Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
13 éve | M Imre | 0 hozzászólás
A Környezet- és Természetvédő Szervezetek 22. Országos Találkozója követeli, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vonja vissza a 2012, április 15-étől életbe lépő menetrend-változtatások tervét, és szervezzen erről, a milliókat érintő kérdésről Nemzeti Konzultációt.
Annál is inkább szükség van erre, mert néhány évvel ezelőtt már volt egy széleskörű társadalmi vita a vasúti közlekedés kínálatának csökkentéséről, és kiderült, hogy azt az emberek többsége nem támogatja, de értelme sincsen. A Nemzeti Konzultáció előkészítéseként a Kormány készíttessen és hozzon nyilvánosságra a közép és hosszú távú hatásokat feltáró gazdasági elemzéseket.
A bejelentett módosítás számos olyan járatot töröl a menetrendből, amellyel nap mint nap 30-35 ember jár munkába, iskolába. A vonatritkítás nemhogy költségmegtakarítást nem eredményez, hanem jelentős utasszámcsökkenéshez és költségnövekedéshez vezet. Ráadásul leginkább a hátrányos helyzetű térségekben élők közlekedési helyzetét rontaná tovább, még inkább növelve az esélyegyenlőtlenségüket.
Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy az ütemes menetrend az az eszköz, amelynek segítségével a vasúti közlekedés megbízhatósága és vonzereje növelhető. A jelenlegi tervezet éppen ellentétes irányba hat, szétveri az ütemes és összehangolt menetrendet, ahol az már létezett, és ellehetetleníti a bevezetését ott, ahol javíthatna a körülményeken. Mindezt anélkül, hogy az NFM felmérte volna, számot adna a közvetlen és közvetett káros következményekről és számszerűsítené azokat.
A napi 2-3 vonatpár közlekedésével a pályavasút költségei változatlanul fennmaradnak, de bevételei kiesnek. Egyedül a MÁV-START-nál jelentkezik költségmegtakarítás, de az is olyan, hogy a beszállító MÁV-cégeknél bevételkieséssel jár. A mellékvonali „megtakarítás” végső soron a jelenleg is leromlott állapotú fővonali vasúti pálya üzemeltetési és fenntartási költségeiből fog hiányozni, előre vetítve a teljes leépülés lehetőségét és növelve a baleseti kockázatot.
Minden egyes mellékvonali csatlakozás megszüntetése drasztikus hatással lehet a fővonali utasszámra is, mivel az elmúlt évek során elmaradt az intermodális csomópontok kialakítása, Az autóbuszos szolgáltatókat semmi nem ösztönzi a vasúti csatlakozások megszervezésére.
Különösen szerencsétlen dolognak tartjuk a járatritkítást napjainkban, hiszen a MÁV szolgáltatásai iránt 2011-ben kimutathatóan erősödött az utasok bizalma. A MÁV-Start Zrt. vonatai tavaly 142 millió utast szállítottak, vagyis az előző évinél ötmillióval, a tervezettnél kétmillióval többet. Ezen belül hat millióval többen utaztak teljes árú jeggyel, mint 2010-ben.
Követeléseink:
Kiskunhalas, 2012. március 17.
(forrás: levego.hu)
|
|
M Imre írta 19 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
MÁV Vonatinfó térkép: Hol van most a vonat? Valós időben ...
M Imre írta 19 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Nincs még veszve minden azoknak, akik a vonatok ...
M Imre írta 20 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Bár a MÁV mindent megtett, hogy ne lehessen követni a ...
M Imre 20 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Három évtized a Magyar Bányászatért emlékérmet...
M Imre írta 1 napja a(z) Metróbusz Káposztásmegyer (BKK) képhez:
Nem kell tovább várni a metróbuszokra, mert nem ...
M Imre írta 1 napja a(z) Nem fűmaggal lesz beszórva...: a pesti alsó rakpart sétánnyá alakítása képhez:
Hétvégétől csaknem két hónapra teljes szélességében...
M Imre írta 1 napja a(z) JaMese - Tisztítótűz videóhoz:
Képzeld a legfrissebb animációs klipünk, a...
M Imre írta 1 napja a(z) Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00) videóhoz:
2025. június 21-től július 27-ig Rákosrendező állomást teljes ...
M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:
Locsolólakoma – Nehru Parti Party | 2025.06.22., ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A gyorsvonati pótjegy bevezetése (2013. május 15-től)
Közlekedésreform: hol a cél, ha irány sincs? (vélemény és riport)
"Ahová vonat jár, a buszt nem támogatja majd az állam"
Súlyos vád: "szabotálja a MÁV a kormány döntését" - és a VEKE koncepció