Közlekedés: A csuklós Citadell-lel is a fővárosba készülnek

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A napokban gurult le a gyártósorról a Kühne teljes egészében saját fejlesztésű autóbusza, a Citadell csuklós változatának prototípusa.

 

Az új kocsit, a tavaly elkészült 12 méteres járműhöz hasonlóan, elsősorban fővárosi tömegközlekedésre szánják.

 

Még tavaly kezdett teljesen új konstrukciójú autóbusz fejlesztésébe a mosonmagyaróvári Kühne Zrt. (az önhordó karosszéria fejlesztését ők végzik). Portálunkon korábban többször beszámoltunk már arról, hogy a nagy múltú gyár az elmúlt időszakban nehéz anyagi helyzetbe került, a jövője szempontjából meghatározó lehet a fővárosi tömegközlekedési vállalat járműparkjának cseréje. Éppen ezért a teljesen új autóbuszcsalád tervezésénél a fővárosi tömegközlekedési elvárásokat tartották szem előtt. Tíz fejlesztőmérnök és a gyártásban részt vevő szakemberek egyéves folyamatos munkájának eredményeként tavaly ősszel készült el a Credo Citadell 12 méteres autóbusz prototípusa. Ezzel párhuzamosan, az elmúlt év második felében megkezdték a Citadell csuklós változatának kifejlesztését is, aminek az első darabja a napokban gurult ki a gyártósorról.

 

Az új fejlesztésű, alacsony padlós Citadell 12 szóló városi autóbuszt tavaly októberben mutatta be a cégcsoport, ezt követően két hétig a BKV tesztelte, majd ez év elején a miskolciak ismerhették meg a járművet.

 

Emellett a busz a Kisalföld Volán kötelékében is hosszabb időn át szolgált. A Volán-társaságoktól, illetve az utasoktól érkezett pozitív visszajelzések mellett folyt a Citadell 19 csuklós autóbusz kifejlesztése, gyártása.

network.hu

A most elkészült Credo Citadell csuklós változatának fejlesztésekor is a fővárosi tömegközlekedési szempontokat tartották szem előtt – mondta Szombath Imre főkonstruktőr.


Továbbra is bíznak a BKV-üzletben

 

Varga János vezérigazgató portálunknak elmondta: a több mint egy évtizedes autóbusz-gyártói tapasztalatnak s mind a mosonmagyaróvári, mind pedig a győri szakembergárda kimagasló teljesítményének köszönhetően mára elkészült a Citadell-család legújabb tagja. A vezérigazgató hangsúlyozta: a társaság továbbra is bízik abban, hogy a BKV leromlott állapotú gépjárműparkjának cseréje során „labdába rúghatnak" a hazai gyártók, ennek érdekében a cégvezetés a térség leendő országgyűlési képviselőjének, dr. Nagy Istvánnak is megmutatta az új buszt és felvázolta a gyár jelen helyzetét.

 

Az európai normák maximumán

 

Szombath Imre főkonstruktőr elmondta: a Citadell 19 névre keresztelt autóbusz a törvényi előírásokban megengedett legnagyobb méretet kihasználva 18.750 milliméter hosszú és szélessége is az európai normáknak megfelelő maximumra épült. A jármű teljesen alacsony padlós kialakítású, a beépített úgynevezett térdeplő funkcióknak köszönhetően a belépőmagasság tovább csökkenthető, így még a kiépítetlen járdaszegélyeknél is könnyű a fel- és leszállás. Az autóbusz prototípusa négy széles dupla ajtóval készült, ami a tágas belső folyosókkal gyors utasáramlást biztosít. A buszon 44 ülőhelyet alakítottak ki, az állóhelyekkel együtt összesen 178 utas szállítására alkalmas. Az utasok komfortérzetét növeli a klimatizált utastér, a tájékoztató rendszer és a második ajtóval szembeni tágas állótér.

 

A járművet egy 8,9 literes, hathengeres és 340 lóerős Cummins gyártmányú motor hajtja. A tervezésénél figyelembe vették, hogy akár más gyártmányú motor és futómű is beépíthető legyen. Az autóbusz kialakítása során fő szempont volt a magyar beszállítói arány növelése, így például a belső tér elemeit, padlóburkolatát a Graboplast, a belső műanyag elemeket pedig egy győri műanyagipari cég szállítja.

 

A Kühnéé a legteljesebb választék a magyar piacon

 

A főkonstruktőr hozzátette: a Citadell fejlesztése mellett elkészült a Credo korábbi autóbuszcsaládjának új tagja is, az EN 9,5 méteres elővárosi busz, amit szintén a jövő héten mutatnak be. Az alacsony belépésű jármű 78 utas szállítására alkalmas, 250 lóerős Fiat-motorral szerelt. Így már a legnagyobb hazai autóbuszgyár a 19,5 colos kerékrendszerű buszokból a 9,5 méterestől a 18 méteres csuklós kivitelig, mind városi, elővárosi és távolsági kategóriában, mind pedig a 22,5 colos kerekekre épített 12 méterestől a 19 méteres csuklós autóbuszig a legteljesebb választékot nyújtja a magyar piacon.

 

Credo Citadell 19 – A legújabb magyar csuklós autóbusz


 

Hosszú hetek, hónapok lelkesedéstől fűtött munkájának köszönhetően készülhetett ma el a fenti kép, melyen először látható a Kravtex új generációs Citadell típuscsaládjának második darabja: íme a vadonatúj Credo Citadell 19, a legújabb magyar csuklós autóbusz.

 

Egy hete ért célegyenesbe a Kravtex új termékének gyártása, amely az egyre kedvezőbb buszpiaci hírek és a szakma fokozódó érdeklődésének köszönhetően példátlan figyelemre számíthat az elkövetkező hetekben. A Citadell típuscsalád legnagyobb tagja, az impozáns, 18,75 méteres tolócsuklós busz csaknem fél év alatt jutott a tervezéstől a megvalósulás fázisáig, s ma a Kisalföld Volán Zrt. győri, központi telephelyén a hivatalos bemutató előtt egy zártkörű rendezvényen tekinthették meg a közlekedési vállalat szakemberei.

 

Már az első pillantás után egyértelműsödik, hogy az ismert, 12 méteres szóló busz testvértípusáról van szó, s ezt erősíti a névválasztás is. A Kravtex eddigi gyakorlatát követve a típuscsalád megnevezése változatlan, a kivitelek különbözőségét a hosszra utaló számok jelzik. 18,75 méter: a korántsem kerek, ám annál fontosabb számból elegáns kerekítés után 19 lett, így még egyértelműbb, hogy egy extra hosszú, kiemelkedő befogadóképességű járműről van szó.

 

A rendhagyó látogatáson a vendégek még a befejezés előtti állapotban, a sajtónyilvános bemutatót és ismertetőt megelőzően láthatták az új Citadell-t, érthető tehát, hogy helyenként még hiányos a busz felszerelése. Ennek megfelelően azt a temérdek műszaki újdonságot és változtatást, amely a Citadell 19-et nem csak szóló testvérétől, hanem a versenytársaktól is megkülönbözteti, csak később, a hivatalos bemutató időpontjában ismertetjük.

 

 

A kíváncsiságcsillapítása érdekében viszont már most betekintést engedünk az elmúlt egy hét történéseibe: bőséges fotógalériában tekinthető meg, hogyan változott a busz állapota, milyen eszközökkel végezték ellenőrző méréseiket a főegységek beszállítóinak munkatársai, ráadásul az első tesztútról is közlünk néhány fotót. Minden a busszal kapcsolatos történés -próbafutások, bemutatók, tesztutak- alkalmával újabb és újabb fotógalériákkal számolunk be a legnagyobb, legújabb, s minden bizonnyal legjobb Credóról. Tegyük együtt különlegessé a rég várt busz bemutatkozását, mindenki figyelmére számítunk!

 

 

... régebben

 

A Credo Citadell 12 - a rövidebb jármű - tesztje Budapesten

 

2007 őszén vettek részt először Credók a budapesti közösségi közlekedésben. Akkor két buszunk, egy Credo BN 12 és egy BN 18 típusú, részben alacsonypadlós jármű közlekedett a 276 E, illetve a 7 jelzésű járatokon, egy héten keresztül. A próbafutást követően a Budapesti Közlekedési Vállalat Zrt., illetve az utasok is rendkívül jó tapasztalatokat osztottak meg velünk. A kiemelkedő menetkomfort, az utastér minőségi kialakítása és a rendkívül alacsony üzemanyagfogyasztás mind olyan tényezők, amelyek akkor döntő érvként merültek fel buszaink megítélésénél.

 

A 2007-es próbajárat óta eltelt időszakban figyelemreméltó gyártmány- és gyártásfejlesztések mentek végbe cégcsoportunknál: mint ismert, 2008-ban Mosonmagyaróváron felavattuk vadonatúj, 11.000 négyzetméteres autóbuszgyárunkat, amely az országban egyedülálló minőségű és volumenű buszgyártást tesz lehetővé, idén pedig elkészítettük új városi buszcsaládunk első darabját, a kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkező Citadell 12-t. Páratlan innovációink és a budapesti buszpark megújítására irányuló víziónk fog kézzelfoghatóvá válni, amikor új termékünk először utasokat szállíthat Budapesten. Reméljük, Ön is részese lesz ennek a pillanatnak, amikor kipróbálja Budapest új Credóját, a Citadell 12-t!

 

Tesztidőszak: 2009. November 16-29.

11-es járat (November 16-22-ig)

22-es járat (November 23-29-ig)

 

*A tesztidőszak alatt a Citadell-en ingyenes az utazás! Az autóbusszal kapcsolatos észrevételeket a BKV Zrt., az általa meghirdetett elérhetőségeken folyamatosan fogadja! A gyártó a kravtex@kravtex.hu címre várja a busszal kapcsolatos tapasztalataikat, javaslataikat!

 

Névadó verseny

 

Vasárnap éjfélig több, mint 100 önálló nevezésben csaknem 250 típusnév érkezett névadó pályázatunkra, melyen új generációs autóbuszaink típusnevét kerestük. A beérkezett temérdek ötlet rendszerezése után ma a Kravtex és a Kühne munkatársai kiválasztották a beérkezett munkák legjobbjait és ezzel megszületett az eredmény, végre elneveztük a legújabb Credót! A délutánba nyúló értékelés során a legjobb ötletek körét szűkítve jutottunk el ahhoz a három névhez, melyek közül kiválasztottuk a győztest. Cégünk filozófiáját, egy új jármű létrehozásának fáradalmait és az elérni kívánt célt persze nehéz belesűríteni egyetlen szóba, mi viszont úgy gondoljuk, új termékünk neve a lehető legjobban tükrözi törekvéseinket. Íme a 250 pályamunka első három helyezettje:

1. Credo Citadell – Zajácz János
2. Credo Destino – Ács Attila
3. Credo CityNova - Dr. Marton Ferenc

Ahogy pályázati felhívásunkban ígértük, az első helyezett 100.000 Ft., a második helyezett 60.000 Ft., a harmadik helyezett pedig 40.000 Ft. pénzdíjban részesül, melyet üzemünkben, a Credo Citadell gyártásának utolsó fázisában, gyárlátogatás keretében vehetnek majd át. A nyerteseket a díjátadás részleteiről személyesen is tájékoztatjuk.

 

Próba - Credo Citadell 12

2009.11.17.


Kilenc óra előtt, menetrend szerint érkezett a BKV Óbudai Garázsába a Credo Citadell 12. A kéthetes forgalmi teszt első momentumaként ma a busz ideiglenes telephelyére, a Pomázi úton található patinás buszgarázsba szervezett sajtótájékoztatót a BKV, hogy a médián keresztül tudassa a budapestiekkel, a Fővárosba érkezett Magyarország legújabb autóbusza, amelyet két héten keresztül ingyenesen tesztelhet a cég utazóközönsége. A rendezvény rendhagyó módon a busz fedélzetén zajlott, ahol sofőrök, szerelők, újságírók és a BKV műszaki vezetői jöttek össze, hogy megtudják, mikor, hol, s legfőképp, miért közlekedik majd a budai emelkedőkön az egyedi fényezésű Credo busz. A Citadell eddigi történetének összefoglalása után Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezetője megköszönte a BKV együttműködését, s elmondta, egy hazai buszgyár vezetőjeként óriási öröm számára, hogy -ha egyelőre csak ideiglenesen is- egy új, magyar busz állhat forgalomba Budapest utcáin. Mint ismert, a Főváros közösségi közlekedésében résztvevő 1400 buszból 1000 rendkívül rossz műszaki állapotú, elavult jármű, s ezek kiváltása mára elodázhatatlanná vált. A Kravtex álláspontja szerint az új buszok beszerzésénél feltétlenül számolni kell az elmúlt években megerősödött magyar járműgyártással, amely kiváló minőségű, alacsony árú termékek előállítására képes. Ezt a Kravtex gyakorlatias módon, új termékének forgalmi tesztjével kívánja bizonyítani: az elkövetkező 14 napban, két meghatározó budai vonalon, a 11-es és a 22-es járaton igazi nyúzópróbának teszi ki a Citadell-t. Budapesti buszvezetők, budapesti utasokkal, budapesti utakon közelekednek majd a vadonatúj autóbusszal, amely így reális körülmények között, a lehető legjobb helyen ad majd számot képességeiről.


A tesztfutás alatt folyamatosan gyűlnek a busszal kapcsolatos tapasztalatok, javaslatok, amelyeket a korábbi posztban említett elérhetőségeken túl ide, a kommentfolyamba is szívesen várunk. A teszt előrehaladtával újabb fotókkal és beszámolókkal jelentkezik a Credo.Blog!

------

Cégünk 10 éve fejleszt és gyárt önhordó szerkezetű autóbuszokat Magyarországon. Győri és mosonmagyaróvári üzemeinkben a Kühne Zrt.-vel közösen, napról napra azért dolgozunk, hogy az egykor világhírű hazai járműgyártást ismét minőségi termékekkel tegyük ismertté és elismertté. Az elmúlt években átadott több, mint 750 darab Credo piacvezetővé tette cégünket az új autóbuszok hazai értékesítésében, s ez a cím kötelez minket. Egyre több, egyre jobb autóbuszt, magyar megoldást kínálunk partnereinknek.

Kraftex Kft.

 

Az önhordó karosszéria fejlesztője a KÜHNE Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.

A magyar cég honlapja, története itt

 

(forrás:  kisalfold.hu, bkvfigyelo.hu, credo.blog.hu, kravtex.hu, kuhne.hu)

Címkék: autóbusz busz citadell credo fejlesztés kraftex kühne magyar

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 14 éve

Van a későbbi Ikarus blog, érdemes összevetni a kettőt!

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Busz nincs, közlemény van | 2018.04.18. Keddi,...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: "Mit várunk egy új KRESZ jogszabálytól?" konferencia | 2024. május 16. (csütörtök) 13:00-16:00, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Oktatási Központ (1082 Budapest Üllői út 82.) Földszint I. előadó 2024.05.16.

M Imre 11 órája új videót töltött fel:

M Imre 11 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 12 órája a(z) Mától Magyarországon is könnyen kikerülheted a dugókat a Google Térkép szolgáltatásával blogbejegyzéshez:

Jövő héten elindulnak a Google autói Magyarországon: itt a...

M Imre írta 13 órája a(z) Taxi! Gyalogos! képhez:

Taxi_gyalogos_2181145_9893_s

Extra juttatást, sok pénzt ad a hazánkba hamarosan...

M Imre 16 órája új képet töltött fel:

Uj_gyalogosatkelohely__astoria_rakoczi_ut_2190877_4671_s

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk húsz éven belül egymilliós várost építene a ...

M Imre írta 3 napja a(z) A kisföldalatti története videóhoz:

Világsztár lett a Kisföldalatti! | a világ tizennyolc legjobbja közé ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu