Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://timelord.blog.hu/2012/10/01/valsagban_a_mav
írja a timelord.blog.hu
A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a MÁV tovább nem működtethető.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy az 1920-as években az államvasút mindkét elnöke (Láner Kornél és Samarjay Lajos) nagy tudású vasúti szakember volt. Az ő munkájuk révén az 1920-as évek második felében, egy nagyívű koncepció alapján elkezdődött a MÁV modernizációja. A modernizációnak személyzeti, műszaki, kereskedelmi és pénzügyi elemei is voltak (a hegyeshalmi fővonal villamosítása, a 424-es univerzális gőzmozdonyok forgalomba állítása, a mellékvonali motorkocsiüzem, a gyors-sínautóbuszok, a háztól-házig tartó fuvarozás bevezetése, a filléres gyorsvonatok kitalálása stb).
Az alábbi, 1925-ben megjelent karikatúra sorozat a MÁV racionalizációját figurázza ki a maga túlzó eszközeivel. Olyan pillanatban született a rajz, amikor a modernizáció híre már köztudott volt, de eredményeit még nem igazán lehetett látni.
Itt a vége, fuss el véle.
|
|
M Imre írta 2 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
A vészvillogó igazi szerepe https://www.facebook....
M Imre 9 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 23 órája a(z) Az autók elől lezárt Szabadság hidat visszafoglalták a gyalogosok, a biciklisták és az ücsörgők ...(24.hu, fotó Neményi Márton) képhez:
Ahogy ezen a képen látható, a Szabadság hidat eredetileg...
M Imre írta 23 órája a(z) Láthatósági mellényt kapnak a norvég szarvasok blogbejegyzéshez:
Vadriasztó prizma a XVI. kerületben... https://www....
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Méhlegelő a Déli pályaudvar mellett, a Vérmezőn 2021. júniusban (Telex) képhez:
Méhlegelők a Hegyvidéken, speciálisan úgy kialakítva,...
M Imre írta 2 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Lázár Jánosnak lövése sincs a magyar vasút működéséről és...
M Imre írta 2 napja a(z) Sugárhajtású öltözéket teszteltek a gyors orvosi segítségnyújtáshoz videóhoz:
Extrém ötlet, de működik: a víz alatti „rakétahátizsák” | 2025...
M Imre írta 2 napja a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:
Nemzeti Mentális Védőpajzs ?! - Az MCC pszichológusa ...
M Imre 2 napja új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Vasúton utazni merő gyönyörűség (8 szabály, melyet illik betartani utazás során)
Üdvözöllek a visszapillantómban!
német „aszfalt-Rambó”-k
Rövid zebratörténet