Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A Környezet- és Természetvédő Szervezetek 22. Országos Találkozója követeli, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vonja vissza a 2012, április 15-étől életbe lépő menetrend-változtatások tervét, és szervezzen erről, a milliókat érintő kérdésről Nemzeti Konzultációt.
Annál is inkább szükség van erre, mert néhány évvel ezelőtt már volt egy széleskörű társadalmi vita a vasúti közlekedés kínálatának csökkentéséről, és kiderült, hogy azt az emberek többsége nem támogatja, de értelme sincsen. A Nemzeti Konzultáció előkészítéseként a Kormány készíttessen és hozzon nyilvánosságra a közép és hosszú távú hatásokat feltáró gazdasági elemzéseket.
A bejelentett módosítás számos olyan járatot töröl a menetrendből, amellyel nap mint nap 30-35 ember jár munkába, iskolába. A vonatritkítás nemhogy költségmegtakarítást nem eredményez, hanem jelentős utasszámcsökkenéshez és költségnövekedéshez vezet. Ráadásul leginkább a hátrányos helyzetű térségekben élők közlekedési helyzetét rontaná tovább, még inkább növelve az esélyegyenlőtlenségüket.
Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy az ütemes menetrend az az eszköz, amelynek segítségével a vasúti közlekedés megbízhatósága és vonzereje növelhető. A jelenlegi tervezet éppen ellentétes irányba hat, szétveri az ütemes és összehangolt menetrendet, ahol az már létezett, és ellehetetleníti a bevezetését ott, ahol javíthatna a körülményeken. Mindezt anélkül, hogy az NFM felmérte volna, számot adna a közvetlen és közvetett káros következményekről és számszerűsítené azokat.
A napi 2-3 vonatpár közlekedésével a pályavasút költségei változatlanul fennmaradnak, de bevételei kiesnek. Egyedül a MÁV-START-nál jelentkezik költségmegtakarítás, de az is olyan, hogy a beszállító MÁV-cégeknél bevételkieséssel jár. A mellékvonali „megtakarítás” végső soron a jelenleg is leromlott állapotú fővonali vasúti pálya üzemeltetési és fenntartási költségeiből fog hiányozni, előre vetítve a teljes leépülés lehetőségét és növelve a baleseti kockázatot.
Minden egyes mellékvonali csatlakozás megszüntetése drasztikus hatással lehet a fővonali utasszámra is, mivel az elmúlt évek során elmaradt az intermodális csomópontok kialakítása, Az autóbuszos szolgáltatókat semmi nem ösztönzi a vasúti csatlakozások megszervezésére.
Különösen szerencsétlen dolognak tartjuk a járatritkítást napjainkban, hiszen a MÁV szolgáltatásai iránt 2011-ben kimutathatóan erősödött az utasok bizalma. A MÁV-Start Zrt. vonatai tavaly 142 millió utast szállítottak, vagyis az előző évinél ötmillióval, a tervezettnél kétmillióval többet. Ezen belül hat millióval többen utaztak teljes árú jeggyel, mint 2010-ben.
Követeléseink:
Kiskunhalas, 2012. március 17.
(forrás: levego.hu)
|
|
M Imre írta 23 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A gyorsvonati pótjegy bevezetése (2013. május 15-től)
Közlekedésreform: hol a cél, ha irány sincs? (vélemény és riport)
"Ahová vonat jár, a buszt nem támogatja majd az állam"
Súlyos vád: "szabotálja a MÁV a kormány döntését" - és a VEKE koncepció