Közlekedés: Óriásbuszok gördülnek majd a pekingi forgalom fölött

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Kínában minden a közlekedés jövőjéről szól. Az országban egyre több a nagy sebességű vasútvonal, amin óránkénti 300 kilométeres sebességgel szállítják az embereket az utasokat a nagyvárosok között. A General Motors kifejezetten a kínai városi vezetőkre szabott kapszulaszerű járműveket fejlesztett ki. A legújabb ötlet azonban messze felülmúlja az eddigieket, legalábbis ami a furcsaságát illeti.

Az úgynevezett "szétterpesztett busz" egyfajta kerekeken gördülő magasvasútra hasonlít, ami egyben egy mozgó alagút is. Minden busz megközelítőleg két sáv széles és 4,5 méter magas, ismertette a paramétereket a hatalmas járművet kivitelező Söndzsen Hasi cég elnöke, Szong Jou-csou. A kínai közlekedés gyors növekedésével a tervezők a lehető leghatékonyabb utasszállításra törekednek. Ha újabb buszokat vonnának be a közlekedésbe, azzal a dugók kialakulásának esélyét növelik, a föld alá vinni a forgalmat időigényes és rendkívül költséges. A sávok fölött átívelő busz nem akadályozná a gépjármű forgalmat, csupán növelné a tömegközlekedési infrastruktúra kapacitását, a szükséges kiszolgáló létesítmények megépítése pedig jóval olcsóbb mint egy metróvonal kivitelezése.

"A szétterpesztett busz legnagyobb újítása abban rejlik, hogy az autók fölött halad. Legnagyobb erőssége hogy helytakarékos, hatékony és nagy a befogadóképessége" - taglalta Jou-csou prezentációjában.

network.hu

 

A busznak jelentős hatásai lesznek a kínai közlekedésben, elvileg 25-30 százalékkal csökkentheti a főutakon kialakuló dugókat, átlagsebessége 40 km/h lesz, egyszerre 1200 utas szállítását teszi lehetővé, kocsinként 300 ember kaphat helyet a szerelvényen. A környezet szempontjából sem közömbös az újítás, a buszok egyenként 860 tonna üzemanyagot takarítanának meg évente, 2640 tonnával csökkentve Kína amúgy is kritikus szénkibocsátását.

Energiaellátását részben napelemekkel oldják meg, nagyobb részt azonban az állomásokon vagy az útvonala mentén elhelyezett elektromos töltő póznák biztosítják. A buszokat szuperkondenzátorokkal látják el, amik rendkívül gyorsan tölthetők fel, meríthetők le, miközben képesek tárolni is az elektromosságot. A tervek szerint a busz elegendő energiát kap az állomásokon töltött várakozásai során, hogy eljusson a következő megállójáig, így nincs közvetlen károsanyag kibocsátása.

 

 

A buszok többszörös biztonsági rendszerrel lesznek felszerelve, amik figyelmeztetik a túl közel hajtó autósokat, illetve a túl magas járművek vezetőit. A busz pályáját vagy sínekkel oldják meg, vagy fehér vonalakkal, amit egy robotpilóta követ stabilan tartva az óriásbuszt, melynek pályaudvarokra sincs szüksége, a parkolást megoldhatja bármelyik állomásán, átívelve a közút fölött. Az állomásokon kétféle módon közelíthető meg a busz, vagy a klasszikus oldalsó ajtókon át, vagy felülről, a buszban elhelyezett lépcsősoron lesétálva.

Elsőként Pekingben jelennek majd meg az óriások, a tervek szerint 186 kilométernyi úthálózatot alakítanak át számukra, a munkálatok már az idén, az év vége megkezdődnek.

network.hu

network.hu


(forrás: sg.hu)

Címkék: autóbusz beruházás busz fejlesztés forgalomcsillapítás general motors kína peking szétterpesztett söndzsen hasi tömegközlekedés újdonság

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 13 éve

Valójában ez egy trolibusz vagyis villamos :)
Valószínűleg csuklós lesz - mint a vilamosok is, és az utolsó előtti képen, mintha látszana valami csukló féle. Nemcsak az első kerekek kanyarodhatnak, hanem a többi is így jóval kisebb súrlódás lép fel a fémkerekek és a sín között. Nem lehet nagyobb a tömeg, mint egy villamosnak, annak pedig elég nagy tömege van, úgy 4 tonna utasok nélkül. Mivel nem találkozunk vele (remélhetőleg), a járművek pályáját csak a kereszteződéseknél keresztezi, ezért nem lényeges a fékútja túlságosan. A robotpilótán szerintem még ők is gondolkoznak.
Még a menekülésre is gondoltak a tervezők, az utasok baleset esetén lecsúzdázhatnak a jármű lenyíló oldalán. Minden meg van tervezve, nem úgy mint az Alstom francia cég Budapestre tervezett metrója, s a kínaiak egyre jobb ötletekkel állnak elő és nyilván olcsóbb a kivitelezés, mint a metróé ... túlzsúfoltak a nagyvárosaik, sok a lakos. Nem úgy oldanák meg, mint a japánok, ahol külön tologató emberek nyomják be a metróba az utasokat, mint a heringes dobozba a halakat. Ők tágítanak a téren, kényelmesek és nem költenek feleslegesen. Jól látszik a napelem is, az energiatakarékosság egyik hasznos eszköze. A hegyi vagy szűk utakon sem kell bontani tovább például a hegyet, elfér.

Válasz

Egri Peter üzente 13 éve

Szerintem csak sínen lenne biztonságos.Akkor viszont mehetne villamos /fémkerékkel/ vagy
trolibusz üzemmódban /gumikerékkel/ főleg városon belül,de el nem tudom képzelni ilyen
merev kerekekkel milyen módon fordul meg vagy kanyarodik el egy váltóba.Robotpilótával
ekkora tömeg biztos nem lenne biztonságos,és mekkora lehet a fékútja.Jó hosszú biztosan.

Válasz

M Imre üzente 14 éve

A közlekedése igazán egyszerű :) leírja a cikk, én csak abban kételkedem, hogy mennyire lesz tuti a robotpilóta ... mennyire nem lesz jellemzően "kínai" minőség. Akárhogy is nézzük, a kínaiak lépéselőnyben vannak, olcsó munkaerejük folytán, olcsóbban tudnak gyártan, és motíválva vannak arra is, hogy egyre jobb minőséget gyártsanak, hiszen a világpiac ekkor engedi be őket .. biztosan be kell engedni, hiszen Kína vásárlóerejére s szükség van az "ellenoldalról" - ez hatalmas felvevő piac.
Korea a Hyundai-al is hasonlóan indult és most a Hyundai Getz egy igen jó kis kocsi :)
.. persze még jó sok víz lefolyik addig a Jangce-n.

Válasz

Abi Karam Samirné Marika üzente 14 éve

...erre kiváncsi leszek!! ha elkészül, hogyan fog közlekedni????!!!

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 20 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu