Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Budapest büszkesége lehetne a belvárost keresztülszelő Kossuth Lajos utca. Sajnos ma az ország szégyene: a gépkocsik uralják, eltűntek az utcáról a sétáló, nézelődő, beszélgető városlakók. A Levegő Munkacsoport a mai napon (04.27.) levelet adott át Tarlós István főpolgármester képviseletében Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának, melyben sürgeti, hogy a belváros 2013-ban esedékes átalakítása során használja ki a lehetőséget arra, hogy a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út ismét a városlakóké legyen: gyalogos- és kerékpárbarát módon épüljön át.
A Budapest Szíve Program második ütemében 2013-ban átépítik a Ferenciek terét. Szintén jövőre kerül sor a Kossuth Lajos utca burkolatának felújítására és egyúttal a buszsáv középre helyezésére, sőt a Rákóczi út burkolat-felújítását is 2013-ra tervezik. Mindez együtt kiváló alkalom arra, hogy a Kossuth Lajos utcát és a Rákóczi utat is alkalmassá tegyük a sétálásra, a békés szemlélődésre, a kerékpározásra. A Levegő Munkacsoport levelében arra kéri a főpolgármestert, hogy haladéktalanul tegyen lépéseket annak érdekében, hogy ezen az útvonalon kerékpársáv kialakítása és járdaszélesítés céljára adjon át egy-egy – a forgalomszámlálások szerint amúgy is nélkülözhető – autóközlekedési sávot, így Budapest csatlakozhasson azokhoz az egyre szaporodó a nagyvárosokhoz, amelyek belvárosaikat visszaadták az embereknek!
Kidolgozták már a szakemberek a módját a gyökeres változtatásnak, azonban a megvalósításhoz mindeddig hiányzott a politikai akarat. Az ügyben tartott egyeztetések tapasztalata azt mutatja, hogy a politikai akarat hiányát nem szakmai érvekben, hanem az esetleges ellenzőktől való félelemben kell keresni. Ellenzők nyilván vannak és lesznek, de az ellenvélemények leszerelhetők, ahogy az történt a világ sok városában, ahol – akár autópályákat is lebontva, ellenvélemények kereszttüzében – visszaadták a belváros főutcáját a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak. A megvalósítást követően a lakosság túlnyomó többsége mindenütt helyesnek ítélte a döntést.
A Levegő Munkacsoport petícióját, a Tarlós Istvánnak szóló levelet,
és az aláírásokkal teli molinót a főpolgármester nevében Vitézy Dávid, a
BKK vezérigazgatója vette át, aki arról tájékoztatta a sajtót, hogy el
fogják készíteni a Levegő Munkacsoport javaslatainak megfelelő
tervváltozatot is. Hangsúlyozta, hogy a kérdésben politikai döntésre van
szükség.
„Minden olyan adat, amely az elmúlt években készült,
elavultnak tekinthető, mert megváltoztak a forgalmi viszonyok Budapesten
– tette hozzá a BKK vezérigazgatója.
- A benzinárak emelkedése és a várható forgalomcsillapítási intézkedések is indokolják, hogy újra modellezzük, mekkora forgalmi kapacitással is kell rendelkeznie a Kossuth Lajos utcának. Ezen a nyáron elvégezzük a számításokat, és jövőre meg lehet hozni a döntést. Hamarosan elindul a Március 15. tér átépítése, méghozzá olyan módon, amely akár a kerékpársávos verzióhoz is passzol. 2013-ban kezdődik a Ferenciek tere átépítése, az első lépésben a buszsáv középre fog kerülni a Kossuth Lajos utcán és az Erzsébet hídon, a Ferenciek terét visszaadjuk a gyalogosoknak, megszűnik a közúti aluljáró. Mindez lehetőséget ad a belváros humanizálására - ehhez hozzátartoznak a biztonságos kerékpárutak is, valahogy úgy, ahogyan most az Andrássy úton is átalakul a kerékpársáv. Ahol csak lehet, hasonlókat szeretnénk építeni a jövőben is.”
Kapcsolódó dokumentumok:
Megszűnő városi autópályák
http://levego.hu/sites/default/files/megszuno_varosi_autopalyak_1203_0.pdf
Hódítsuk vissza a Kossuth Lajos utcát és a Rákóczi utat! http://levego.hu/sites/default/files/kapcsolodo/kossuth-rakoczi_0901.pdf
Korommentes városok – Legjobb példák a közlekedési légszennyezés csökkentésére
http://levego.hu/sites/default/files/kiadvanyok/korommenteslevegot0919.pdf
A sikeres város titka
http://www.levego.hu/sites/default/files/kiadvanyok/automentes_osszefoglalo.pdf
(forrás: levego.hu)
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Végre helyére kerül az Andrássy út kerékpársávja: egy hosszú történet vége
A Levegő Munkacsoport levele Tarlós István főpolgármesternek: Érdemes-e szétverni a buszsávok hálózatát? (2013. november 12.)
Kerékpár a pótlóbuszokon (2013. március 24-től)
Budapesten elszállítják a közlekedést akadályozó járműveket - 2012. december 1-től