Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | M Imre | 1 hozzászólás
A francia másodfokú bíróság ítélete komoly esélyt ad arra, hogy a metrókocsi-ügy felett végre visszanyerje az ellenőrzést a Főváros. Bár mindkét fél a tárgyalási hajlandóságát hangoztatja, nem igazán van miről tárgyalni.
A VEKE nehezen tartja elképzelhetőnek, hogy egy olyan gyártó, amely a szerződésben foglaltakhoz képest több éves késedelemben van, a járművével szemben súlyos műszaki kifogások merültek fel, nem hajlandó betartani a magyar előírásokat, ráadásul be is pereli a vevőjét és nyilvánosan sértegeti is, a jövőben mindent pontosan az előírások szerint fog teljesíteni. Illúzió lenne azt várni, hogy a hozzáállás ennyi idő után megváltozzon, a bizalom pedig régen elveszett.
Még ha a módosításokat követően, egy új hatósági eljárás keretében meg is szerezné a francia gyártó az engedélyeket, akkor is rendkívüli kockázatot, kiszolgáltatottságot jelentene az alkatrészellátás és a későbbi üzemeltetés költsége. A francia gyártónak az engedélyeztetési eljárást is újra kell indítania, tehát nincs időelőnye sem. Az eddigi problémák és késedelmek miatt váltani szükséges, új, a korábbitól eltérő tartalmú beszerzést kell lefolytatni.
Egyesületünk álláspontja, hogy az új kiírásban figyelembe kell venni az elhatározott fejlesztések miatti műszaki változtatásokat. Így a 2-es metró vonalára olyan szerelvényeket kell vásárolni, melyek – a tervezett, Gödöllői HÉV-vel való összekötés miatt – a felszínen felső áramszedőt használva is képesek üzemelni. A 4-es metró esetében felül kell vizsgálni az automata üzemet, annak többletköltsége, bevezetésének és üzemeltetésének problematikussága miatt.
Mindezeken felül pedig, alapvetően felülvizsgálatra szorul a beszerzendő mennyiség. Látható, hogy a 3-as metró járműparkjának harmada is azonnali csereérett, az újabbak is legkésőbb tíz éven belül erre a sorsra fognak jutni. A HÉV-ek járműcseréje is aktuális, mivel mára minden vonalon meghaladta a vonatok átlagéletkora a 30 évet, minden negyedik kocsi pedig hamarosan 40 évesnél is idősebb lesz. Ezért célszerű olyan járműcsaládot kiválasztani, amely azután az elkövetkezendő években az összes metró- és HÉV-vonalon is megoldja a járműgondokat. Valójában tehát sokkal súlyosabb méretű kérdésről van szó, mint csak a 2-es metró járműcseréjéről és a 4-es metró beindításáról. A feladat olyan nagyságrendű, hogy nem lehet egyszerű vásárlásként kezelni, kiemelt gazdaságfejlesztési kérdésként lehet csak értelmezni. Nem csak autógyár építését támogathatja ilyen módon a kormány, vasúti járműgyárét is lehet.
Az elkövetkezendő 10-15 évben nagyságrendileg 700 db metrókocsit kell beszerezni. 110 db a 2-es, 240 db a 3-as, 60 db a 4-es metróra, közel 300 db a tervek szerint metróvá átépülő HÉV-ekre, és a tervbe vett hosszabbítások ebben még nincsenek is benne. Ez az óriási mennyiség önmagában is eltart egy üzemet, évtizedeken át. Magyarország kifejezett érdeke, hogy ez a gyár belföldön létesüljön, a készülő járművekben magas legyen a hazai részhányad, a fejlesztésben és a gyártási folyamatban magyar mérnökök és munkaerő kaphassanak meghatározó szerepet. Ezáltal a kocsik vételárának jelentős része adók és járulékok formájában visszakerül az államháztartásba, és a háttéripar is megerősödhet. A VEKE több lépcsőben, akár licencvásárlással is egybekötve tartja elképzelhetőnek ezt a folyamatot. A szükségből erényt kovácsolva, itt a lehetőség a magyar vasúti járműgyártás újraélesztésére. Nem szabadna elszalasztani.
---------------------------------------------------------------------------
"A szükségből erényt kovácsolva, itt a lehetőség a magyar vasúti járműgyártás újraélesztésére: A következő 10-15 évben nagyságrendileg 700 db metrókocsit kell beszerezni. Ez az óriási mennyiség önmagában is eltart egy üzemet, évtizedeken át. Magyarország kifejezett érdeke, hogy ez a gyár belföldön létesüljön."
Szerző: VEKE
|
|
M Imre írta 39 perce a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:
This commercial is called "Bucking Bronco" ...
M Imre 52 perce új videót töltött fel:
M Imre 1 órája új videót töltött fel:
M Imre 9 órája új képet töltött fel:
M Imre 9 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 9 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe
10 éve közlekednek Budapesten a TW 6000 típusú villamosok – 10 éves a 3-as villamos is
Láng tovább szivatja Budapestet (publicisztika)