Közlekedés: Hazánkban egyedülálló biciklis nyomsávok Győrben - mely kerékpárosváros lehet

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2898 db
  • Videók - 779 db
  • Blogbejegyzések - 921 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 602 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2898 db
  • Videók - 779 db
  • Blogbejegyzések - 921 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 602 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2898 db
  • Videók - 779 db
  • Blogbejegyzések - 921 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 602 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 624 fő
  • Képek - 2898 db
  • Videók - 779 db
  • Blogbejegyzések - 921 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 602 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

- már csak figyelni és használni kell őket.


Biciklis nyomsávokat festettek fel Győrben. A szakember szerint fontos, hogy megférjen egymás mellett az autós és a biciklis. Ehhez a közlekedési morálunkon is változtatni kell.


A felfestett jelzések hazánkban még újkeletű megoldások. Magyarországon csak a fővárosban található, ott sem nagy számban, így mondhatni: Győrben ez egyedülálló kezdeményezés. - nyilatkozta portálunknak Szakonyi Eszter, Győr stratégiai szervezési csoportjának munkatársa.


A megoldás a biciklisek és az autósok közös békés közlekedését szolgálja.

A megoldás a biciklisek és az autósok közös, békés közlekedését szolgálja


Nyugat - Európa több országában már régóta alkalmazzák a biciklis közlekedés kijelölésének eme módját. - tudta meg portálunk. - Főleg a szűkös belvárosi utcákban előnyös a használatuk, ugyanis itt a helyhiány miatt nem mindig lehet kialakítani kerékpársávot.

A módszernek szemléletformáló jelentősége van

A felfestés a KRESZ módosítások között is szerepel, mint egy új jelzés. Célunk az is, hogy a kerékpárosok és az autósok úgymond békésen megférjenek egymás mellett. A jelzés figyelmezteti az autóst, hogy az adott úton biciklis is közlekedhet. Továbbá bizonyos helyeken egyértelműsíti is a közlekedés rendjét. A Révai utcában például nem volt egyértelmű a biciklis közlekedés rendje, a felfestés várhatóan ezen is változtat - vélekedett Szakonyi Petra.


Győrben az átlaghoz képest jók az adottságok a biciklis közlekedésre.

Győrben az átlaghoz képest jók az adottságok a biciklis közlekedésre


Belterületen nem feltétlenül fontos a zárt biciklis sáv vagy kerékpárút kialakítása. Legtöbb helyen nem is jelőlhetők ki a helyhiány miatt. Külterületen azonban ez elengedhetetlen. A jövőben a külvárosi részek bicikliút ellátottáságát is igyekszünk fejleszteni.


Az autósoknak ezek a jelzések hívják fel a figyelmet arra, hogy osztozniuk kell a helyen kerékpáros társaikkal.

Az autósoknak ezek a jelzések hívják fel figyelmüket arra, hogy osztozniuk kell a helyen kerékpáros társaikkal


A projekt a környezetbarát közlekedést támogatja. Összességében igyekszünk emelni a biciklis közlekedés színvonalát. Városunk kiemelt helyen áll a biciklis infrastruktúra szempontjából - zárta szavait Szakonyi Petra.



Fejlesztés a kerékpárosokért

(előzmények)


... márciusra elkészül Győr első átfogó kerékpáros fejlesztési koncepciója, amely a város ígérete szerint hatással lesz az összes nagyberuházásra. Az utak állapota mellett felmérik többek között, hogyan lehetne kerékpárosbaráttá tenni a közintézményeket és közlekedési centrumokat.


Augusztus végén írta ki a város azt a közbeszerzési pályázatot, amelynek nyertese elkészítheti a város kerékpáros-közlekedési helyzetének felmérését. Egy győri konzorcium nyert, tagjai – a Hidro-Plan Kft., az Universitas-Arrabona Kft. és a Jel-Köz Kft. – bevonják a munkába a Magyar Kerékpárosklubot. Március végéig kell elkészíteniük a koncepciót, amelyhez hasonló átfogó – a város szerkezeti és rendezési tervéhez illeszkedő – felmérés még nem készült a megyeszékhelyen.

– Nemcsak az új kerékpárutak építésének lehetőségeit térképezzük fel, hanem például azt is, hol és hogyan lehet kerékpármegőrzőket építeni, erre különösen nagy szükség lenne a busz- és vonatpályaudvar környékén. Európa „kerékpáros-fővárosaiban", például Amszterdamban vagy Párizsban számos példa van őrzött, kamerával felszerelt kerékpárparkolókra, hasonlóan szeretnénk kerékpárosbaráttá tenni a közintézményeket, iskolákat – mondta Szakonyi Petra, a győri önkormányzat stratégiai tervezője. A lehetséges intézkedések között várhatóan szerepelnek majd forgalomtechnikai változtatások is, hiszen például a parkolási rend módosításával lényegesen megkönnyíthető egy-egy útszakaszon a két keréken közlekedés. Bár a részletes munka még csak most kezdődik, Németh Ders, a Magyar Kerékpárosklub projektmenedzsere szerint Győrnek minden adottsága megvan arra, hogy igazi kerékpárosváros legyen.

A sík terep, a viszonylag kicsi távolságok, és a már most nagyszámú biciklis hatalmas lehetőségeket rejt magában – csak ki kell őket aknázni.

– Ez nagyrészt döntéshozói szemlélet kérdése, például az, hogy a kerékpárossávval ne kényszerítsék a kerékpárosokat a járdára, a gyalogosoktól véve el a helyet.


Bringapolisz: Évente kerékpárosok százai demonstrálnak a kétkerekűek biztonságosabb közlekedési lehetőségeiért Győrött is. Fotó: Kisalföld-archívum

Bringapolisz: Évente kerékpárosok százai demonstrálnak a kétkerekűek biztonságosabb közlekedési lehetőségeiért Győrött is. Fotó: Kisalföld-archívum


Ez a Győrben is több helyen előforduló gyakorlat nemcsak feszültségeket szül, hanem a kereszteződésekben veszélyes is, mert az autósok nem veszik észre a két keréken közlekedőket – mond gyorsan egy példát Németh Ders.

A rossz gyakorlat között említi a Nádor aluljárót is, ahol az autósok a lehető legrövidebb úton, míg a biciklisek csak kerülővel, kacskaringózva érhetik el úti céljukat, azaz nem valósul meg az, amiért a mostani koncepció is készül: az akadálymentes, gyors, biztonságos közlekedés. A Magyar Kerékpárosklub további intézkedéseket is el tudna képzelni Győrben, például marketingkampányt a kerékpározás népszerűsítésére, vagy a biciklizés és a KRESZ-szabályok oktatását iskolai keretek között.

Ami a kerékpárutakat illeti, jelenleg két győri pályázat van elbírálás alatt, az egyik a Győr–Vének, a másik a Győr–Gönyű bicikliút építésére – ezek ügyében október közepére várható döntés –, egy tavalyi nyertes pályázatnak köszönhetően pedig novemberben átadják a 83-as út melletti, Győrt és Gyirmótot összekötő kerékpárutat.

Nem kívánságműsor

Számos biciklisbarát intézkedést az „egyéni jószándékon" túl, kötelezően be kell vezetniük az önkormányzatoknak, az OTÉK (Országos Településrendezési és Építési Követelmények) szeptemberi megváltozása nyomán. E szerint a városközpontokban és az idegenforgalmi központok környékén biztosítani kell a kerékpárok tárolását, s kerékpártárolót kell kialakítani a vendéglátóegységekben (75 négyzetméterenként kettőt), a strandokon (20 férőhelyenként egyet), és a helyközi közlekedési végállomásokon is, utóbbiakon a tervezett utasszám 5 százalékának megfelelő számban.


A szigetközi kerékpárút úttörőnek számított, de ma már sok rá a panasz. Fotó: K. Cs.

A szigetközi kerékpárút úttörőnek számított, de ma már sok rá a panasz. Fotó: K. Cs.


Hasonló problémával küzdenek az Abdán élők és a Tatai úton közlekedők is. Abdára szabály szerint csak töltésen és kukoricáson át visz az út, nehéz hát az első követ vetni arra, aki a főúton kerekezik. Szakonyi Petra elmondta: bár a tervek már három éve elkészültek, itt is a kiskerttulajdonosokkal folytatandó tárgyalások ideje jött el, akárcsak a Tatai útnak a Tibormajorig tartó szakaszánál.

A megyei kerékpáros-infrastruktúra úttörője volt a szigetközi út, amelyet a kilencvenes évek első felében építettek. Mára azonban igen sok lett rá a panasz, elsősorban a gyökerek miatt feltöredezett aszfalt miatt. Az alsó-szigetközi Győrladamér csak egyike az érintett önkormányzatoknak, amely a kezdetek óta nem tudott felújítást végezni. Tatai Zoltánné polgármester elmondta: a település mindenképpen szeretne javítani a Győrladaméron egyébként még istenesnek számító állapoton, és ezzel kapcsolatban pályázati lehetőségre vár. Hozzátette: a szigetközi kerékpárút soha nem volt másodlagos kérdés a faluban, mivel ezt a helybéliek is használják, a vállalkozók pedig igyekeznek a főút mellé települni, kihasználva a turizmust.


Vannak egyéb problémák: A 83-as főúton önmagáért beszél a tábla, amely után 25 méterrel véget ér a bicikliút. Fotó: B. A.

Vannak egyéb problémák: A 83-as főúton önmagáért beszél a tábla, amely után 25 méterrel véget ér a bicikliút. Fotó: B. A.


Sopron, illetve főként a Fertő tó környékéről több, egészen konkrét észrevételt is kaptunk, ezek között szerepelt a Fertőboz és Hidegség, valamint a Hidegség és Fertőhomok közötti szakasz rossz állapota. Egy olvasónk nehezményezte azt is, hogy Fertőboz és Balf között egy szakaszon nincs elvezetve a csapadék és állandó jelleggel sártenger alakul ki.


Olvasónk felháborítónak nevezte azt ˝a hanyag munkát˝, amit Kópházán végeztek, az új út szegélye alkalmatlan ugyanis arra, hogy kerékpárral áthajtsanak rajta. Minderről egyébként képeket és magyarázó feliratokat is találnak az érdeklődők a http://www.zooomr.com/photos/sopronbybike című oldalon.

 

A forrás helyiek hozzászólásaival: kisalföld.hu


Hivatkozó link

Hajtsunk rá!


Könyv - e-book

Utak a kerékpározáshoz

Címkék: 83-as fóút akadálymentesítés biciklis nyomsáv fejlesztési koncepció fertő tó győr gönyű hidro-plan kft. jel-köz kft. kerékpár kerékpáros közlekedés kerékpáros nyom kerékpáros-infrastruktúra kerékpárparkolók kerékpársáv kresz közlekedési morál magyar kerékpárosklub országos településrendezési és Építési követelmények otÉk sopron szigetköz universitas-arrabona kft.

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 5 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:

A szőke érettségizni próbál, ám nagyon nem tud semmit. A ...

M Imre írta 14 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Környezetvédelmi szempontok A legfontosabb aggodalom a ...

M Imre írta 14 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Közlekedési nehézségek Sokan elmondták, hogy már ...

M Imre írta 14 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Feszültség és kiabálás – Az M0- ás nyugati szektorának terve ...

M Imre írta 15 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Tavaszra lesz kész a 3-as metró északi szakasza - 2018....

M Imre írta 1 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Rizsavi Tamás: Ma van a szolgálatteljesítés közben ...

M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Ha esetleg valaki nem tudná: M3-as metró: - október 20-án...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Logisztikaicsarnok-átadóval ünnepelték a Szabadkikötő ...

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Díjnyertes a prágai főpályaudvar csarnokának tetőszerkezete ...

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Pécel és Rákos között egy felsővezeték-tartó oszlopott ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu