Közlekedés: 2012, BKV - Az agglomerációs szakaszhatárok és az utasbiztosítás rendszere változik, a jegy,- és bérletárak azonban nem

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Fővárosi Közgyűlés tarifarendelete alapján január 1-jétől módosulnak a szakaszhatárok a környéki autóbuszjáratokon. 2012-től a Budapest-bérletek és -jegyek a közigazgatási határig, vagy az azon belüli utolsó megállóig érvényesek.

A Fővárosi Közgyűlés tarifarendelete alapján 2012-ben ismét nem emelkednek a BKV-jegyek, -bérletek árai.


Január 1-jétől módosulnak ugyanakkor a környéki autóbuszjáratok szakaszhatárai: a 2012-es évszámmal ellátott Budapest-bérletek és Budapest-jegyek a főváros közigazgatási határán kívül eső első megálló helyett Budapest közigazgatási határáig, vagy az azon belüli utolsó megállóhelyig érvényesek. Ezt a gyakorlatot követjük egyébként régóta a HÉV-járatokon, illetve ilyen feltételekkel lehet utazni a MÁV-Start és a Volánbusz kijelölt elővárosi járatain is.


Ugyanakkor, mivel a Fővárossal határos településekre érvényes agglomerációs helyi bérletek és a Budapest-bérletek között legfeljebb egy megállóköz lehet, január 1-től az utolsó budapesti és az első agglomerációs megálló közti szakaszon érvényesnek fogadjuk el, ha valaki mind a két bérlettel rendelkezik. Így nem fordulhat elő, hogy az utas e két megálló között az érvényes két bérlet birtokában is jegy váltására kényszerüljön.

Figyelem! A változás az éves összvonalas Budapest-bérletet nem érinti - hiszen az a közigazgatási határon kívül is érvényes -, s ugyanígy nem vonatkozik természetesen a környéki bérletekre sem.


A megváltozó szakaszhatárokról részletes listát honlapunkon, a http://www.bkv.hu/hu/tajekoztato/szakaszhatarok_valtozasa_2012_ben címen találhatnak vagy itt:


SZAKASZHATÁROK VÁLTOZÁSA 2012-BEN


BUDAPEST-BÉRLETEK SZAKASZHATÁRAINAK VÁLTOZÁSA 2012-BEN

a BKV Zrt. a főváros közigazgatási határait átlépő, vagy csak azon kívül közlekedő autóbuszjáratain


    Viszonylat     Szakaszhatárok     További kimaradó megállók
 

régi (megszűnő)


új


 

13A

Sashegyi út

Diósd, Törökbálinti elágazás

 

22

Erkel Ferenc utca

Szanatórium u. (Vadaspark) (vissza: Szanatórium utca)

 

22E

Erkel Ferenc utca

Szanatórium u. (Vadaspark) (vissza: Szanatórium utca)

 

40

Tulipán u.

Budaörs, Felsőhatár u (vissza: Felsőhatár u.)

 

40E
kifelé
befelé

Reggel
Budaörs, Patkó u. vá.
Lévai u.

Dayka Gábor utca

 

40E
kifelé
befelé

Délután
Lévai u.
Budaörs, Patkó u. vá.

Dayka Gábor utca

 

55

Gyál felső vasútállomás

Kalász utca

 

63

BM iskola

Adyliget

 

64

Solymár, Anna kápolna

Solymár, Kökörcsin utca (vissza: Kökörcsin utca)

 

84E

Mátyás király utca

Kacsóh Pongrác utca

 

88

Kinizsi utca

Repülőgépes Szolgálat

 

89E

Gyál felső vasútállomás

Kalász utca

 

94E

Gyál felső vasútállomás

Kalász utca

 

113

Diósd, Sashegyi út

Diósd, Törökbálinti elágazás

 

164

Solymár, Anna kápolna

Solymár, Kökörcsin utca (vissza: Kökörcsin utca)

 

169E

Pécel, Pesti út 110/112.

Színes u. (vissza: Rákoscsaba, Színes u.)

 

172E

Raktárváros

Dayka Gábor utca

Méhecske utca

188E

Lévai u.

Dayka Gábor utca

 

218

Solymár, téglagyári bekötőút

Tücsök utca

 

222

Erkel Ferenc utca

Szanatórium u. (Vadaspark) (vissza: Szanatórium utca)

 

240

Tulipán u.

Budaörs, Felsőhatár u (vissza: Felsőhatár u.)

 

240E

Tulipán u.

Budaörs, Felsőhatár u (vissza: Felsőhatár u.)

 

272

Budaörs, Benzinkút

Sasadi út

 

294E

Gyál felső vasútállomás

Kalász utca

 

 


Éjszakai járatok

922

Erkel Ferenc utca

Szanatórium u. (Vadaspark) (vissza: Szanatórium utca)

 

940

Tulipán u.*

Budaörs, Felsőhatár u (vissza: Felsőhatár u.)*

 

943

Budakalász, Budai út

Budapest-bérlet nem érvényes!

 

956

Pécel, Pesti út 110/112.

Színes u. (vissza: Rákoscsaba, Színes u.)

 

972

Budaörs, Benzinkút

Sasadi út

 

994

Gyál felső vasútállomás

Kalász utca

 

* A Kamaraerdőt is érintő járatra a budapesti bérletek teljes hosszban érvényesek!



KÖRNYÉKI HELYI BÉRLETEK SZAKASZHATÁRAINAK VÁLTOZÁSA 2012-BEN

a BKV Zrt. a főváros közigazgatási határait átlépő, vagy csak azon kívül közlekedő autóbuszjáratain


 Viszonylat
    Szakaszhatárok     További kimaradó megállók
 

régi


új


 

13A

nem volt érvényes

Diósd, Törökbálinti elágazás

 

87

Mechanikai Művek

Kamaraerdő

Kamaraerdei út, Szép utca, Dűlő út

113

nem volt érvényes

Diósd, Törökbálinti elágazás

 



KÖRNYÉKI 5 KM-ES BÉRLETEK SZAKASZHATÁRAINAK VÁLTOZÁSA 2012-BEN

a BKV Zrt. a főváros közigazgatási határait átlépő, vagy csak azon kívül közlekedő autóbuszjáratain


    Viszonylat     Szakaszhatárok     További kimaradó megállók
 

régi


új


 

13A

nem volt érvényes

Szerafin-villa

 

87

Mechanikai Művek

Szép utca

Kamaraerdei út, Dűlő út

113

nem volt érvényes

Szerafin-villa

 



KÖRNYÉKI 10 KM-ES BÉRLETEK SZAKASZHATÁRAINAK VÁLTOZÁSA 2012-BEN

a BKV Zrt. a főváros közigazgatási határait átlépő, vagy csak azon kívül közlekedő autóbuszjáratain


    Viszonylat     Szakaszhatárok     További kimaradó megállók
 

régi


új


 

87

Mechanikai Művek

Szép utca

Kamaraerdei út, Dűlő út


2011. december 29.
BKV Zrt.



Ami azonban "kimutathatóan" negatív hír

Az utasok kárára romlik az utasbiztosítás rendszere a budapesti közösségi közlekedésben

 

A VEKE nem tartja jó ötletnek a BKV utas-balesetbiztosításának felmondását. Az elérhető megtakarítás csekély, a károsult utasoknak okozott kellemetlenségekkel összehasonlítva. A témát tálaló kommunikáció is elégtelen. Ilyen intézkedésekkel aligha lehet elnyerni az utasok bizalmát, noha arra most égető szükség lenne.


A BKV közleményben tájékoztat arról, hogy a társaság felmondja az eddigi utas-balesetbiztosítását. Ezután a társaság kárt szenvedett utasai már csak a “kimutathatóan” a BKV hibájából adódó balesetek után kaphatnak kártérítést, a BKV kötelező felelősségbiztosítása terhére. Az így elért megtakarítás mindössze évi 50 millió Ft.


Álláspontunk szerint ez, a BKV anyagi problémáinak nagyságrendjéhez képest nevetséges összeg messze nem indokolja a biztosítási szolgáltatás színvonalának drasztikus csökkentését. A korábbi konstrukció jóval egyértelműbb volt, mivel azt vette alapul, hogy az eset a BKV területén történt-e: e feltétel jóval objektívabb, mint a cég felelősségének megállapítása, melyet mostantól kezdve a balesetet szenvedett utasnak kell bizonyítania. Az új helyzet az eddigi gyors ügyintézés helyett mindenképpen több vitát, ideges és felháborodott utasokat, valamint túlterhelt BKV-s ügyintézőket fog eredményezni. Akár egyetlen magas összegű kártérítéssel járó ügy, ahol az utasnak lesz igaza, többe kerülhet, mint amennyit az egyébként limitált kártérítési összegekről szóló szerződés felmondásával a BKV megspórol. A romló műszaki állapotok, a sokszorosan túlfutott, időnként kettészakadó vagy kigyulladó buszok, a folytonosan lerobbanó metrókocsik és mozgólépcsők vagy a fogaskerekű újabb kisiklásai különösen védhetetlenné teszik az utasok biztosításán való takarékoskodást.


Információink szerint a döntés a BKV igazgatóságában született meg, amely a BKK vezetésének közvetlen felügyelete alatt áll. A rövid, száraz, a hátteret elhallgató közlemény is „feljebb” született, csak a presztízsveszteség elkerülése miatt a BKV-val adatták ki – a BKV-nak önállóan már nincs joga közleményt kiadni. A bajba került utas viszont a BKV-t szidhatja. De az intézkedés visszaüt: soha ennyire nem szorult rá a közlekedési társaság és a Főváros az utasok jóindulatára és támogatására. A szolgáltatás fenntartása melletti társadalmi kiállás nélkül ugyanis könnyen súlyos járatritkításokba vihetik bele a BKV-t azok, akik a világot a sofőrös szolgálati autó kényelméből szemlélik.


Arra kérjük Tarlós István főpolgármestert, hogy vonassa vissza ezt az intézkedést. A BKV anyagi problémáit nem ilyen áron kell megoldani – egyébként így nem is lehet. De ha már minden fillért szeretnének – nagyon helyesen – megfogni, akkor a főpolgármester úr szíves figyelmébe ajánljuk a cégautók számát, bérlésük költségeit, valamint a kommunikációs stábokat, mint olyan elemeket, melyeket költségcsökkentési vizsgálódásnak kellene mihamarabb alávetni a közösségi közlekedéssel foglalkozó fővárosi szervezeteknél. Amíg ez nem történik meg, a hitelesség aligha állítható vissza.

Budapest, 2012. december 29.
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület

Címkék: 2012 agglomeráció bkv budapest-bérlet budapest-jegy fővárosi közgyűlés helyi bérlet hév-járat jegyár környéki autóbuszjárat környéki bérlet közigazgatási határ máv-start szakaszhatárok tarifarendelet volánbusz változás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 19 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu