Közlekedés: 4-es metró - hírek ma

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2648 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Valószínűleg nem fogja már megérni a 4-es metró pénzügyi elszámolását a projekt operatív igazgatója – mondta tréfásan a Magyar Hírlapnak adott interjúban az érintett, Klados Gusztáv. Szerinte egyébként a metróvonal első szakasza sem lesz átadva 2013 előtt, mert az őrmezői kijárathoz még mindig nem szerezték meg a telket.

 

Beszélt arról is a lapnak, hogy sok gondjuk volt a szerelvényekkel is: a gyártó franciák a kifogások hallatán hajlamosak úgy viselkedni, mint az ostoba kétéves gyerekek, de szerencsére megtalálták azokat a szakembereket, akik e játszmákat át tudják látni.

A világszerte elismert alagútépítő azt szeretné, ha a politikusok minél előbb megmondanák, folytathatják-e a beruházást a Keleti pályaudvartól. Ha nem készülnek el a Bosnyák térig és a Budaörsig érő szakaszok, a 4-es metró funkciótlan torzó lesz. Utóbbinak még az engedélyeztetési terve sincs kész.

Azt, hogy a teljes metróprojekt pénzügyi elszámolása mikorra készül el Klados Gusztáv nem tudta megmondani. Példaként azt említette, hogy a 2000-ben átadott athéni metró elszámolása még mindig nem zárult le.

 

 

Régebben:

 

negatív

„2013-nál előbb a metró biztosan nem lesz már készen”

2010.01.19.

Korrekt tájékoztatást kellene kapnia a lakóknak a főváros helyzetéről az olyan kommunikációs játékok helyett, mint a 4-es metró építése – vélekedett az InfoRádió Aréna című műsorában Tarlós István a Fidesz fővárosi frakciójának vezetője. Elmondta: Helsinkiben is most épül egy, a budapesti 4-esnél két kilométerrel hosszabb, ám néggyel kevesebb megállót összefogó metróvonal, fele annyi pénzből, mint itt.

 

Tarlós felhívta a figyelmet arra, hogy az új metró építésére az Európai Unió a mai napig nem adott egy fillért sem, ám 60 milliárd forintra - 11 rendbeli szabálytalan közbeszerzési eljárás miatt - büntette Budapestet, ráadásul az alagutat építő cégnek is van egy 35 milliárdos többletkövetelése. És ez még csak az építkezés első szakaszára vonatkozik. Egyelőre tehát nem lehet tudni, mennyi pénz hiányzik majd a projekt megvalósításához ősszel, amikor várhatóan lecserélődik a főváros vezetése is.

Jelezte azt is, hogy az új vonalra érkező metrókocsik körül sincs minden rendben: a szerelvényeket egy francia, a vezérlő elektronikát pedig egy német cégtől rendelték meg, azt viszont nem kötötték ki, hogy a beszállítóknak garanciát kell vállalniuk a két rendszer kompatibilitására. A rendszerek összehangolásának többletköltsége a várost fogja terhelni, s akár egy évig is elhúzódhat, amíg a rendszer működőképes lesz. „Ezért mondják a szakemberek, hogy 2013-nál előbb a metró biztosan nem lesz már készen” - tette hozzá Tarlós István.

 

pozitív

Hónapokkal előbb elkészülhet a 4-es metró alagútja

2010.01.26

Kedden délelőtt elérte az északi pajzs is a grandiózus és építészetileg különleges Rákóczi téri állomás falát. Már zajlik a karbantartás és a felkészítés a következő, Népszínház utcáig tartó, közel 450 méteres szakaszra - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság. Klados Gusztáv projektigazgató ma jelezte, hogy a tervekhez képest hamarabb, akár már a nyár elejére elkészülhet a 4-es metró teljes alagútjának első szakasza.

 

Az északi pajzs 2009. november 18-án kezdte meg munkáját és nagyon jó sebességgel - átlagosan napi 15 méter alagutat építve - haladt a mögötte álló több mint 700 méter hosszú szakaszon. Ennek köszönhető, hogy akár hónapokkal előbb a munka végére érhetnek.

A DBR közölte, hogy a tervezett 6 hetes karbantartást és felkészítést követően a déli pajzs február végén, északi párja március közepén indulat majd tovább az utolsó előtti, Népszínház utcai megálló felé. Az ősszel készült új ütemterv alapján 2010 augusztusában, illetve októberében kellene a pajzsoknak elérniük a Baross teret.

Klados hozzáfűzte, hogy az utolsó, a Keleti pályaudvar előtti szakaszon már lassabban tudnak majd haladni a fúrópajzsok, mert a talaj az összetétele miatt omlásveszélyes. A fúrók a talajszint közelében dolgoznak majd, a föld pedig kavicsos, ezért indokolt az óvatos haladás – tette hozzá.

Az épülő Rákóczi téri állomás

Az épülő Rákóczi téri állomás Fotó: MTI

 

  (forrás: ingatlan.magazin.com

Címkék: 4-es metró budapest európai unió főváros klados gusztáv

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...

M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...

M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:

Azelet1__eletmento_osszefogas_a_gyorshajtas_ellen_bkk_2183062_5746_s

Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...

M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...

M Imre 3 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:

A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu