Közlekedés: Őszi-téli átállás – Közlekedésbiztonsági tippsorozat: 3. rész – Az út- és látásviszonyoknak megfelelő közlekedés

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2904 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2904 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2904 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 644 fő
  • Képek - 3234 db
  • Videók - 2904 db
  • Blogbejegyzések - 1018 db
  • Fórumtémák - 34 db
  • Linkek - 887 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

2014. január 1. és szeptember 30 közötti időszakában a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén bekövetkezett személyi sérüléses közlekedési balesetek 27,5 %-a a relatív gyorshajtás következménye (nem az út- és látási viszonyokhoz megválasztott sebesség alkalmazása).

Nézzük, mit is értünk ez alatt.


Nem az útviszonyoknak megfelelő közlekedés


Példaként vehetjük azt az esetet, amikor lakott területen kívüli útszakaszon közlekedünk, ahol a megengedett maximális sebesség a 90 km/h. Jogilag ennyivel is lehet közlekedni, ám pl. bukkanó, rossz minőségű útburkolat, beláthatatlan útkanyarulat, stb. miatt a 90 km/h helyett a 60, vagy 70 km/h lenne a biztonságos sebesség.

Megtörtént eset:


Egy októberi hajnali órában, egy fiatal által vezetett személygépkocsi közlekedett lakott területen belül a megengedett sebességgel. Egy lassabban haladó gépkocsit utolérve, még mindig a megengedett 50 km/h sebességgel annak előzésébe kezdett, ám nem vette figyelembe, hogy a csúszós, nyálkás, hideg aszfalt már nem tapad úgy, ahogyan azt normál körülmények között megszokhatta. Gépjárműve megcsúszott, a járművezető elvesztette uralmát az autó felett, és oszlopnak csapódott. A balesetben 1 fő könnyű, 3 súlyos sérülést szenvedett, valamint 2 FŐ MEGHALT!

Nem a látásviszonyoknak megfelelő közlekedés


Ismerjük azt az útszakaszt, ahol közlekedünk. Tudjuk hol, milyen kanyar van, milyen az aszfalt minősége, ezért a megszokott sebességgel haladunk. Egy dolgot azonban elfelejtünk: köd, sűrű eső, szmog, szürkület, stb. miatt a látótávolság csökkent, később vesszük észre a veszélyt. Egyetlen megoldás, hogy a sebességet ¬ függetlenül attól, hogy jogilag közlekedhetünk az adott útszakaszra megállapított sebességgel csökkentjük, így a reakcióidő alatt megtett út csökken, tehát a féktávolság is csökken.

Megtörtént eset:


A baleset januárban késő este, lakott területen kívüli útszakaszon történt. A sűrű köd miatt egy személyautó megengedett 90 km/h sebesség helyett 50 km/h sebességgel haladt. Egy autóbusz a tanuk elmondása alapján 60-70 km/h sebességgel, tehát a megengedett sebességhatáron belül utolérte, majd az előzésébe kezdett. A sűrű köd miatt későn észlelte a szemből érkező személygépkocsit, így azzal frontálisan ütközött. A baleset „mérlege” 2 FŐ MEGHALT!

A sebességkorlátozó jelzőtáblákon, valamint az út típusa szerint meghatározott számok nem a kötelező sebességet mutatják. Ahogy a defenzív vezetés rövid, tömör megfogalmazása tartalmazza: A tilosat sohasem; a kötelezőt mindig; olykor még a megengedettet SEM.

Figyeljünk környezetünkre, mindig az út- és látásviszonyoknak megfelelően közlekedjünk!

network.hu

 

Pest Megyei Balesetmegelőzési Bizottság

Címkék: baleset-megelőzés biztonságos sebesség defenzív gyorshajtás időjárási viszonyok lakott terület lakott területen kívül látási viszonyok megengedett sebesség pest megyei balesetmegelőzési bizottság preventív relatív gyorshajtás sebesség személyi sérüléses baleset tapadás út viszonyok

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 23 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

MÁV Vonatinfó térkép: Hol van most a vonat? Valós időben ...

M Imre írta 23 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Nincs még veszve minden azoknak, akik a vonatok ...

M Imre írta 23 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Bár a MÁV mindent megtett, hogy ne lehessen követni a ...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Három évtized a Magyar Bányászatért emlékérmet...

M Imre írta 1 napja a(z) Metróbusz Káposztásmegyer (BKK) képhez:

Metrobusz_kaposztasmegyer_bkk_2196581_6647_s

Nem kell tovább várni a metróbuszokra, mert nem ...

M Imre írta 1 napja a(z) Nem fűmaggal lesz beszórva...: a pesti alsó rakpart sétánnyá alakítása képhez:

Nem_fumaggal_lesz_beszorva_a_pesti_also_rakpart_setannya_alakitasa_2168632_5566_s

Hétvégétől csaknem két hónapra teljes szélességében...

M Imre írta 1 napja a(z) JaMese - Tisztítótűz videóhoz:

Képzeld a legfrissebb animációs klipünk, a...

M Imre írta 1 napja a(z) Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00) videóhoz:

2025. június 21-től július 27-ig Rákosrendező állomást teljes ...

M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Locsolólakoma – Nehru Parti Party | 2025.06.22., ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu