Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
„A 4-es metró pillanatnyilag 520 milliárdba kerül a kezdeti 260 helyett, de ez még korántsem a végösszeg. A Szabadság híd felújítása egymilliárddal drágult. A sor a Margit híddal folytatódik, és már itt a következő tétel: a 4-es metró kelenföldi kocsiszínét 3 milliárd forinttal többől építik meg, mint ahogy tervezték” – mondta el a Magyar Hírlapnak Bagdy Gábor, a fővárosi KDNP-frakció vezetője, aki a Margit híd ügyében vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte.
Az ellenzéki politikus szerint három magyarázat képzelhető el arra,
hogy miért kerül az eredetileg becsült összeg duplájába a Margit híd
felújítása. Az egyik, hogy a Főmterv rosszul becsülte meg a kiadásokat.
Lehet, hogy a főváros rosszul előkészített pályázatot tett közzé,
szűkre szabta a lehetséges jelentkezők körét, ezért nem alakult ki
verseny. Illetve, hogy a határidőket túl szorosra szabta, ami jelentős
többletkiadást okoz.
Bagdy szerint mindenképpen megálljt kellene parancsolni annak a
gyakorlatnak, hogy a nagyberuházások jelentősen megdrágulnak. A
képviselő egy új közbeszerzés kiírását is lehetségesnek tartaná, mivel
ez mindössze 2-3 hónapos csúszást okozna a felújításban, miközben a a
híd rekonstrukciója 15 éve van napirenden, az engedélyek beszerzésének
elhúzódása miatt pedig már féléves késésben vannak.
Az [origo]-nak nyilatkozott a Fővárosi Mérnöki Tervező (Főmterv)
Zrt.-től Németh Tamás, a cég munkatársa, aki elmondta, hogy több oka
van a nagy különbségnek a tervezői becslés és a vállalkozói ajánlat
között. Ezek közé tartozik a gazdasági válság okozta drágulás, a
vállalkozók olyan sajátos szempontjai, amelyeket a Főmterv nem tudott
előre bekalkulálni, illetve azt, hogy kevés hídépítéssel foglalkozó cég
van, így Németh szerint korlátozott a versenyhelyzet. Úgy véli, hogy
amennyiben most készülne az árkalkuláció, akkor az valószínűleg jóval
meghaladná a korábban becsült összeget.
Az egyik pályázó, a Vegyépszer vállalkozási igazgatója, Havainé Mally
Eszter azzal magyarázta a magas árajánlatot, hogy csak a rekonstrukció
megkezdése, a híd állapotának felmérése után lehet majd megmondani,
hogy milyen műszaki megoldásokra lesz majd szükség, de növeli a
költségeket az is, hogy nagyon feszített tempóban kell majd dolgozni.
Ugyanakkor egy, a lap által megkérdezett, jelentős referenciákkal
rendelkező, több nagyszabású közbeszerzési eljáráson nyertes építőipari
cég név nélkül nyilatkozó munkatársa szerint, habár rossz lehetett az
előzetes árkalkuláció is, „a két cég ceruzája vastagon fogott, mivel
kevés vállalkozó alkalmas a munkára, biztosak lehettek benne, közülük
nyer valamelyikük”.
Forrás: ingatlan.com
|
|
M Imre írta 20 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
MÁV Vonatinfó térkép: Hol van most a vonat? Valós időben ...
M Imre írta 20 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Nincs még veszve minden azoknak, akik a vonatok ...
M Imre írta 20 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Bár a MÁV mindent megtett, hogy ne lehessen követni a ...
M Imre 21 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Három évtized a Magyar Bányászatért emlékérmet...
M Imre írta 1 napja a(z) Metróbusz Káposztásmegyer (BKK) képhez:
Nem kell tovább várni a metróbuszokra, mert nem ...
M Imre írta 1 napja a(z) Nem fűmaggal lesz beszórva...: a pesti alsó rakpart sétánnyá alakítása képhez:
Hétvégétől csaknem két hónapra teljes szélességében...
M Imre írta 1 napja a(z) JaMese - Tisztítótűz videóhoz:
Képzeld a legfrissebb animációs klipünk, a...
M Imre írta 1 napja a(z) Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00) videóhoz:
2025. június 21-től július 27-ig Rákosrendező állomást teljes ...
M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Locsolólakoma – Nehru Parti Party | 2025.06.22., ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Hagyó Miklós már elajándékozta ingatlanjait
Makovecz: azok tanítják nálunk az építészetet, akik nem is értenek hozzá
Eszi a rozsda a Lánchíd elemeit
Margit híd lezárás: mi igaz, mi nem? (kiskáté)