Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | M Imre | 2 hozzászólás
Az engedélyek már megvannak, így sok évi bizonytalanság után várhatóan 2011-ben megépül a gellérthegyi sikló. Ha elkészül, akkor a 272 méter hosszú pályán panorámalifttel utazhatunk a Citadellához a Rác Fürdő mellől. A sikló a kezdeti szakaszon alagútban közlekedik majd.
Valkó Csaba, a Rác Sikló Kft. ügyvezetője az ingatlanmagazin.com
kérdésére elmondta, hogy az építéshez szükséges minden engedélyt
beszereztek, beleértve a vasúthatósági és a környezetvédelmi
engedélyeket is. Ahogy a banki finanszírozási megállapodást aláírják, és
annak alapján a főváros birtokba adja a területet, azonnal megkezdik az
építkezést a Rác Fürdő mellett. Az építkezés várhatóan 10–12 hónapot
vesz majd igénybe.
Részben alagút, részben panoráma
A gellérthegyi sikló valójában egy 272 méter hosszú pályán működő
panorámalift (kabin), amely a Rác Fürdőnél kialakított alsó állomástól a
Gellérthegy tetején lévő Citadella sétányig fog közlekedni. Az alsó
állomás a Hegyalja út és a Gellért-hegy közötti területen lesz. A vasúti
pálya 155 méter hosszú, mélyvezetésű alagútszakasza az Orom utca vonaláig tart majd, míg a
felszíni, magasvasúti szakasz az Orom utca és a Citadella sétány közötti
felső állomás között lesz. A szerkezet körülbelül 2 perces út során
visz fel a hegy tetejére. Az építkezés során körülbelül 30-60 fát vágnak
majd ki, ami miatt a Levegő Munkacsoport élesen támadta is a projektet.
A fejlesztéshez kapcsolódik egy új buszparkoló megépítése is az
Erzsébet-híd budai hídfőjének lehajtója, a Krisztina körút és a Hegyalja
út háromszögében.
Mikor nyit a Rác Fürdő?
A Rác Fürdő – a szükséges engedélyek beszerezhetőségének függvényében – várhatóan októberben nyithat meg. A török kori és monarchiabeli fürdő tizenkét fürdőmedencével várja majd vendégeit.
A Levegő Munkacsoport megfúrta az engedélyt
Úgy tűnik, hogy lesz Budapestnek új siklója, pedig három éve még minden
bizonytalannak tűnt. Bár 2007 szeptemberében az illetékes hatóság
környezetvédelmi engedélyt adott a siklóra, a Levegő Munkacsoport
fellebbezést nyújtott be, mert szerintük a beruházás megengedhetetlen
károkat okoz. A kifogásaik: csökken a hegyen és a fürdő környékén a
zöldterület, veszélybe kerülnek a barlangok és a hőforrások, valamint
megváltozik a világörökségi tájkép.
A panorámás kabinok az út egy részét alagútban teszik majd meg
Ennek hatására az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi
Főfelügyelőség 2008. január 31-én új eljárásra utasította a területileg
illetékes felügyelőséget. A Főfelügyelőség emellett kötelezte a Rác
Sikló Kft.-t a környezeti hatástanulmány természetvédelmi munkarészének
részletes kidolgozására is. A környezetvédelmi határozat szerint a
barlangkutatást igen alaposan, 20 méter mélységig kell elvégezni
geofizikai módszerrel. Ugyanis a terhelés miatt a felszín beomolhat,
ahogy az a közelben egy Bérc utcai építkezésnél is történt.
Új eljárás, még több vizsgálat
„Minden előírást teljesítettünk, az új eljárás lezárult, az engedélyt
megkaptuk, jogerős és végrehajtható, a Levegő Munkacsoport nem
fellebbezett. A komplex vizsgálatok kimutatták, hogy a források
nincsenek semmilyen veszélyben. Az előszondázások megtörténtek, konkrét
kutatás a kivitelezés lesz majd, amennyiben barlangra bukkannánk" –
tájékoztat Valkó Csaba.
Ilyen lesz a sikló végállomása a Citadellánál
„A másodfokú környezetvédelmi engedélyt nem azért nem támadtuk meg,
mintha problémamentesnek találnánk a beruházást. Inkább kapacitáshiány
miatt, és azért, mert azt tapasztaltuk, hogy a bíróság legfeljebb új
eljárásra utasítja az alperest akkor is, ha megnyerjük a pert" – mondja
Schnier Mária, a Levegő Munkacsoport elnökhelyettese. Az omlásveszély és
a hőforrások védelme legyen a szakmai hatóságok felelőssége, ebbe nem
szólunk már bele, miután ők ezeket nem találták aggályosnak. A
munkaterület vonalán továbbra is fölösleges pusztításnak tartjuk a
fairtás csíkját, és nagyon fájdalmas tájseb lesz a Gellérthegy oldalában
a létesítmény – teszi hozzá szkeptikusan.
Szüntessék meg a buszforgalmat a Citadellára!
A Levegő Munkacsoport azt várja a beruházástól, hogy ettől valóban
csökken a hegyre menő buszforgalom, így szorgalmazzák a fenti
buszparkoló megszüntetését. Valkó Csaba szerint ebben a beruházó partner
lenne – már csak azért is, mert így a turisták vagy gyalogolnának, vagy
fizetnének a siklóért –, ám a buszmegálló ügye fővárosi hatáskörbe
tartozik.
A Rác Sikló Kft. vállalta az alternatív parkolási lehetőségek
megteremtését, valamint egy, a közösségi közlekedés feltételeinek
javítására vonatkozó felmérés elkészítését, illetve a megvalósítás
lehetőségeinek vizsgálatát. A cél az, hogy a Citadellára felmenő, a
Gellérthegyet szennyező, és az ott lakók életét megkeserítő
turistabusz-áradat – ez nyáron olykor napi 150-180 buszt is jelent)
megszűnjön. Ugyanakkor ne feledjük, hogy jelenleg a Citadellán 12 buszos
parkolóállás működik, ezzel szemben 13 busz számára készül parkoló a
Rác Fürdő mellett. Alternatívaként felmerülhet buszsáv létesítése a
Hegyalja úton, a Krisztina körúton és a kapcsolódó utakon.
(forrás: ingatlanmagazin.com)
|
|
M Imre írta 2 perce a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 1 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 3 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 5 órája új videót töltött fel:
M Imre 6 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 6 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Akció most hétvégén... (15%) átmeneti kabátokra. ...
M Imre 7 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 19 órája a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Poldi bácsi szelleme járja be újra a mély udvarokat, ahol ...
M Imre írta 20 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Bardóczi Sándor: November vége van és Budapesten...
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
4-es metró: magyar "legóból" máglyatámfal
Autóalagutak a Duna alatt. Az ember lehajt a Városligetnél és feljön a Moszkva téren
Dönts most a Pesti alsó rakpart jövőjéről
Harmadik fővárosi közösségi költségvetés - Döntsd te az egymilliárd forint sorsáról