Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
A kép és a cikk forrása - kép galériával
http://iho.hu/hir/a-2-es-metro-kepei-kovei-150404
A 2-es metró képei, kövei
http://iho.hu/hir/a-2-es-metro-kepei-kovei-150404
2015.4.4.
Hála a Fortepannak, a 2-es metróvonal átadásának idejéből rengeteg hozzáférhető felvétel közül csemegézhetünk.
A metró építéséről,
http://iho.hu/hir/metro-volt-nincs-lesz-131227
1970. április 2-i átadásáról több cikkünk is beszámolt, most fordítsuk figyelmünket az állomásokra, szám szerint hétre. Az Örs vezér tere (akkori nevén Fehér út) végállomás és a Pillangó utcai megálló a felszínen épült, előbbi közép-, utóbbi pedig kétoldalt elhelyezett peronokkal. A föld alá az Albertirsai út keresztezése előtt süllyed a pálya, a Puskás Ferenc (régi nevén Nép-) stadion állomás már kéreg alá épült.
A kétezres évek legelején a BKV és a Természettudományi Múzeum ismeretterjesztő táblákat helyezett el az állomásokon, A metró kövei címmel. Állomásonként általában két tábla ismertette egyrészt a talajt, a kőzetet, amelyben a metró alagútja fut, másrészt az állomások burkolatához felhasznált anyagokat. A metróvonal felújításakor több állomás burkolata teljesen, másoké csak részben, de megváltozott, így az eredeti burkolatokat már csak nyomokban lehet felfedezni.
A Népstadionnál az oszlopokat Süttőn bányászott édesvízi mészkővel, a járófelületet az észak-oroszországi Kola-félszigetről származó labradorittal burkolták. Ez utóbbi fekete színét feldobja a kristálylapokon kékes színnel meg-megcsillanó fény. A Keleti pályaudvarnál (az állomás a felújítás második ütemében korszerűsödött), a falakat burkoló, a Villányi-hegységből származó „siklósi zöld márvány” (ami tulajdonképpen nem márvány, csak szépen csiszolt mészkő) és a padlón látható szürke és vörös gránitlapok egy része megmaradt. A Blaha Lujza tér egyedi volt a maga nemében: csiszolt kőlapok helyett itt zöld mozaikkal burkolták a falakat – ezt már csak a régi felvételek őrzik. Az Astoriánál a padlón a már ismert labradorit, a falakon a Szibériában bányászott fehéres Koelga-márvány díszelgett, a Deák téri állomás falait szürke és sárga mészkővel, padlóját diorittal és gránittal burkolták.
Komoly vitát keltett a metróvonal és állomásainak 2004–2007-es felújítása. Az első ütemnek esett áldozatául a Blaha Lujza téri mozaik, a második ütemtől kezdve igyekeztek – az egységes, új arculat megalkotása mellett – a régi burkolatokból is megőrizni ezt-azt.
|
|
M Imre 19 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Balul végződő felújítások... és balesetek fórumtémában:
Újabb összecsapások és blokádok Szerbiában a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Zebra non pedibus sexaginta deserta (hatvanpusztai) képhez:
Szeretnék megakadályozni, hogy... az utcákat ellepjék a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedési Múzeum blogbejegyzéshez:
A korábbi visszakozás ellenére Lázár minisztériuma ma...
M Imre írta 1 napja a(z) Jeff Opperman: Swimways | a folyók vizének szabadon kellene áramlania a vándorló halfajok miatt videóhoz:
WWF Hungary: Megtörten búcsúzunk. Fájdalommal ...
M Imre írta 3 napja a(z) Önkénteseket keresünk a Járókelő budapesti ügykezelői csapatába blogbejegyzéshez:
Mi lesz veled, Járókelő? Utcarádió (Tilos) | 2025.06.20. ...
M Imre írta 3 napja a(z) Parkváros Rákosrendezőn - A Fővárosi Önkormányzat víziója képhez:
Budapestnek főtájépítésze/főkertésze lett! | ...
M Imre írta 3 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Ilyen egyszerű ennyire kevéssel ilyen sokat tenni? Városi ...
M Imre írta 3 napja a(z) Kié legyen a budapesti folyópart? - Schneller István: Az soha nem lesz, hogy belelógatjuk a lábunk a vízbe blogbejegyzéshez:
Újra szabad a fürdés! | 2025. június 27. Megnyitott...
M Imre írta 3 napja a(z) A kedd éjszakai futópróba során átkelt a 2202-es CAF a Dunán - A Rákóczi hídon (fotó Vörös Attila. iho.hu - 2015) képhez:
Új CAF villamosok Budapesten | 2025. június 27. Tízre bővült...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!