Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Rangos innovációs díjjal tüntették ki a Goodyeart a NASA-val közösen kifejlesztett „rugós” kerékabroncsért. A kutatók által kifejlesztett abroncs energiatakarékos és defektbiztos.
Az R&D 100 kutatói-fejlesztői díjával tüntették ki idén a NASA-t és a Goodyeart egy olyan levegő nélküli „gumiabroncs” kifejlesztéséért, amely az űrkutatásnál használt nagy járműveket hosszabb távolságokon tudja majd szállítani olyan égitestek felületén, mint a Hold, vagy a Mars. A negyvennegyedik, éves R&D 100 díjátadó ünnepséget, melyet az „Újítások Oscar-gálájának” is neveznek, november 11-én tartották a floridai Orlandóban.

A Goodyear–NASA csapat fejlesztése nem más, mint az összefont rugók innovatív, mégis egyszerű hálója, amely így megfelel a feladatnak. A rugós gumiabroncsot tavaly szerelték fel a NASA elektromos holdjáró tesztjárművére, majd a NASA houstoni Johnson Űrközpontjának „Sziklakertjében” próbálták ki, ahol az új találmány remekül vizsgázott. Az abroncs különlegesen tartós és rendkívül energiatakarékos. A rugós megoldás alkalmazkodik a mindenkori felülethez, hogy így biztosítsa a tapadást. A rugók elengedésekor viszont az abroncs deformálásához szükséges összes energia visszatérül. Emiatt nem képződik hő, mint a hétköznapi abroncsok esetében.

A Goodyear mérnökei szerint az eredeti Apollo holdexpedícióknál alkalmazott, és a mostani rugós abroncsot is azért fejlesztették ki, mert a Földön használt hagyományos, pneumatikus elven működő (levegővel telített) abroncsok a Holdon nem megbízhatóak. Ennek oka, hogy a gumi tulajdonságai jelentősen eltérnek a Hold napsütötte és árnyékos területein tapasztalható szélsőségesen hideg és meleg hőmérsékleteken. Ezen kívül a szűrés nélküli napsugárzás is rongálja a gumit, a légnyomásos abroncsok leeresztésének veszélye pedig szintén elfogadhatatlan.
A vállalat, amely a világ egyik legnagyobb abroncsgyártással foglalkozó cége, az új fejlesztést novemberben, az R&D 100 díjátadó ünnepséggel együtt tartott kiállításon mutatta be.
Holdabroncsok fejlesztése
2008.06.
A NASA felkérésére a Holdra és a Marsra szánt járművekre készít kereket a Goodyear gumigyártó vállalat.
A Goodyear a NASA Glenn Kutatási Központjával együttműködve olyan abroncsok kifejlesztésén dolgozik, amelyek a Holdon, vagy akár a Marson is képesek majd hordozni az űrutazók járműveit. Az elsődleges cél, hogy az új termék megbirkózzon a Földön kívüli körülményekkel, de a munka során a fejlesztők hasznos tapasztalatokat szerezhetnek a nem levegővel töltött abroncsok földi használatával kapcsolatban is. „A környezet sajátosságai miatt a Földön használatos hagyományos, pneumatikus megoldás nem alkalmazható a Holdon – magyarázza Vivake Asnani, a NASA szakértője. – „Emellett a holdabroncsoknak homokos, laza terepen is tapadniuk kell, de akár olyan felületen is, amelyet ember még nem látott testközelből.”
A Goodyear csapata a vállalat Ohio állambeli főhadiszállásán működő Akron Tech Center kutató és abroncsfejlesztési szakembereiből áll. „A fejlesztési feladatok már-már súrolják az abroncsok technológiai lehetőségeinek határát, de biztos vagyok benne, hogy találunk megoldást” – mondja Joe Gingo, a Goodyear alelnöke és főmérnöke. A cég 110 éves története során a Goodyear mérnökei számos technológai újítás kifejlesztése közben több meglepetéssel is szembesültek már, így bőségesen van tapasztalatuk az ismeretlenre való felkészüléshez. A hatvanas években a Goodyear és a General Motors mérnöki csapata – a magyar Pavlics Ferenc vezetésével – több mint 10 éves munkával fejlesztette ki a NASA számára az Apollo Lunar Roving Vehicle (LRV) hálós holdabroncsának koncepcióját.

Az új holdjárművek flottájához a Goodyear az Apollo holdjáró kerekeit vizsgálta, valamint levegővel és nem levegővel töltött abroncs-prototípusokat is tesztelt, hogy a kerekek alapvető mechanikáját, valamint a holdbéli környezet kihívásait minél jobban megismerje. Az új járművekhez olyan abroncsra van szükség, amely az Apollo LRV-nél tízszer nagyobb súlyt bír el és százszor akkora távolságot tesz meg. Ezzel a teljesítménnyel az abroncsok földi körülmények között, akár, teherjárműveken is használhatóak lesznek.

Az első, 12 abroncsból álló készlet 2009 telére készül el, és az új NASA Chariot járműre szerelik fel, amelyet a texasi Johnson Űrközpontban mutatnak be.
Kapcsolódó cikkek:
Visszatérés a Holdra: 35 éve repült az Apollo-14 (1. rész)
Visszatérés a Holdra: 35 éve repült az Apollo-14 (2. rész)
Visszatérés a Holdra: 35 éve repült az Apollo-14 (3., befejező rész)
Az Apollo program csúcsa: 35 éve repült az Apollo-15 (1. rész)
Az Apollo program csúcsa: 35 éve repült az Apollo-15 (2. rész)
Az Apollo program csúcsa: 35 éve repült az Apollo-15 (3. rész)
(forrás: urvilag.hu)
|
|
|
M Imre 11 perce új videót töltött fel:
M Imre 9 órája új videót töltött fel:
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Karácsony Gergely: Nyolc új köztiszta célgépet állítottunk ...
M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Lorán Barnabás Trabarna: IKSZ HAT FULL VIDEÓ LEGYEN ...
M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Ma este Rainer-Micsinyei Nóra megismertet minket (többek ...
M Imre új linket töltött fel: LIFE Biodiverz Város
M Imre írta 4 napja a(z) Méhlegelő a Déli pályaudvar mellett, a Vérmezőn 2021. júniusban (Telex) képhez:
... Budapest természetvédelmi célokra nyert 1,4 milliárd forint ...
M Imre írta 4 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Lázár János szerint „csillagháborús terv”, hogy a...
M Imre írta 4 napja a(z) Hétszűnyű Kapanyányimonyók képhez:
Szerencsés János - -Grimm mesék Grimm Brothers | 2019....
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Agyhullámom a slusszkulcsom és a telefonhívóm - olyan mobilon dolgoznak, ami azt csinálja, amire gondolunk
Nemzeti Kerékpáros Koncepció 2014-2020 (elkészült: 2013. május)
Elkészült és átadtuk az illetékeseknek a KEKE javaslatait a 2013-20 közötti időszak operatív programjaihoz
Megvalósulás közelében a hálózatba kapcsolt autók