Közlekedés: Az Alstom szerződés további furcsaságai

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Úgy lehet kalkulálni, hogy 2015-16-ra lenne 4-es metró, ha a főváros most felmondaná a metrószerelvények szállítására kötött szerződést az Alstommal. Vagyis az új kocsik üzembe állásáig két évig lenne egy metró nélküli metróalagútja a fővárosnak. A felmondástól a sok kockázat miatt egyelőre húzodoznak. A metrókocsi-szerződésben igen érdekes pontra bukkantunk.

 

Érzékelhetően két szakmai-politikai álláspont alakult ki a hétvégén kulminálódott metrókocsi-válsággal kapcsolatban a fővárosban. Az egyik szerint azonnal fel kell bontani a szerződést a szállító céggel, a másik szerint várni kell még a felmondással, sok a vesztenivaló, ki tudja, mi lesz.

 

Az azonnali felbontás mellett érvelők szerint az Alstom-szerződést (az egész szerződés innen letölthető) már rég felmondhatta volna a BKV, hiszen a késedelem miatt kiszabható kötbér már hónapokkal ezelőtt elérte a maximálist (a szerződéses ár 10 százaléka), így erre a szerződés szerint joga van. Ám eddig az Alstom mindig haladékot kapott.

 

Június 3-án azonban a fővárosi közgyűlés is döntött az ügyben, méghozzá úgy, hogy ha július 31-ig nem kap az új metrókocsi hatósági típusengedélyt, akkor a szerződést a BKV-nak fel kell mondania. Nem kapott (az elutasító határozat teljes egészében itt olvasható), így tehát a tulajdonosi felhatalmazás is megvan arra, hogy a BKV lépjen.

 

Kocsis István bármit tesz, bajba kerülhet

Egyes vélemények szerint (az éppen szabadságon levő) Kocsis István BKV-vezér kutyaszorítóba került, hiszen ha felmondja egy-két héten belül a szerződést, akkor szembe megy a főváros vezetésével, ha meg nem, akkor később bármikor eltávolíthatják arra hivatkozva, hogy nem tett eleget a fővárosi közgyűlés június 3-i határozatának.

 

Mint megtudtuk, hétfő délelőtt a főváros vezetése szűk körben tárgyalt az ügyről, és arra jutott, hogy a BKV ne kapkodjon el semmit. Eszerint a felbontásról az augusztus 26-i közgyűlés dönt, de feltételes döntés várható, mert addigra nem dől el, hogy az első fokon meghozott hatósági elutasítás az Alstom valószínűsíthető fellebbezését követően megváltozik-e. Azaz eldöntik előre, mi lesz, ha az Alstom jogerősen is elbukja az engedélyt, vagy netán a hatóság meggondolja magát és mégis zöld utat ad a metrókocsinak.

 

Azt nem tudni, hogy a másodfokú döntést mikor hozza meg a közlekedési hatóság, az viszont a metrókocsi-szerződésből kiolvasható, hogy hat hónap után a főváros elvesztheti most még kedvező pozícióját. A szerződésnek van ugyanis egy elég furcsa pontja.

 

Vis maior a megőrült hatóság ellen

A szerződés 32-es pontja szerint a háború, a tűzvész, az árvíz, a forradalom és a járványok mellett vis maiornak (előre nem látható, a szerződőktől független katasztrófának) számít az is, ha a szállítónak nem sikerül beszereznie az általa gyártott metrókocsira a magyarországi típusengedélyt.


A szállítónak igen kedvező minősítéshez három feltétel szükséges a 32-es pont szerint: az előzetes típusengedély megléte, a felek együttműködése, valamint a felek erőfeszítése az engedély megszerzéséért. Az első kipipálható, az előzetes engedélyt megkapta az Alstom. A második-harmadik feltétel pedig attól függ, ki nézi. A BKV nyilván azt mondja egy esetleges jogvitában, hogy az Alstom nem tett meg mindent, az Alstom pedig azt, hogy de.

 

A nem túl szerencsésen megkötött szerződés továbbá úgy szól, ha a vis maior helyzet hat hónapig fennáll, akkor már az Alstomnak is joga van felmondani a szerződést. Ezzel pedig kútba eshet a fővárosnak az a mostani kényelmes pozíciója, hogy az eddig kifizetett 30 milliárd forintot, valamint a 15 millió eurós jóteljesítési garanciát a bankgaranciák alapján lehívhatja, azaz nem bukik.

 

Egyes forrásaink szerint a típusengedély elbukásának vis maiorként feltüntetése nem újdonság. Ez (inkább kelet-közép európai országokban) a hatóságok "megőrülésére" kitalált klauzula.

 

Ki bontson szerződést, Demszky vagy Tarlós?

A helyzetet színesíti, hogy két hónap múlva önkormányzati választások lesznek. A jelenlegi főpolgármester minden bizonnyal nem bánná, ha ezt a súlyos döntést már nem neki, hanem utódjának kellene levezényelnie. Utódja pedig, aki a közvélemény-kutatások szerint nagy valószínűséggel Tarlós István, a fővárosi Fidesz-frakció jelenleg ellenzéki vezetője lesz, abban érdekelt, hogy hamar döntsenek, ne az ő vállát nyomja ez a felelősség.

 

Így tehát a június 3-i, ultimátumszerű közgyűlési határozat megítélése is pártszín alapján változik. Az SZDSZ-es városvezetés szerint elhamarkodott határozat volt, ráadásul július 31. utánra írta elő a BKV-nak egyszerre a szerződés felbontását is, valamint a jogi, gazdasági következmények felmérését is, ami eszerint a logika szerint teljesíthetetlen.

 

A városvezetés szerint ezért várni kell, míg a BKV kiszámolja, mi lesz, ha felmondják a szerződést, mi lesz, ha nem, és egyeztet a 4-es metrót társfinanszírozó állammal, unióval, bankokkal. Két bizottság augusztus 16-án még vitatkozik az ügyről, majd augusztus 26-án a közgyűlés minden következményt megismerve dönt (mint korábban írtuk, előre, várhatóan feltételesen). Az ellenzék szerint ugyanakkor a június 3-i döntés érvényes (sőt egyhangú volt), a szerződést tehát bontani kellene.

 

180 milliárdos uniós támogatás szállhat el

Bonyolítja a helyzetet, hogy a metrókocsi-szerződést annak idején úgy írták ki, hogy egyszerre tartalmazta a 22 darab 2-es metróra szánt szerelvény és a 15, modernebb, automatizált, 4-es metróra szánt szerelvényt. A típusengedély elbukása egyelőre csak a 2-es metróra szánt metrókocsikat érinti, de a szerződés felmondása a benne foglalt, a 4-es vonalra szánt szerelvényekkel együtt lehetséges csak.


Az pedig, ha a 4-es metró kocsijaira új pályázatot kell kiírni, a beszerzés miatt egy, de inkább két évvel elhúzná a 4-es metró befejezését. Ez azért kellemetlen, mert a 4-es metrót 2013 végéig be kellene fejezni, ha meg akarjuk rá kapni a nagy nehezen kialkudott 180 milliárd forintos uniós támogatást.

 

Az azonnali szerződésbontás ellen érvelők szerint ennél biztosabb megoldást jelentene, ha valahogy mégis sikerülne az Alstommal megegyezni. A másodfokú hatósági engedélyről viszont ugyanaz a közlekedési hatóság dönt, amelyik a múlt héten elmeszelte az Alstom-kocsikat, és nehezen képzelhető el, hogy 180 fokot fordulna a véleményük, engedély nélkül pedig a megegyezés is lehetetlen.

 

Derogál a hatóságnak a derogáció?

Egyes vélemények szerint a közlekedési hatóság hibalistája erősebb gyártói akarattal gyorsan kipipálható lenne, kivéve a fékrendszert. Az Alstom kocsikon alkalmazott rendszer ugyanis nem felel meg a magyar szabványnak, átalakítása viszont sok időbe és pénzbe kerülne az Alstomnak, ezért szóba se jöhet. (Varsóban és Isztambulban ugyan közlekednek hasonló Alstom-szerelvények, de nem pontosan ezzel a fajta fékrendszerrel, ilyenről referenciája sincs a gyártónak.)


Megoldás lehet még a gyártó által kért derogáció, azaz a magyar szabványt alakítjuk az Alstom technológiához, ám ez nem valószínű forgatókönyv. A derogációt eddig is elutasította a közlekedési hatóság, nincs oka változtatni, másrészt viszont a fékrendszer tesztelése közben komoly problémák jelentek meg. Egy bajos fékrendszert elfogadni egy olyan nagyüzemre, mint a metró, nagyon nagy felelősséget jelent.

 

Ha a főváros végül mégis felmondja a szerződést, egy külön gonddal kell szembenézni, bár az eltörpül a fenti problémák mellett. Mi legyen a 2013-ra elkészülő Etele tér - Baross tér metróalagúttal, ami két évig üresen tátong? Egyes vélemények szerint használt orosz szerelvényeket lehetne összevásárolni olcsón a világpiacról, hiszen azokra megvan a típusengedély, és azokat járatni ideiglenesen.

 

Ebben az esetben igen abszurd módon ósdi szerelvények közlekednének a hipermodern, merész építészeti megoldásokkal megépített állomások között.

 

Mi legyen az üres alagútban?

Az Index előreszaladva most egy kissé, olvasói ötletpályázatot ír ki az esetre, ha mégis az a helyzet állna elő, hogy két évig üresen, metrókocsik nélkül tátong a 4-es metró alagútja. Írja meg erre a címre, mit látna szívesen a csőben, az állomásokon: romkocsmát, föld alatti sétányt, esetleg csatornát gondolákkal, vagy kis hadronütköztetőt. A legjobb javaslatokat összefoglaljuk és közzétesszük.

 


Független vélemények

 

Demszkynél a vis major


Lehet, hogy még Tarlós főpolgármester sem tudja átadni a 4-es metrót, de talán majd az a főpolgármester, aki 2014 őszén nyer. ROFL!


De lesz két évig egy fasza alagutunk, üresen.


Nézzük meg alaposabban a metrókocsik szerződését.

 

A szerződés szerint a 60 milliárd 50%-át, 30 milliárd forintot kifizettünk, és nincs a kezünkben semmi. Ez egyenlőre csak előleg, bankgarancia. Ha a BKV mondja fel a szerződést, akkor a pénz visszajön.

 

De ha az Alstrom bontja fel a szerződést, akkor ... hát akkor buktuk a 30 milliárdot.

 

De előállhat olyan helyzet, hogy az a cég bontsa fel a szerződést, aki nem volt képes 4 év alatt 1 azaz EGY DARAB, a magyar szabályoknak megfelelő metrókocsit összerakni?

 

Nem hisszük el, de igen, előállhat. Sőt, elő is állt.

A Demszky-Aba Botond páros mindenre képes.

 

1. A Típusengedélyt az Alstromnak kell beszereznie, minden költség és kockázat az Alstromé.

Idáig korrekt.


2. Fizetési feltételek.
Nekem egy kicsit furcsa, hogy a teljes ár 50%-át kell kifizetni előre, szó szerint a semmire.

   

3. Vis major.
Demszky új értelmet ad ennek a kifejezésnek.

Idáig azt hittem, ezt jelenti a vis major:


"
A vis maior tehát olyan esemény, amelynek bekövetkezése egyrészt nem előre kiszámítható, másrészt az ember (bármilyen ember) kevés ahhoz, hogy elhárítsa akár magát az eseményt, akár következményeit.

Jellegzetesen vis maiornak tekinthetők a természeti csapások és egyéb katasztrófák – árvíz, tornádó, földrengés, hajótörés, tűzvész – valamint olyan emberi megmozdulások, amelyek ellenállhatatlan, elemi erővel hatnak – háború, forradalom, rablótámadás, stb.

A vis maior jogi fogalom is, jellegéből fakadóan sem bekövetkezéséért, sem következményeiért nem felelős senki, így ezek nem róhatók fel senkinek.
"

HOGY LEHET "VIS MAJOR" EGY OLYAN ENGEDÉLY, AMIT A GYÁRTÓNAK KELL MEGSZEREZNIE???


Amennyiben ez a "
vis major" 6 hónapig fennáll, akkor már az Alstrom is felbonthatja a szerződést, és marad nála a lóvé (32.4-es pont).

 


Köszönjük, Uraim!

Mestermunka ez a javából!


Négy év (!!!) alatt sikerült felmutatni egy darab engedély nélküli szerelvényt, és 2 év késést összehozni.


Most már csak az a kérdés, hogy hány forintunkba kerül ÚJRA Demszky Gábor szándékos károkozása, vagy egyszerű alkalmatlansága.


VEKE szerint ez így kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát. Ha az Alstromé marad a 30 milliárd, akkor vajon hány százalékot oszt vissza ezért az ajándékért cserébe?


Válaszol az Alstrom
:
"Az Alstom álláspontja szerint a szerződés BKV Zrt. általi felmondásának lehetősége nem áll fenn, mivel az Alstom a metrószerelvények gyártása során a szerződés szerint járt és jár el.


laspalmas: Demszky helyében már pakolnám a bőröndöt, mert egyre közelebbinek tűnik az az időpont, mikor becsöngetnek hozzá érte. Legalábbis én ezt jósolom abból, hogy az NKH rámászott a BKV-re, amiért ugye tulajdonképpen ő a felelős. A közlekedési hatóság az Alstom-engedély elkaszálása után komolyan veszi az ellenőrzést is, és ennek eredményeképpen hamargyorsan ki is vont ma pár buszt a forgalomból.(kattintva nagyobb)


 

Július 14-én is volt már egy NKH-vizsgálat, akkor is buktak meg buszok, úgylátszik nem tanult belőle a közlekedési vállalat, és arra sem emlékszem, hogy reklámozta volna:

 

 

Nyaljunk-e tovább az Alstomnak?


Múlt hét pénteken jelentette be az NKH, hogy elutasította az Alstom metrókocsikra beadott típusengedély-kérelmet több okból is. A határozat szerinti főbb hibákat Hegylako"Tehát gondok vannak a megállással, de legalább tűzveszélyes és nem lehet belőle menekülni:)" . Ezenkívül nagyfokú hanyagság is felmerül az Alstom részéről, mert a műszaki hibák mellett jónéhány dokumentációt egyszerűen be sem nyújtottak. Mer ugye minek, gondolhatták.

 

A BKV korábban július 31-ig adott határidőt arra, hogy az Alstom megszerezze az engedélyt, és határozottan kilátásba helyezte, hogy ellenkező esetben felbontja a szerződést. Az ultimátumot a fővárosi közgyűlés megerősítette június 3-án, tehát a tulajdonosi felhatalmazás is megvan a szerződésbontásra, amit a VEKE is elkerülhetetlennek tart. Ezt egyébként már korábban is megtehették volna, mert a késedelem miatt kiszabható kötbér már hónapokkal ezelőtt elérte a maximálist (a szerződéses ár 10 százaléka), így erre a szerződés szerint joga van. Ám eddig az Alstom mindig haladékot kapott, és vannak, akik még most is ezt szorgalmazzák.


Index:

"Mint megtudtuk, hétfő délelőtt a főváros vezetése szűk körben tárgyalt az ügyről, és arra jutott, hogy a BKV ne kapkodjon el semmit. Eszerint a felbontásról az augusztus 26-i közgyűlés dönt, de feltételes döntés várható, mert addigra nem dől el, hogy az első fokon meghozott hatósági elutasítás az Alstom valószínűsíthető fellebbezését követően megváltozik-e. Azaz eldöntik előre, mi lesz, ha az Alstom jogerősen is elbukja az engedélyt, vagy netán a hatóság meggondolja magát és mégis zöld utat ad a metrókocsinak.

Azt nem tudni, hogy a másodfokú döntést mikor hozza meg a közlekedési hatóság, az viszont a metrókocsi-szerződésből kiolvasható, hogy hat hónap után a főváros elvesztheti most még kedvező pozícióját. A szerződésnek van ugyanis egy elég furcsa pontja."


Naná, hát pont Abszurdisztán fővárosában, Demszkygrádban, és a metróprojekttel kapcsolatban ne lenne?!


"A szerződés 32-es pontja szerint a háború, a tűzvész, az árvíz, a forradalom és a járványok mellett vis maiornak (előre nem látható, a szerződőktől független katasztrófának) számít az is, ha a szállítónak nem sikerül beszereznie az általa gyártott metrókocsira a magyarországi típusengedélyt."


Vagyis legyártják valahogy, sikerül valahogy, aztán mossák kezüket...

A mélyen tisztelt BKV-val együtt. Ők ugyanis erősen tagadtak, és fenyegették meg perrel Gál Misit, mikor ő az Alstom-kocsik tudomására jutott hibáiról írt. Ehhez képest olvassuk el azt a listát, amit a BKV műszaki emberei írtak össze július 28-án emlékeztetőül. Ezt akarták az Alstommal leegyeztetni, hogy mi ezekre a válaszuk, tervük.


"Sorsz. / Leírás
1.
     Darai Lajos úr által felvezetett, még nyitva lévő RS/ATC kérdések.
2.
     Szoftverinformációk (folyamatábra kérése)
3.
     Rajzdokumentáció. Visszaigazolást kérünk, hogy a 142/414/2010 hivatkozású levélben kért, a levél táblázatában szereplő kártyákról megkapjuk a rajzokat.
Bemeneti szekrény: aio19; aio20; cc1; dic1; dic3; fls1; hfc1; is2; mb2; pcm3; sci4m; smc3; vdk1.
Segédüzemi átalakító berendezés: 110/24V tápegység; FFK-01; GLT-02; IFF-01M; PAC-1; PS-02-4R; RCA-09; RCA-10; RCA-11; RCA-12; Tápegységek, MVB-CAN
Gateway.
Hajtásinverter: 110/24 tápegység; MDI-1; PS-01; PTP-01, WTC-02.
4.
     Gumirugó cseréjének magyarázata.
5.
     Biztonságfilozófia és a vésznyitás folyamata kiesett EVR-ek esetén.
6.
     Rádió tápellátás tervezett véglegesítése.

7.      Kerékkopás. Mi az Alstom terve az 1. sz. prototípus szerelvény kopott kerekeivel kapcsolatban. Értékcsökkenést számít fel, vagy kicseréli a kerekeket?
8.
     Átjáró peron oldali takarás és jelölés véglegesítése
9.
     Lemerült akkumulátor indítópanel elhelyezés véglegesítése

10.     Véletlen (akaratlan) vonatindítás megelőzésének véglegesítése

11.     Utastájékoztatás vegyesüzemben, szoftverátadás, betanítás, BKV adatállomány kezelés

12.     NKH által kifogásolt ajtósín éles sarkok lekerekítésére van-e NKH által elfogadható megoldása BMC-nek?

13.     CERTIFER vizsgálat kiterjesztése a Karbantartási kézikönyvekre és az Üzemeltetési kézikönyvre a 2009. december 2-4. között Valenciennesben megtartott workshopon megbeszéltek szerint.

A CERTIFER jelentés 4. pontonjában a meghatározásra kerül az a biztonsági feltétel, amely szerint: "a biztonsági napló egy-egy sora akkor van lezárva, amikor a vezetési és karbantartási kézikönyvben az intézkedés már megállapításra került", illetve a CERTIFER által kiadott pozitív vélemény azzal a feltétellel teljesül, amennyiben a ".BKV-nak alkalmaznia kell az üzemeltetésre és karbantartásra átvitt megkötöttségeket."

14.     A 2010. június 27-én az automatikus csatlás próbájánál tapasztalt jelenség vizsgálata. A jelenség leírása: szétcsatolt járműrészek esetén a kiegészítő fékkarok (ADCH) üzemi fék állapotban hatástalanok, csak a vészfék funkció működőképes.

15.     Kérjük az Alstom által mért konkrét energia-visszatáplálási értékeket.

16.     A címkék, feliratok, jelölések véglegesítése. Kérjük a látványtervek és a méretezett rajzok átadását.

17.     Szerződéses zajszintmérés egyeztetése Alstommal. A mérést végző cég kiválasztása.

18.     Tűzoltósági nyilatkozat kiadásának problémaköre.

19.     Vezetőfülke fogas véglegesítése.

20.     4. szintű karbantartási anyagok átadása BKV számára.

21.     Karbantartó személyzet oktatásának ütemezése. BMC nyilatkozat arról, hogy a rendelkezésre állás biztosítása érdekében vállalják az esetlegesen alagútban meghibásodó vonat kimentését addig, amíg a karbantartó személyzet oktatását el nem végzik.

22.     QCP 36 átvételi eljárás magyar nyelven BKV Zrt. részére történő átadása. BMC korábban ezt 2010. április 16-áig ígérte.

23.     Nagyfeszültség kimaradásakor menetbe kapcsolt menet-fék vezérlő kar esetében nem áll rendelkezésre az ED fék"

 

Kocsis és Székelyné pont most töltik a szabadságukat, de nagyon remélem, hogy álló nap zaklatott telefonokra kell válaszolniuk, mert ha valakinek, hát nekik aztán tudniuk kellett mindenről.

 

A BKV-szakszervezetek, Demszky és Ikvai-Szabó egyébként nem kapkodná el a szerződésbontást, csak szépen alázatosan (netán nokiásdoboz) jeligére továbbra is együtt szeretnének működni az Alstommal, ami csak sunnyog. Nem tudom elképzelni, miben bíznak nagy kedvenceink...

 

Mindenesetre az NKH-döntés (elutasítás), vagyis a metrókocsibukta következményeként a 2-es metró kocsik nélkül marad, vagyis a régieket kéne felújítani 2-3 milliárdért, másrészt pedig a metrókocsi-szerződést annak idején úgy írták ki, hogy egyszerre tartalmazta a 22 darab 2-es metróra szánt szerelvény és a 15, modernebb, automatizált, 4-es metróra szánt szerelvényt. A típusengedély elbukása egyelőre csak a 2-es metróra szánt metrókocsikat érinti, de a szerződés felmondása a benne foglalt, a 4-es vonalra szánt szerelvényekkel együtt lehetséges csak.

 

Vagyis ha a 4-es metró kocsijaira új pályázatot kell kiírni, akkor még tovább csúszhat a négyes metró átadása, viszont ha nem lesz kész 2013-ra, (a 4-es metrót kell eddíg befejezni) akkor bukhatjuk a nagy nehezen kialkudott 180 milliárd forintos unióstámogatást rá. Esetleg két évig lenne egy tök üres alagutunk.

 

Mivel tele van már a hócipőm a metróval, és úgy kompletten a városvezetés "nagy projektjeivel", eddigi munkájával, ezennel benyújtom az Index-ötletpályázatára a javaslatomat az esetlegesen üresen álló metróalagút hasznosításával kapcsolatban: semmiféle kulturát, sznobszínházat, romkocsmát nem akarok bele, elég volt már a jópofizásból. Demszkyt az egész idióta trehány bandájával együtt lekergetni, és az új metrókocsik megérkezéséig szállítsák riksán a Zembereket! Ki ért egyet?



 

Ebben a kérdőívben elmondhatjátok véleményeteket a 4-es metró beruházásról.

A folytatásban pedig kiderül, hogy mit is jelent a "vis major" egy Demszky-Aba Botond által aláírt 60 milliárdos szerződésben: Demszkynél a vis major

 

(forrás: index.hu, vastagbor.blog.hu)

Címkék: 4-es metró alstom bkv budapest demszky engedély uniós támogatás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 12 órája a(z) Trabant - Ragaszthatatlan szív (filmrészlet: Diorissimo, Xantus János) videóhoz:

Jön a Trabant első lemeze, amit 40 éve várunk! – Interjú Vető ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 1 napja a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 2 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 2 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 2 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu