Közlekedés: Bombardier Traxx P160AC2 típusú mozdony - MÁV-TRAKCIÓ újdonság

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2427 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2427 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2427 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3157 db
  • Videók - 2427 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Bemutatták a Nyugati pályaudvar 10. vágányán a MÁV-TRAKCIÓ új, kétáramnemű, Bombardier Traxx P160AC2 típusú mozdonyát.

A mozdony vasárnap érkezett meg a Bombardier dunakeszi üzemébe. Hétfőn reggel a V63 035 pályaszámú Gigant vontatta a Nyugati pályaudvar 10. vágányára, ahol eseti engedéllyel a próbák és a rendezvény alatt már önerőből járt be a helyére, a peron mellé.

A bevonulás igen látványos volt, Richard Strauss szimfonikus költeményére mindent ellepett a füst a pályaudvaron, eközben gördült a Traxx a pódium mögé, és mire a füst eloszlott, már ott állt, teljes életnagyságban. Ennek örömére konfettieső zúdult a nézők nyakába, majd kisebb tűzijátékkal tették még látványosabbá az egyébként is impozáns mozdony megjelenését.

Az ezt követő beszédek gerincét az adta, mekkora szerepe lesz a Traxx-nak itthon az egyéni és közösségi közlekedés versenyében. Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. vezérigazgatója gondolatait Zaránd György, a MÁV-GÉPÉSZET vezérigazgatója tolmácsolta. Többször hangsúlyozta: "A leghosszabb út is az első lépéssel kezdődik" – márpedig most több hosszú út is áll a MÁV csoport előtt, a műszaki fejlesztésektől a szervezeti átalakulásig. Fontosnak tartotta, hogy az új mozdonynak nem vállalati, hanem társadalmi szinten kell kitermelni az árát.

Őt Márton Ferenc, a MÁV-TRAKCIÓ vezérigazgató-helyettese követte a felszólalók sorában. Elmondta, a Traxx a jövő járműve, de nem csupán a fejlesztés szükségessége miatt kellett beszerezni, hanem a Trakció vontatási képességének fenntartásához is: "nem maradhatunk le, másoknak kiszolgáltatva".


A későbbi interjú során Márton urat a mozdonyvezetők képzéséről kérdeztük. Megtudtuk, hogy három mozdonyvezetőt, illetve a hazai állomány későbbi oktatóit külföldön már kiképezték. Az első két példány engedélyeztetése várhatóan tavaszra lesz meg és nyár elején kezdődhet majd a típusismeret utazási része, de természetesen a két, forgalomba állított járművet nem lehet az oktatómozdony szerepére korlátozni.


Az újonnan beszerzett mozdonyt a MÁV-TRAKCIÓ elsősorban nagy sebességet, nagy teljesítményt igénylő, valamint határon átjáró személyszállító vonatokhoz, a fennmaradó idejében pedig nemzetközi tehervonatokhoz tervezi használni, lévén, hogy a Traxx kétáramnemű működése lehetővé teszi a mozdonycsere nélküli nemzetközi továbbítást az 15 000 V - 16 2/3 Hz-es osztrák és német területekre.

A harmadik felszólaló Ake Wennberg, a Bombardier Transportation Mozdonyok és Szerelvények Divíziójának elnöke volt. Beszélt a magyar vasút neves múltjáról, a Királyi váró ezt megidéző hangulatáról, de hozzátette: földrajzi elhelyezkedése, összekötő szerepe miatt Magyarország vasútjának jövője legalább ilyen fontos.


Dicsérte a MÁV csapatát, hogy egy ilyen bonyolult munkát közös erővel ilyen gyorsan tudtak teljesíteni. Kollégája, Korondi Péter kérdésünkre elmondta: a homlokkijelző azért hiányzik a magyar Traxx mozdonyokról, mivel hazánkban még nincs olyan személyszállító szerelvény, amelyről ezt működtetni lehetne – a kijelzőt ugyanis nem a mozdonyból irányítják, hanem az ehhez megfelelő vezérlőkocsiból. Ugyanakkor teljes körűen elő van készítve a rendszer, a szabványhoz illeszkedő vezérlőkocsi és személykocsik beszerzése esetén a beszerelés mindössze néhány óra lenne.


Ugyanígy kimaradt, de teljes körű műszaki előkészítést kapott az elektronikus menetrend, amelyhez akár GPS alapú rendszer is illeszthető, valamint az ETCS vonatbefolyásoló rendszer is. Utóbbihoz már a kijelző elrendezését is hozzáigazították – ennek ugyanis külön szabványban rögzített kritériumai vannak. Az elektronikus menetrend kapcsán hozzátette: a rendszer nincs integrálva a mozdonyba, mivel a mozdony szoftverének változásához hatósági engedély kell, ami a menetrendi változások esetén igen körülményessé tenné az üzemeltetést.


A mozdony különlegességeként kiemelte a visszapillantó tükrök helyett felszerelt négy kamerát, amelyet a Bachleitner & Heugel Elektronik szállított. Ennek előnye többek között, hogy rossz fényviszonyok mellett többet lát a mozdonyvezető a kameraképen, mint amennyit a visszapillantóból látna. A Trakció kérésére lett integrálva az oldalszelektív ajtóvezérlés, valamint az MFB rendszer, de alapvetően a bevált szérián nem sokat kellett módosítani a magyarországi használathoz.

Ahogy Márton Ferenc mondta: "A Traxx-okkal a MÁV ismét magasabb sebességre kapcsolhat." Így legyen!

 


A reggeli dunakeszi kiállástól az ünnepség befejezéséig kísérték figyelemmel a portál szorgalmas munkatársai a hivatalos Traxx-bemutatót, és természetesen a fényképezőgép is sűrűn kattant a kezükben. További szószaporítás helyett beszéljenek a képek!


01-vori01

Éles a kontraszt Dunakeszin az erősen vakolathiányos felvételi épület és a két csillogó-villogó mozdony között
(fotó: Vörös Attila)


02-vori02

Portré
(fotó: Vörös Attila)


01a-bedenek02

Szedő fel-szedő le, csak úgy próbaképp. A Nyugatiba a Gigant húzta a Traxx-ot
(fotó: Bedenek József www.worldofrailways.net)


03-vori03

Érkezés a Nyugatiba, egyelőre a 8. vágányra


04-vori04

A pályaudvari tartalék Bobó állította át az ünnepség helyszínére, a 10. vágányra a vadonatúj mozdonyt


05-vori05

Együttállás egy Uzsgyival
(Vörös Attila felvételei)


05a-hp01

Újabb együttállás az indulásra váró záhonyi gyorssal. Az utóbbi mozdonyvezetőjének kérdése: „ugye az enyémet is fotózzátok?”


05b-hp03

Egy-két próba kellett még az avató előtt


05c-hp04

Ünneplők és az ünnepelt
(fotók: Halász Péter)


05d-kz01

Pózolás, Desiróval a háttérben.


bd1A Traxx Dunakeszin várta a 009-es Gigantot szolgálatképtelensége miatt helyettesítő V63 035-öt


1

A gépet ezúttal is egy Gigant segítette. Hegyeshalomból a 009-es, míg most fiatalabb testvére, a 035-ös húzta


6

A zártárcsa is a helyén van!


kemsei_P1280557

Kemsei Zoltán Rákosrendezőn fotózta le az ünnepségre igyekvő mozdonyokat


A Nyugati pályaudvaron már elkezdődött a főpróba és a szerelvény rendezése. Tóth Péter örökítette meg az eseményt.


IMG_7071_resize

Megérkezett a szerelvény a Nyugati pályaudvarra


IMG_7073_resize

A két gépet félrerakták az ünnepség kezdetéig


IMG_7085_resize

A rendezésben a tartalék 438-as Bobó segített


IMG_7089_resize

A gépet a tizedik vágányra tolják


IMG_7095_resize

Eseti engedéllyel itt a gépet üzembe helyezték...


05e-kz04

Fejest a füstbe


05f-kz09

A 035-ös Gigant kivárja a sorát, mire vissza lehet vontatni az „újszülöttet”
(Kemsei Zoltán felvételei)


06-vori06

A „ködvágó” 1.


07-vori07

A „ködvágó” 2.
(fotók: Vörös Attila)


07a-bedenek03

A „ködvágó” 3.
(fotó: Bedenek József www.worldofrailways.net)


08-vori08

A „ködvágó” 4.
(Vörös Attila felvétele)


09-vori11

Érkezés fellegek között
(fotó: Vörös Attila)


09a-bedenek06

Ez már élesben megy!
(fotó: Bedenek József www.worldofrailways.net)


10-vori13

Tűzijáték köszönti


11-vori14

Az elhamvadó szikrák után a köszöntőbeszédeken a sor...


12-vori15

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője beszél


13-vori16

Zaránd György, a MÁV-GÉPÉSZET vezérigazgatójának beszéde
(Vörös Attila felvételei)


99-hp07

Cseppnyi betekintés a kulisszák mögé: a – MÁV által külön megrendelt – kézmosó (még) nincs feltöltve


IMG_9233

Íme a Traxx vezetőállása! Jobbra a villany és a légfék karja látható, bal kézzel a menetet lehet vezérelni

(fotók: Halász Péter)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Bombardier TRAXX mozdonycsalád

   Gyártó: Bombardier Kassel
(korábban ADtranz)
   Gyártásban: 1998-napjainkig
   Tengelyelrendezés: Bo'Bo'
   Nyomtávolság: 1435 mm
   Hajtókerékátmérő: 1250 mm
   Legnagyobb sebesség: 160 km/h (146, 186)
140 km/h (egyéb típusok)
   Ütközők közötti hossz: 18900 mm
   Magasság: 4189 mm
   Szélesség: 2978 mm
   Forgócsaptávolság: 10400 mm
   Tengelytáv forgóvázon belül: 2600 mm
   Szolgálati tömeg: 82 t (145) – 88 t (186)
   Névleges teljesítmény: 5600 kW
4200 kW (2002-ig)
   Áramnem: 15 kV/16.7 Hz
25 kV/50 Hz
1500 V DC (186)
3000 V DC (186)

 

A TRAXX egy platformalapú villamos- és dízelmozdonycsalád, melyet jelenleg a Bombardier Transportation gyárt. A rövidítés a Transnational Railway Applications with eXtreme fleXibility angol kifejezésből ered.


A TRAXX-mozdonycsaládot jelenleg Németország, Ausztria, Svájc, Belgium, Olaszország és Luxemburg, kis részben Magyarország, Franciaország, Lengyelország , ideiglenesen Hollandia használja. Az egyelőre kevés számú dízel változat mozdonyai német vasúttársaságoknál dolgoznak.

 

További információk a WikiPedia-n


(forrás: iho.hu, hu.wikipedia.org)

Címkék: bombardier bombardier transportation mozdonyok és szerelvények divízió budapest-nyugati egyéni közlekedés közlekedés közösségi közlekedés mozdony mÁv mÁv-trakciÓ traxx vasút vasúti közlekedés ünnepség

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 21 órája a(z) A kerékpározás előnyei :) képhez:

A_kerekparozas_elonyei__1355616_5420_s

Tegyük láthatóvá a sötétben bujkáló karókat! | "LÁSS ...

M Imre írta 21 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

Szavazz az idei Laposföld- díjasra | 2024. április 9. ...

M Imre írta 22 órája a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Hogyan csökkentette Miskolc város 20%-kal az egyedül álló ...

M Imre írta 22 órája a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Regisztrálni kell a csoportos utazásokat a MÁV, a Volán és...

M Imre írta 22 órája a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

A Villanyóra 224. adásában Balázs Szöcske és Tibor ...

M Imre írta 1 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

A légszennyezettség következtében az...

M Imre írta 2 napja a(z) Az Ikarus és a magyar buszgyártás fénykorának bemutatása blogbejegyzéshez:

Amikor emeletes buszok jártak Pesten Ma már szinte...

M Imre írta 2 napja a(z) Az Ikarus és a magyar buszgyártás fénykorának bemutatása blogbejegyzéshez:

Egy érdekes projekt egy tehetséges magyar ...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

Halász Áron \ Lyon (Franciaország).: Majd...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu