Közlekedés: Augusztusban kezdődik a Margit híd felújítása

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Most már szinte száz százalék, hogy augusztusban kezdődik a Margit híd felújítása. A befejezés a tervek szerint 2011 - de erre azért ne nagyon fogadjunk. A lezárás idején a villamosok és az autóbuszok közlekedhetnek, és az északi járdán a kerékpárosok és a gyalogosok is át tudnak hajtani egyik oldalról a másikra. A forgalmi rend rendesen meg fog változni a környéken, mintegy 40 jelzőlámpát fognak átállítani.

 

 


Várhatóan augusztus első felében zárják le részlegesen a Margit hidat, de a felújítási munkák már július végén elkezdődhetnek Budapest egyik legnagyobb forgalmú hídján. A rekonstrukció eredményeképpen mind műszaki, mind építészeti szempontból teljesen megújul a Margit híd. A szigeti bejárónál jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki, így a Margitsziget a kerekes székesek és babakocsisok számára is megközelíthető lesz. A forgalom várhatóan 2010 augusztusában indulhat újra a felújított hídon.

 

A Margit hidat utoljára – részlegesen – 1978-ban újították fel, azóta a híd vasbeton pályalemeze olyan korróziós károkat szenvedett, hogy az laikus szemmel is jól látható. Az acélszerkezetek egyes részei, a vízelvezetés tönkrementek, a pillérek kőburkolata mállik. Az elmúlt években a biztonságos közlekedés érdekében a pályalemezt acélgerendákkal kellett aládúcolni, a korlátokat a kidőlés veszélye miatt már korábban megerősítették.  

 

„Budapest egyik legforgalmasabb hídját teljesen átépítjük, a meglévő műemlékeket felújítjuk, a megrongálódott vagy megsemmisült műemléki elemeket helyreállítjuk. A margitszigeti villamos megállóhelyeket kiszélesítjük és korláttal látjuk el őket. Természetesen felújítjuk a hídon átvezető víz-, gáz- és termálvezetékeket, a hídszerkezetet és az útburkolatot is, valamint a híd kiszélesítésével új kerékpárutat építünk.

 

A munkák ideje alatt a világ egyik legtöbb utasát szállító villamos, a 4-6-os rövid időszakoktól eltekintve végig közlekedik majd” – mondta Demszky Gábor főpolgármester szerdai sajtótájékoztatóján.   A Fővárosi Közgyűlés elé kerülő előterjesztés értelmében a tartalékkerettel együtt a hídfelújítás költsége 14,85 milliárd forintra kalkulálható, ebből 6 milliárd forint az uniós támogatás. A közgyűlés korábban 13 milliárd forintot biztosított a projekt költségeire; időközben – elsősorban az ÁFA-emelés és az acél világpiaci árának emelkedése miatt – tartalékkeret beállítása vált szükségessé összesen 1,85 milliárd forint értékben.  

 

A főpolgármester elmondta: a folyamatban lévő kivitelezői közbeszerzés lezárulta után augusztusban elkezdődhet az ideiglenes villamosvágányok kiépítése, és ezzel együtt a híd lezárása az autósforgalom elöl. Még ezelőtt, július 20-án már megindulhatnak a forgalmat nem zavaró munkálatok. Augusztusban az északi hídfélen indul el a híd lezárásával járó munka, amelyet 2010 márciusától a déli hídfél rekonstrukciója követ.  

 

A híd lezárása érinti a kerékpárral közlekedőket, a gyalogosokat és a tömegközlekedési eszközöket is, de a néhány napos teljes lezárás kivételével hol a jobb-, hol a baloldalon folyamatosan biztosított lesz a közlekedés számukra. A híd hosszában kettéválasztva épül át, előbb a híd déli oldalán épül meg az ideiglenes villamosvágány, amelyen a villamost estenként pótló, valamint a menetrend szerinti közlekedő BKV autóbuszok is áthaladhatnak.  

 

Az átépítés végén, a két „félhíd” összeillesztésekkor egy rövidebb időszakra olyan állapot is kialakul, amikor semmilyen jármű nem mehet át a hídon. Ekkor a körúti villamosok a pesti oldalon kialakított Szent István körúti végállomásig közlekednek. A pótló autóbuszok a 109 viszonylattal együtt a Lánchíd igénybevételével kelnek át a Dunán. A 91-es, 191-es, 291-es autóbuszok és a 206-os viszonylat a Batthyány térig közlekednek.  

 

A forgalom újraindításának tervezett időpontja 2010. augusztus vége, a rekonstrukció várhatóan 2011 első felében fejeződik be teljesen.   A sajtótájékoztatón Varju László a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára elmondta: a Margit híd felújításával megrendelést kap az építőipar, ez segíti a vállalkozásokat, így csökkenteni lehet a válság hatásait. Az államtitkár úgy fogalmazott: a felújítás szolgálja a budapestieket, az ide látogatókat és a biztonságos közlekedést.  

 

A beruházás műszaki tartalmáról: a felújítás része a mederhíd és a szárnyhíd pályalemezének kicserélése úgynevezett ortotrop lemezre (szigeteléssel, burkolattal), a mederhíd északi oldalának szélesítése, új, külön kerékpáros sáv kialakítása, a mederhídon új merevítő rácsozás megépítése, a budai és a pesti oldalon a parti pillérek szélesítése, támfalak építése, az aluljárók meghosszabbítása, a villamos-pálya átépítése, középoszlopos felsővezeték-tartó oszlopsorral.

 

A rekonstrukció során mind a meder-, mind a szárnyhíd teljes korrózióvédelmet kap, átépítik a középpillért, s ezzel megszűnik a gyalogos aluljáró. A margitszigeti kapcsolatnál kialakított íveket bővítik és szélesítik, meghosszabbítják a budai és a pesti lehajtó-sávokat, növelik a villamosvágányok tengelytávolságát, kiszélesítik a margitszigeti villamos-megállóhely peronjait és korláttal látják el őket; itt jelzőlámpás gyalogátkelő létesül. Megvalósul a híd építészeti rekonstrukciója a korabeli állapot helyreállításával.  

 

A Margit híd műemléki rekonstrukciója során restaurálják a pillérek szobrait, a hiányzót pótolják. Megtörténik a középpillér homlokzatának és a parti pillérek teljes rekonstrukciója. Úgynevezett kváderkővel burkolják majd a parti pályaszakaszokat, rekonstruálják a margitszigeti vámházakat, az aluljárókat Zsolnay csempével burkolják, korhű kandelábereket és villamosfelsővezeték-tartó oszlopokat helyeznek el, illetve az eredetivel azonos korlátot és díszpárkányt építenek.

 

A Margit híd a francia Ernest Gouin tervei alapján 1876-ban készült el, a főváros második állandó hídjaként. A középső pillérhez csatlakozó margitszigeti bejárót azonban csak 1900-ban nyitották meg, ennek építéséig a szigetet csak csónakkal lehetett megközelíteni. 1935-37 között a hidat déli irányban kiszélesítették, így további két közúti sávot lehetett elhelyezni rajta. Ekkor került a híd közepére az 1879 óta közlekedő villamos pályája is.

 

1944. november 4-én, a délutáni csúcsforgalomban a Pest felőli három pillér felrobbant, ami rendkívül sok áldozatot követelt. A robbanást a híd alatt a németek által elhelyezett töltetek okozták. A budai részeket 1945 januárjában robbantották fel. A háború után először csak fele szélességében építették újjá a hidat, a teljes híd 1948 nyarára készült el. A hidat legutoljára 1978-ban újították fel, ekkor kapta az átkelő pályája a mai formáját.

 

forrás: budapest.hu

Margit híd felújítási terv nagyobb méretben

Címkék: budapest felújítás lezárás margit_híd

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 15 éve

Volt kisebb baleset, elég a Combinók üzembe helyezésénél kidőlt oszlopokra és leszakadt vezetékere visszaemlékezni. Végre megoldják ezt is.
"A szigeti bejárónál jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki, így a Margitsziget a kerekes székesek és babakocsisok számára is megközelíthető lesz." .. remélem ez nemcsak úgy valósul meg, mint egyes közintézményeknél - vagyis sehogyan sem - illetve nem ez lesz a legelső dolog, amit pénzügyi okokból lespórolnak.
Persze a Margitsziget a magyarok és a külföldiek szempontjából is szebb megközelíthetőséghez jut így.
Jómagam a Sport (Hajós Alfréd) uszodába jártam sokat régebben, remélem, hogy időm és pénzem engedi és újra megtehetem :)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 15 éve

Éppen ideje! Még jó, hogy nem történt eddig valamilyen baleset...

Válasz

M Imre üzente 15 éve

... reménykedünk.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 15 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:

A_nagykorut_50_ev_mulva_nina_kov_drondisztopiajaban__foto_olajos_tamas_with_midjourney_2180877_2621_s

Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...

M Imre írta 16 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre írta 16 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre 16 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...

M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...

M Imre írta 17 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:

Országos havazás a következő napokban már nem várható,...

M Imre 18 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 20 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:

A fényképen szereplő "úriember", aki...

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu