Közlekedés: Kerékpárral hegyen, dombon, - BKV-val?! (KÉRDŐÍV)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 642 fő
  • Képek - 3182 db
  • Videók - 2654 db
  • Blogbejegyzések - 1017 db
  • Fórumtémák - 32 db
  • Linkek - 864 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Legszemfülesebb olvasóink pár órán át láthattak egy posztot blogunkon "Őrzött kerékpárparkoló a Szénán" címmel. A poszt beharangozása lett volna egy kísérleti akciónak, melynek keretében a Széna téren egy éjjel-nappal, 1 hónapon át működő, őrzött, ingyenesen használható kerékpáros parkoló került volna kialakításra.  Mindez nem összekeverendő a 2011-ben induló bérbringa rendszer Széna téri állomásával, hiszen itt a saját kerékpár őrzésére lett volna lehetőség. A mostanihoz hasonló már működött idén a Sziget Fesztiválon, ahol igen nagy sikere volt a kezdeményezésnek.

 


A kérdőív a Studio Metropolitana 12% elnevezésű programjának a része. Arra próbálnak választ, és megoldást találni, miként lehetne Buda dombosabb és ezáltal 'combosabb' területein lakókat is rábírni a kerékpáros közlekedésre. Mindennek egy fontos eleme lenne a kerékpárok BKV-n történő szállításának lehetősége is. A kerékpártárolót használóknak csak egy kötelezettségük lett volna, kitölteni egy kérdőívet, mely a kerékpáros közlekedési szokásokra, igényekre kérdezett volna rá.


Az akcióból így egyelőre a kérdőív maradt csak, melyet most online is ki lehet tölteni. Reméljük minél többen kattintanak a linkre, hogy megismerhessük e rövid, félig profi kérdőív kitöltésével az igényeket, és közlekedési szokásokat. Bízunk benne, hogy sikerül felhívni a figyelmet megfogalmazottakra és idővel szorgalmazhatjuk közös ötleteink megvalósulását a döntéshozóknál. Az akció ötletelésében és a kérdőív összeállításában az egyPár is részt vett. Sajnos a mostani akció (jó)-idő szűke, és területfoglalási akadályok miatt nem tudott volna kellő módon megvalósulni.


A kezdeményezés a városfejlesztő műhely 


Íme a kérdőív;   K A T T  I D E !



Ez a kérdőív a Studio Metropolitana 12% elnevezésű programjának része. A kérdőív alapvetően a városi kerékpározási szokásokat vizsgálja főleg a hegyvidéki területeken. Elsősorban a felmerülő igények feltérképezésére, valamint a hegyre történő feljutást megkönnyítő ötletek összegyűjtésére irányul, illetve, hogy milyen egyéb alternatívák (pl kerékpárszállítás vagy őrzés) lennének a biciklisták számára a legkedvezőbbek. Kérjük segíts nekünk a teszt kitöltésével, hogy esetleg később, ha sor kerülne rá, a helyi viszonyoknak és a kerékpárosok igényeinek leginkább megfelelő rendszer kiépítését szorgalmazhassuk.

 


12% kérdőív

network.huEz a kérdőív a Studio Metropolitana 12% elnevezésű programjának része. A kérdőív alapvetően a városi kerékpározási szokásokat vizsgálja főleg a hegyvidéki területeken. Elsősorban a felmerülő igények feltérképezésére, valamint a hegyre történő feljutást megkönnyítő ötletek összegyűjtésére irányul, illetve, hogy milyen egyéb alternatívák (pl kerékpárszállítás vagy őrzés) lennének a biciklisták számára a legkedvezőbbek.

 

Kérjük segíts nekünk a teszt kitöltésével, hogy esetleg később, ha sor kerülne rá, a helyi viszonyoknak és a kerékpárosok igényeinek leginkább megfelelő rendszer kiépítését szorgalmazhassuk.

 

Az Ön neme *
Férfi


Az Ön kora *
18 alatt
18-30
1-45
46-65
65 fölött

Az Ön e-mail címe:

Hol lakik?
- Budapesten belül: kerület, utcanév és legközelebbi tömegközlekedési megálló neve;
- Budapesten kívül: településnév, utcanév és legközelebbi tömegközlekedési megálló neve;

A munkába/ iskolába járás során általában milyen közlekedési eszközt használ? * Több válasz is lehetséges
- Kerékpár
- Tömegközlekedés
- Személygépjármű
- Other:

Mekkora összeget szánna kerékpárszállításra:
- egy alkalomra,
- egy hónapra (bérlet),
- egy évre (bérlet)?

