Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Most már szinte száz százalék, hogy augusztusban kezdődik a Margit híd felújítása. A befejezés a tervek szerint 2011 - de erre azért ne nagyon fogadjunk. A lezárás idején a villamosok és az autóbuszok közlekedhetnek, és az északi járdán a kerékpárosok és a gyalogosok is át tudnak hajtani egyik oldalról a másikra. A forgalmi rend rendesen meg fog változni a környéken, mintegy 40 jelzőlámpát fognak átállítani.
Várhatóan augusztus első felében
zárják le részlegesen a Margit hidat, de a felújítási munkák már
július végén elkezdődhetnek Budapest egyik legnagyobb forgalmú
hídján. A rekonstrukció eredményeképpen mind műszaki, mind
építészeti szempontból teljesen megújul a Margit híd. A szigeti
bejárónál jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki, így a Margitsziget
a kerekes székesek és babakocsisok számára is megközelíthető lesz.
A forgalom várhatóan 2010 augusztusában indulhat újra a felújított
hídon.
A Margit hidat utoljára – részlegesen – 1978-ban újították fel, azóta a híd vasbeton pályalemeze olyan korróziós károkat szenvedett, hogy az laikus szemmel is jól látható. Az acélszerkezetek egyes részei, a vízelvezetés tönkrementek, a pillérek kőburkolata mállik. Az elmúlt években a biztonságos közlekedés érdekében a pályalemezt acélgerendákkal kellett aládúcolni, a korlátokat a kidőlés veszélye miatt már korábban megerősítették.
„Budapest egyik legforgalmasabb hídját teljesen átépítjük, a meglévő műemlékeket felújítjuk, a megrongálódott vagy megsemmisült műemléki elemeket helyreállítjuk. A margitszigeti villamos megállóhelyeket kiszélesítjük és korláttal látjuk el őket. Természetesen felújítjuk a hídon átvezető víz-, gáz- és termálvezetékeket, a hídszerkezetet és az útburkolatot is, valamint a híd kiszélesítésével új kerékpárutat építünk.
A munkák ideje alatt a világ egyik legtöbb utasát szállító villamos, a 4-6-os rövid időszakoktól eltekintve végig közlekedik majd” – mondta Demszky Gábor főpolgármester szerdai sajtótájékoztatóján. A Fővárosi Közgyűlés elé kerülő előterjesztés értelmében a tartalékkerettel együtt a hídfelújítás költsége 14,85 milliárd forintra kalkulálható, ebből 6 milliárd forint az uniós támogatás. A közgyűlés korábban 13 milliárd forintot biztosított a projekt költségeire; időközben – elsősorban az ÁFA-emelés és az acél világpiaci árának emelkedése miatt – tartalékkeret beállítása vált szükségessé összesen 1,85 milliárd forint értékben.
A főpolgármester elmondta: a folyamatban lévő kivitelezői közbeszerzés lezárulta után augusztusban elkezdődhet az ideiglenes villamosvágányok kiépítése, és ezzel együtt a híd lezárása az autósforgalom elöl. Még ezelőtt, július 20-án már megindulhatnak a forgalmat nem zavaró munkálatok. Augusztusban az északi hídfélen indul el a híd lezárásával járó munka, amelyet 2010 márciusától a déli hídfél rekonstrukciója követ.
A híd lezárása érinti a kerékpárral közlekedőket, a gyalogosokat és a tömegközlekedési eszközöket is, de a néhány napos teljes lezárás kivételével hol a jobb-, hol a baloldalon folyamatosan biztosított lesz a közlekedés számukra. A híd hosszában kettéválasztva épül át, előbb a híd déli oldalán épül meg az ideiglenes villamosvágány, amelyen a villamost estenként pótló, valamint a menetrend szerinti közlekedő BKV autóbuszok is áthaladhatnak.
Az átépítés végén, a két „félhíd” összeillesztésekkor egy rövidebb időszakra olyan állapot is kialakul, amikor semmilyen jármű nem mehet át a hídon. Ekkor a körúti villamosok a pesti oldalon kialakított Szent István körúti végállomásig közlekednek. A pótló autóbuszok a 109 viszonylattal együtt a Lánchíd igénybevételével kelnek át a Dunán. A 91-es, 191-es, 291-es autóbuszok és a 206-os viszonylat a Batthyány térig közlekednek.
A forgalom újraindításának tervezett időpontja 2010. augusztus vége, a rekonstrukció várhatóan 2011 első felében fejeződik be teljesen. A sajtótájékoztatón Varju László a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium államtitkára elmondta: a Margit híd felújításával megrendelést kap az építőipar, ez segíti a vállalkozásokat, így csökkenteni lehet a válság hatásait. Az államtitkár úgy fogalmazott: a felújítás szolgálja a budapestieket, az ide látogatókat és a biztonságos közlekedést.
A beruházás műszaki tartalmáról: a felújítás része a mederhíd és a szárnyhíd pályalemezének kicserélése úgynevezett ortotrop lemezre (szigeteléssel, burkolattal), a mederhíd északi oldalának szélesítése, új, külön kerékpáros sáv kialakítása, a mederhídon új merevítő rácsozás megépítése, a budai és a pesti oldalon a parti pillérek szélesítése, támfalak építése, az aluljárók meghosszabbítása, a villamos-pálya átépítése, középoszlopos felsővezeték-tartó oszlopsorral.
A rekonstrukció során mind a meder-, mind a szárnyhíd teljes korrózióvédelmet kap, átépítik a középpillért, s ezzel megszűnik a gyalogos aluljáró. A margitszigeti kapcsolatnál kialakított íveket bővítik és szélesítik, meghosszabbítják a budai és a pesti lehajtó-sávokat, növelik a villamosvágányok tengelytávolságát, kiszélesítik a margitszigeti villamos-megállóhely peronjait és korláttal látják el őket; itt jelzőlámpás gyalogátkelő létesül. Megvalósul a híd építészeti rekonstrukciója a korabeli állapot helyreállításával.
A Margit híd műemléki rekonstrukciója során restaurálják a pillérek szobrait, a hiányzót pótolják. Megtörténik a középpillér homlokzatának és a parti pillérek teljes rekonstrukciója. Úgynevezett kváderkővel burkolják majd a parti pályaszakaszokat, rekonstruálják a margitszigeti vámházakat, az aluljárókat Zsolnay csempével burkolják, korhű kandelábereket és villamosfelsővezeték-tartó oszlopokat helyeznek el, illetve az eredetivel azonos korlátot és díszpárkányt építenek.
A Margit híd a francia Ernest Gouin tervei alapján 1876-ban készült el, a főváros második állandó hídjaként. A középső pillérhez csatlakozó margitszigeti bejárót azonban csak 1900-ban nyitották meg, ennek építéséig a szigetet csak csónakkal lehetett megközelíteni. 1935-37 között a hidat déli irányban kiszélesítették, így további két közúti sávot lehetett elhelyezni rajta. Ekkor került a híd közepére az 1879 óta közlekedő villamos pályája is.
1944. november 4-én, a délutáni csúcsforgalomban a Pest felőli három pillér felrobbant, ami rendkívül sok áldozatot követelt. A robbanást a híd alatt a németek által elhelyezett töltetek okozták. A budai részeket 1945 januárjában robbantották fel. A háború után először csak fele szélességében építették újjá a hidat, a teljes híd 1948 nyarára készült el. A hidat legutoljára 1978-ban újították fel, ekkor kapta az átkelő pályája a mai formáját.
forrás: budapest.hu
|
|
M Imre írta 15 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 16 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 16 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 16 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 17 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 23 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Margit híd lezárás: mi igaz, mi nem? (kiskáté)
Margit híd: „vastagon fogott a két cég ceruzája”
Várhatóan november végén kezdődik 3-as metró felújítása, de előkészítő munkálatok már ősztől lesznek ...
Két év türelem az ára a gyorsabb vasútnak