Közlekedés: Németországban csaknem ötven éve létezik: torlódásoknál alkalmazandó biztonsági folyosó (kép)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2436 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Németországban csaknem ötven éve létezik: torlódásoknál alkalmazandó biztonsági folyosó

A kép forrása:
https://www.facebook.com/balesetmegelozes/photos/a.1311959688858847/3493833577338103/

Németországban csaknem ötven éve létezik a biztonsági folyosó, mely fogalmát, valamint a kialakításával kapcsolatos járművezetői szabályokat az StVO (német KRESZ) 1971. év módosítása vezette be az akkori NSZK területén. A németek minden bizonnyal az elsők között szerepelnek a szabályozás megvalósítása terén. A kép nem sokkal a hatályba lépést követően készült. Még látható, hogy nem mindenki van otthon az új szabály elsajátításában, de a járművezetők többsége már megértette a lényeget.

A biztonsági folyosó lehetővé teszi, hogy a sürgősségi járművek gyorsabban elérjék a baleset helyszínét és mielőbb megkezdjék a mentési munkálatokat. Ma már természetes, hogy torlódás esetén a járművek szisztematikusan, szervezett módon szétválnak az Autobahn-okon, és a sofőrök mintegy három méter széles folyosó szabadon hagyásával biztosítják a mentést végző járművek gyors áthaladását. És jól is teszik, hiszen ez életbe vágóan fontos lehet! A kutatások alapján a biztonsági folyosók kialakítása akár 40%-kal is megnövelhetik a súlyos balesetben megsérült személyek túlélési esélyeit azáltal, hogy lehetőség nyílik a sürgősségi ellátás és a szükséges orvosi segítségnyújtás mielőbbi megkezdésére.


Biztonsági folyosó (az Európai Közúti Biztonsági Tanács rövidfilmje)
http://autovezetes.network.hu/video/biztonsagos_vezetes_vezetestechnika_kozlekedesi_taktika/biztonsagi_folyoso_az_europai_kozuti_biztonsagi_tanacs_rovidfilmje

Látta 203 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 éve

További újdonság a torlódásoknál alkalmazandó biztonsági folyosó, vagyis az, hogy szeptembertől a két vagy több sávos autópályákon és autóutakon közlekedőknek torlódáshoz érve a legbelső sávban balra, míg a többi sávokban szorosan jobbra kell húzódniuk. A forgalmat ellenőrző, útfenntartó, vagy balesetet szenvedett személyek, műszaki hibás járművek mentését végző gépkocsik így komolyabb fennakadás nélkül, zökkenőmentesen haladhatnak tovább. A felszabadult pályarészen a megkülönböztető jelzést használó járművek is a terelővonalakat átlépve folytathatják útjukat. Az előírás a korábbi KRESZ-módosításban megnyitott lehetőség alapján álló kocsisorok között szabályosan előre haladó motorkerékpárosok biztonságát is növeli.
http://autovezetes.network.hu/blog/kozlekedes_klub_hirei/kresz-szabalysertesi-rendelet-modositasok-a-kozlekedes-biztonsaga-a-cel-nem-a-birsagolas


Az előírás a korábbi KRESZ-módosításban megnyitott lehetőség alapján álló kocsisorok között szabályosan előre haladó motorkerékpárosok biztonságát is növeli. (forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium)
https://hegylakok.hu/2012/08/kresz-2013-biztonsagi-folyoso-a-motorosokert/


Dicséretes a szándék, de mindez csak akkor működik a gyakorlatban, ha kivétel nélkül minden autós egységesen félre húzódik, és nem néz értetlenül körbe, hogy akkor itt és most mi is történik. Márpedig ehhez minden autósnak tudnia kellene a KRESZ-módosításról, amivel kapcsolatban erős kételyeink vannak.

“Ausztriában a bevezetést nagyszabású tájékoztató és oktató kampány előzte meg. Nálunk ez egyelőre elmaradt, illetve nem tudunk róla, hogy tervezik” – mondta a Vezess.hu-nak Béni Gyöngyi, az Állami Autópálya-kezelő Zrt. (ÁAK) szóvivője, aki szerint “a balesetek gyors megközelítése életeket menthet”.

Mivel mi sem emlékeztünk rá, hogy lett volna bármiféle országos tájékoztató akció a KRESZ-módosításról (és nem csak ez az újdonság, hanem sok minden más), ezért megkérdeztük a rendőrséget felügyelő Belügyminisztériumot: volt-e ilyen? Az ORFK-tól érkezett válasz szerint valóban nem.
https://www.vezess.hu/magazin/2012/11/25/eleteket-menthet-a-biztonsagi-folyoso/


A biztonsági folyosó életet menthet | 2019-05-16

Az Európai Közúti Biztonsági Tanács (ETSC) új rövidfilmjét eddig több mint félmillióan tekintették meg.

A közúti közlekedés szabályain belül több európai ország alkalmazza az úgynevezett biztonsági folyosót, mely baleset bekövetkezése esetén a hatóságok gyors helyszínre érkezését, az életmentést, a gyors eljárást és a károk csökkentését hivatott biztosítani. A biztonsági folyosóról (angolul: „emergency korridor”)” az Európai Közúti Biztonsági Tanács (ETSC) egy animációs rövidfilmet készített, melyet eddig mintegy félmillióan láttak, s több ezren osztottak meg a szervezet facebook platformján.

A biztonsági folyosó lehetővé teszi, hogy a sürgősségi járművek gyorsabban elérjék a baleset (ütközés) helyszínét és megkezdjék a mentési munkálatokat. A folyosó kialakításához feltétlenül szükséges, hogy a járművek a lehető legkorábban szisztematikusan, szervezett módon szétváljanak, és ezt a helyzetet fenn is tartsák a forgalmi torlódás teljes időszaka alatt. Olyan széles folyosó – lehetőleg három méter széles szabad út – kialakítására van szükség, mely a nagyobb járművek (katasztrófavédelmi járművek, elszállítást végző járművek stb.) gyors áthaladását is biztosítja.

A biztonsági folyosók kialakításának kötelezettsége nem képezi részét valamennyi európai ország közlekedési szabályainak, ezt az intézkedést még viszonylag kevés országban alkalmazzák: például Ausztriában, Csehországban, Németországban, Magyarországon, Luxemburgban, Szlovéniában és Svájcban. A szabályt nem alkalmazó országokban a biztonsági folyosók intézménye kevéssé ismert.

A kapcsolódó kutatások azt mutatják, hogy a biztonsági folyosók kialakítása akár 40%-kal is megnövelhetik a súlyos balesetben megsérült személyek túlélési esélyeit azáltal, hogy lehetőség nyílik a sürgősségi ellátás és a szükséges orvosi segítségnyújtás mielőbbi megkezdésére.

Háttér

Ha a közúton személysérüléses közlekedési sérüléses baleset történik, elsődleges feladat a sérülteknek történő segítségnyújtás, a mentők és a rendőrség értesítése. Fontos továbbá, hogy a helyszínt eredeti állapotában kell a hatóságok kiérkezéséig biztosítani. Osztott pályás utakon ritkább az egyjárműves, azaz szakmai terminológiával élve a „magános” balesetek száma, hiszen az esetek többségében legalább két jármű van érintve a balesetben. A megrongálódott járművek gyakran akadályozzák a forgalmat, jó esetben csak egy forgalmi sávot, míg rosszabb esetben akár a teljes útpályát is lezárhatják. A kialakult forgalmi torlódás során nagyon fontos, hogy a járművek vezetői hagyjanak egy olyan szabad folyosót, úgynevezett biztonsági folyosót, ahol haladva a különböző hatóságok és a mentést végző jármű(vek) meg tudják közelíteni a baleset helyszínét.

Magyarországon idén hét éve lépett hatályba az a rendelkezés, mely a gyorsforgalmi utakon, valamint a négy, vagy több sávos utakon biztonsági folyosó kialakítására kötelezi a közlekedőket, amennyiben ott torlódás keletkezik, illetve a forgalom valamely okból (többnyire baleset, ritkábban természeti csapás stb.) leáll. A Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása (KRESZ) 37. § (8) bekezdése szerint az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében megkülönböztető és figyelmeztető jelzést használó járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódniuk, az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódniuk.

A tapasztalatok alapján a közúton közlekedők a biztonsági folyosót csak kevés esetben alakítják ki, ami egyértelműen a mentés rovására megy. A baleseti helyszín megközelítésének korlátozása sajnálatos módon akár emberi életbe is kerülhet, de a helyszíni eljárás lefolytatását, a sérült jármű elszállítását, valamint az út megtisztítását is késlelteti – azaz a forgalmi torlódás jóval több ideig tart.
https://kreszvaltozas.hu/baleset_megelozes/a-biztonsagi-folyoso-eletet-menthet/

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 13 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 14 órája a(z) Repair Café Budapest közösségi szerelde és kávézó blogbejegyzéshez:

A közösségi szereldében új életet lehelhetünk az elromlott ...

M Imre írta 1 napja a(z) Trabant - Ragaszthatatlan szív (filmrészlet: Diorissimo, Xantus János) videóhoz:

Jön a Trabant első lemeze, amit 40 éve várunk! – Interjú Vető ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 2 napja a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 3 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu