Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A rendőrség előzetes adatai szerint 2009-ben közlekedési közúti balesetben 817 személy vesztette életét, 179-cel kevesebben, mint a 2008-as végleges adatok alapján. Ilyen alacsony halálozási szám pedig utoljára 1964-ben volt Magyarországon - mondta el Óberling József rendőr ezredes, rendőrségi főtanácsos, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője, a Module Close To, a kezdő járművezetőkért baleset megelőzési program zárókonferenciáján.
Hozzátette:
ha figyelembe vesszük, hogy 46 évvel ezelőtt mindösszesen 100 ezer
járműből állt a hazai állomány, jelenleg pedig már 3,6 millióból, és
tavaly 10 millió közúti jármű lépte át csak a schengeni - vagyis az EU
külső - határait, akkor még inkább látványos a fejlődés. A közúti
közlekedési balesetek okozói továbbra is 63 százalékban a
személygépkocsik, 10 százalékban a kerékpárosok, míg 9 százalékban a
tehergépkocsik. A gyalogosok 6 százalékban felelősek, a segédmotorosok
5 százalékban, míg a motorkerékpárosok 4 százalékban okolhatók a
halálos balesetek előidézéséért. Utalt arra, hogy a legfrissebb adatok
szerint 2010 januárjában 70-en haltak meg a magyar közutakon, amiből
23-an kerékpárosok és gyalogosok voltak.
Szerinte a múlt évi közlekedésbiztonsági sikerek több okra vezethetők vissza. Egyrészt koncentrált intézkedéseket vezettek be a közlekedésbiztonság javítására, másrészt a jogszabályi hátteret 2008-2009-ben jelentősen módosították, harmadrészt célirányosabb lett a közúti ellenőrző tevékenység, és bár szerényebb lehetőségek között, de sikerült fejleszteni a preventív eszközöket a múlt évben.
Óberling
József kiemelte, hogy a jogszabályi háttér módosításának főbb elemei,
az objektív felelősség bevezetése, - ami jótékony hatással volt a
járművek sebességének csökkentésére -, a „zéró tolerancia", a
pontrendszer szigorítása, a helyszíni bírságolás szabályainak
szigorítása, a közigazgatási bírság szabályainak 2009 májusi módosítása
(a sebességhatárok változása, százalékos meghatározás helyett konkrét
értékek). Mindezek mellett 2009 augusztusától a közigazgatási bírság a
passzív biztonsági eszközök használatának elmulasztására és a
mobiltelefon jogellenes használatára is kiterjed, amelyek 10-45 ezer
forint közötti fix összegű bírsággal sújthatók. Hozzájárulhat a
közlekedésbiztonság további javulásához a KRESZ 2010. januári
módosítása is.
A főosztályvezető szerint, ha a múlt évben elindult kedvező trend az idén is folytatódik, akkor a nemzeti közlekedéspolitikai célkitűzések - a halálos áldozatok száma a 2001-es adatokhoz viszonyítva 2015-re 30 százalékkal csökkenjen - akár túl is teljesíthetők, és elérhető akár az 50 százalékos mérséklődés is. Ám ehhez további intézkedések szükségesek.
Az ezredes szerint a rendőrségnek még további lehetőségei lehetnek a közlekedésbiztonság javítására, ám ehhez a jelenleginél sokkal több pénzre lenne szükség. Ezt három kiemelt tevékenységi területen lehet megvalósítani: a legveszélyesebb közlekedési szabályszegések elleni fellépéssel, technikai eszközök széles körű alkalmazásával, valamint a baleset-megelőzésben, azon belül különösen a kommunikációs tevékenységben rejlő lehetőségek kihasználásával. Szerinte a technikai fejlesztések a leghatékonyabb befektetések az emberi élet megőrzésére. Ám tavaly a rendőrség közlekedésbiztonsági fejlesztésre fordítható összegének kétharmadát elvették, sőt 2010-ben még a múlt évinél is kevesebb pénz jut erre.
A főtanácsos szerint a legveszélyesebb közlekedési szabálysértések a sebességtúllépés, az ittas járművezetés, továbbá a biztonsági öv és a gyermekbiztonsági rendszer használatának elmulasztása. Az ezek elleni fellépés az egyik legfontosabb feladata lesz a rendőrségnek a közeljövőben. További kiemelt beavatkozási területek: a motorkerékpárosok, a segédmotor-kerékpárosok, a kerékpárosok, és a gyalogosok közlekedésbiztonságának növelése, melyekre a közeljövőben jogszabály módosítási javaslatokat tesz a rendőrség.
Óberling
József szerint a technikai eszközök széles körű alkalmazása egyre
inkább a középpontba kerül. Európai trend az emberi erő kiváltása, a
rendőri intézkedések megkönnyítése, a hatékony, gazdaságos, biztonságos
ellenőrzési módszerek bevezetése, ugyanakkor a tradicionális
„leállításos" ellenőrzési módszer nem mellőzhető.
A 2009 évi fejlesztések között megemlítette 50 darab lézeres sebességmérő, 500 darab Dräger 6810 típusú és 170 darab Dräger 7110 típusú lég-alkoholmérő berendezés, valamint 300 darab PDA készülék beszerzését. (Utalt arra, hogy a fix sebességmérők 80 százalékban külföldi járművek sebességtúllépését állapították meg, ami azt is jelentheti, hogy a magyar autósokat a már említett intézkedésekkel sikerült megzabolázni.) Elmondta, hogy a PDA készülékek segítségével a rendőrök a helyszínen tudják dokumentálni a szabálysértéseket, a készített fotó bekerül a központi számítógépes rendszerbe, összefésülik a központi járműnyilvántartással, és a lakcímnyilvántartással, és azonnal elkészít egy iratot, ami a jármű üzembentartójához kerül.
Az
ezredes szerint a rendőrség továbbra sem mondott le további technikai
eszközök beszerzéséről. Az idei terveik szerint a gyorsforgalmi utakon
31 mérési helyen automata sebességmérőket, és az egyéb állami kezelésű
utakon pedig 200 mérési helyen sebességmérőket szereznek be.
Emlékeztetett arra, hogy tavaly meghiúsult egy 40 autópálya illetve 600 közúti sebességmérő beszerzésére kiírt tender. Mivel a rendőrség erre fordítható pénzeszközei az idén tovább szűkültek, így csökkenteni kellett a vásárlandó eszközök számát is. Óberling József rámutatott arra, hogyha tavaly megvalósult volna a sebességmérők megvásárlása, akkor valószínűleg még 817-nél is kevesebben haltak volna meg közúti baleset következtében.
A főosztályvezető szólt még a világszínvonalú, és egyedi Traffic Point Internetes adatfogadó felületről, amelyet a Microsoft fejleszt a magyar rendőrség számára. Várhatóan a rendszer 2010 március 1-jén indul be. A rendszer a 18/2008 (IV.30.) GKM rendeletben megfogalmazott forgalomellenőrző eszközök által rögzített szöveges adatok továbbítására szolgál mobil internetes hálózaton, valamint képes adatok továbbítására is képes vezetékes hálózaton. A Traffic Point rendszer fogadó elsőfokú szerve a vas megyei rendőr-főkapitányságon Szombathelyen lesz. A rendszer iránt élénk érdeklődés mutatkozik a világ rendőrségei körében.
Az ezredes szerint a kommunikációs tevékenységben rejlő lehetőségeket jobban ki kell használni. Ebben nyújthat segítséget a www.baleset-megelozes.eu honlap működtetése. Sokkoló preventív kampányok alkalmazása, rövid, megdöbbentő spotokkal, amelyek főleg a fiatalok körében lehetnek hatékonyak. Szerinte fontos, hogy minden baleseti hírnél kitérjenek az övhasználatra. Ebben a bulvársajtónak fokozott szerepe lehet.
A közlekedésbiztonság javulása érdekében megújították a 1992 óta működő ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságot, amely jelentős sikereket ért el a hazai baleset-megelőzésben. A megújítást elsősorban a társadalmi élet változásai, a hatékonyság fokozása, a társadalmi együttműködés, és a szélesebb szintű szakmai koordináció igénye indokolta. Megújult az elnökség, melynek munkáját 11 fős koordinációs testület segíti. Az ügy fontosságát mutatja, hogy az ORFK főkapitánya magához vonta a közlekedésbiztonság ügyét, és napi szinten kér jelentést a közúti közlekedési balesetek alakulásáról.
Strbik László (Integrátor Fórum)
|
|
M Imre írta 29 perce a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Újabb elképesztő sportkocsival rukkoltak elő a horvátok | 2025....
M Imre írta 30 perce a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Stephen King visszatért az X-re, és egyből áruló szarházinak ...
M Imre írta 35 perce a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
A provokatőr piktor most sem kegyelmez. A hazai belpolitika...
M Imre írta 1 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Gázszag van a 2-es metró egész vonalán | 2025. február ...
M Imre 2 órája új videót töltött fel:
M Imre 7 órája új videót töltött fel:
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: I BIKE BUDAPEST 2025 | 2025. április 26., szombat, 15:00, Városháza Park, Budapest, Károly krt., 1052 2025.04.26.
M Imre írta 9 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
... csak erős idegzetűeknek javasolt az alábbi videó és a ...
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
A Szabad Városok Szövetségét (Pact of Free Cities) 2019-ben ...
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Az Adománytaxi lett az Év Fővárosi Civil Szervezete idén |...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
VII. Közlekedésbiztonsági nap gyermekeknek - Magyar Vasúttörténeti Park, 2013. április 13., 10:00 - 18:00
Magyarország közlekedésbiztonsága 2012-ben (ORFK)
Közlekedésbiztonság alakulása az év első hét hónapjában (ORFK)
Gurmai Zita: Világos üzenet az életek megmentéséért! E-call segélyhívó rendszert 2015-ig minden járműbe!