Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kerékpárkölcsönző-rendszert építenek ki Budapesten a Nagykörút és a Duna által határolt területen; a rendszer a tervek szerint jövőre indul, 1.000-1.100 kerékpárral és 70-80 úgynevezett dokkoló állomással. (Óbudán már működik egy ehhez hasonló, blog itt a klubban)
A Főpolgármesteri Hivatal
sajtóirodája az MTI megkeresésére kedden közölte: a Budapesten
kialakítandó kerékpárkölcsönző rendszer célja, hogy a városközpontot
érintő utazásokhoz személyautó helyett minél többen vegyenek igénybe
kerékpárt. A biciklik használatával ugyanis utazási idő takarítható
meg, a csökkenő környezetterhelés miatt pedig javulhat a levegő
minősége. A kerékpárkölcsönző-rendszer kialakítása része annak a
folyamatnak, amellyel a városvezetés az alapvető és elkerülhetetlen
közlekedési szemléletváltást ösztönözné.
Az előzetes tanulmányok
szerint Budapesten a zárt kölcsönző rendszert (úgynevezett dokkoló
rendszert) érdemes megvalósítani. Ennek minimális működési felülete hét
négyzetkilométer. Ez a Nagykörút és a Duna által határolt területet
jelentené, kiegészítve a Szabadság híd és a Petőfi híd közti budai
Duna-parti sávval, valamint a margitszigeti bejáróval és a Margit
körúttal.
A rendszer a belső városrészekben 70-80 úgynevezett
dokkoló állomással és összesen 1.000-1.100 kerékpárral indulna. A
beruházás várható költsége bruttó 1,32 milliárd forint - közölte a
Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája.
A Fővárosi Közgyűlés
március 31-i ülésén az önkormányzat kizárólagos tulajdonában lévő
cégét, a Parking Kft. bízta meg a kerékpárkölcsönző kiépítésével és
üzemeltetésével.
A Parking Kft.-nek a közgyűlés elé beterjesztett pénzügyi terve szerint Pesten
60, Budán 13 gyűjtőállomást alakítanának ki, állomásonként átlagosan 22
dokkolóval. A gyűjtőállomásokat egymástól 300-400 méterre alakítanák ki,
közterületeken (parkolósávokban és gyalogos felületeken), a
legfontosabb közlekedési csomópontok közelében, illetve a közösségi
közlekedési megállóktól távolabb található utazási célpontok mellett.
A
kerékpárok felvétele és leadása önkiszolgáló módon történne,
bankkártya, hitelkártya, chipkártya vagy mobiltelefon használatával. Az
előzetesen regisztráltak pedig egy speciális kártyával vehetnék igénybe
a szolgáltatást. A kerékpárokat a hálózaton belül bármely
gyűjtőállomáson le lehetne adni.
A rendszer éjjel-nappal működne, használata az első fél órára ingyenes lenne, majd fokozatosan emelkedne a kölcsönzési díj. A Parking Kft. tervei szerint a rendszer próbaüzeme 2011. júniusában kezdődhetne.
A
Fővárosi Önkormányzat 2009 júniusában nyújtotta be azt az európai uniós
pályázatot, amely egy nyugat-európai mintájú közösségi
kerékpárkölcsönző-rendszer kialakítását szolgálja. A kormány döntése
alapján a főváros pályázata hazai és uniós forrásból 900 millió forint
támogatásban részesülhet. A támogatásról szóló határozattal együtt a
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) értesítette a fővárost, hogy a
beruházás sikeres megvalósítása és üzemletetése érdekében hozzon létre
egy projektcéget, vagy vonjon be közszolgáltató céget. A közgyűlés ezt
követően döntött március 31-i ülésén arról, hogy a Parking Kft. bízza
meg a kerékpárkölcsönző kiépítésével és üzemeltetésével.
Kérdés, hogy miért a Centrum Kft. szárnyvonalaként működő Parking Kft.-t bízták meg az üzemeltetéssel, miért nem közvetlen az önkormányzat kezelésébe került a kerékpárkölcsönző-rendszer üzemeltetése ... az NFÜ előterjesztése, illetve a Főváros döntése meglehetősen furcsa ...
(forrás: penzcentrum.hu)
|
|
M Imre írta 12 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk annyira sok ketamint, gombát, és ecstasy-t...
M Imre 13 órája új videót töltött fel:
M Imre 15 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 16 órája a(z) Felmondott Walter Katalin BKK vezérigazgató (interjú) videóhoz:
Egy villamosvezető nagyobb közlekedési szakértő Vitézy ...
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Baranyi Krisztina: Budapest működése napokon belül ...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Milyen hatásköre van egy BKK ellenőrnek, a vele lévő biztonsági embernek és egy közterület felügyelőnek (Nemes Gábor, Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke és Kozma Péter közlekedési szakjogász) videóhoz:
Leteperték a BKK rendészét a Blaha Lujza téren (videó) ...
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Baranyi Krisztina Kedves Karácsony Gergő! A Kormány...
M Imre 2 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Iron Maiden - Lord Of The Flies (2003., Dortmund) videóhoz:
2025.05.27 - Iron Maiden - Run For Your Lives World Tour - ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe
Indulhat a villamos és trolibusz járműbeszerzési projekt (I. ütem)
15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve
European Cycling Challenge: 2017. május 1-től május 31-ig