Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A tömegközlekedési területen felmerülő dizájnötletek jellemzően használhatatlanok, sugárzik róluk, hogy a készítőiket elsősorban az ötlet, és a látvány ragadta meg, a funkció és a használhatóság pedig valahol elveszett. Volt korábban itt is szó ilyenekrőlm, mint például a stockholmi emeletes villamosok, vagy épp a hg.hu-n most megjelent összefoglaló a jövő "közlekedési eszközeiről".
Egy katalán dizájniroda, a 4-id azonban olyat mutatott most, amiben személy szerint én látok fantáziát. Az ötlet alapja egyszerű: rendszeresen problémát okoz a metró-, és vasútállomásokon, hogy az egyes kocsik terheltsége egyenetlen, míg a vonat elején és közepében állni is nehéz, addig a vonat végében még ülőhelyet is találni. Ez a be-, illetve kijáratok elhelyezkedése miatt alakul így, jellemzően ott szállnak fel a legtöbben, ahol épp beérkeznek az állomásra.
A 4-id szerint (részletesen itt írnak a témáról) azonban ezen lehet valamelyest segíteni, ha előre jelezzük az utasoknak a zsúfoltság mértékét. Egy, a metrón, vonaton, stb. elhelyezett kamerarendszer segítségével az utasok számáról nyert információ megjelenne az állomási infoscreeneken is. Ezeken ma legtöbbször utazási információként legfeljebb a következő szerelvény érkezéséig hátralévő idő jelenik meg, az új információk segítségével azonban az utaseloszlás egyenletesebbé válhatna.
Adatbiztonsági szempontból látok aggályokat, illetve nem biztos, hogy egy ilyen rendszer képes lenne megszámolni az embereket nemhogy egy tokiói, de egy budapesti zsúfoltság esetén sem, de ha már ilyen tömeg van a kocsiban, akkor úgyis mindegy....
Tokiói metro
Ti mit gondoltok a dologról, lehet jövője, szükség van rá?
A kép a 4-id oldaláról származik.
Melyik metrón utaznak a legtöbben?
Érdekes grafika jelent meg a good.is oldalon az egyes metróhálózatok utasforgalmáról. Bár a számok eddig is ismertek voltak, az ábra grafikája talán a laikusabbakat is megragadhatja.
Mivel a megcélzott közönségük elsősorban az amerikaiak voltak, így nem csoda, hogy az ábra két részre bontható. Felső felén az 5 legnagyobb forgalmat bonyolító amerikai üzem, az alsón a világviszonylatban élen álló 5 metrórendszer napi és éves forgalma, valamint a hálózatok egymáshoz viszonyított nagysága látható. A legnagyobb forgalom tehát a tokiói metróhálózaton van, a fenti képet - vagy hasonlót - talán sokan ismerik.
A napi forgalmat a vízszintes sávokban ábrázolt embersziluettek hossza jelképezi, az éves forgalom pedig a jobb oldali táblázatból olvasható le, ahogy az adott város népessége, az aktuális viteldíj vagy a metróüzem megnyitása is.
A víszintes sávokba rajzolt másik grafika, az adott város metrószerelvényeit jelképező járműgrafikák hossza az adott város vágányhálózatának összhosszával áll arányban, a léptékskála a grafika alján található.
A rajz a következő címen vagy alább képre kattintva érhető el:
awesome.goodmagazine.com/transparency/web/trans0209takingthetrain.html
Még egy pompás metrókijelző-ötlet: miért nem látjuk már a mozgólépcső tetején, mikor jön a következő szerelvény?
Remek metrókijelzőket nem csak katalán dizájnerek, hanem magyar bloggerek is kitalálhatnak. Volt ugye a zsúfoltság-előrejelző készülékről egy rövid bejegyzésünk, Kazal reblogolta, majd hozzáfűzte:
apró, de annál nagyobb innováció lenne a budapesti metróban, ha a lent felszerelt előre illetve visszaszámlálókat a mozgólépcső fölés is kitennék legalább két ízben, így lehetne tudni, hogy fel kell-e löknöd a baloldalt terpeszkedő nénit aki a barátnőjével beszélget, vagy sem.
ezzel megoldódna a jobbra tartás is, mert ha sokan sietnek látván hogy mindjárt jön a metró, akkor megszűnik a baloldalt horpasztás.
Tényleg teljesen logikus lenne. Mint ahogy mondjuk az Örs vezér terén a buszvégállomásnál, ahol nem csak az egyes megállókban jelzik, melyik busz mikor indul, hanem egy nagy kijelzőtáblán már a metró felől érkezőknek is.
(forrás: futurista.blog.hu, cities.blog.hu, 4-id.org, awesome.good.is)
|
|
M Imre írta 18 perce a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Újabb elképesztő sportkocsival rukkoltak elő a horvátok | 2025....
M Imre írta 19 perce a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Stephen King visszatért az X-re, és egyből áruló szarházinak ...
M Imre írta 24 perce a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
A provokatőr piktor most sem kegyelmez. A hazai belpolitika...
M Imre írta 1 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Gázszag van a 2-es metró egész vonalán | 2025. február ...
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre 7 órája új videót töltött fel:
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: I BIKE BUDAPEST 2025 | 2025. április 26., szombat, 15:00, Városháza Park, Budapest, Károly krt., 1052 2025.04.26.
M Imre írta 9 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
... csak erős idegzetűeknek javasolt az alábbi videó és a ...
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
A Szabad Városok Szövetségét (Pact of Free Cities) 2019-ben ...
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Az Adománytaxi lett az Év Fővárosi Civil Szervezete idén |...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
Becsöngetnek - jó iskolakezdést és balesetmentes közlekedést kíván a Rendőrség!
Merre járnak a turisták és merre a helyiek?
NAV - Uber-sofőr vagyok, hogyan adózzak?