Közlekedés: VEKE javaslat a metrókocsi-ügyre: Vásárlás helyett gazdaságfejlesztés – ez a megoldás

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A francia másodfokú bíróság ítélete komoly esélyt ad arra, hogy a metrókocsi-ügy felett végre visszanyerje az ellenőrzést a Főváros. Bár mindkét fél a tárgyalási hajlandóságát hangoztatja, nem igazán van miről tárgyalni.


A VEKE nehezen tartja elképzelhetőnek, hogy egy olyan gyártó, amely a szerződésben foglaltakhoz képest több éves késedelemben van, a járművével szemben súlyos műszaki kifogások merültek fel, nem hajlandó betartani a magyar előírásokat, ráadásul be is pereli a vevőjét és nyilvánosan sértegeti is, a jövőben mindent pontosan az előírások szerint fog teljesíteni. Illúzió lenne azt várni, hogy a hozzáállás ennyi idő után megváltozzon, a bizalom pedig régen elveszett.


Még ha a módosításokat követően, egy új hatósági eljárás keretében meg is szerezné a francia gyártó az engedélyeket, akkor is rendkívüli kockázatot, kiszolgáltatottságot jelentene az alkatrészellátás és a későbbi üzemeltetés költsége. A francia gyártónak az engedélyeztetési eljárást is újra kell indítania, tehát nincs időelőnye sem. Az eddigi problémák és késedelmek miatt váltani szükséges, új, a korábbitól eltérő tartalmú beszerzést kell lefolytatni.


Egyesületünk álláspontja, hogy az új kiírásban figyelembe kell venni az elhatározott fejlesztések miatti műszaki változtatásokat. Így a 2-es metró vonalára olyan szerelvényeket kell vásárolni, melyek – a tervezett, Gödöllői HÉV-vel való összekötés miatt – a felszínen felső áramszedőt használva is képesek üzemelni. A 4-es metró esetében felül kell vizsgálni az automata üzemet, annak többletköltsége, bevezetésének és üzemeltetésének problematikussága miatt.


Mindezeken felül pedig, alapvetően felülvizsgálatra szorul a beszerzendő mennyiség. Látható, hogy a 3-as metró járműparkjának harmada is azonnali csereérett, az újabbak is legkésőbb tíz éven belül erre a sorsra fognak jutni. A HÉV-ek járműcseréje is aktuális, mivel mára minden vonalon meghaladta a vonatok átlagéletkora a 30 évet, minden negyedik kocsi pedig hamarosan 40 évesnél is idősebb lesz. Ezért célszerű olyan járműcsaládot kiválasztani, amely azután az elkövetkezendő években az összes metró- és HÉV-vonalon is megoldja a járműgondokat. Valójában tehát sokkal súlyosabb méretű kérdésről van szó, mint csak a 2-es metró járműcseréjéről és a 4-es metró beindításáról. A feladat olyan nagyságrendű, hogy nem lehet egyszerű vásárlásként kezelni, kiemelt gazdaságfejlesztési kérdésként lehet csak értelmezni. Nem csak autógyár építését támogathatja ilyen módon a kormány, vasúti járműgyárét is lehet.


Az elkövetkezendő 10-15 évben nagyságrendileg 700 db metrókocsit kell beszerezni. 110 db a 2-es, 240 db a 3-as, 60 db a 4-es metróra, közel 300 db a tervek szerint metróvá átépülő HÉV-ekre, és a tervbe vett hosszabbítások ebben még nincsenek is benne. Ez az óriási mennyiség önmagában is eltart egy üzemet, évtizedeken át. Magyarország kifejezett érdeke, hogy ez a gyár belföldön létesüljön, a készülő járművekben magas legyen a hazai részhányad, a fejlesztésben és a gyártási folyamatban magyar mérnökök és munkaerő kaphassanak meghatározó szerepet. Ezáltal a kocsik vételárának jelentős része adók és járulékok formájában visszakerül az államháztartásba, és a háttéripar is megerősödhet. A VEKE több lépcsőben, akár licencvásárlással is egybekötve tartja elképzelhetőnek ezt a folyamatot. A szükségből erényt kovácsolva, itt a lehetőség a magyar vasúti járműgyártás újraélesztésére. Nem szabadna elszalasztani.


---------------------------------------------------------------------------

"A szükségből erényt kovácsolva, itt a lehetőség a magyar vasúti járműgyártás újraélesztésére: A következő 10-15 évben nagyságrendileg 700 db metrókocsit kell beszerezni. Ez az óriási mennyiség önmagában is eltart egy üzemet, évtizedeken át. Magyarország kifejezett érdeke, hogy ez a gyár belföldön létesüljön."


Szerző: VEKE

Címkék: 4-es metro budapest főváros gazdaság hév metro metrokocsi veke

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 13 éve

A Lakóközösségi Szervezetek Szövetsége /LAKSZ/ és szervezetei által közzétett információk, vélemények és állásfoglalások közül egy javaslat - "Járműgyár" létrehozására ( a blogból):

A LAKSZ és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület /VEKE/ közötti közel tíz éves jó kapcsolat és konzultatív együttműködés alapján, azzal a felhívással fordulunk Magyarország lakosságához és a Facebook nyilvánosságához, hogy csatlakozzon a „Budapest 2020 – Új Magyar Vasúti Járműgyár Rt” létrehozását támogató csoporthoz.

A szövetségi csoport eddig is sajnálattal vette tudomásul, hogy Magyarországon felszámolták a vasúti járműgyártást és hasonló elveket képviselt a szakmai szervezetként létrejövő és működő VEKE is. A tervezett 4-es metróhoz és többi metróvonalhoz szükséges metró-kocsik megrendelési visszásságai és Tarlós István főpolgármester által képviselt Fővárosnak a „nem teljesítő” járműszállítóval szembeni pernyertessége kapcsán merült fel ismét a VEKE részéről, hogy a „szükségből erényt” kovácsoljunk, azaz a közeli időszakban beszerzendő cca. 700 jármű már elégséges alapot ad arra, hogy a magyar állam a korábbi sikeres vasúti járműgyártást feltámassza.

http://veke.hu/2011/06/vasarlas-helyett-gazdasagfejlesztes-%E2%80%93-ez-a-metrokocsi-ugy-megoldasa/

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_179075128815587&ap=1

A VEKE - általunk is elfogadott - álláspontja szerint, a létrehozandó új magyar vasúti járműgyár nagyon sok hazai beszállítónak, mérnöknek, közlekedési szakembereknek, szerelőnek és az építőiparnak is munkát adhatna. Úgy véljük, hogy a VEKE gyáralapítási javaslatát alátámasztja az is, hogy a fővárosi közlekedési rendszert és hálózatot a következő évtizedekben úgy kell fejleszteni, hogy a kötött pályás közlekedés és az elővárosi vasúti rendszerek kerüljenek előtérbe. A javaslatot a MÁV hosszabb távú vasúti igényei tovább erősíthetik.

A VEKE szakmai hozzáértésére és javaslatára alapozva, azt gondoljuk, hogy - a budapesti és agglomerációs közlekedési és környezeti állapotok javítása érdekében - a budapesti és környékének lakosai – még a nehéz gazdasági helyzetben is - szívesen részt vennének egy új magyar vasúti járműgyár létrehozásában.

Ezért a javaslatunk az, hogy a Fővárosnak meg kell hirdetnie a „Budapest 2020 – Új Magyar Vasúti Járműgyár” részvénytársaság létrehozásához (elsődlegesen) a budapesti lakossági (névre szóló osztalék elsőbbséges) részvényjegyzést. Szinte biztosra vehető, hogy a budapestiek és agglomerációban lakók legalább 500.000 db 10.000,- Ft-os részvényt lejegyeznének. Ez helyből 5 milliárd. (Minden lakos személyenként egy részvény jegyzésére lenne jogosult, így a család minden tagja névre szóló részvényt kaphat.) A második körben akár a magyar lakosság egésze is bevonásra kerülhet, így az előzetes részvényjegyzés értéke már elérheti a 30-40 milliárdot is.

Harmadik körben – az állam és a Főváros mellett – beléphetnek a részvényjegyzésbe a magyarországi székhelyű és magyar tulajdonosú gazdasági társaságok. Nagyon sok –építő vagy későbbi beszállító – cég kapna e lehetőségen. Ez legalább 40-50 milliárd forint újabb jegyzést jelentene.

Mindehhez a metró-kocsikra szánt 60 milliárdot hozzáadva, akár már szeptemberben megkezdhető lenne az új magyar vasúti járműgyár létesítésének előkészítése.

Ehhez a javaslathoz kérjük a tagok csatlakozását, amennyiben úgy gondolják a csoport tagjai, hogy - előzetesen - elképzelhetőnek tartják a részvényjegyzésben történő részvételüket is, úgy azt a csoport elektronikus címére (budapest.2020.umvj@gmail.com) küldött üzenetben (a család vagy együttes baráti kör igénye szerinti darabszám megadásával) jelezzék.

Facebook csoport:
Budapest 2020 – Új Magyar Vasúti Járműgyár Rt támogatói

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 14 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:

A_nagykorut_50_ev_mulva_nina_kov_drondisztopiajaban__foto_olajos_tamas_with_midjourney_2180877_2621_s

Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...

M Imre írta 14 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre írta 14 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre 15 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 15 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...

M Imre írta 15 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...

M Imre írta 15 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:

Országos havazás a következő napokban már nem várható,...

M Imre 16 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 19 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:

A fényképen szereplő "úriember", aki...

M Imre 21 órája új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu