Közlekedés: A magyar telekocsi gázt ad – Oszkár

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3187 db
  • Videók - 2667 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 865 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://mtro.hu/kornyezet/a-magyar-telekocsi-gazt-ad-oszkar/

írja az mtro.hu

network.hu

 

A telekocsizás igazi win-win szituációt eredményez: jól jár a sofőr, az utas, sőt, még a környezet is. Magyarországon is egyre többen fedezik fel a telekocsi-rendszerek adta lehetőséget, melyek legnagyobb hazai képviselője az Oszkár.


Van, aki kényelmi szempontok miatt, van, aki pénzt vagy épp időt akar spórolni, megint van, aki a zöld gondolkodás jegyében, míg mások pusztán az élményszerzés kedvéért próbálják ki. Sokféle út vezethet a telekocsiig, egy biztos: mindenki jól jár vele. A közös autóhasználat lényege, hogy az egyedül utazó sofőr és a sofőrt kereső utas egymásra találva, a költségeket megosztva utazik együtt az úton vagy annak egy részén.


Hazánkban is egyre népszerűbb ez a viszonylag új utazási forma, mely választását a magas üzemanyagárak mellett a környezettudatos gondolkodás – szükségszerűen – erősödő térnyerése is ösztönöz. A legnagyobb hazai telekocsi szolgáltatás, az Oszkár immár 6 éve segíti az online útitárs és sofőr keresést, és közel 100 ezer felhasználóval rendelkezik.

network.hu

 

A stoppolás biztonságosabb alternatívája


Két magyar egyetemista, Gyürüs Máté és Prácser Attila kezdeményezésére, hobbiból indult 2007-ben az ingyenes autós-utas közvetítő rendszer, melyet hamar felfedezett magának az utazó közönség. Mára a legismertebb magyar telekocsi-rendszerré nőtte ki magát az Oszkár, azaz az Online Személyfuvar Közvetítő Rendszer. Segítségével naponta átlagosan 600-800 utazás valósul meg, a foglalások jelentős része Budapest és valamelyik vidéki nagyváros közötti útvonalra történik.


A szolgáltatás lényegében egy bizalomra épülő közösségbe kovácsolja az olcsón autózni vágyókat, és stoppoláshoz hasonló élményt kínál, igaz, biztonságosabb formában. Az „internetes stoppolással” nem csak alkalmi sofőrt vagy utast találhatunk, hanem állandó útitársra is szert tehetünk, hiszen sokan rendszeresen ingáznak egyazon útvonalon.

network.hu

 

Folyamatos fejlesztések az Oszkár-utakon


Az utasok számának növekedése egyúttal persze a folyamatos fejlesztés igényét is magával hozza; az Oszkár rengeteget fejlődött az elmúlt évek során. „A fejlődés többrétű. Egyrészt az arculat most ősszel alakult át negyedszer, igyekszünk egyre letisztultabb felületet adni felhasználóink kezébe, hogy minél könnyebben használhassák rendszerünket. Másrészt funkcionális fejlesztésekre is szükség van: egyre több és több felhasználói igénnyel kell szembesülnünk, és igyekszünk ezeknek az igényeknek mind gyorsabban eleget tenni.” – mondta el Gyürüs Máté.


Egy viszonylag új fejlesztés például a „csak kiszállóhely” és „csak beszállóhely” funkció, mely lehetővé teszi, hogy ha valaki tegyük fel Németországból tart Budapestre, megadhatja Tatabányát csak kiszállóhelyként. Így a Németországból Tatabányára tartó utasok rátalálhatnak a hirdetésre, viszont a Tatabányáról Budapestre tartóknak nem jelenik meg a találat. Hiszen a sofőr úgysem tudja kiszámolni, mikor ér pontosan Tatabányára, és adott esetben egy ilyen „helyközi” utas nem foglalja el egy, a teljes úton utazni kívánó helyét, javítva ezzel az autó kihasználtságát.

 

 

„Oszkározás” = utazás + élmény


Nem véletlen, hogy egyre népszerűbb ez az utazási forma. A telekocsizás amellett, hogy olcsó, gyors, környezetkímélő és kényelmes, igazi élményt nyújt. Az „oszkározás” már-már fogalom, amely a „tervező stopposok” közös, olykor kalandos útjaira utal, melyek alkalmával gyakran bizony barátságok is köttetnek. Az utóbbi években egyébként az Oszkár egyre több rendezvénnyel is együttműködik: a telekocsisok ott voltak például a Művészetek Völgyében, a Szegedi Ifjúsági Napokon, az EFOTT-on, illetve a Szegedi Szabadtéri Játékokon is, mint az események egyik hivatalos szállítói.


„Célunk az, hogy mindenki megtudja, mi az az »oszkározás«, és természetes legyen, hogy ha valaki úgy indul el bárhová, hogy van szabad hely az autójában, akkor feladja a hirdetést indulás előtt.” – fejti ki Gyürüs Máté. Bízunk benne, hogy terveik megvalósulnak, és a közeljövőben tovább bővül ez a közösség; az okosabb közlekedési módot választók tábora.

Székely Ágnes


Kapcsolódó oldal: www.oszkar.com

Címkék: gyürüs máté ingyenes költségmegosztás környezettudatosság környezetvédelem közös autóhasználat közösségi közlekedés magyar online személyfuvar közvetítő rendszer prácser attila sofőr stoppolás takarékoskodás telekocsi telekocsi-rendszer utas utazás utitárs

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 7 éve

Beülnél egy ralibajnok mellé Oszkározni? :)
http://blog.oszkar.com/beulnel-egy-ralibajnok-melle-oszkarozni/
2017-04-13 | fk.oszkar.com

Vojcsik Ferenc „Golyó”

Az Oszkár csapatát egy volt ralibajnok, a miskolci Vojcsik „Golyó” Ferenc is erősíti.
https://www.youtube.com/watch?v=ZSnyFto35Yo
Golyó igazi lokálpatriótaként mindig büszkén beszélt arról, hogy Miskolc és a Bükk az ő edzőterme. Az autóversenyző tavaly Miskolc várostól Gálffy Ignác-életműdíjat kapott. Oszkáros sofőrként persze kerüli a mutatványokat, és szigorúan betartja a közlekedési szabályokat, de így is élmény a társaságában utazni.

„1976-ban kezdtem ralizni. Nem nyugodtam addig, amíg magamnak nem tudom bizonyítani, hogy érdemes volt elkezdeni” – meséli Golyó. „’78-tól ’80-ig katona voltam, és azt is mondhatnám, hogy már akkor Oszkároztam, mert az ezredparancsnok sofőrjeként rengetegszer hoztam-vittem az embereket. Mindig tele volt a Zsiguli. A parancsnok tudta, hogy versenyzek, és megbízott bennem: biztos lehetett abban, hogy pontosan, minden probléma nélkül eljutunk A-ból B-be.”

Vojcsik Ferenc sok területi túraversenyt nyert, első osztályban többszörös magyar bajnok. „Tavaly május 11-én Miskolc város ünnepén az önkormányzat életműdíjjal tüntetett ki. A felterjesztő Magyar Nemzeti Autósport Szövetség azt írta rólam: ’A Golyó néven ismert raliversenyző számos magyar bajnoki cím birtokosa, hazai és nemzetközi versenyeken több mint kétszáz alkalommal állhatott dobogóra, és három évtizedes versenyzői pályafutása alatt mindenhol büszkén hangoztatta miskolci származását’. Lokálpatrióta vagyok, világ életemben Miskolc hírnevét öregbítettem, népszerűsítettem a várost, és sok fiatal a mai napig a példaképének tart” – mondja.

„Egy autóversenyző úgy csiszolódik, akkor tökéletesedik, ha minél többet ül autóban, minél többször teszi próbára a reflexeit. Miskolctól pár kilométerre van a Bükk, és az 1970-es években bevezettem, hogy télen, hóban kijártunk oda autózgatni. Éjszaka, amikor nincs forgalom. A csúszkálás, a kormány forgatása, a különböző helyzetek megoldása jó gyakorlás, rengeteget ügyesedik tőle az ember.”
https://youtu.be/OXtpGOaV_7E

Golyó tavaly májusban kezdett Oszkározni. Hogy miért? „Millió dolgom van Pesten, és sokat járok a Dunántúlra, Pécsre, Veszprémbe, Székesfehérvárra is. Kaptam egy megbízatást az MNASZ-tól, hogy felügyeljem a versenyeket és készítsek róluk jelentéseket. Ezért állandóan mennem kell, és ha már megyek, utasokat is viszek” – indokolja. „Ahogy meghirdetem az útjaimat, már foglalják is a helyeket és lájkolnak. Nagyon sokan jönnek velem imide-amoda, főleg akkor, amikor a magyar bajnoksági futamok zajlanak. Már akkor is sokan jöttek velem, amikor kijártunk a Bükkbe tréningezni. Éjszakánként háromszáz-négyszáz kilométereket autóztunk. Mindenem a vezetés, az, hogy ülök a volán mögött és megyek. A, B, C, E jogosítványom van. Egyedül nagy buszra nincs, de teherautóra, nyerges vontatóra, kamionra is van. Ez az ’Oszkározás’ előzménye. Szóval, én már akkor ’Oszkároztam’, amikor még meg sem született az elgondolás és az oszkar.com honlap – amitől egyébként el vagyok ájulva. Hatalmas gondolat és a legjobb kivitelezés, ami az interneten létezik.”

A ralibajnok „civilben” egy hatszemélyes 120 lóerős, dízel Fiat Multiplával jár, és mint mondja, oda-vissza mindig tele van az autója. Azt gondolhatnánk, hogy versenyzői múlttal nehezére esik „normális” tempóban haladni és betartani a közlekedési szabályokat, de azt mondja: ,,Csöppet sem. Elég volt már nekem gyorsan menni. Nyugodtan haladok, legfeljebb 120-szal, 130-cal, ott, ahol lehet. Maximálisan betartom a közlekedési szabályokat. Az egy dolog, hogy bárkinek az orrát bármikor kifújnám, de a kocsiban ül hat ember, hibátlanul, normálisan kell menni vele. Már csak azért is, mert az autópálya tele van ’versenyzőkkel’. Hatalmas autókkal nyomják, villognak, dudálnak, leszorítanak, beintegetnek, hogy ’hülye vagy’. Nem baj, indexelek, lehúzódom, hadd versenyezzenek maguk ellen.
Golyó népszerű az Oszkáron, számos törzsutasa van.

„Jóleső érzés a hozzászólásokat olvasni. Sokan tudják, hogy ki vagyok, és örülnek, hogy beülhetnek mellém. Minimális pénzekért maximális biztonságban vannak. Jók az oszkáros pilóta kollégák is, pihenten ülnek kocsiba, szépen róják a kilométereket, de egyik sem olyan mint én. Nincs például életműdíjuk és több mint négyszáz serlegük. Golyó csak egy van”

– mondja nevetve. „Van két gyönyörű unokám, ők, az autósport és az Oszkározás, a jövés-menés teszi ki az életemet. Az Oszkározás is verseny abban az értelemben, hogy itt is meg kell tudni felelni minden kívánalomnak. Nagyon sok egyesületnél voltam ’húzó ló’, szerintem az Oszkárnál is az vagyok.”

„Fantasztikus embereket szoktam vinni” – folytatja lelkesen Ferenc. „Cégvezetők, bírók, ügyvédek jönnek velem. A múltkor, amikor a Városligetben ki akarták vágni azt a sok fát, olyan környezetvédelmi szakértőt vittem Miskolcról Pestre, amilyenből összesen kettő van Magyarországon, ő és még valaki Pécsen. Ahogy mentünk az autóban, szólt, hogy hívni fogják az egyik rádiótól, interjút kell adnia telefonon, és ne haragudjunk, de ha lehet, ne beszéljünk akkor, mert különben nem lehet majd rendesen hallani a hangját a rádióban. Csöndben hallgattuk a kocsiban, ahogy interjút ad. Egyébként ő is azért foglalt nálam helyet, mert kellemes emlékek fűzték a nevemhez. Hál’ istennek sok olyan néző van, akinek a szeme jól lakott Golyó autózásával, és továbbadta a hírét. Ezért is voltak mindig szponzoraim, üzleti partnereim, akik segítették a pályámat. Büszkék voltak arra, hány embernek okozok örömöt a ’csikorgásommal’.
Az autóversenyzés nemcsak költséges, hanem közismerten veszélyes sport is. Golyó sem úszta meg sérülések nélkül.

„Harmincöt év alatt összesen egy évet és két hónapot töltöttem kórházban a technikai sport által szerzett balesetek miatt. Nincs olyan részem, ami ne törött volna el. 19-ig számoltam a totálkárokat. Na de ennek az időszaknak vége. Elmúltam hatvanéves, már nyugis nyugdíjas vagyok” – összegzi mosolyogva.

Szeretnél Golyóval, Göttinger Pál, nyíregyházi színházi főrendezővel
http://blog.oszkar.com/egy-hetkoznapi-oszkaros-gottinger-pal-szinhazi-forendezo/
vagy akár a Família Kft.-s, Dr. Szép Károllyal
http://blog.oszkar.com/az-oszkar-utazo-nagykovete-adam-tamas/
együtt utazni? Az Oszkár a különleges emberek közössége, tehát Neked is itt a helyed!

Oszd meg autód szabad helyeit vagy keress valakit, aki elvisz!
https://www.oszkar.com/telekocsizz-autoskent

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre 7 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 7 órája a(z) Avalanche Kaito - Dabalomuni (Cave 12, Geneva, 2021.) videóhoz:

Rendkívül változatos lett a Talitakum album (2024.), ...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Nos, végülis bárkivel előfordulhat olyan vis maior, ...

M Imre írta 3 napja a(z) A biztonsági öv fél évszázada - történelem blogbejegyzéshez:

Kicsit korlátoz a mozgásodban, de még mindig nem annyira, ...

M Imre írta 3 napja a(z) A Népliget jövőképe (2021) fórumtémában:

Felhívás! Van egy önjelölt "igazságosztó" -ja...

M Imre írta 4 napja a(z) Ludditák - Brék (2008. | Neurotic) videóhoz:

Megnéztem Pajor Tamás interjúját a Partizánon. ...

M Imre írta 4 napja a(z) Kisvasúti nap - Wikipédia_20130831 képhez:

Kisvasuti_nap__wikipedia_20130831_1738293_7552_s

Gödöllői Kisvasút oldala mától Egyesületünk nevét vette fel. ...

M Imre írta 6 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Valaki a karjára tetováltatta, más a születése óta vár a...

M Imre írta 6 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Te melyik típus vagy a zuhany alatt? Ezt árulják el fürdési ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu