Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://kerekparosklub.hu/vienna
írja a kerekparosklub.hu
A kerékpározás évével Bécsben nagy lendületet vettek a kerékpáros fejlesztések, események. A Fahrrad Wien a Kerékpározás Éve keretein belül hasznos információkat kínál, szolgáltatási akciókat szervez, lehetőséget ad e közlekedési mód kipróbálására, és természetesen még több új infrát épít.
A kezdeményezés célja, hogy a bécsieknek kedvet csináljanak a városi kerékpáros közlekedéshez. Az érdekes szolgáltatási akciók és információs események mind azt a célt szolgálják, hogy motiválják a bécsieket a kerékpár gyakoribb használatára, és jöjjenek rá, hogy különösképp a belvárosi területeken a kerékpár a legideálisabb közlekedési eszköz.
A kerékpárúthálózat tovább bővül Bécsben. A Ring-en túli oldalakon is befejeződnek az építkezések és a hálózat hiányosságait is orvosolják. A városvezetés azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a kerékpáros közlekedés az összes közlekedési alkalom 10 %-a legyen 2015-re.
2013 június 11-14 között Bécsben rendezik meg a Velo-city Konferenciát. Ez a konferencia a világ legnagyobb kerékpározás témájú konferenciája, melyet minden évben megrendeznek. Több, mint 1000 résztvevőre számítanak júniusban. Az eddigi rendező városokban a konferencia megrendezése oda vezetett, hogy a kerékpáros közlekedés méginkább a gondolkodás előterébe és a döntéshozók látóterébe került. Ezt akarják Bécsben is elérni, aminek köszönhetően Bécs a kerékpározás városává válhat.
Nemrégiben Ausztriában módosították a Kreszt is: már nem minden kerékpárút használata kötelező. Erről további infót és az új táblákat is itt láthatod ... vagy itt:
Ausztriában már nem minden kerékpárút használata kötelező
Az osztrák parlament módosította az országuk közlekedés szabályait (KRESZ), már lehet olyan kerékpárutat építeni, kijelölni, aminek használata NEM kötelező.
Sok országban, ahol fontosnak tartották és tartják a kerékpározás integrációját a közlekedés egészébe, vizsgálták és változtatták meg azt a jogszabályt és az ebből fakadó gyakorlatot, hogy a kerékpárutak használata kötelező.
Az általános szabály az, hogy ha meglévő úttal párhuzamosan építenek egy kerékpárutat (akár önállót, akár gyalogosokkal közösen használtat), annak használata kötelező. A gyakorlat és a sok tapasztalat, vizsgálat azonban megmutatta, hogy ez nem feltétlenül és mindenhol jó. Két, egymástól merőben különböző ok, ami arra készteti a közlekedésszakmát, hogy felülbírálja a szigorú szabályt:
• A korábban tervezett és épített egyes kerékpárforgalmi létesítményekről (elsősorban az egy oldalra épített kétirányú kerékpárút és a hasonló gyalog-kerékpárút) kiderült, hogy azok használata alkalmasint veszélyesebb, mint ha továbbra is a vele párhuzamos úton haladnának a kerékpárral közlekedők. Erről a szakirodalom már nagyon régóta ír, mérések sokasága hívta fel erre a figyelmet. Látható, hogy a balesetek túlnyomó része ilyen létesítmények használata során keletkezik, a gyalogosokkal közös felületre terelt kerékpáros közlekedés komoly baleseti kockázatot okoz éppen a gyalogosok kárára. Mindezek mellett településeken belül az út egyik oldalára épített kétirányú kerékpárút nem szolgálja az ellenkező oldalon lakók, dolgozók vagy éppen oda közlekedni akarók céljait.
(itthoni publikációk pl.:
http://mek.oszk.hu/01200/01210/01210.pdf,
http://www.kertam.hu/doc/K%C3%B6zlek_bizt_Nap/04_KG_Kerekparos_balesetek...)
• A különböző típusú kerékpárosok különböző közlekedési jellemzői (sebességkülönbség elsősorban) nem szolgálhatók ki megfelelő szinten egyazon létesítménnyel. Egy országúti edzést tartó sportoló nem engedhető rá arra a kerékpárútra, ahol családok gyerekekkel kirándulni mennek, egy gyakorlott bringás a maga sebességével biztosan veszélyeztetné a kerékpárúton haladva az ott lassabban biciklizőket.
Ezek miatt mára sok országban hoztak olyan jogszabályokat, amik lehetővé teszik, hogy ne legyen kötelező bizonyos, meglévő közút mellett párhuzamosan kialakított kerékpárutak használata. Itthon is lehetővé teszi a KRESZ 2010 januárja óta, hogy az utak kezelője (bizonyos feltételek megléte esetén) feloldja a kötelezettséget. Ez a hazai szabályozás azonban nem megfelelő, nem engedi a kötelezettség feloldását főútvonal mellett, a szükséges útburkolati jel (kerékpáros nyom) – alkalmazási módjától függően - nem eléggé informatív, a használata és a jelentése éppen a szükséges kommunikáció és oktatás hiánya miatt nem ismert, a jelek ráadásul gyakran hamar le is kopnak.
Ausztriában most nagyon fontos és iránymutató lépést tett a parlament, létrehozta a „nem kötelezően használandó kerékpárút, osztott és osztatlan gyalog- és kerékpárút” táblákat és a vonatkozó jogszabályváltozásokat.
Íme az így létrehozott táblák sora:
|
|
M Imre írta 12 órája a(z) Dubai luxus buszmegálló és pár többi blogbejegyzéshez:
Rákosrendezőről is ismerős cég áll minden idők egyik ...
M Imre írta 12 órája a(z) Miért készül annyi használhatatlan kerékpárút még ma is? blogbejegyzéshez:
Körbeért a Balaton környéki kerékpáros hálózat |...
M Imre írta 12 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Elon Musk járatára váltott jegyet a legújabb magyar műhold | ...
M Imre írta 12 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
HBweb: Már több helyen is megjelent, hogy a MÁV ...
M Imre 13 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 13 órája a(z) A Citadell és az Ikarus újdonságai más buszokkal is összevetve (+ VEKE összeállítás) blogbejegyzéshez:
A Toyota és a Mazda is az e- autók akkuját használná ...
M Imre írta 13 órája a(z) A Citadell és az Ikarus újdonságai más buszokkal is összevetve (+ VEKE összeállítás) blogbejegyzéshez:
Panasonic-áttörés: 725 kilométeres hatótávot kaphat a...
M Imre írta 13 órája a(z) A Citadell és az Ikarus újdonságai más buszokkal is összevetve (+ VEKE összeállítás) blogbejegyzéshez:
Volvo bemutatta új elektromos távolsági buszalvázát – 700...
M Imre írta 13 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:
Ennyiért veheted meg Németországban a török Togg...
M Imre írta 13 órája a(z) Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét blogbejegyzéshez:
Új lámpás kerékpáros átvezetés segíti a közlekedést Újbudán |...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Készül az új KRESZ | Csepegteti az információkat a munkacsoport (2024.06.18.)
Dániában elkobozzák az ittas sofőrök gépkocsiját
Az online KRESZ oktatás hátrányai...
Road Safety - a biztonság az első | oktató projekt gyermekeknek (HUMDA)