Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | M Imre | 0 hozzászólás
- már csak figyelni és használni kell őket.
Biciklis nyomsávokat festettek fel Győrben. A szakember szerint fontos, hogy megférjen egymás mellett az autós és a biciklis. Ehhez a közlekedési morálunkon is változtatni kell.
A felfestett jelzések hazánkban még újkeletű megoldások. Magyarországon csak a fővárosban található, ott sem nagy számban, így mondhatni: Győrben ez egyedülálló kezdeményezés. - nyilatkozta portálunknak Szakonyi Eszter, Győr stratégiai szervezési csoportjának munkatársa.
A megoldás a biciklisek és az autósok közös, békés közlekedését szolgálja
Nyugat
- Európa több országában már régóta alkalmazzák a biciklis közlekedés
kijelölésének eme módját. - tudta meg portálunk. - Főleg a
szűkös belvárosi utcákban előnyös a használatuk, ugyanis itt a helyhiány
miatt nem mindig lehet kialakítani kerékpársávot.
A módszernek szemléletformáló jelentősége van
A
felfestés a KRESZ módosítások között is szerepel, mint egy új jelzés.
Célunk az is, hogy a kerékpárosok és az autósok úgymond békésen
megférjenek egymás mellett. A jelzés figyelmezteti az autóst, hogy az
adott úton biciklis is közlekedhet. Továbbá bizonyos helyeken
egyértelműsíti is a közlekedés rendjét. A Révai utcában például nem volt
egyértelmű a biciklis közlekedés rendje, a felfestés várhatóan ezen is
változtat - vélekedett Szakonyi Petra.
Győrben az átlaghoz képest jók az adottságok a biciklis közlekedésre
Belterületen nem feltétlenül fontos a zárt biciklis sáv vagy kerékpárút kialakítása. Legtöbb helyen nem is jelőlhetők ki a helyhiány miatt. Külterületen azonban ez elengedhetetlen. A jövőben a külvárosi részek bicikliút ellátottáságát is igyekszünk fejleszteni.
Az autósoknak ezek a jelzések hívják fel figyelmüket arra, hogy osztozniuk kell a helyen kerékpáros társaikkal
A projekt a környezetbarát közlekedést támogatja. Összességében igyekszünk emelni a biciklis közlekedés színvonalát. Városunk kiemelt helyen áll a biciklis infrastruktúra szempontjából - zárta szavait Szakonyi Petra.
Fejlesztés a kerékpárosokért
(előzmények)
... márciusra elkészül Győr első átfogó kerékpáros fejlesztési koncepciója, amely a város ígérete szerint hatással lesz az összes nagyberuházásra. Az utak állapota mellett felmérik többek között, hogyan lehetne kerékpárosbaráttá tenni a közintézményeket és közlekedési centrumokat.
Augusztus végén írta ki a város azt a közbeszerzési pályázatot, amelynek
nyertese elkészítheti a város kerékpáros-közlekedési helyzetének
felmérését. Egy győri konzorcium nyert, tagjai – a Hidro-Plan Kft., az
Universitas-Arrabona Kft. és a Jel-Köz Kft. – bevonják a munkába a
Magyar Kerékpárosklubot. Március végéig kell elkészíteniük a koncepciót,
amelyhez hasonló átfogó – a város szerkezeti és rendezési tervéhez
illeszkedő – felmérés még nem készült a megyeszékhelyen.
–
Nemcsak az új kerékpárutak építésének lehetőségeit térképezzük fel,
hanem például azt is, hol és hogyan lehet kerékpármegőrzőket építeni,
erre különösen nagy szükség lenne a busz- és vonatpályaudvar környékén.
Európa „kerékpáros-fővárosaiban", például Amszterdamban vagy Párizsban
számos példa van őrzött, kamerával felszerelt kerékpárparkolókra,
hasonlóan szeretnénk kerékpárosbaráttá tenni a közintézményeket,
iskolákat – mondta Szakonyi Petra,
a győri önkormányzat stratégiai tervezője. A lehetséges intézkedések
között várhatóan szerepelnek majd forgalomtechnikai változtatások is,
hiszen például a parkolási rend módosításával lényegesen megkönnyíthető
egy-egy útszakaszon a két keréken közlekedés. Bár a részletes munka még
csak most kezdődik, Németh Ders, a Magyar Kerékpárosklub projektmenedzsere szerint Győrnek minden adottsága megvan arra, hogy igazi kerékpárosváros legyen.
A
sík terep, a viszonylag kicsi távolságok, és a már most nagyszámú
biciklis hatalmas lehetőségeket rejt magában – csak ki kell őket
aknázni.
– Ez nagyrészt döntéshozói szemlélet kérdése, például
az, hogy a kerékpárossávval ne kényszerítsék a kerékpárosokat a járdára,
a gyalogosoktól véve el a helyet.
Bringapolisz: Évente kerékpárosok százai demonstrálnak a kétkerekűek biztonságosabb közlekedési lehetőségeiért Győrött is. Fotó: Kisalföld-archívum
Ez
a Győrben is több helyen előforduló gyakorlat nemcsak feszültségeket
szül, hanem a kereszteződésekben veszélyes is, mert az autósok nem
veszik észre a két keréken közlekedőket – mond gyorsan egy példát Németh Ders.
A
rossz gyakorlat között említi a Nádor aluljárót is, ahol az autósok a
lehető legrövidebb úton, míg a biciklisek csak kerülővel, kacskaringózva
érhetik el úti céljukat, azaz nem valósul meg az, amiért a mostani
koncepció is készül: az akadálymentes, gyors, biztonságos közlekedés. A
Magyar Kerékpárosklub további intézkedéseket is el tudna képzelni
Győrben, például marketingkampányt a kerékpározás népszerűsítésére, vagy
a biciklizés és a KRESZ-szabályok oktatását iskolai keretek között.
Ami
a kerékpárutakat illeti, jelenleg két győri pályázat van elbírálás
alatt, az egyik a Győr–Vének, a másik a Győr–Gönyű bicikliút építésére –
ezek ügyében október közepére várható döntés –, egy tavalyi nyertes
pályázatnak köszönhetően pedig novemberben átadják a 83-as út melletti,
Győrt és Gyirmótot összekötő kerékpárutat.
Nem kívánságműsor
Számos
biciklisbarát intézkedést az „egyéni jószándékon" túl, kötelezően be
kell vezetniük az önkormányzatoknak, az OTÉK (Országos
Településrendezési és Építési Követelmények) szeptemberi megváltozása
nyomán. E szerint a városközpontokban és az idegenforgalmi központok
környékén biztosítani kell a kerékpárok tárolását, s kerékpártárolót
kell kialakítani a vendéglátóegységekben (75 négyzetméterenként kettőt),
a strandokon (20 férőhelyenként egyet), és a helyközi közlekedési
végállomásokon is, utóbbiakon a tervezett utasszám 5 százalékának
megfelelő számban.
A szigetközi kerékpárút úttörőnek számított, de ma már sok rá a panasz. Fotó: K. Cs.
Hasonló problémával küzdenek az Abdán élők és a Tatai úton
közlekedők is. Abdára szabály szerint csak töltésen és kukoricáson át
visz az út, nehéz hát az első követ vetni arra, aki a főúton kerekezik.
Szakonyi Petra elmondta: bár a tervek már három éve elkészültek, itt is a
kiskerttulajdonosokkal folytatandó tárgyalások ideje jött el, akárcsak a
Tatai útnak a Tibormajorig tartó szakaszánál.
A megyei
kerékpáros-infrastruktúra úttörője volt a szigetközi út, amelyet a
kilencvenes évek első felében építettek. Mára azonban igen sok lett rá a
panasz, elsősorban a gyökerek miatt feltöredezett aszfalt miatt. Az
alsó-szigetközi Győrladamér csak egyike az érintett önkormányzatoknak,
amely a kezdetek óta nem tudott felújítást végezni. Tatai Zoltánné
polgármester elmondta: a település mindenképpen szeretne javítani a
Győrladaméron egyébként még istenesnek számító állapoton, és ezzel
kapcsolatban pályázati lehetőségre vár. Hozzátette: a szigetközi
kerékpárút soha nem volt másodlagos kérdés a faluban, mivel ezt a
helybéliek is használják, a vállalkozók pedig igyekeznek a főút mellé
települni, kihasználva a turizmust.
Vannak egyéb problémák: A 83-as főúton önmagáért beszél a tábla, amely után 25 méterrel véget ér a bicikliút. Fotó: B. A.
Sopron, illetve főként a Fertő tó környékéről több, egészen konkrét észrevételt is kaptunk, ezek között szerepelt a Fertőboz és Hidegség, valamint a Hidegség és Fertőhomok közötti szakasz rossz állapota. Egy olvasónk nehezményezte azt is, hogy Fertőboz és Balf között egy szakaszon nincs elvezetve a csapadék és állandó jelleggel sártenger alakul ki.
Olvasónk felháborítónak nevezte azt ˝a hanyag munkát˝, amit Kópházán végeztek, az új út szegélye alkalmatlan ugyanis arra, hogy kerékpárral áthajtsanak rajta. Minderről egyébként képeket és magyarázó feliratokat is találnak az érdeklődők a http://www.zooomr.com/photos/sopronbybike című oldalon.
A forrás helyiek hozzászólásaival: kisalföld.hu
Hivatkozó link
Könyv - e-book
|
|
M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Téli veszélyek - Biztonságos vezetés téli időjárási körülmények között
Ajándék Critical Mass póló minden új Kerékpárosklub tagnak
Kürti Gábor: A bringások már ott vannak az úton
Végre helyére kerül az Andrássy út kerékpársávja: egy hosszú történet vége