Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A Fővárosi Közgyűlés tarifarendelete alapján január 1-jétől
módosulnak a szakaszhatárok a környéki autóbuszjáratokon. 2012-től a
Budapest-bérletek és -jegyek a közigazgatási határig, vagy az azon
belüli utolsó megállóig érvényesek.
A Fővárosi Közgyűlés tarifarendelete alapján 2012-ben ismét nem
emelkednek a BKV-jegyek, -bérletek árai.
Január 1-jétől módosulnak ugyanakkor a környéki autóbuszjáratok szakaszhatárai: a 2012-es évszámmal ellátott Budapest-bérletek és Budapest-jegyek a főváros közigazgatási határán kívül eső első megálló helyett Budapest közigazgatási határáig, vagy az azon belüli utolsó megállóhelyig érvényesek. Ezt a gyakorlatot követjük egyébként régóta a HÉV-járatokon, illetve ilyen feltételekkel lehet utazni a MÁV-Start és a Volánbusz kijelölt elővárosi járatain is.
Ugyanakkor, mivel a
Fővárossal határos településekre érvényes agglomerációs helyi bérletek
és a Budapest-bérletek között legfeljebb egy megállóköz lehet, január
1-től az utolsó budapesti és az első agglomerációs megálló közti
szakaszon érvényesnek fogadjuk el, ha valaki mind a két bérlettel
rendelkezik. Így nem fordulhat elő, hogy az utas e két megálló között
az érvényes két bérlet birtokában is jegy váltására kényszerüljön.
Figyelem! A változás az éves összvonalas Budapest-bérletet nem érinti -
hiszen az a közigazgatási határon kívül is érvényes -, s ugyanígy nem
vonatkozik természetesen a környéki bérletekre sem.
A megváltozó szakaszhatárokról részletes listát honlapunkon, a http://www.bkv.hu/hu/tajekoztato/szakaszhatarok_valtozasa_2012_ben címen találhatnak vagy itt:
SZAKASZHATÁROK VÁLTOZÁSA 2012-BEN
BUDAPEST-BÉRLETEK SZAKASZHATÁRAINAK VÁLTOZÁSA 2012-BEN
a BKV Zrt. a főváros közigazgatási határait átlépő, vagy csak azon kívül közlekedő autóbuszjáratain
Viszonylat | Szakaszhatárok | További kimaradó megállók | |
régi (megszűnő) |
új |
||
13A |
Sashegyi út |
Diósd, Törökbálinti elágazás |
|
22 |
Erkel Ferenc utca |
Szanatórium u. (Vadaspark) (vissza: Szanatórium utca) |
|
22E |
Erkel Ferenc utca |
Szanatórium u. (Vadaspark) (vissza: Szanatórium utca) |
|
40 |
Tulipán u. |
Budaörs, Felsőhatár u (vissza: Felsőhatár u.) |
|
40E |
Reggel |
Dayka Gábor utca |
|
40E |
Délután |
Dayka Gábor utca |
|
55 |
Gyál felső vasútállomás |
Kalász utca |
|
63 |
BM iskola |
Adyliget |
|
64 |
Solymár, Anna kápolna |
Solymár, Kökörcsin utca (vissza: Kökörcsin utca) |
|
84E |
Mátyás király utca |
Kacsóh Pongrác utca |
|
88 |
Kinizsi utca |
Repülőgépes Szolgálat |
|
89E |
Gyál felső vasútállomás |
Kalász utca |
|
94E |
Gyál felső vasútállomás |
Kalász utca |
|
113 |
Diósd, Sashegyi út |
Diósd, Törökbálinti elágazás |
|
164 |
Solymár, Anna kápolna |
Solymár, Kökörcsin utca (vissza: Kökörcsin utca) |
|
169E |
Pécel, Pesti út 110/112. |
Színes u. (vissza: Rákoscsaba, Színes u.) |
|
172E |
Raktárváros |
Dayka Gábor utca |
Méhecske utca |
188E |
Lévai u. |
Dayka Gábor utca |
|
218 |
Solymár, téglagyári bekötőút |
Tücsök utca |
|
222 |
Erkel Ferenc utca |
Szanatórium u. (Vadaspark) (vissza: Szanatórium utca) |
|
240 |
Tulipán u. |
Budaörs, Felsőhatár u (vissza: Felsőhatár u.) |
|
240E |
Tulipán u. |
Budaörs, Felsőhatár u (vissza: Felsőhatár u.) |
|
272 |
Budaörs, Benzinkút |
Sasadi út |
|
294E |
Gyál felső vasútállomás |
Kalász utca |
|
Éjszakai járatok |
|||
922 |
Erkel Ferenc utca |
Szanatórium u. (Vadaspark) (vissza: Szanatórium utca) |
|
940 |
Tulipán u.* |
Budaörs, Felsőhatár u (vissza: Felsőhatár u.)* |
|
943 |
Budakalász, Budai út |
Budapest-bérlet nem érvényes! |
|
956 |
Pécel, Pesti út 110/112. |
Színes u. (vissza: Rákoscsaba, Színes u.) |
|
972 |
Budaörs, Benzinkút |
Sasadi út |
|
994 |
Gyál felső vasútállomás |
Kalász utca |
|
* A Kamaraerdőt is érintő járatra a budapesti bérletek teljes hosszban érvényesek!
KÖRNYÉKI HELYI BÉRLETEK SZAKASZHATÁRAINAK VÁLTOZÁSA 2012-BEN
a BKV Zrt. a főváros közigazgatási határait átlépő, vagy csak azon kívül közlekedő autóbuszjáratain
Viszonylat |
Szakaszhatárok | További kimaradó megállók | |
régi |
új |
||
13A |
nem volt érvényes |
Diósd, Törökbálinti elágazás |
|
87 |
Mechanikai Művek |
Kamaraerdő |
Kamaraerdei út, Szép utca, Dűlő út |
113 |
nem volt érvényes |
Diósd, Törökbálinti elágazás |
|
KÖRNYÉKI 5 KM-ES BÉRLETEK SZAKASZHATÁRAINAK VÁLTOZÁSA 2012-BEN
a BKV Zrt. a főváros közigazgatási határait átlépő, vagy csak azon kívül közlekedő autóbuszjáratain
Viszonylat | Szakaszhatárok | További kimaradó megállók | |
régi |
új |
||
13A |
nem volt érvényes |
Szerafin-villa |
|
87 |
Mechanikai Művek |
Szép utca |
Kamaraerdei út, Dűlő út |
113 |
nem volt érvényes |
Szerafin-villa |
|
KÖRNYÉKI 10 KM-ES BÉRLETEK SZAKASZHATÁRAINAK VÁLTOZÁSA 2012-BEN
a BKV Zrt. a főváros közigazgatási határait átlépő, vagy csak azon kívül közlekedő autóbuszjáratain
Viszonylat | Szakaszhatárok | További kimaradó megállók | |
régi |
új |
||
87 |
Mechanikai Művek |
Szép utca |
Kamaraerdei út, Dűlő út |
2011. december 29.
BKV Zrt.
Ami azonban "kimutathatóan" negatív hír
Az utasok kárára romlik az utasbiztosítás rendszere a budapesti közösségi közlekedésben
A VEKE nem tartja jó ötletnek a BKV utas-balesetbiztosításának felmondását. Az elérhető megtakarítás csekély, a károsult utasoknak okozott kellemetlenségekkel összehasonlítva. A témát tálaló kommunikáció is elégtelen. Ilyen intézkedésekkel aligha lehet elnyerni az utasok bizalmát, noha arra most égető szükség lenne.
A BKV közleményben tájékoztat arról, hogy a társaság felmondja az eddigi utas-balesetbiztosítását. Ezután a társaság kárt szenvedett utasai már csak a “kimutathatóan” a BKV hibájából adódó balesetek után kaphatnak kártérítést, a BKV kötelező felelősségbiztosítása terhére. Az így elért megtakarítás mindössze évi 50 millió Ft.
Álláspontunk szerint ez, a BKV anyagi problémáinak nagyságrendjéhez képest nevetséges összeg messze nem indokolja a biztosítási szolgáltatás színvonalának drasztikus csökkentését. A korábbi konstrukció jóval egyértelműbb volt, mivel azt vette alapul, hogy az eset a BKV területén történt-e: e feltétel jóval objektívabb, mint a cég felelősségének megállapítása, melyet mostantól kezdve a balesetet szenvedett utasnak kell bizonyítania. Az új helyzet az eddigi gyors ügyintézés helyett mindenképpen több vitát, ideges és felháborodott utasokat, valamint túlterhelt BKV-s ügyintézőket fog eredményezni. Akár egyetlen magas összegű kártérítéssel járó ügy, ahol az utasnak lesz igaza, többe kerülhet, mint amennyit az egyébként limitált kártérítési összegekről szóló szerződés felmondásával a BKV megspórol. A romló műszaki állapotok, a sokszorosan túlfutott, időnként kettészakadó vagy kigyulladó buszok, a folytonosan lerobbanó metrókocsik és mozgólépcsők vagy a fogaskerekű újabb kisiklásai különösen védhetetlenné teszik az utasok biztosításán való takarékoskodást.
Információink szerint a döntés a BKV igazgatóságában született meg, amely a BKK vezetésének közvetlen felügyelete alatt áll. A rövid, száraz, a hátteret elhallgató közlemény is „feljebb” született, csak a presztízsveszteség elkerülése miatt a BKV-val adatták ki – a BKV-nak önállóan már nincs joga közleményt kiadni. A bajba került utas viszont a BKV-t szidhatja. De az intézkedés visszaüt: soha ennyire nem szorult rá a közlekedési társaság és a Főváros az utasok jóindulatára és támogatására. A szolgáltatás fenntartása melletti társadalmi kiállás nélkül ugyanis könnyen súlyos járatritkításokba vihetik bele a BKV-t azok, akik a világot a sofőrös szolgálati autó kényelméből szemlélik.
Arra kérjük Tarlós István főpolgármestert, hogy vonassa vissza ezt az intézkedést. A BKV anyagi problémáit nem ilyen áron kell megoldani – egyébként így nem is lehet. De ha már minden fillért szeretnének – nagyon helyesen – megfogni, akkor a főpolgármester úr szíves figyelmébe ajánljuk a cégautók számát, bérlésük költségeit, valamint a kommunikációs stábokat, mint olyan elemeket, melyeket költségcsökkentési vizsgálódásnak kellene mihamarabb alávetni a közösségi közlekedéssel foglalkozó fővárosi szervezeteknél. Amíg ez nem történik meg, a hitelesség aligha állítható vissza.
Budapest, 2012. december 29.
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
|
|
M Imre írta 19 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
Kínai buszgyár épülhet Komáromban - vagy mégsem? (frissítve)
BKK - a pótdíjazás változása (a rendelkezés 2016. május 1-jén lép hatályba)