Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 564 fő
  • Képek - 2694 db
  • Videók - 396 db
  • Blogbejegyzések - 792 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 395 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 564 fő
  • Képek - 2694 db
  • Videók - 396 db
  • Blogbejegyzések - 792 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 395 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 564 fő
  • Képek - 2694 db
  • Videók - 396 db
  • Blogbejegyzések - 792 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 395 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 564 fő
  • Képek - 2694 db
  • Videók - 396 db
  • Blogbejegyzések - 792 db
  • Fórumtémák - 24 db
  • Linkek - 395 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Eláraszthatják Európát és így hazánkat is a kínai autók. Az ország autógyártása hamarosan az egy évben gyártott és értékesített autók számát tekintve piacvezető lehet a világban.  A kínai kocsik már megjelentek szinte valamennyi kontinensen, így Magyarországon is.  A távol keletiek a nyugati gyárakkal, például a Volkswagen, a Ford és a General Motors konszernekkel folytatott együttműködéseik során hatalmas szaktudásra tettek szert és elsajátították a modern autógyártás technikáját.

Európában egészen az utóbbi évekig főként a gyenge töréstesztek és hibás technikai kivitelezések miatt nem tudta megvetni lábát a kínai autóipar. Azóta sokat változott a világ. A kínai autógyártók az ágazati szövetségek és cégfelvásárlások során megtanultak jó autókat gyártani. Mostanság versenyképes, biztonságosabb és olcsóbb modellekkel próbálnak meg teret nyerni az öreg kontinensen.


A Geely és a Nanjing által gyártott autóknál (például) ma már nem ily megdöbbentő a törésteszt eredménye. A Daewoo ellen megnyertek egy pert (a Cherry nevű gyártó), mert csak Kínában forgalmazzák a "koppintásaikat".


Nyugati cégekkel szövetkeznek

A Fiat számára már eddig is százezer számra készítette a motorokat a Chery, Kína egyik legnagyobb autóipari vállalata. Emellett a kínai óriás, a DaimlerChrysler-csoporttal is megállapodást kötött személygépkocsik közös gyártásáról. Kisebb városi autókat állítanak elő Dodge márkanéven.

Egy másik távol keleti cég, a Geely pedig nem olyan régen vásárolta meg 1,8 milliárd dollárért (357 milliárd forintért) a svéd Volvot. Az amerikai Ford anyavállalat ugyanis már régen el szerette volna adni veszteséges skandináv részlegét.

Szintén kínai cég, a Nanjing Automobile vette át a brit Rover irányítását. Ezután nagy létszámleépítés történt, mivel olcsóbb Kínában legyártatni az alkatrészeket és elszállítani Angliába, mint finanszírozni a drága Longbridge-i gyártást.

Nagy remények előtt álló kínai autók

A fejlődés ellenére az európai fogyasztók számára ma még alig ismertek a kínai járművek. Egyik nálunk is kapható márka a Shuanghuang CEO (8-9 millió forint), ami nem más, mint a BMW X5 (15-16 millió forint) másolata.

network.hu

A Chery új A6-os sorozata komolyan veszélyes lehet az európai, a japán és a koreai konkurenciára nézve.

network.hu

A majdnem Bentley-jelvényes, Riich X1 terepjáró a BMW-nek ugyan még nem ellenfél, de mutatja a kínaiak elszántságát, akik láthatóan próbálnak elfogadható autókat építeni. A kínaiak a Bentley embléma szárnyacskáiból csak a B betűt cserélték benne R-re.

network.hu

Nagy divat a logo másolása
A kínaiak egy kitűnő másoló kultúra, bármit át tudnak venni és a saját képükre alakítják. Íme néhány példa a nyugati autómárkák lógóátvételére.

 

BMW (német), BYD (kínai)

Bentley (német), Rich (kínai)

Reva (német), Rely (kínai)

Mazda (japán), Haima (kínai)

Toyota (japán), Jincheng (kínai)

Infiniti (japán), Suzhou (kínai)

Mercedes (német), BAW (kínai)

Subaru (japán), Jiangnan (kínai)

 

A kínai autógyártás története

A 652-es számú gépgyár Csangcsun városában, egy korábbi japán hadiüzem átalakításával épült. Az alapkőletétel 1953. július 15-ére esett, innen datálják a kínai autógyártás kezdetét. Három évvel később kigördült az első teherautó, a CA30 Jiefang (Felszabadítás), a korabeli ZISz típus hű mása. Emellett kis darabszámban, főleg a kínai pártvezetők részére luxusautók is készültek.

 

 

A napokban Csangcsun városában óriási ünnepségsorozat keretében emlékeznek meg a kínai autógyártás 50. születésnapjáról. Az iparág története egyben az ország históriájának kicsinyített mása is. 1949. márciusában Mao Ce-Tung megalapította a Kínai Népköztársaságot. A korábbi gyarmati sorba kényszerített, kizsákmányolt országból a Szovjetunió szövetségese, az ázsiai kontinens meghatározó állama lett.

 

Ahogy az Autó-Motor írta 1953-ban: "a kínai nép, amely évszázadokon keresztül szenvedte az elnyomók kínzásait, ma, szabadságának kivívása után a maga javára alkot. A harcokban edződött százmilliók ma a békét építik". A Nagy Ugrás Előre során szovjet segítséggel motorkerékpárok, traktorok majd személyautók is készültek.

 

 

Dongfeng

 

A Dongfeng, azaz keleti szél elnevezés Mao jelszavából származik: "A keleti szél legyőzi a nyugati szelet". A motorháztetőről nem hiányozhatott a szokásos kínai sárkány (nézzünk szét Budapesten a kínai éttermek környékén és találkozhatunk a védőszentként tisztelt állattal), a motortérben pedig egy 1,9 literes négyhengeres dohogott. A 4,6 méter hosszú limuzin a kommunista szokások szerint amerikai hatást mutatott.

A Dongfengből alig néhány darab készült, mivel nem sokkal később megjelent a Hongqi (Vörös Zászló), a kínai Csajka. A mahagónifa-berakásos műszerfal és a kínai szőnyeg különleges hangulatot teremtett a belsőtérben, míg kívülről az autó a legkiválóbb szovjet gyártmányú luxuslimuzinok hatását tükrözte. A 200 lóerős V8-as motorral szerelt, akár 180 km/h végsebességre is képes Hongqi egyik példányát 1960-ban a Lipcsei Vásáron is bemutatták - a nem titkolt cél az európai export volt. Ekkor ugyanis kezdett megromlani a viszony a két óriás között, 1968-ra már teljesen elmérgesedett a helyzet a Szovjetunió és Kína között.

 

 

Ugyan az export nem valósult meg, de Kínában a tartományi vezetők, a nagy állami vállalatok élén álló pártfunkcionáriusok vagy egy kézen-közön beszerzett Packard, Studebaker hátsó ülésén feszítettek vagy valamelyik Hongqi variánssal lavíroztak a bickliző sokaságban. A legnagyobb darabszámban és a leghosszabb ideig készített Hongqi típus, a CA770 100 kilométerre 20 liter benzint fogyasztott.

 

 

Akár 8 személy is kényelmesen utazhatott a közel hat méter hosszú csodaautóban, amelyből 2-3 kabriolet és kb. ugyanannyi kombikarosszériás mentőautó (!) is készült. Ugyan egy állami rendelet hatására 1983-ban leálltak az autó gyártásával, mivel az üzemanyagfogyasztást már nem bírta a központi kassza sem, de 1989-ben egy másik rendelettel visszavonták a korábbi határozatot. Így 1998-ig még további 30-40 darabot szereltek össze Changchun-ban.

 

 

Amikor a nyolcvanas évek elején Teng Hsziao-Ping jutott hatalomra, megkezdte az ország átalakítását, sokkal nyitottabb politikai és gazdasági környezetet teremtett. Ebben a légkörben már az Első Autógyár (FAW) is nekilátott, hogy olyan külföldi partnert keressen magának, aki segíthet a modern technológia átadásában.

 

Először a Chrysler, majd a Mercedes-Benz került a látókörükbe, de az igazi áttörés a Volkswagen segítségével valósult meg. 1988-ban az Audi 100 gyártosorát átszállították a shanghai-i Volkswagem üzemből a Hongqi-hoz. Majd 1993-ra elkészült a FAW és a Volkswagen közös gyártelepe. Ettől kezdve az Adui 100, 200, továbbá az A6 helyi változatait itt gyártják. Ezen kívül a Jetta, újabban a Golf és hamarosan a Touran is csatlakozott a kínálathoz.

A kilencvenes évek folyamán a kínai pártvezetés elhatározta, hogy a dinamikusan fejlődő gazdaság húzóágazata az autóipar legyen. Ennek érdekében elkezdték bátorítani a külföldi autógyárakat, hogy mint a Volkswagen és a General Motors, jöjjenek és alapítsanak vegyesvállalatot. Utóbbi azt jelenti, hogy kötelező helyi partnerrel együtt működni. Így a kínaiak hozzájutnak a legfejlettebb technológiához, míg az autógyárak számára eddig elképzelhetetlenül tágas piac nyílik.

 

 

A FAW 1998-ban a Ford-dal, majd 2002-ben a Toyotával kötött szerződést. Így ismét készülnek Hongqi reprezentatív járművek, Lincoln alapokra, míg a Tianjin-Toyota már egy kifejezetten a helyi piacra készült Yaris-alapú limuzin, a Vios gyártása folyik.

A Dongfeng márkanév sem tűnt el teljesen a süllyesztőben. A '90-es években a Második Autógyárat átnevezték Dongfeng Motors-ra. Mára a Citroën, a Honda és a Nissan is e konszern partnerei lettek. Sőt részben amerikai alkatrészekből a Dongfeng egyik alvállalata még egy Hummer-utánzatot is készített a kínai hadsereg részére.


A FAW és a Dongfeng ma a kínai autópiac legjelentősebb szereplői. Rajtuk kívül a Shanghai Automobile Industry Corporation (General Motors, Volkswagen), a Chang'an (Suzuki) említhető, de összesen több mint 300 kisebb-nagyobb üzem foglalkozik személy- és terepjáró automobilok előállításával. A hírek szerint mindez még csak a kezdet: 2010-re Kína a Föld legnagyobb autógyártó országa szeretne lenni.

 

 

Száguld a kínai autóipar

Míg az európai és amerikai autóipar még mindig a válság hatásait nyögi, Kínában több, mint 80%-kal nőttek a gépkocsi eladások a tavalyi évhez képest.

 

Kínában 84 százalékkal nőtt az autóeladás januárban az egy évvel korábbihoz képest - közölte a kínai autógyártók (CAAM) szövetsége vasárnap.

 

Januárban 1,2 millió autót értékesítettek az ázsiai országban, ahol a kormány adócsökkentésekkel élénkíti a gyártást és az eladást. A kínai kereskedelmi minisztérium várakozása szerint az idén 15 millió autót adnak el az országban, ami több mint 10 százalékos bővülés 2009-hez képest.

 

 

Kína elveszi az Egyesült Államok „világelső autópiac” díját

Kína Online

 

Kína megelőzte az Egyesült Államokat, mint a világ legnagyobb autópiacát az első alkalommal, amikor az értékesített autók száma 735.500 lett januárban, mondta a Kínai Autógyártók Szövetsége tegnap.

 

A jármű értékesítés Kínában 6,7 százalékkal emelkedett, így 9,38 millió darab eladott autó a mérleg az elmúlt évben. Az értékesítés még valószínűleg 5%-ot emelkedik majd az idén, de ez is a növekedés leglassúbb üteme 1998 óta mondta a CAAM korábban.

 

Különösen a kisautók eladása nőtt meg.

 

A januári jármű értékesítések az USA-ban 37 százalékkal zuhantak, az eladott autók száma 656.693, mivel több autógyártó bezárta a gyárait, és több ezer dolgozót bocsátott el.

 

A januári autóeladás Kínában is visszaesett valamicskét, de a kormány intézkedései, mint például az üzemanyag árak csökkentése és a járművek forgalmi adójának felezése a kisautók tekintetében javulást jelentett az autóiparban a tavalyi év augusztusától.

 

A kínai autóipar eladási listája kedvező képet mutat.

 

"Az üzemanyag-adóreform és adócsökkentés hatékonyan működtek közre, mivel a járművek eladásai az 1,6 literes motorú vagy a még ennél is kisebb autók körében ugrásszerűen megnőttek még a reformokat megelőző hónappal összehasonlítva is. Ezzel a személyautó gyártók 80,000 darabbal csökkentették leltáraikat."

 

Autógyártási folyamat

 

Kína még további bejelentéseket tett, hogy 4-trillió jüan (US $ 586 milliárd) gazdasági ösztönző csomagot és kedvező politikát vezet be, beleértve az adócsökkentéseket és közúti útdíj eltörlését a kereslet élénkítése érdekében.

 

 

Már 2004-ben is a piacon voltak (2004-es hír)

A kínai autóipar nagy menetelése

Az autóipar története az utóbbi évtizedekben arról szólt, hogy csökken a független, önálló autógyártással rendelkező országok száma. Egyre bizonyosabb, hogy Kínával nőni fog.

 

Bekövetkezett, amiről a kínaiak pletykáltak, a vezető sanghaji autógyár rátette a kezét a Roverre. Ez abszolút trendi. Elég nagy szenzáció volt az is, hogy kínaiak vették meg a dél-koreai Ssangyongot. Az a hír, hogy a nyáron Indonéziában is vettek egy autógyárat, elkerülte a nagyérdemű figyelmét. Ma ugyanis Kína autógyártásáról leginkább azt tudjuk, hogy a külföldiek rohantak be a nagy ázsiai piacra, azaz előbb utóbb az övék lesz, a nagy gyártók csak egymással fognak marakodni.

 

Pedig már a külföldiek dolga sem olyan egyszerű, hiszen kínai törvény van arról, hogy egyedül nem csinálhatják. Minden külföldi autógyártó üzeme legalább felerészt kínai is, Kínában. És akkor még nem volt szó a teljesen kínai gyártókról. Csak hát ezek még ott sem tartanak, ahol a kínai mobiltelefon gyártók. Azaz elfogadható nívón megcsinálják azt, amit a fejlett nyugat-európai, japán és amerikai gyártók, de szerényebb, a kínaiaknak megfelelő minőségben. És olyan olcsón is.

 

Kínában közszájon forog egy mondás: ha nem vagy elég jó fejlett iparcikkek gyártására, csinálj autókat. Ezt nem csak és elsősorban a külföldiekre, hanem magukra értik. Kész autók gyártására ma Kínában több mint 120 kínai vállalkozás alkalmas.

 

Európában nem hír, hogy létrejött egy kínai autógyártó cég. Pedig volt ilyen tavaly is, idén is. Például az AUX csoport egykor légkondicionálókat gyártott. Tavaly elhatározta, hogy autókat fog gyártani. A váltás általában pénz kérdése, és Kínában ebből egyre több van. Annyi, hogy a nevezett cég 2008-ra évi 450 ezer kocsit akar, vélhetően tud is majd gyártani. Az első modelljeivel, egy SUV-val és egy kisteherautóval már elkészült, jelenleg évi 30 ezres kapacitással.

 

Egy kínai lap fél tucat gyártót sorolt fel, akik az autóiparban vastag ceruzával akarják jegyeztetni magukat. Van köztük dohánygyár, de még mobilkészüléket ontó nagyvállalat is. Kínai fogalmazással: bolondulnak a kínai cégek az autógyártásért.

 

A szenvedély elsődleges oka, hogy mintegy negyedmilliárd családnak idővel autója lesz. De az is ott loboghat lelki szemük előtt, hogy egy csomó ázsiai piacon megszorongathatják a többi autógyártót. És nem csak az ázsiai piacon, hiszen a japánok is már rég nem kizárólag arra termelnek. Az is köztudott, hogy egy jégszekrényt gyártó Kínában egy-egy berendezésen 2-5 százalékos haszonkulccsal számolhat.

 

Egy autógyártó 25-30 százalékossal. Ez azt is jelenti, hogy az állam, a kormányzatok adóban is sokat nyerhetnek az autógyártáson. Következésképp kedvezményekkel segítik növekedését. Az állam egyre jobban odafigyel az iparágra. Sokáig azonban nem adhat védelmet, mert az a nemzetközi kereskedelem szabályait sérti.


Korai még azt mondani, hogy versenyképes modellekkel jönnek a kínaiak, bár nem csupán az olcsóság számít, már a kínai piacon sem. Egyelőre azonban elsősorban egy nagyon sokmilliós belső piacot kell kielégíteniük, nem fontos az export. A legnagyobb kínai autógyártó, a FAW 2007. után tud évi 2 milliónál több autót legyártani, addigra a sanghaji autógyár 1 milliónál tart majd, a még ismert Dongfeng pedig negyedmillió alatt.

 

A Csangan csoport Cherry és Geely nevű autóira félmilliós lehet jövőre a kapacitás. Tavaly 4 millió autót gyártottak Kínában, jövőre, a külföldi gyártók kínai kapacitásaival együtt érheti el a termelés a 10 milliót. Ki lehet számolni, hogy az éves növekedés milyen óriási. Nyilván ez az ütem nem marad így 2007. után. Ha pedig igen, egyértelművé válik a kínaiak exportfenyegetése.

 

Ehhez untig elég, ha az említett több mint száz potenciális autógyártó közül (45 évente kevesebb mint ezer kocsit tud gyártani) a jelenleg nagyobb szériában gyártó 17 vállalkozáshoz még csatlakozzon néhány, és ezek fejlesszenek. A létező kapacitások már évi 5 és fél millió autó legyártására elegendők. Nyolc azon gyártók száma, amelyek évente elvileg több mint 100 ezer autót tudnak készre hozni.

 

Az is elképzelhető, hogy az autógyártók összefognak, hiszen egy nemzeti autóipar 4-5 gyártóval bőven kialakulhat. Kína azonban olyan nagy ország, hogy ennél többen akarnak majd ebben az üzletben jelen lenni. Az illetékes miniszter is a cégösszeolvadásokra fogad. Jól látja, hogy ez a világ (t)rendje. Ha pedig majd túl nagyok lesznek az önálló kapacitások, akkor ez be is fog következni Kínában. Egyelőre azonban még önállóan akarnak szerencsét próbálni.

 

A kisebb gyártók elsősorban a közép- vagy felső kategóriát célozzák meg, jóllehet meg kell csinálni a sikeres kínai népautót, ami nagy valószínűséggel a kis kategóriából kerül ki. Kína azonban irdatlan nagy ország, nem biztos, hogy ha a jövedelmi helyzet (ma még csak ezer dollár körül van a fejenkénti GDP, azaz még egy magyarénak is csak negyede) jó néhány év múlva nagyobb mobilitást biztosít a kínai átlagembereknek, akkor miniautókkal akarnak ezer kilométereket utazni. Még akkor sem, ha az átlag kínai belefér ezekbe a kis dobozokba.

 

Egy félhivatalos adat szerint az idén a kínaiak autóigénye még 5,3 millió autó körül van, de ez az évtized végére 9 millió közelében lesz és 2020-ra meghaladhatja a 17 milliót, azaz lekörözik az amerikai piacot, amely jelenleg a legnagyobb igényű.

 

Ebben van az egész ipar fejlődésének veszélye is. Olyan nagyok lesznek a mennyiségi igények, hogy ádáz verseny alakulhat ki, mindenki gyorsan akar majd piacot nyerni és ehhez sok és rossz autót gyárt. Ám elég lesz csupán 2-3 kínai autógyártónak felülemelkedni ezen a csapdán, és akkor a világ lakossága egy évtized múlva már a kínaiak, és nem a japánok, európaiak autóiért megy a szalonokba.

 

Egy biztos. A kínai vásárlóerő hatalmas és olcsó a munkás. Valamint presztízs az autó ... ha már nem olyan drága, mint a nyugati. És egyre jobb minőségű.

 

(forrás: penzcentrum.hu, totalcar.hu, automenedzser.hu, kinaon.com, www.shanghaidaily.com)

Címkék: autógyárak autógyártás autópiac biztonságos cégfelvásárlások fejlesztés fejlődés felvevő piac kína kínai autóipar modern olcsó

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 17 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A TISPOL akció eredményei http://www.police.hu/hirek-es-...

M Imre 22 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Woody Alain idézetek „Nem szándékozom a munkám által...

M Imre írta 3 napja a(z) Jogszabályváltoztatás társadalmi egyeztetés nélkül: alkoholfogyasztás kerékpáron ülve blogbejegyzéshez:

Alkotmánysértő ...? Nem büntethető, aki nem kacsázik, ...

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Elismerte hibáját a biciklist gázoló buszvezető http://hvg....

M Imre írta 3 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

"Az 1976–1990 között átadott pályaszakaszok ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Elkezdték Székesfehérvár szétbombázását http://iho....

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Halálra gázolta feleségét az udvarukban 2014-07-25 ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Buszos - bringás baleset (Budapest, Thököly út) ---...

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Lelőtt 777-es: fontos roncsdarabok, fontos ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu