Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A napokban megnyílik Budapesten az első olyan hosszabb útszakasz (belvárosi főutca: Kecskeméti utca, Petőfi Sándor utca, Bécsi utca), amely – annak ellenére, hogy teljes hosszában egyirányú – két irányba nyitott a kerékpárral közlekedőknek. Sok év közös munkájának az egyik legfontosabb eredménye ez, kellett hozzá az új KRESZ, sok ember igyekezete, jó szándéka, és elsősorban a közös erőfeszítésünk, hogy sokáig és sokan álltunk ki az ügy mellett…
Most, hogy elértük, tanuljuk meg használni is!
Mindannyiunk számára, akik a közlekedésben részt veszünk, új a helyzet. Új a buszok vezetőinek, új a többi autósnak, a gyalogosoknak is, és elsősorban nekünk, akik többnyire kerékpárral közlekedünk. Legálisan használhatjuk az utcát mindkét irányban, de tartsunk be néhány fontos szabályt, legyünk nagyon figyelmesek – elsősorban ezen múlik, hogy a most még meglévő félelmek, ellenérzések hamar eloszoljanak.
- Csak olyan egyirányú utcában lehet a menetiránnyal szemben kerékpározni, ahol ez ki van jelölve megfelelő KRESZ táblákkal.
- Legyünk nagyon figyelmesek, főleg a kereszteződések környékén, mert „szokatlan irányból” jövünk, nem számítanak ránk. Itt különösen fontos az a szabály, hogy nekünk kell igyekeznünk mindent előre látni.
- Bármelyik irányba közlekedünk, tartsunk jobbra, azaz haladjunk a menetirányunk szerinti jobb oldalon, és engedjük elmenni a nálunk gyorsabban haladókat.
A kereszteződésekben – jöjjünk bármely irányból – a KRESZ szabályai érvényesek: elsősorban a jobbkéz-szabály, ha tábla ezt nem változtatja meg. Csak akkor menjünk be a kereszteződésbe, ha biztosak vagyunk abban, hogy szabad az út!
- Ha a forgalommal szemben haladunk, és olyan, széles jármű jön velünk szemben, ami nem – vagy csak nehezen – férne el mellettünk, húzódjunk félre, akár álljunk is meg, engedjük elmenni. Különösen fontos ez ott, ahol buszok közlekednek és teherszállítók végzik a munkájukat.
- Itt se használjuk a gyalogosok felületét kerékpározásra. A most megnyíló belvárosi főutca ráadásul olyan út lett, ahol nincs külön szegéllyel elválasztott járda (ún. vegyes forgalmú utca), a gyalogosok sétálnak, egyik oldalról a másikra bárhol átmehetnek, és nem számítanak arra, hogy mindkét irányból jöhet kerékpáros. Nagyon figyeljünk rájuk, ők még a kerékpárosoknál is sérülékenyebbek!
- Ez az úttípus nem alkalmas arra, hogy gyorsan haladjunk a kerékpárunkkal. Ha sietünk, erre a célra válasszuk valamelyik párhuzamos főutat.
- A József Attila utcánál még pár hónapig nem készül el a jelzőlámpa, ami lehetővé tenné az ellenirányú áthaladást. Addig az Október 6. utca (a Szabadság tértől a József Attila utcáig) még nem járható kerékpárral a menetiránnyal szemben, az ígéret szerint a hiányzó lámpa pótlása után ez a szakasz is „kétirányúsodik”.
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| Egyirányú utcák használata.pdf | 93.46 KB |
|
|
|
M Imre írta 14 órája a(z) Pál Kriszti - 1956 (East) videóhoz:
Csak akkor születtek nagy dolgok, ha bátrak voltak, akik ...
M Imre írta 14 órája a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Akadálymentes lesz a Járókelő. hu Nagy örömünkre az idei év ...
M Imre 19 órája új videót töltött fel:
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
2025. október 22. | Május 29-én a Fővárosi Ítélőtábla...
M Imre írta 1 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Ezentúl nem úszhatod meg olyan könnyen, ha európai ...
M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Már a világ legnagyobb autógyártójának csinál...
M Imre írta 1 napja a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
Negyed 12 körül Újpalota, Páskomliget utcán a Sárfű ...
M Imre írta 4 napja a(z) Mitől lesz fenntartható a városi közlekedés? blogbejegyzéshez:
Miért nem használják többen a járműmegosztást Budapesten...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A hét idézete... publicisztika, vélemény
Megkezdődött a FUTÁR közterületi kijelzőinek kihelyezése
Budapesten elszállítják a közlekedést akadályozó járműveket - 2012. december 1-től
Autózás lejtmenetben?