Közlekedés: Ötletes metrókijelző: melyik kocsi mennyire zsúfolt?

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A tömegközlekedési területen felmerülő dizájnötletek jellemzően használhatatlanok, sugárzik róluk, hogy a készítőiket elsősorban az ötlet, és a látvány ragadta meg, a funkció és a használhatóság pedig valahol elveszett. Volt korábban itt is szó ilyenekrőlm, mint például a stockholmi emeletes villamosok, vagy épp a hg.hu-n most megjelent összefoglaló a jövő "közlekedési eszközeiről".


Egy katalán dizájniroda, a 4-id azonban olyat mutatott most, amiben személy szerint én látok fantáziát. Az ötlet alapja egyszerű: rendszeresen problémát okoz a metró-, és vasútállomásokon, hogy az egyes kocsik terheltsége egyenetlen, míg a vonat elején és közepében állni is nehéz, addig a vonat végében még ülőhelyet is találni. Ez a be-, illetve kijáratok elhelyezkedése miatt alakul így, jellemzően ott szállnak fel a legtöbben, ahol épp beérkeznek az állomásra.


 

A 4-id szerint (részletesen itt írnak a témáról) azonban ezen lehet valamelyest segíteni, ha előre jelezzük az utasoknak a zsúfoltság mértékét. Egy, a metrón, vonaton, stb. elhelyezett kamerarendszer segítségével az utasok számáról nyert információ megjelenne az állomási infoscreeneken is. Ezeken ma legtöbbször utazási információként legfeljebb a következő szerelvény érkezéséig hátralévő idő jelenik meg, az új információk segítségével azonban az utaseloszlás egyenletesebbé válhatna. 


Adatbiztonsági szempontból látok aggályokat, illetve nem biztos, hogy egy ilyen rendszer képes lenne megszámolni az embereket nemhogy egy tokiói, de egy budapesti zsúfoltság esetén sem, de ha már ilyen tömeg van a kocsiban, akkor úgyis mindegy.... 


network.hu

Tokiói metro


Ti mit gondoltok a dologról, lehet jövője, szükség van rá?


A kép a 4-id oldaláról származik.


network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu

network.hu


Melyik metrón utaznak a legtöbben?

Érdekes grafika jelent meg a good.is oldalon az egyes metróhálózatok utasforgalmáról. Bár a számok eddig is ismertek voltak, az ábra grafikája talán a laikusabbakat is megragadhatja.


Mivel a megcélzott közönségük elsősorban az amerikaiak voltak, így nem csoda, hogy az ábra két részre bontható. Felső felén az 5 legnagyobb forgalmat bonyolító amerikai üzem, az alsón a világviszonylatban élen álló 5 metrórendszer napi és éves forgalma, valamint a hálózatok egymáshoz viszonyított nagysága látható. A legnagyobb forgalom tehát a tokiói metróhálózaton van, a fenti képet - vagy hasonlót -  talán sokan ismerik.

 

A napi forgalmat a vízszintes sávokban ábrázolt embersziluettek hossza jelképezi, az éves forgalom pedig a jobb oldali táblázatból olvasható le, ahogy az adott város népessége, az aktuális viteldíj vagy a metróüzem megnyitása is.


A víszintes sávokba rajzolt másik grafika, az adott város metrószerelvényeit jelképező járműgrafikák hossza az adott város vágányhálózatának összhosszával áll arányban, a léptékskála a grafika alján található.


A rajz a következő címen vagy alább képre kattintva érhető el:

awesome.goodmagazine.com/transparency/web/trans0209takingthetrain.html


network.hu


Még egy pompás metrókijelző-ötlet: miért nem látjuk már a mozgólépcső tetején, mikor jön a következő szerelvény?


Remek metrókijelzőket nem csak katalán dizájnerek, hanem magyar bloggerek is kitalálhatnak. Volt ugye a zsúfoltság-előrejelző készülékről egy rövid bejegyzésünk, Kazal reblogolta, majd hozzáfűzte:


apró, de annál nagyobb innováció lenne a budapesti metróban, ha a lent felszerelt előre illetve visszaszámlálókat a mozgólépcső fölés is kitennék legalább két ízben, így lehetne tudni, hogy fel kell-e löknöd a baloldalt terpeszkedő nénit aki a barátnőjével beszélget, vagy sem.

ezzel megoldódna a jobbra tartás is, mert ha sokan sietnek látván hogy mindjárt jön a metró, akkor megszűnik a baloldalt horpasztás.


Tényleg teljesen logikus lenne. Mint ahogy mondjuk az Örs vezér terén a buszvégállomásnál, ahol nem csak az egyes megállókban jelzik, melyik busz mikor indul, hanem egy nagy kijelzőtáblán már a metró felől érkezőknek is.


Kommentek a fő témához


(forrás: futurista.blog.hu, cities.blog.hu, 4-id.org, awesome.good.is)

Címkék: design kijelző metro metrókijelző spanyolország találmány tömeg utas zsúfoltság ötlet

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu