Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Szeptemberben már közlekedhet a 2-es metró vonalán az új Alstom szerelvény, derült ki a Főpolgármesteri Kabinet napirendjén szereplő tájékoztatóból.
Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, a francia gyártó összesen 22 szerelvény szállítására kapott megrendelést a BKV-tól, de - három próbajármű kivételével - a szállítást nem kezdte meg ütemterv szerint, mivel nem sikerült megszereznie a végleges típusengedélyt.
A BKV idén márciusban bejelentette, hogy amennyiben az Alstom 2010 június 30-áig nem szerzi meg a végeleges típusengedélyt, kész a legsúlyosabb szankciókat érvényesíteni a céggel szemben, ideértve akár a szerződés felmondását is.
A határidő betartása érdekében ütemterv készült, amelyből az első, április 30-ára kitűzött feladatot, a minőség-ellenőrzési teszt eredményességét az Alstom határidőre teljesítette.
Az ütemterv további szakaszainak teljesítése esetén az első szerelvény augusztus-szeptember hónapban állhat forgalomba, ezt követően minden hónapban további 2-3 szerelvény érkezhet. Ennek alapján a jövő év közepétől kizárólag új járművek közlekednek majd a 2-es metró vonalán.
Mint arról az Index márciusban beszámolt, a helyzet akkor mérgesedett el, amikor kiderült, újabb négy hónapot késik az új metró a 2-es vonalon: a legutóbbi februári ígérethez képest június végére ígéri az Alstom (Az Alstom nagyon sok pénzt, több mint egymilliárd forintot kért az átszerelésért), hogy megszerzi az új metrókocsikra a végleges típusengedélyt. Demszky bekérette a francia nagykövetet, Kocsis ultimátumot nyújtott be a cégnek: ha június 30-ig nincs engedély, szerződést bontanak.
Újak az ülések. Az új metro csendesebb, mint a régi - ami egészen elképesztő tény, valamint: a himbi-limbi kapaszkodók helyett ... a világnagy francia gyártó "találmánya". Valamint: "kanyarban a metrókocsi be tud lengeni" ... hm.
kommentek a videóhoz:
"Az egy kezes kapaszkodók hiányában jóval kevesebb stabil állóhely lesz rajta. Az ajtóknál elhelyezett oszlopkapaszkodók miatt pedig ott összegyűlik az utas és nem fog tudni leszállni felszállni senki.
Tetszik amikor az új álló metro kocsi "csendesebb", mint a száguldó régi...
Nem tudom, hogy a régi puhább társas ülőpadnál miért jobb az "új" Alstom
helypazarló vandálbiztos börtönkényelemnek sem megfelelő faülőkéje fél
miliméter vastagságú kőkemény bevonattal.
Miért a metrókocsihoz fúrják az alagutat, miért nem az alagúthoz
gyártják a metrokocsit?
Ha gombbal lehet csak kinyitni, és az ajtónál állók nem akarnak
leszállni, akkor a benntrekedtek hogyan fognak az ajtónyitó gombhoz
férni, vagy éppen leszállni: sehogy.
Sőt ha rosszindulatú a társaság, akár így egyeseket a leszállásban is
megakadályozhatnak...
A metrókocsi vezetője a pöttöm képernyőkön aligha fogja látni a
leszállókat, visszapillantó tükör nélkül pedig sehogy...
Az egy kezes kapaszkodók hiányában jóval kevesebb stabil állóhely lesz
rajta. Az ajtóknál elhelyezett oszlopkapaszkodók miatt pedig ott
összegyűlik az utas és nem fog tudni leszállni felszállni senki.
Vészfékezésnél a repülő utasoknak valódi nyaktörő gyilok lesz a folyosó
közepére elhelyezett háromágú oszlopkapaszkodó.
Ha át lehet menni az egyes kocsikban akkor megnyílik a terep a menekülő zsebesek előtt.
Az utas eddig választhatott hova akar beszállni, ha valamelyik metrokocsiban részeg csövesekkel találkozott. Az "új" Alstomban erre nem lesz lehetősége.
Egyértelmű visszalépés az 30 éves technika után az Alstom metro-kocsi."
A metrókocsiknak eredetileg már 2008 májusában meg kellett volna érkezniük Budapestre, ehhez képest pedig csak nyolc hónappal később, 2009 január végén érkeztek meg. Lassan egy éve folyik a tesztelésük, ami számos problémába ütközött.
A 2006-os szerződés szerint már 2008 májusában meg kellett volna érkezni az első kocsinak. Ez csúszott.
A VEKE honlapja szerint most érkezett metrókocsiknak még nincs végleges típusengedélyük, forgalomba akkor állhatnak majd, ha a hatósági előírásokat teljesítik. A kocsik félautomata üzeműek, személyzetük egy fő, így a metrókocsi-segédvezető munkakör végleg megszűnik a BKV-nál.
Az új szerelvényeket érdemes futtatni, hogy az esetleges hibák a két éves garancia lejárta előtt kijöjjenek.
Többször beszámoltunk róla, aggályok merültek fel az új metrókocsi méretével kapcsolatban is. Mint megírtuk, az új kocsik vizsgáztatásánál szembe kellett nézni azzal a problémával is, hogy ki kellett cserélni a metrókocsik elejében és végében a beépített létrákat automatikus menekülőkijáratokra.
Sérülések a 239-es kocsira felragasztott csíkon
A fenti képek egy olyan kocsiról készültek június 10-én, ami a 3-as vonalhoz tartozik. A képeken jól láthatóak a hungarocellcsíkok sérülései. Mint az Index megtudta, ha a 3-as vonalat nézzük, akkor az összes sérülés azonos oldalon van, azaz Újpest felé az összes jobb peronos állomáson, ahol jobb oldalon nyílnak az ajtók.
Az Örs vezér téren korábban már le kellett faragni egy peron sarkát körülbelül egy méter hosszan, nehogy hozzáérjenek az új kocsik, amelyek már közlekednek a Fehér úti tesztpályán.
Demszky főpolgármester szerint az új Alstom metrókocsik a menekülőlétra miatt késtek, de a francia cég mérnökeinek mára sikerült megtalálniuk a megoldást. Egy baja van: 4,2 millió euróba, több mint egymilliárd forintba kerül a beszerelése az összes metrószerelvény elejébe és végébe.
Az Alstom metrókocsi vészkijárata
A DBR Metró Projektigazgatóság igazgatóhelyettese, Guba János elmondta, hogy az Alstom valóban ennyi pénzt kér az új létrákért, de ezt a BKV drágállja, és az ajánlatot még nem fogadta el. A BKV és az Alstom között sok a vitás kérdés kötbérekről, többletpénzekről, ezeknek csak az egyik eleme ez a pénz.
A mostani – nem megfelelő – megoldásnál a létra egy sutba van beillesztve a fülke bal oldalán, amit baj esetén a vezetőnek, a 4-es automatikus szerelvényein az utasoknak kellene kiemelniük, és az orrajtó felnyitása után beilleszteniük a küszöbbe.
A mostani, elégtelen létraelhelyezés
Az új megoldásnál a biztonsági retesz kioldása után az egész szerkezet az ajtóval együtt kinyílik, és egy rámpa ferdén ráhajlik a sínekre.A létra áráról biztosan vita lesz, a BKV szerint ugyanis a kiírásban benne volt az is, hogy vész esetén is biztosítani kell az utasoknak az akadálytalan lejutást a metrókocsiról.
Ezt előírja egyébként a magyar vasúti és metrószabályzat is.
Ugyanakkor úgy tudjuk, hogy a metróvezetők egy része attól tart, hogy a fülkébe beépített rámpától nem lehet majd kilátni balra. Guba szerint, mint minden egyebet, a kilátást is szabványok határozzák meg, és a vizsgálatok szerint a kilátás megfelelő lesz a szerkezet beépítése után is.
Az Alstom Transport, a BKV és a Nemzeti Közlekedési Hatóság korábbi kérésének megfelelően megtervezte és kivitelezte azt a menekülőajtót, amelyik minden szempontból megfelel a magyar metrószabályzat előírásainak, áll a cég lapunknak küldött közleményében. (nem úgy tervezte meg)
Az Alstom szerint a menekülőajtó nem akadályozza a járművezetőt a kilátásban, mivel annak kialakítása minden szempontból megfelel a nemzetközi szabványban előírtaknak. A módosítás költsége része az Alstom Transport és a BKV közötti szerződés aktualizálásának.
A vitával párhuzamosan folyik a 2-es vonalra érkezett új Alstom kocsik tesztelése az Örs vezér téri próbapályán. Mint képünkön is látszik, az utasokat homokzsákokkal szimulálják.
Olvasónk felvétele
Az Alstom nagyon sok pénzt, több mint egymilliárd forintot kért az átszerelésért. A BKV viszont a metrókocsik üzembehelyezésének csúszása miatt követel kötbért. A ki kinek tartozik és mennyivel vita legalább egy éve folyik az Alstom és a BKV között.
Az M2 vonalra az Alstom Transport 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvényt, a most épülő M4 vonalra pedig 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata metrószerelvényt gyárt, mintegy 65 milliárd forint értékben.
(forrás: index.hu)
|
|
M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az Alstom cég a BKV ellen - francia pecsenye
Szigorúbb kontrollt gyakorolna a kormány a 4-es metró beruházása fölött
Alstom - Főváros metróügy visszásságok és az új szerződés
Az Alstom szerződés további furcsaságai