jogilag közlekedhetünk az adott útszakaszra megállapított sebességgel csökkentjük, így a reakcióidő alatt megtett út csökken, tehát a féktávolság is csökken.

Megtörtént eset:


A baleset januárban késő este, lakott területen kívüli útszakaszon történt. A sűrű köd miatt egy személyautó megengedett 90 km/h sebesség helyett 50 km/h sebességgel haladt. Egy autóbusz a tanuk elmondása alapján 60-70 km/h sebességgel, tehát a megengedett sebességhatáron belül utolérte, majd az előzésébe kezdett. A sűrű köd miatt későn észlelte a szemből érkező személygépkocsit, így azzal frontálisan ütközött. A baleset „mérlege” 2 FŐ MEGHALT!

A sebességkorlátozó jelzőtáblákon, valamint az út típusa szerint meghatározott számok nem a kötelező sebességet mutatják. Ahogy a defenzív vezetés rövid, tömör megfogalmazása tartalmazza: A tilosat sohasem; a kötelezőt mindig; olykor még a megengedettet SEM.

Figyeljünk környezetünkre, mindig az út- és látásviszonyoknak megfelelően közlekedjünk!

network.hu

 

Pest Megyei Balesetmegelőzési Bizottság

Címkék: baleset-megelőzés biztonságos sebesség defenzív gyorshajtás időjárási viszonyok lakott terület lakott területen kívül látási viszonyok megengedett sebesség pest megyei balesetmegelőzési bizottság preventív relatív gyorshajtás sebesség személyi sérüléses baleset tapadás út viszonyok

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 20 órája a(z) Jos Verstappen, Minardi PS03 (2003/F1) Olaszország, Zandvoort (V10-es motor - 2015.06.28.) videóhoz:

„Nem provokáció, hanem tény” – Verstappen biztos ...

M Imre írta 20 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

A gyümölcslégyártót félreolvastam, azt hittem, ...

M Imre írta 1 napja a(z) Szabó Tamás: End (Jótékonysági koncert Az Élet Menete Alapítvány javára | 2010) videóhoz:

Akinek van kedve és ideje, nézzen bele a velem készült ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Mi Az Az Év-Átfejtés? A YearCompass egy ingyenes ...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 5 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 5 napja a(z) A Dunát néző Főkukac (Kolodko Mihály első műve Budapesten) képhez:

A_dunat_nezo_fokukac_kolodko_mihaly_elso_muve_budapesten_2119833_4069_s

Hogy kerül Budapest neve egy ikonikus hollandiai...

M Imre írta 5 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Úgy vezetett be egy 15 százalékos kedvezményt a...

M Imre 1 hete új képet töltött fel:

Nyuszi_neked_mit_hozott_a_mikulas_2200927_9930_s

M Imre 1 hete új képet töltött fel:

Millenium_flakon_2200926_7472_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu