Közlekedés: Kerekes sporteszközök: elektromos roller, segway, hoverboard és elektromos gördeszka ..., jöhet az új KRESZ-csomag

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

https://infostart.hu/belfold/2019/10/09/szaguldanak-az-e-rollerek-jon-a-kresz-modositas

írja az InfoRádió


Az elektromos rollerekre, segwayekre egyelőre nem vonatkozik a KRESZ, ezért a jogszabályt hónapokon belül módosíthatják - tudta meg az InfoRádió az aktív Magyarországért felelős kormánybiztostól.


A gyalogosok jogosan kérik, hogy

 

az elektromos rollerrel ne száguldozzanak a járdán

 

– mondta Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos az InfoRádiónak.

# Száguldozó rolleres (Magyarország): https://youtu.be/nB4MW8-QN88

 

"Elodázhatatlanná teszi a KRESZ módosítását a különböző elektromos mikromobilitást segítő eszközök, mint például az elektromos rollerek, segwayek elterjedése.

 

Szabályozni kell, hogy melyik eszköz mehet a járdán, melyik az úttesten, melyik a kerékpárúton" - mondta a kormánybiztos, aki

 

reméli, hogy a jogszabályt már jövőre módosítani tudják.

 

A KRESZ szerint az elektromos rollerek nem minősülnek közlekedési járműnek, így a gyalogosokra vonatkozó szabályokat kell figyelembe venni ezen eszközök használata esetében is - mondta korábban Borbély Zoltán közlekedési szakjogász az InfoRádióban.


Borbély Zoltán szerint Magyarországon az elektromos rollerek szabályozása teljesen egyértelmű: a KRESZ alapján nem minősülnek járműnek. Vagyis

 

az elektromos rollert használók nem járművezetők, így közúton nem is közlekedhetnek,

 

húzta alá a közlekedési szakjogász.


A KRESZ egyértelműen meghatározza, hogy mi minősül járműnek, mutatott rá a szakember, ennek alapján az elektromos roller pedig még a segédmotoros kerékpár kategóriába sem fér bele. A KRESZ kodifikációja során valóban felmerült a kerekes sporteszköz, mint jármű jogszabályba foglalása, azt azonban a jogszabályalkotó végül egyértelműen elvetette, vagyis

 

az elektromos roller vezetője gyalogosnak minősül,

 

tette hozzá.


Miután az elektromos rolleresek szinte hangtalanul közlekednek, akár nagyobb sebességgel, könnyen balesetveszélyes helyzetet, akár balesetet is elő tudnak idézni. Emiatt a hatóságok fontosnak tartják egy olyan vizsgálat lefolytatását, amely ennek a közlekedési eszköznek a kérdését vizsgálja, ismertette Borbély Zoltán.


Figyelemfelhívás


A segway, hoverboard és elektromos gördeszka, hasonlóan, mint az elektromos roller, miután kerekes sporteszközök, nem tekinthetők járműnek, vagyis rájuk is a gyalogosokra vonatkozó szabályok érvényesek, tette hozzá kérdésre válaszolva a közlekedési szakjogász.


Borbély Zoltán végezetül a figyelemfelhívás fontosságát hangsúlyozta, hogy az elektromos rollert használók tisztában legyenek azzal, hogy ők gyalogosoknak számítanak a forgalomban.

 

Nem kellene azt megvárni, amíg mondjuk az első halálos baleset bekövetkezik!


húzta alá.

# Kapcsolódó hang: https://infostart.hu/audio/00002/00002ba1b.mp3


Révész Máriusz elmondta, ezek az elektromos közlekedési eszközök csak a kerékpárutakon közlekedhetnének, de a keskeny szélességű kerékpárutakon az előzésben is problémát okoznak – jegyezte meg a kormánybiztos.

 

Valami más ...


A KRESZ jelenleg azt sem szabályozza,

 

ha füldugóval zenét hallgatva közlekedünk az kerékpárúton,

 

ezért Révész Máriusz ezen is változtatna, mert úgy látja, hogy ez nagy mértékben növeli a balesetveszélyt.


"Hosszú egyeztetések lesznek a KRESZ módosításáról, és ez a javaslat is elő fog kerülni"

 

- mondta a kormánybiztos, és úgy véli, hogy

 

az új KRESZ-csomag elfogadása akár hónapokig is eltarthat.

 

Szabályozások ...

 

Budapesten

  • a Belvárosban,
  • valamint a budai Várban

önkormányzati rendelettel tiltották ki az ilyen eszközöket a járdákról, de csak a Lime hálózatában háromszáz e-roller bérelhető.


Németországban az e-rollereket júniusban engedélyezték, és motoros járműnek tekintik, vagyis ittas állapotban tilos azokkal közlekedni. A német rendőrség közölte, hogy a müncheni sörfesztiválon, az Oktoberfesten mintegy 400 embert kaptak rajta, hogy részegen e-rollerezett, közülük 254-en emiatt elvesztették a jogosítványukat.

# Kapcsolódó hang: https://infostart.hu/audio/00004/000046bab.mp3


Biztosítás ...

 

A Magyar Biztosítók Szövetsége arra figyelmeztetett, hogy a szabályozatlanság miatt baleset esetén ezekre az eszközökre nincs biztosítás.

# Kapcsolódó hang: https://infostart.hu/audio/00003/00003ee0b.mp3

 

Kételkedőknek ...


Sem a járdán, sem az úttesten nem legális, mégis egyre több az elektromos roller a brit utakon (is). Megindult a lobbizás, hogy törvénymódosítással tegyék lehetővé a használatukat, ám néhány közelmúltbeli baleset kétségeket is ébreszthet.

 

London technológiai negyedében, Shoreditchben nem ritka látvány, hogy a hazafelé bicikliző dolgozó mellett elsuhan az Uber újabban bérelhető elektromos kerékpárja, vagy akár egy elektromos gördeszka, illetve roller.

https://infostart.hu/tudositoink/2019/10/10/londont-is-fojtogatjak-az-e-rollerek-de-a-kerdojelek-is

2019. október 10. | InfoRádió


Ezeknek a járműveknek a gazdái is követik a környéken bevett laza gyakorlatot:

  • gyalogosok mobiltelefonjukra meredve, totális nyugalomban szelik át az úttestet,
  • a biciklisek egy része nem áll meg a sárga villogó gömbbel ellátott és szentként kezelt gyalogátkelőnél vagy épp átmegy a piroson,
  • a trendi elektromos közlekedési eszközök utasai pedig esetenként váratlan szögből feltűnve, jobbról és balról is előzgetik a többieket.


A merészség megdöbbentő, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a hatályos brit törvények szerint csak magánterületen lehet legálisan használni őket.

Miért? Mivel túl gyenge a motorjuk ahhoz, hogy biztonságosnak minősüljenek az utakon, és pedál hiányában a bicikliutakra sem mehetnek velük.


A járdán való használatukat az 1835-ös Közúti Törvény, az úton való használatot pedig az 1988-as Közlekedési Törvény tiltja a szigetországban. Utóbbi szerint legálisak lehetnének, ha az embernek van jogosítványa, biztosítása, sisakja, megfizette az útadót és rendelkezik rendszámmal – csakhogy ezt a Brit Közúti Közlekedési Hatóság, a DVLA nem hajlandó kiadni.


A helyi rendőri szervek az utóbbi években már időnként büntették az akár 40 km/órás sebességet is elérő elektromos rollerosokat:

 

tavaly például egy 15 éves fiú még meg sem szerzett jogosítványához adtak hozzá 6 büntetőpontot, amiért a járdán rollerozott.

 

Idén júliusban pedig a londoni rendőrség indított kampányt: a bobbyk rollerokat foglaltak le, bírságokat szabtak ki és figyelmeztették a közlekedőket.


Bár 100 alkalommal állítottak le embereket, csak 10 eset végződött bírsággal és elkobzással – ezek sem azért, mert használták az eszközöket, hanem azért, mert átmentek velük a piroson vagy más szabálysértést követtek el velük.


A TechAdvisor nevű portál szerint leginkább a londoni rendőrség hajlandó fellépni. Ennek oka lehet az is, hogy a fővárosban a leggyakoribbak az olyan balesetek amikor teherautók vagy buszok biciklivel vagy egyéb eszközzel közlekedőket gázolnak el. Július 14-én vesztette életét a 35 éves Emily Hartridge. A népszerű tévés műsorvezető és YouTube-sztár elektromos rollerén egy teherautóval ütközött egy londoni körforgalomban.


Hartridge halála volt az első ilyen baleset Nagy-Britanniában. Egy nappal később ütközött egy busszal egy 14 éves fiú, akit intenzív osztályon kezeltek. A szigetországon kívül Barcelona közelében tavaly halt meg egy 90 éves nő, amikor egy mobiltelefonját néző fiatal elütötte egy 40km/órával közlekedő elektromos rollerrel. Madrid és Valencia is megtiltotta az ilyen eszközök használatát a járdákon. Egy amerikai kutatásból pedig az derült ki, hogy


2018-ban több mint 1500 elektromos rollerhez köthető baleset történt és ebből négy végződött halállal.

 

Visszatérve a szigetországhoz, a gyorsan szaporodó rollerbérbeadó cégek aktív lobbizásba kezdtek a törvény módosításáért. A brit Közlekedési Minisztérium ugyanakkor szeptember végén közölte, hogy nincsenek ilyen tervei.

# Kapcsolódó hang: https://infostart.hu/audio/00004/00004751b.mp3

Címkék: baleset-megelőzés borbély zoltán e-roller elektromos gördeszka elektromos roller gyalogos hoverboard kerekes sporteszközök kresz révész máriusz sagancmbp segway

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 4 hónapja

2024. július 16-tól egyes elektromos rollerekre és egyéb mikromobilitási eszközökre is kötelező felelősségbiztosítást kötni. A 25 kg feletti e-rollerekre ez a kötelezettség akkor vonatkozik, ha maximális sebességük meghaladja a 14 km/h-t, a 25 kg alatti járművekre pedig akkor, ha végsebességük 25 km/h feletti.

A kötelező biztosítás díja az általunk elvégzett kalkulációk szerint lakóhelytől és életkortól függően eltérő. Egy megyeszékhelyen élő 40 év feletti férfi megúszhatja 5000 forintból az éves díjat, egy budapesti tinédzser hölgy azonban 15-20.000 Ft feletti díjat is fizethet évente.
https://villanyautosok.hu/2024/07/12/draga-lesz-budapesti-fiatalnak-lenni/

Válasz

M Imre üzente 9 hónapja

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) ajánlásai az e-rollerek közös szabályaira

E-roller: átok vagy áldás? Közös európai szabályozást szeretnének a járművekre

Amikor az elmúlt években megjelentek az első e-rollerek Európa nagyvárosaiban és itthon is, sokan nagyon örültek: végre a mikromobilitásban prímán alkalmazható eszköz, amely a városokban valódi és zöldebb alternatívája lehet az autóknak. Ugyanakkor az e-rollerek olyan hirtelen, rövid idő alatt terjedtek el mindenhol a kontinensen, hogy sokan hamar meg is utálták, amihez az utcaképet rontó, szanaszét hagyott eszközök és a használatával kapcsolatos biztonsági problémák is hozzájárultak. Most az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) közös, európai szintű szabályokat kezdeményezett a kérdés rendezésére.

Ahány ország, annyi szabályozás és gyakorlat...
http://autovezetes.network.hu/kepek/klubkepek/az_europai_kozlekedesbiztonsagi_tanacs_etsc_ajanlasai_az_erollerek_kozos_szabalyaira

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Az elektromos roller nem ciki, hanem a jövő egyik közlekedési eszköze a nagyvárosokban. Ezt tudja a Honda is, ezért készít belőle iszonyat menő, japánosan praktikus verziót.

A Facebookon nagyon sok lájkot lehet aratni a villanyrollert fikázó képeken. Régi nagy motorokat állítanak szembe a rollerrel, és persze a cikizéssel vegyített nosztalgia működik. Pedig a “hova jutottunk?” mentalitásnál lehet a nosztalgiára pozitív értelemben építeni.

Erre példa a Honda Motocompacto ami fityiszt mutat a fintorgóknak, és a nyolcvanas évek kikezdhetetlen menőségével ötvözi az elcsomagolható e-roller koncepcióját. Első ránézésre egy Apple tervezői által összehozott bőröndnek tűnik, de a megfelelő kicsomagolás után lehet vele suhanni a metropoliszok útjain.

Az ihletadó – Honda Motocompo

a Honda Motocompo a 80-as évek elején készült és gyártott mikro-robogó, amelyet összehajtva akár a japán városi törpeautók parányi csomagtartójában is el lehetett helyezni. Egyhengeres, kétütemű, 49 köbcentis motorka ami 1185 mm hosszú, 240 mm széles és 540 mm magas. Ma már színtiszta retró, egy vágyott darab az 1980-as évekből, aminek filozófiája ma is abszolút időszerű. . Összesen 53 369 példány készült az apróságból.

18 kilogrammos tömegével a Motocompacto valószínűleg a nehezebb e-rollerek táborát erősíti, de ha

-- bőröndként kezeljük, akkor nem is vészes ez a z adat.
https://firstclass.hu/life/2023/09/16/a-maradiak-rohognek-rajtuk-de-ebbe-a-meno-e-rollerbe-nem-lehet-belekotni/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Várhatóan kötelező biztosítást kell majd kötni az elektromos rollerekre

A KRESZ módosítása után várhatóan a 25 km/óránál nagyobb sebességre képes rollerek segédmotor-kerékpárnak minősülnek majd, vagyis – csakúgy, mint a segédmotor-kerékpárokra – a rollerekre is kötelező biztosítást kell majd kötni – írja szerdai cikkében az Infostart.

Az eddig megismert tervek szerint a maximum 25 kilométer/órás végsebességű rollerek kerékpárnak minősülnének, míg az ennél gyorsabbak segédmotoros kerékpárnak. Az egyelőre kérdés, hogy kötelező lesz-e biztosítást kötni rájuk, mindenesetre a segédmotoroknál erre szükség van – derül ki a Netrisk összeállításából. Németországban például a villanyrollerekre kötelező biztosítást kell kötni, csak 14 évnél idősebbek használhatják, és maximum 20 km/órás sebességgel mehetnek.

Magyarországon a becslések szerint ma már 80-100 ezer roller van használatban. Ez igen jelentős mennyiség, így a közlekedési kockázattal is számolni kell. A várható biztosítási díj kalkulációjánál jelenleg csak a segédmotor-kerékpárok adataiból lehet kiindulni.

A segédmotor-kerékpárokra kötött kötelező biztosítások díja évről évre emelkedett. 2018-ban a biztosítások átlagdíja alig több mint 3200 forint volt, ebben az évben meghaladta az ötezer forintot.

A nagyobb motorkerékpárokra az átlagdíjak fokozatosan nőttek az utóbbi években. Öt évvel ezelőtt kilencezer forint alatt volt, míg ebben az évben már meghaladta a 16 ezer forintot a fizetendő összeg.
https://infostart.hu/belfold/2023/09/13/kemenyen-fizethetnek-hamarosan-a-hazai-elektromos-rolleresek

Válasz

M Imre üzente 1 éve

„Jó irányba tartunk” – megnéztük, milyen volt a Mobi-pontok első éve

Mindenki emlékszik még kukába vagy a Dunába dobált rollerek képeire. Egy évvel ezelőtt adták át a Mobi-pontokat a belvárosban, amik a rollerkáoszt voltak hivatottak enyhíteni. Az Énbudapestem körbekérdezte a kerületeket, a nagy szolgáltatókat és a BKK-t. Valóban megoldódott a probléma?

Mint emlékezetes: 2019 május elsején jelentek meg Budapesten az amerikai Lime elektromos rollerei, amiket az első körben csak a budai és pesti rakpartok egyes szakaszaira engedtek rá.

A kéthónapos tesztüzemben eleinte ráadásul csak 200 rollert lehetett használni, az érintett kerületek között ennek ellenére is volt, akik gyanakodva fogadták a dolgot. Az ötödik kerület már 2018 májusában, az első kerület pedig 2018 nyarán hozott egy rendeletet, miszerint a tulajdonukban lévő gyalogosutakon és gyalogosövezetekben, valamint tereken tilos elektromos meghajtású járműveket használni.
https://enbudapestem.hu/2023/04/24/jo-iranyba-tartunk-attekintettuk-a-mobi-pontok-elso-evet-a-szereplokkel

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A párizsiak 2023. április másodikán az elektromos rollerek betiltására szavaztak. A referendum kiírására azért került sor, mert az elmúlt időszakban egyre többen sérültek meg, illetve vesztették életüket e-rollerrel közlekedve, vagy ilyen járművek általi elütés következtében. Rendkívüli felháborodást váltott ki például az a 2021. évi eset, mely során egy 31 éves olasz nő vesztette életét, miután egy két embert szállító e-roller elütötte. Párizsban ekkor erősödtek fel azok a hangok, amelyek a kisméretű elektromos közlekedési eszközök betiltására irányultak.

A konzultációs szavazást Anne Hidalgo polgármester hirdette meg, aki a 2014. évi hatalomra kerülése óta köztudottan a kerékpáros és környezetbarát közlekedés híve, és 2018-ban stábjával együtt tárt karokkal várta az e-rollerek megjelenését is, most ugyanakkor a nemmel voksolók táborához tartozott. A Polgármesteri Hivatal közleménye szerint a szavazók elsöprő többsége, csaknem 90 százaléka támogatta az elektromos rollerek betiltását. A részvételi arány alacsony volt, összesen 103 ezren adták le szavazatukat, mely az arra jogosultak kevesebb, mint 8%-ának felel meg. Anne Hidalgo ígéretet tett arra, hogy az eredményt tiszteletben tartja, és megteszi a szükséges intézkedéseket.

A szavazás kimenetelét a közúti biztonsági kampányok és a közlekedésbiztonság javításáért küzdők győzelmének értékelik, mely ugyanakkor nagy csapás az elektromos rollerek kölcsönzésével foglalkozó cégek számára. (Fontos megjegyezni, hogy a népszavazás nem érintette a magánszemélyek tulajdonában lévő elektromos rollereket, azokkal továbbra is szabad közlekedni – a vonatkozó szabályok megtartásával). Érdekesség, hogy Párizs egykor úttörőnek számított az elektromos rollerek használata terén, és a hatóságok kezdeti támogató szándéka is arra irányult, hogy ezek a környezetbarát eszközök káros anyag kibocsátástól mentes közlekedési alternatívát kínáljanak a világturizmus egyik legnagyobb központjában. Most viszont Párizs lesz az egyetlen európai főváros, amely betiltja használatukat.

A kritikusok szerint ezek az elektromos járművek több kárt okoztak, mint hasznot. Nagyon sokan nem tartják be a szabályokat, a járdán közlekednek, ott kerülgetik a gyalogosokat (akár jelentős sebességgel is), nem viselnek fejvédőt, gyakran utast szállítanak rajta, a járműveket a 12 év alattiak is használják, továbbá az ittasan közlekedők aránya is magas – különösen a hétvégéken. [...]
https://kozlekedesbiztonsag.kti.hu/a-parizsiak-megszavaztak-az-elektromos-rollerek-betiltasat/

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Elkészült a javaslat, amely az elektromos rollerek közlekedését is szabályozná: a parlament Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár szerint már az idén elfogadhatja a módosítást.

"Teljes konszenzusra jutottunk. Az Országos Baleset-megelőzési Bizottságnak volt néhány észrevétele, a pontosítás megtörtént. Van egy kész javaslat, amit szeptemberben vagy októberben szeretnénk útjára indítani. Lesz társadalmi vita, és én nagyon reménykedem, hogy ez a KRESZ-módosítócsomagot még ebben az évben elfogadják, de legkésőbb jövő év első felében" – mondta érdeklődésünkre Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár.
https://infostart.hu/belfold/2022/09/07/elektromos-roller-segway-mar-iden-megjelenhetnek-az-uj-kresz-modositasok

Tényleg lesz társadalmi vita?

Válasz

M Imre üzente 2 éve

Család - barát magazin: az e-rollerről

Az e-roller, e-kerékpár és nem elektromos társaik egyre népszerűbb közlekedési eszközök. Az, hogy kezelésük, vezetésük mikor szabályos, vagy mik azok a magatartások, amik szabálysértési eljárást, sőt akár büntetőeljárást vonhatnak maguk után, viszont kevésbé ismert.

Dr. Sticz Tamás, a Győri Járási Ügyészség ügyésze, a Duna TV Család-barát műsorában a hatályos szabályozás legfontosabb elemeiről adott útmutatót.
https://www.facebook.com/104594918109266/videos/332852652285339/
___

Ittasan e-rollert sem szabad vezetni (Jogodban áll tudni!)
http://autovezetes.network.hu/video/klubvideok/ittasan_erollert_sem_szabad_vezetni_jogodban_all_tudni

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 15 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:

A_nagykorut_50_ev_mulva_nina_kov_drondisztopiajaban__foto_olajos_tamas_with_midjourney_2180877_2621_s

Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...

M Imre írta 16 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre írta 16 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre 16 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...

M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...

M Imre írta 17 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:

Országos havazás a következő napokban már nem várható,...

M Imre 18 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 20 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:

A fényképen szereplő "úriember", aki...

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu