Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Főpolgármesteri Kabinet mai ülésén újratárgyalta a Margit híd felújításának finanszírozási lehetőségeit. Mint ismeretes, a tartalékkal együtt tervezett 14,8 milliárd forintos becsült mérnökárához képest azt jelentősen meghaladó árajánlatok érkeztek be a kivitelezői tenderre. Így a becslések szerint további mintegy 17.1 milliárd forintot kell előteremtenie a Fővárosnak.
A kabinet egyetértett abban, hogy a híd felújítása nem halasztható és az új közbeszerzési eljárás kiírása sem hoz várhatóan olcsóbb ajánlatot, viszont hosszú időre eltolja a híd rekonstrukciójának kezdetét. A többletköltségek fedezetét 3 forrásból kívánja biztosítani a Főváros:
1. Az
M5-Ipacsfa közötti közútfejlesztés projektjét későbbre
tolják. Ez azért is indokolt, mert a szükséges területek
megszerzése egyébként is elhúzódik, így a fejlesztés még évekig nem
indulhatna el. A projekt halasztásából 1,6 milliárd forint szabadul
fel.
2. A
kerékpárutak fejlesztésére elkülönített fővárosi források egy
részét Európai Uniós forrásokkal váltják ki. Az idei évben
várhatóan uniós pályázatokból több mint 2 milliárd forint érkezik
majd kerékpárutak építésére, felújítására a Fővároshoz, így ez az
összeg a fővárosi költségvetésben felszabadul. Mindez azt jelenti,
hogy a betervezett kerékpárút-fejlesztések nem maradnak el, de 2,3
milliárd forint bent marad a költségvetésben, amit a Margit híd
felújítására csoportosítanak át.
3. A legjelentősebb forrást a költségvetés hídfelújítási kerete jelenti. A következő két évre 14,2 forintot tervezett a Főváros hídfelújítási feladatokra. Ebből az összegből 1 milliárd forint az, ami szükséges más felújítási munkára, a következő két év egyéb híd- és felüljáró felújításai műszaki szempontból halaszthatóak. Így a maradék összeget a Margit híd felújítására fel lehet használni. A kabinet tehát azt javasolja a Közgyűlésnek, hogy a 14,2 milliárd forintból összesen 13,2 milliárd forintot a Margit híd felújítására fordítson a Főváros a következő két évben. Nem történik tehát más, minthogy a Főváros a következő két évben a hídpénzt hídra, nevezetesen a legrosszabb állapotú Margit hídra költi el.
Az M5-Ipacsfa projekt halasztásából, a kerékpárutak építési forrásainak EU-s pénzből történő kiváltásával, valamint a hídfelújítási keret felhasználásával összesen több mint 17 milliárd forint többletforrás biztosítható a Margit híd felújítására. A már meglévő, 6 milliárd forintos uniós támogatással, valamint a fővárosi költségvetésben eredetileg rendelkezésre álló 7 milliárd forinttal együtt így elegendő forrás áll rendelkezésre a Margit híd felújításához. A városvezetés a Közgyűlésnek a fenti alternatíva elfogadását, vagy az alternatíva elvetését, azaz a felújítás elhalasztását javasolja. Ez utóbbit azonban a városvezetés nem támogatja. A kabinet által elfogadott és támogatott lehetőség egyik legfontosabb előnye, hogy így nem kell sem elhalasztani, sem leállítani az 1-es és 3-as villamos projektjét, vagyis az egyik legfontosabb közösségi közlekedési fejlesztés az eredetileg tervezettek szerint valósulhat meg. Így a már elnyert 33 milliárd forintos uniós támogatást fel tudja használni a Főváros.
(Főpolgármesteri Hivatal Sajtóirodája híre alapján Mátyási György-Blogtér)
Magyarország én így szeretlek.
|
|
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) A Fortepan egy bőrönd, amiből mindenki kivehet videóhoz:
Indafotó: A szolgáltatás 2025. március 31-én 24:00 -kor ...
M Imre írta 2 napja a(z) Budapest-Belgrád vasútvonal képhez:
A Budapest-Belgrád vasútvonalon az emberek ...
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Nem volt vágányon, de így is elhúzta a Kárpát mozdonya a ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Margit híd lezárás: mi igaz, mi nem? (kiskáté)
A Margit híd felújítása körüli bonyodalmak
Margit híd: „vastagon fogott a két cég ceruzája”
Augusztusban kezdődik a Margit híd felújítása