Mekkora összeget szánna őrzött kerékpárparkoló használatára?
- egy alkalomra,
- egy hónapra (bérlet),
- egy évre (bérlet)?

Nevezzen meg öt BKV járatot, melyen fontosnak tartaná a kerékpárszállítást! *

Mennyire tartja fontosnak a kerékpárszállítást a:
- metrón,
- hegyi buszokon/villamosokon,
- éjszakai járatokon?

Mennyire tartja fontosnak a kerékpárszállításra fenntartott hely növelését, a:
- fogaskerekűn,
- HÉV-en?

Mennyire tartja fontosnak köztéren, őrzött kerékpárparkolók kialakítását?

Mennyire tartja fontosnak a bérkerékpár-rendszert kialakítását a belvárosban?

Használná-e a kerékpárszállítási szolgáltatást, ha:
- fáradt a tekeréshez,
- rossz az idő (évszakól függetlenül),
- siet,
- bármikor, ha kerékpározik?

Ha lehetne kerékpárt szállítani a hegyi tömegközlekedési eszközökön, használná-e a kerékpárját munkába/iskolába járáshoz:
- tavasztól őszig jó időben,
- tavasztól őszig, ha esik az eső vagy eső várható,
- télen?

 

(forrás: egypar.blog.hu, koz-ter.hu)

Címkék: akció budapest felmérés kerékpár kerékpárparkoló kérdőív studi metropolitana

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 14 éve

a kerékpárutak és sávok problémáján már igyekeznek javítani, még ugyan elmaradunk, például Angliától, itt Magyarországon hajdú-Bihar megyében láttam egész kisvárosokat kiépítve kerékpárosoknak, Budapesten talán most a KVV, Vitézy, Tarlós "páros" javíthat ezen is, meglátjuk.
Az úttesten való közlekedésüket nehezíti az, hogy az új rendeletváltozások csak a motorosoknak és robogósoknak engedélyezik a buszsávban való haladást, a kerékpárosnak nem, neki az úttest szélén lévő buszsávtól balra, eggyel beljebb kell haladnia. Ez számára kicsit veszélyes. Mindenképpen a kerékpársáv és - ahol lehetséges, és nem a járdás - a kerékpárutak kiépítése a megoldás, legalábbis pókhálószerűen, hogy eljuthassanak mindenfelé Budapesten. A járdán nem "egészséges" a kerékpárút, a gyalogosok sem szokják meg és az arra az útra kanyarodó jármű sem tud mindig elsőbbséget adni az úttestre érkező bringásnak, mert túl gyorsan érkezik, nehezen észrevehető. Külföldön gyakori az úttest szélén parkolósáv (vagy kanyarodósáv, ill. lehet sima haladósáv), eggyel beljebb a kerékpársáv, például piros betonnal megoldva és beljebb még egy sáv, valamint e megoldás kombinációja, ahol a kerékpársáv az úttestnek nem a szélén van .. és mégsincsenek balesetek. Üdvözlendő persze a nyitott kerékpársáv és a kijelölt kerékpáros nyom feltűnése .. ezek jó megoldások.

Válasz

Abi Karam Samirné Marika üzente 14 éve

fiatalok igen csak igénybe vehetnék a bringát, ezzel az egészségüknek is hasznára lennének, , kevesebb volna az utas a tömegközlekedési jármüveken, nem lenne "szardéniás doboz" állapot;a levegö minöségén is javitana a bringások hada;persze ha ezzl sokan élnének, akkor külön utakat kellene nekik biztositani, mert akkor a gépjármüveket lassitanák!!

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 16 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:

A_nagykorut_50_ev_mulva_nina_kov_drondisztopiajaban__foto_olajos_tamas_with_midjourney_2180877_2621_s

Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...

M Imre írta 16 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre írta 16 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...

M Imre 16 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:

Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...

M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:

A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...

M Imre írta 17 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:

Országos havazás a következő napokban már nem várható,...

M Imre 18 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 20 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:

A fényképen szereplő "úriember", aki...

M Imre 23 órája új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu