Közlekedés: Kisiklott a bugaci kisvasút - örökre (memento)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

megszüntetve | A Kecskemét KK állomásépületen gyászlobogó hirdette: megszűnik a bugaci kisvasút. Sokan megkönnyezték a keskeny nyomközű vasúton közlekedő utolsó vonatot.


"Élt 81 évet Mától csak nosztalgiával lehet gondolni a Kecskemét és Kiskunmajsa között 1928 óta közlekedő kisvonatra."


A keskenynyomtávú vonal már többször is felkerült a vasúti „halállistára”, és a kormány idén döntött a végleges megszüntetéséről. A kisvonatot szombaton ünnepélyesen búcsúztatták Kiskunmajsán. A régi, évekkel ezelőtt sorsára hagyott kisvasútállomáson is sokan várták az utolsó, Majsáról visszainduló vonat érkezését. Az alig fagypont fölötti hőmérséklet ellenére, senki sem bosszankodott a zsúfolásig telt szerelvény közel egy órás késésén, melyet szinte minden állomáson elbúcsúztattak. Szankon a kora esti órákban fáklyás ünnepséget tartottak, a móricgáti megállónál pedig egész nap fekete zászló lengett. A majsai végállomáson a környék polgármesterei helyeztek koszorúkat a mozdonyra.


Vasárnap éjféltől a Kecskemét– Kiskunmajsa és Kecskemét– Kiskőrös szárnyvonalon is szünetelteti a személyszállítást a MÁV. A Vasúttörténeti Alapítvány szombaton emléknapot tartott az 1928-ban felavatott bugaci kisvasút kecskeméti végállomásán.


– Nem elsiratjuk a kisvasutat, elköszönni jöttünk, emlékezni az eltelt nyolcvan esztendőre – mondta el a szervezők nevében Nagy József kuratóriumi titkár.
– Sajnálatos, hogy a forgalmi szolgálattevőn kívül más hivatalos személy nincs jelen a MÁV-tól. Az osztrákoknál máig üzemeltetik a kisvasutakat, idegenforgalmi látványosságként profitot is hoz. Nálunk nem látnak benne fantáziát.
Az alapítvány jövő augusztusban is megtartja a vasútbarátok nemzetközi találkozóját, immár a huszonötödiket. Kérdéses, hogy lesz-e vasúti pálya, közlekedésre alkalmas jármű a vonalon.
– Jó világ elé néznek a fémtelepek, elhordanak mindent a bezárt vasútról – véli Ormai Gyula nyugalmazott vasutas, aki 37 évig szolgálta a magyar vasutat. – A nyári találkozóink vidámak, a mai gyásznap, eljött az idő, végleg bezárják a kisvasutat.


Az egykor itt dolgozó mozdonyvezetők, fűtők, pályamunkások az állomásműhely melegedőjében gyülekeztek, Farkas Gábor körömpörköltje mellett emlékeztek a kisvasút fénykorára.
– Apám építette a majsai, én a kiskőrösi kisvasutat, sose gondoltam, hogy megérem a bezárását – mesélte könnyes szemmel Gabi bácsi. – Tűztem a nyomvonalat, fektettem a síneket, később pályamunkás voltam Orgoványig, mindig volt munka, a tranzitforgalom egyedül fenntartotta a vasutat.
Az utóbbi időben ritkán volt négy-öt utasnál több a kisvasúton közlekedő vonatokon. Nem így múlt szombaton. Több tucat vasútbarát váltott jegyet az utolsó, fapados, vaskályhás Kecskemét KK – Kiskunmajsa KK járatra. Akadt köztük japán nemzetiségű, Prágában oktató egyetemi tanár, holland mérnök, kenyai diáklány, budapesti tanár, gyermekorvos, villamosvezető.
– Ezek nem örömkirándulások, múlt hétvégén voltam a körösnagyharsányi vonalon, borzasztó állapotok uralkodnak, van, ahol már a megállóhelytáblát is ellopták, a csonka oszlopon kívül semmi sem maradt az állomásból – mesélte a pilisszentgyörgyi Ardai Zoltán.
„Búcsúzunk, szerettünk” feliratú koszorút tűzött az egyik mozdonyra Parádiné Kökény Erzsébet.  – Csakugyan gyászolom a kisvasutat, tizenöt évig naponta ingáztam Bugacpuszta és Kecskemét között. Sajnálom, hogy unokáim már nem utazhatnak rajta – mondta.


A tanyavilágot kapcsolta be a gazdasági vérkeringésbe, sőt egy válságot már túlélt Közép-Európa legnagyobb kisvasúti hálózata, amit a Bajnai-csomag keretében idén bezárnak. 20 éve a kutya sem foglalkozik vele, pedig Magyarország egyik legritkább természeti kincsét, a pusztát barangolja be.


A Bugaci Kispöfögő indulásra készen Kecskemét állomáson


A kisvasút története 1917-ben, a mai Bugac felső állomás és az alsómonostori téglaégető közti 15 kilométeres vonal megépítésével kezdődött. 1928-ban csatlakozott ehhez Bugac felsőnél a Kecskeméti Gazdasági Vasút Kecskemét – Kiskunmajsa közti 53 kilométeres vonala, mely a mai napig a kisvasút fővonalát képezi. Az így kiépült hálózaton a kisvonatok a mezőgazdasági termények mellett fát, építőanyagot szállítottak az átrakóállomásokra, illetve nélkülözhetetlen közlekedési eszközt jelentettek a kiterjedt tanyavilág lakói számára.


Bugac felső állomás Kisvasúti Napon


A vonal az első megrázkódtatást a ’30-as évek gazdasági világválsága idején élte meg, amikor kis híján fel is számolták. Megmentésére már ekkor a turizmust hívták segítőül, Kecskemét városa idegenforgalmi iroda alapításával és komoly kampánnyal mozdította elő, hogy minél többen keressék fel a bugaci puszta szépségeit. Több híresség is eljutott így Bugacra, mint Tagore hindu költő, vagy Gusztáv Adolf svéd király, de a magyar Móricz Zsigmond is ellátogatott ide. Ő nevezte el a kisvasutat Bugaci Kispöfögőnek, így később ez alapján keresztelték el e névre a jelenleg is itt üzemelő kis gőzmozdonyt.


Különvonat az M5-ös felüljárónál Kisvasúti Napon


A másik, Kiskőrös felé tartó 46 kilométeres vonal építésének gondolata már a második világháború előtt is felmerült, de megvalósítására csak 1948-ban került sor. A vonalhálózatot 1949-ben államosították, ekkortól fogva a MÁV üzemelteti. Az 1968-as közlekedéspolitikai koncepció vasútmegszüntetési lázát a nyírvidéki és balatonfenyvesi vonalak mellett a MÁV kezében csak ez a kisvasút vészelte át.


Bugac felső télvíz idején


Felszámolása azonban ma is rémképként lebeg a kisvonatot most is használók és az érte aggódók szeme előtt. A napi 3 pár vonat 1-2 kocsival, 20-30 utassal zötykölődik végig a félszász kilométeres vonalakon két és fél órányi menetidővel. A teherforgalom már régen megszűnt, de a használaton kívüli kis tehervagonok több állomáson is ott rozsdásodnak, várva sorsuk jobbra fordulását. A vonalon kezdetben gőzmozdonyok, illetve dízel motorkocsik dolgoztak, majd a ’60-as évek elején megjelentek a ma is használatos Mk48-as mozdonyok és az – akkoron korszerű – személykocsik. A nosztalgiaüzem beindítását 1984-ben határozták el, ekkor állomásították át Kecskemétre a szobi gazdasági vasútról a 490 053 psz-ú gőzmozdonyt, amivel jeles alkalmakkor, vagy külön megrendelésre nosztalgiavonatokat közlekedtetnek a pusztákon kanyargó vonalakon.


Az esti vonat Bugacon


A pusztai kisvasútnak igazi varázsa van. Az átlagember azt gondolná, hogy ritka unalmas dolog órákon keresztül zötykölődni a fapados, kályhafűtéses kocsikban az asztallap simaságú pusztán, de aki egyszer kipróbálja, rá kell jönnie, hogy ez nem igaz! A kisvasút tanyák, kisebb falvak között kanyarog, itt-ott felvesz néhány utast a „semmiben lévő” megállókban. Az út során számos vadat is lehet látni, őzek, nyulak szökellnek fel a vonat zajára. Vasúti szempontból is több különlegességet tartogat e kisvasút. A mai Magyarországon ez az egyetlen olyan keskeny nyomközű vasúthálózat, mely magán viseli a normál mellékvonalak minden jegyét. Jellegzetes, e tájhoz illeszkedő állomásépületek, rakodóvágányok, raktárépületek és kisebb fűtőházak találhatók a vonalon és végpontjain. Törökfái, Jakabszállás, Bugac, Bugac felső, vagy Kiskunmajsa állomásépületei akár még műemléki védettségre is érdemesek volnának, ezzel szemben közülük több már elindult az enyészet útján, vagy magánkézbe kerülve nagymértékben átalakítják őket.


Pusztuló fűtőház a kiskunmajsai állomáson


A kisvasút minden bizonnyal nem felel meg a XXI. század közlekedési elvárásainak, de a környékén elterülő – egyre zsugorodó – tanyavilág lakói számára az egyetlen közlekedési eszközt jelenti. Mindemellett nem hanyagolható el közlekedéstörténeti jelentősége sem, így nagy hiba volna pusztulni hagyni vasúti múltunk eme értékét. A szombati Kisvasúti Napon a Kecskemétre látogatók ismét egy hangulatos, mozdonyfüstös vonatozáson vehetnek részt, remélhetőleg nem is utoljára!


Kecskeméti kisvasútnetwork.hu

 


 

Az utolsó üzemnap
2009. december 12-én elment az utolsó vonat Kecskeméten. Az, hogy mi lesz a tanyavilágon élő emberekkel senki sem tudja.

Csanádi Sándor, Lőcsei Dezső, Simon József képei

 

 

 

 

 

 

 

2009. - in memoriam KISPÖFÖGŐ?
Közel negyed századdal az első Kispöfögés után a Bugaci Kispöfögő hidegen maradt Kecskemét KK állomáson, és elmaradt a péntek délutáni Nemzetközi Hajtánytalálkozó is. De mégis volt közös vonatozás, há...

Kovalcsik Tamás, Szűcs Zoltán képei

 

 

 

 

 

Képek napjainkból Kardos Zoltán, Pavletits Péter, Simon József képei

 

 

 

 

 

 

 

 

Kispöfögés 1999. augusztus 7-én

Csanádi Sándor képei

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Erős havazásban a kiskőrösi vonalon
1998. februárjában egy erős havazásban utaztunk

Fodor Illés képei

 

 

 

 

 

 

 

Vegyes képek a 90-es évekből

Csanádi Sándor képei

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1980-as évek vége, 1990-es évek eleje
Néhány életkép a változás korából

Csanádi Sándor, Szűcs Zoltán képei

 

 

 

 

 

 

 

Archív képek

Nagy József, ismeretlen képei

 

 

 

 

 

 

 

 

A pálya

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kecskemét KK állomás fűtőháza, kézi állítású váltókkal


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kecskemét KK állomás felvételi épületének váróterme


A vasúti pálya végig egyvágányú, Kecskeméten egy tároló és három fordító-indító vágánnyal, míg Törökfái, Orgovány és Bugac felső állomásokon három vágány található, a többi állomás kétvágányos. Kecskemét és Bugac között 30-35 km/h az engedélyezett sebesség, de a többi szakaszon a rossz állapotok miatt nem voltak ritkák a 15 km/h-s korlátozások sem. Az utolsó előtti üzemnapon is volt síntöréses baleset.[5]


Járműállomány

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mk48-as mozdony üzemanyagtöltés közben Kecskemét KK-n


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Kecskeméti Kisvasút egyik Bda-w személykocsija belülről. Érdemes megfigyelni az utastér fűtésére szolgáló kályhát.


490,053 pályaszámú gőzmozdony, a Bugaci Kispöfögő, 1942-ben készült a MÁVAG gyárában, 1983-ban a Szobi Gazdasági Vasútról szállították át.
Mk48 sorozatú dízelmozdonyok (5 db, pályaszámaik: 2008, 2013, 2022, 2030, 2036)[6]
Ba-w személykocsik a menetrendszerű forgalomhoz (6 db: 25-01 441-9, 447-6, 448-4, 451-8, 452-6, 453-4)
Ba-w személykocsik a nosztalgia járatokhoz (3 db: 25-01 454-2, 455-9 és 456-7)
BDa-w személykocsik (6 db: 25-01 610-9, 611-7, 612-5, 613-3, 615-8)

 

A jelenleg is szolgálatban lévő Mk48-as mozdonyokról[7]:

 

Pályaszám Gyártási év Kecskemétre érkezett Korábbi állomáshelyek
2008 1960 1973.03.31. Sárospatak
2013 1961 1987.07. Nyíregyháza
2022 1961 1994. Sárospatak, Szob
2030 1961 1972. után Békéscsaba, Szeged
2036 1961 1988.10.26. Szob, Hűvösvölgy, Cegléd, Balatonfenyves

 

Korábban a 2036-os már volt Kecskeméten, a ceglédi és a balatonfenyvesi szolgálat között. Megfordultak itt továbbá az alábbi pályaszámú mozdonyok: 1004, 1006, 1007, 1009, 1011, 2001, 2003, 2004, 2015, 2021, 2031, 2038, 2039[8]
Keskeny Nyomközű Vasúti Járműskanzen



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L–60-as mozdony a járműskanzenben kiállítva, Kecskemét KK-n (A mozdonyt 2007-ben elszállították)



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C–50-es mozdony a járműskanzenben kiállítva, Kecskemét KK-n


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Büfékocsi a járműskanzenben kiállítva, Kecskemét KK-n


1996. április 26.-án, a magyar vasútközlekedés 150. évében adták át a kisvasút végállomásánál a szegedi Vasúttörténet Alapítvány, a MÁV, Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata, valamint a helyi dolgozók segítségével létrejött keskeny nyomközű járművek szabadtéri kiállítását. A kecskeméti mellett más kisvasutak állományából is láthatunk itt járműveket, sajnos egyre rosszabb állapotban.


Kiállított tárgyak[9][10]:
C–50 mozdony (GV 3719, illetve GV 319 pályaszámmal) Balatonfenyvesről
L–60 mozdony (D 04-601) Szilvásváradról
Ba-w (50 55 25-01 443-5) személykocsi (Korábban Bax sorozat, 2000-ben kiégett)
BDa-w (50 55 25-01 614-1) poggyászteres személykocsi (Korábban Bax sorozat)
K03-211 ÁEV büfékocsi
Fa-w (82 55 600 4081-8) magas oldalfalú, nyitott teherkocsi fékbódéval (Korábban Jah 2046)
Fa-w (82 55 600 4127-9) pőrekocsi fékállással (Korábban Jah 3723, illetve KGV 302)
Fa-w (82 55 600 4126-1) pőrekocsi (Korábban Jah 3699, illetve KGV 313)
Uba (51029) billenthető szekrényű kőszállító kocsi (a szobi kőbányából)
Ha-w (82 55 200 4043-7) fedett teherkocsi (Korábban Gah 1720)
NA 37/18 (80 55 536 1150-2) zsámolyozókocsi (Magyarországon egyedi példány)
XAT (50 55 706 2010-3) tartálykocsi
Rönkszállító forgózsámolyok
490,053 gőzmozdony kazánja
Nem biztosított alak főjelző
Érdemes megemlíteni az állomáson tárolt ritkaságnak számító Wanderer sínautót[11], a MÁÉV S. 05-207 típusú Skoda motoros sínbuszt ("Ezüst Nyíl"), valamint a motoros és kézi hajtányokat is (pl. "Kék hintó")[12].


Nevezetességek és látnivalók a vasút környékén
Kecskemét
Bugaci puszta
Bugacpusztai csárda
Kiskunmajsai gyógyfürdő
Petőfi Sándor szülőháza Kiskőrösön
Kiskunsági Nemzeti Park


Nyomtatott szakirodalom
Dr. Horváth Ferenc: 75 éves a bugaci kisvasút. (Tiberias Bt., 2003)
Tusnádi Csaba Károly: Magyarországi kisvasutak (Pallas Stúdió, Budapest 2000)


Vasút az interneten
Fényképek kisvasut.hu-n
Története
A 2004-es kisvasúti nap
A 2007-es kisvasúti nap
A 2008-as kisvasúti nap
A 2009-es kisvasúti nap
A kispöfögőről
Képek a kisvasútról
Beszámoló a Kecskemét-Kiskőrös vonalról (részben)
A kiskőrösi vonal állomásai
A kiskunmajsai vonal állomásai
Kisvasutak Magyarországon -Kecskeméti Kisvasút (1971) Rockenbauer Pál filmje (részlet)


A bezárásról
A kisvasút.hu a megszüntetésről
Az indóház.hu a megszüntetésről
A baon.hu a megszüntetésről I.
A baon.hu a megszüntetésről II.
Kecskemét MJV honlapja a bezárásról


Videók
A 2009-es kispöfögés
Vonat érkezik Kecskemétre
Érkezés Törökfái állomásra
Törökfái állomáson
Hittanya megállóhely felé
Jó minőségű videó a kisvasútról
Könnyes búcsú a bugaci kisvasúttól (index.hu)
Könnyes búcsú a bugaci kisvasúttól (werkfilm)
Búcsúztató videó
Emlékvideó


Egyéb források
^ A belföldi vasúti forgalmat érintő legfontosabb változások (MÁV-START)
^ Bakkay Józsefről
^ A Nagycenki múzeumvasútról (német)
^ Halász Péter: A döntés végleges (magyar nyelven) (html). (Hozzáférés: 2009. november 30.) ^ Félüzem az utolsó napon
^ A kisvasút története
^ A kisvasut.hu adatbankja
^ Az Mk48-as mozdonyokról
^ A magyar kisvasúti mozdonyokról
^ A Skanzenről
^ A sínautó története
^ A magyarországi hajtányokról (elszállítva 2007-ben)

network.hu


Kisvasutak Magyaroszágon

[tájegységes kereső itt]

A térképre kattintva megjelenik az eredeti oldal, ahol megjeleníthetők a kattintás közelébe eső kisvasutak. (Nagyított képnél próbáljon a vonalak végére, töréspontjaira kattintani.)


Részlettérképek

Kisvasúthálózat ebben az évben:

[Magyarország] [Börzsöny] [Bükk] [Mátra]

 

Kisiklott a kisvasút - örökre

Képek és szöveg: Komlós József JR
2009.12.14. hétfő

 

A Bajnai-féle kormány intézkedései nyomán hétfőtől számos vasútvonalon már nem közlekednek a vonatok. Így bezárásra kerül a bugaci kisvasút is – amely az ország egyik utolsó, máig fennmaradt keskeny nyomtávú muzeális kisvasútja, és nem kevésbé Kecskemét történelmének szerves része. Volt: 2009. december 12-ig.

A lepusztított, tönkretett, felperzselt Magyarország jelképe is lehetne ez a kisvasút, amely hivatalosan Kecskemét és Kiskőrös között szállította az utasokat, de a köznyelv csak „bugaci kispöfögőként” – manapság pedig „bugaci kisvasútként” emlegette. Eleinte a mai Rávágy téren lévő birkalegelő melletti kisállomásról vitte a parasztokat, gazdákat a város birtokának számító Bugacpusztára, gyümölcs, zöldség, termény, piaci áru érkezett a hírös városba általa.
Később a kirándulók kedvence lett, tavasztól őszig gyermekek utaztak rajra Fehértóra, nyaranta pedig táborozók töltötték meg. Manapság turista-látványosságként és élő múzeumként szolgált. Mivel nem költöttek rá, technikailag elavulttá vált, inkább már csak érzelmi és tartalmi értékként hagyományozódott a mára. Sorsa jól jellemzi a mai Magyarország állapotát: először tönkretették, utána pedig értéktelenné nyilvánították – és még a szép búcsú sem adatott meg neki: „utolsó útján” szó szerint is kisiklott a felvirágozott szerelvény…
A jövő könnyen látható: a síneket majd felszedegetik a „megélhetési” bűnbandák, és egy olyan érték válik visszavonhatatlanul semmissé, amely még évtizedek múlva is Kecskemét műszaki hagyatékának, és történelmének szerves részeként lett volna bemutatható. Az országos vasútbezárásokkal pedig, egyszeri alkalommal megspórol a Bajnai-féle kormány annyi pénzt, amennyit csütörtökön Bajnai lezserül és nagyvonalúan felajánlott a magyar nép nevében a klímakonferencián a fejlődő országoknak, akik között olyanok is találhatók, akik a jelen statisztikái szerint már megelőzik Magyarországot az egészségügyi- és életkor-mutatók tekintetében.
Vagy egy másik példa, ha ez nem lenne elég szemléletes: a Bajnai-féle kormány – az éppen kilátásba helyezett csapatbővítések előtti adatot tekintve – évente ötször annyit költ az afganisztáni magyar katonák állomásoztatására, mint amennyit most egyszer, a vasútvonalak bezárásával megtakarítani próbál. Hát ezért siklott ki a kisvasút - örökre.

 

Vasútbúcsúztató emléknap Kecskeméten
2009.12.10 (kisvasut.hu)


Hiszünk a csodákban? Ha nem is hiszünk, azért rendszerint bízunk bennük. Talán még változhatnak az előre beígért, visszavonhatatlannak tűnő dolgok. Talán mégsem szűnik meg a kecskeméti kisvasút. A legrosszabbra, így, nem egészen 48 órával a vég előtt sajnos fel kell készülni. Ez most nem az a program, amit tiszta szívből ajánlunk olvasóink figyelmébe.

Vége?
Fotó: Fodor Illés


Mint az ismert, 2009. december 12-én jelen állás szerint 26 vasútvonalon szűnik meg a személyszállítás. A kisvasutak közül ez a nyírvidéki és kecskeméti kisvasút vonalait érinti - mivel ezeken nincs teherszállítás, így ez gyakorlatilag a teljes leállást jelenti.
A szegedi Vasúttörténeti Alapítvány civil kezdeményezésű emléknapot rendez a kecskeméti kisvasút kecskeméti (Halasi úti) végállomásán és a fűtőházban december 12-én kora délelőttől kezdve. A program keretében a kisvasút történetéről rendezett kiállítást tekinthetnek meg az érdeklődők az állomás várótermében, ünnepélyesen fogadják, illetve indítják az utolsó napi vonatokat, lehetőséget teremtenek a fűtőház, illetve a végállomás melletti járműkiállítás látogatására, hajtányozásra az állomás területén. A rendezők várják a valaha a kisvasúton dolgozott vasutasokat, a helybeli és távoli, a kisvasutat szerető vasutasokat, vasútbarátokat, érdeklődőket. A szervezők kérik, hogy aki tud, hozzon magával valamilyen, a kisvasúthoz köthető emlék-búcsúztató tárgyat.


Az utolsó napi érkező és induló vonatok jegyzéke:
Érkező vonatok:
6:48 Kiskunmajsáról 7:07 Kiskőrösről 12:48 Kiskunmajsáról 13:07 Kiskőrösről 18:48 Kiskunmajsáról 20:42 Kiskőrösről
Induló vonatok:
4:42 Kiskőrösre 7:10 Kiskunmajsára 13:10 Kiskunmajsára 14:23 Kiskőrösre 20:05 Kiskunmajsára 21:00 Kiskőrösre
Amennyiben a kisvasút a balatonfenyvesihez hasonlóan kegyelmet kap, akkor a rendezvény elmarad.

 

 

... sajnos nem maradt el ...

 

 

Vasútportál a Wikipedián
A Vasútportál célja az, hogy minden, a vasúttal kapcsolatos cikket bemutassunk. Mindennel foglalkozunk ami sínen megy, vagy azzal kapcsolatos: kezdve a mozdonyoktól az állomásokon keresztül egészen a biztosítóberendezésekig, egyszóval mindennel. Segítségedet szívesen vesszük és örömmel látunk a Vasútportál csapatában. A portál még csak születőben van, és azon vagyunk, hogy tökéletesítsük. Ebben is segíthetsz! Ha van egy cikk, amit kerestél, de nem találod, akkor bátran írd be a kért cikkek közé, és mi majd igyekszünk megcsinálni.
Ha a fontos hiányzó cikkeknél találsz egy olyat, amit tudsz, érdekel vagy ismersz valakit, aki ért hozzá, akkor bátran alkosd meg!

 

(forrás: jakadam.hu, mno.hu, kisvasut.hu, baon.hu/bacs-kiskun, kecskemet.hu, hu.wikipedia.org)

Címkék: 1928 2009 bajnai bugac kecskemét kiskunmajsa kisvasút magyarország máv

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 19 órája a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 1 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 1 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

M Imre 2 napja új képet töltött fel:

Tehen_rendor_jelzotabla_2190952_4379_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu