Közlekedés: Mennyit is keres a magyar buszsofőr? ... és sztrájk pillanatok pár mondatban

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A kollektív szerződés a munkavállalók egyik legkomolyabb érdekérvényesítő eszköze, a munkajogi előírásokon és a konkrét munkaszerződésen túlmenő jogokat is garantálhat a dolgozóknak. A végkielégítésről, a prémiumról, felmondási időről vagy a béren kívüli juttatásokról ebben lehet a törvénynél kedvezőbb feltételekkel megállapodni.

 

Egy olyan időszakban, amikor minden hazai hírösszeállításban első helyen a közlekedési helyzettel kapcsolatos információk szerepelnek, az emberek figyelme is erőteljesebben irányul a közlekedésben dolgozók fizetési viszonyaira és átlagjövedelmeire. Ezért is különösen érdekes a Workania állásportál által működtetett Merces fizetési felmérés kutatóinak a legutóbbi összehasonlító elemzése, melyben szakmák szerint, régiós bontásban és korcsoportok szerint is megvizsgálták a buszvezetők átlagfizetéseit, sőt összevetették a szlovákiai és cseh kollégáik bérszínvonalával is.

A buszsofőrök országos 168.400 Ft bruttó átlagfizetése valóban lényegesen alacsonyabb Magyarországon: Szlovákiában ez az átlag 187.900 Ft, Csehországban pedig meghaladja a 207.000 forintot.

Hazánkban még mindig jobban megéri mozdonyt vezetni, mint autóbuszt. Az eltérés a két szakma átlagfizetései között valóban jelentős: a Magyarországon dolgozó mozdonyvezetők havi átlagjövedelme eléri a 272.700 forintot, azaz egy átlagos mozdonyvezető több mint százezer forinttal keres többet havonta, mint egy a jelenleg sztrájkoló buszsofőr.

Érdekes megállapítása a kutatásnak az is, hogy a mozdonyvezetők szinte pontosan ugyanannyit keresnek Csehországban (272.300), mint Magyarországon. Ugyanakkor a hazai vasúti dolgozók lényegesen jobb fizetési körülményeket tudtak elérni, mint szlovákiai kollégáik, ahol a havi átlag jövedelem az ottani mozdonyvezetők esetében mindössze 193.300 forint.

Kamionsofőrként is lényegesen jobban lehet keresni hazánkban, mint buszvezetőként: a 198.300 forintos országos fizetési átlag valóban csábító lehet a jelenlegi bérharcokat folytató BKV dolgozók számára. Az azonban elgondolkodtató, hogy a fővárosban és Pest megyében az autóbuszokat vezetők mennyivel többet kapnak kézhez, mint a többi megyében dolgozó kollégáik. A 194.500 forintos fővárosi és a 196.900-as pest megyei bruttófizetés jelentősen meghaladja az országos átlagot.

A Merces kutatói szerint 2010 elején a legalacsonyabb buszvezetői bruttó átlagfizetés Nógrád megyében van (mindössze 130.300 Ft), de lenne okuk az elégedetlenségre a Hajdú-Bihar megyei buszvezetőknek is (135.000 Ft).


Forrás: Merces


A Merces munkatársai megállapították, hogy a kevesebb, mint egy év rutinnal rendelkezők bruttó átlagfizetése a 143.000 Ft körüli sávban mozog, míg a legalább 3 év szakmai tapasztalatot a hazai úttalan utakon 171.700 forinttal díjazzák.


Aki legalább tíz éve kitartott az autóbusz vezetése mellett, annak az átlagos fizetése havonta 176.400, ami alig-alig haladja meg a hazai országos szakmai átlagot.

A béren felüli juttatások területein az autóbusz-vezetők 35%-a nyugdíjbiztosítási hozzájárulásra, 28%-uk a munkába járás költségének megtérítésére, 23%-uk pedig foglalkozás-egészségügyi ellátásra számíthat. A mozdonyvezetők körében a leggyakoribb juttatás az ingyenes italellátás a munkahelyen (45%).

A Merces kutatásából az is kiderült, hogy a magyarországi buszvezetők 2008 és 2009 első negyedévében számíthattak a legalacsonyabb átlagfizetésre, átlagosan 159 ezer forintra. Az elmúlt év végén ez a szám 171 ezer forint volt.

 

 

Folytatódik a sztrájk és a tárgyalások

2010. január 14.

Folytatódik a BKV-sztrájk, mert a csütörtöki egyeztetésen sem sikerült megállapodnia a munkabeszüntetésben részt vevő 14 szakszervezetnek és a vállalat menedzsmentjének a kollektív szerződésről.

Nincs megállapodás
A csütörtök déli egyeztetésen sem született megállapodás a BKV menedzsmentje és a sztrájkot kezdeményező 14 szakszervezet vezetősége között a kollektív szerződésről, a sztrájk folytatódik - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője a megbeszélés után újságírókkal, Budapesten.

Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója azt mondta: a cég jövője érdekében ők arra kérik a jelenleg nem sztrájkolókat, hogy ne csatlakozzanak a munkabeszüntetéshez.

A tárgyalások délután 6 órakor folytatódnak.

2010. január 13.

Megtakarítást hoz a sztrájk a BKV-nak!


Egyre több a konfliktus
Egyre több a konfliktus a sztrájkoló és a nem sztrájkoló BKV-s alkalmazottak között - értesült szakszervezeti forrásokból csütörtökön az MTI.

Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-nek elmondta: azok a dolgozók, akik kiállnak a saját és más, nem sztrájkoló kollégáik érdekeiért is, joggal vannak felháborodva, hogy vannak, akik felveszik a munkát. Az, hogy az érdekképviseletek nem egységesen képviselik az álláspontokat, azoknak a szakszervezeti vezetőknek a felelőssége, akik nem csatlakoztak a munkabeszüntetéshez - tette hozzá.

A szóvivő ezzel Gulyás Attilának, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) elnökének kijelentésére reagált. A nem sztrájkoló szakszervezeteket képviselő vezető az MTI-nek elmondta, hogy a villamos- és a HÉV-vezetők dolga a legnehezebb a sztrájk alatt, mert ők kapják a legtöbb "beszólást" az utasoktól, és ugyanakkor sztrájkoló kollégáiktól is, akik szidalmazásokkal, rábeszélésekkel próbálják munkabeszüntetésre bírni a őket. Gyakran heves viták alakulnak ki a két tábor között - tette hozzá Gulyás Attila.

Folytatódik a sztrájk
Az érdekképviseletek folytatják a kedden megkezdett határozatlan idejű sztrájkot - közölte a sztrájkbizottság szóvivője a tárgyalás után Budapesten az MTI tudósítása szerint. Nemes Gábor azt mondta, a BKV nem állt elő új ajánlattal, a szakszervezetek pedig továbbra is kitartanak eddigi álláspontjuk mellett.

Szólt arról is, hogy a cégnek a munkabeszüntetés ugyan napi 40 millió forint jegyárbevétel-kiesést jelent, ezt azonban ellensúlyozza a 90 millió forintos megtakarítás, ami a sztrájkolóknak ki nem fizetett munkabérből és annak járulékos költségeiből, illetve a megtakarított benzin-és karbantartási költségből tevődik össze.

Mivel lehet ma közlekedni?
Negyvenhárom busz-, illetve négy villamosvonalon közlekedteti járatait csütörtök reggel a BKV, a határozatlan idejű sztrájk harmadik napján.

Üzemkezdet óta - amikor 31 busz- és 4 villamosvonalon indultak el a járatok - további 11 vonalon közlekednek járatok: a legtöbb busz teljes útvonalán jár, de ritkábban, mint egy normál hétköznapon.

A villamosközlekedésben továbbra is jelentős fennakadások vannak, reggel 8 óráig összesen négy járat (1-es, 6-os, 50A, 52A) indult el, ezek közül is csak a 6-os jár teljes útvonalon, és a szerelvények ritkábban követik egymást a szokásosnál.

A metrók és a trolibuszok üzemkezdetkor menetrend szerint elindultak, és azóta is fennakadások nélkül közlekednek.

Helyreáll a vasúti forgalom
Csütörtök hajnalban kezdődött a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) szolidaritási sztrájkja. A munkabeszüntetést néhány óra múlva befejeződött; a sztrájk alatt néhány kivételtől eltekintve a szerelvények menetrend szerint jártak.

A Mávinform tájékoztatása szerint a Budapest-Esztergom és a Budapest-Vácrátót-Vác vonalon van még némi késés, a Miskolc-Budapest vonalon kora délutánra várható a menetrend szerinti forgalom helyreállítása.

 

 

BKV-sztrájk: hogyan juthatsz ma haza a munkahelyedről?

2010. január 13.

Negyvenhárom busz- és öt villamosvonalon közlekedtek a BKV járatai szerda délután, a határozatlan idejű sztrájk második napján. A vasutasok is csatlakoznak a BKV-s munkavállalókhoz és négyórás sztrájkot hirdettek csütörtök hajnali 4 órától - írja az MTI.

Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy szolidaritást vállalnak a BKV-nál sztrájkoló munkavállalókkal, ezért csütörtök hajnali 4 órától reggel 8 óráig országos szolidaritási sztrájkot hirdettek.

A sztrájkot ugyan az egész hálózatra meghirdették, de a gyakorlati végrehajtást a budapesti "fejpályaudvarokra" koncentrálják, mivel azok vannak kapcsolatban a BKV-hálózattal.

A BKV tájékoztatása szerint szerda délután 43 vonalon volt buszközlekedés, e járatok jelentős részén az alvállalkozók üzemeltetnek buszokat. A buszok közül a legtöbb teljes útvonalon, de jóval ritkábban jár, mint általában hétköznapokon. Közlekedik egyebek mellett a 20E, a 30, az 58, a 95, a 128, a 178A, a 200E, a 240 és a 272 jelzésű busz. Módosított útvonalon, de szintén jár a 8, a 66A, a 98, a 114, a 151A, a 173, a 180, a 212, a 256, a 950A és 990A jelzésű busz.

Új buszjáratot is indítottak 97-es jelzéssel, amely Rákoskeresztúr városközpontból indul és - a Pesti út, a Sáránd utca, a Rákoskert sugárút, a Zrínyi utca, a Csabagyöngye utca, a Lemberg utca, a Péceli út és a Csabai út érintésével - oda is érkezik vissza.

Jelentős fennakadások vannak a villamosok közlekedésében, szerda délután öt vonalon közlekednek a szerelvények. Csak az 1-es, a 2-es, a 6-os, a 41-es és a 47A jelű villamosok szállítanak utasokat. A korábban közlekedő 52-es vonalon nem sokkal fél kettő után leállt a közlekedés.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen a közlekedési sztrájk miatt a vizsgákon meg nem jelent hallgatók hiányzását igazolt távollétnek tekintik. Az intézmény pr-irodája az MTI megkeresésére közölte: a Műegyetemen azt kérték a tanszékektől, hogy ezeknek a hallgatóknak a vizsgaidőszak hátralévő részében hirdessenek meg extra vizsgaalkalmat, ha már nem volna vizsgázásra lehetőségük, illetve akkor is, ha az eredetileg meghirdetett további vizsgaalkalmak ütközés miatt e hallgatóknak nem felelnek meg - mondták.

A Fidesz szerint, ha a szocialisták nem lopták volna el a pénzt a közösségi közlekedést nyújtó cégekből, akkor lenne anyagi forrás tisztességes fizetésekre, tisztességes utazási körülményekre, és nem lenne sztrájk.

Ezért a Fidesz arra szólítja fel a szocialistákat, hogy adják vissza az "ellopott milliárdokat" a BKV-nak, a MÁV-nak és a Malévnak - mondta Cser-Palkovics András, az ellenzéki párt helyettes szóvivője szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. A közszolgáltatásoknak működniük kell, azonban ezt a mostani kormány képtelen garantálni, mert "ellopta ezekből a cégekből a pénzt" - tette hozzá a fideszes politikus.

Nemes Gábor, a BKV-s sztrájkbizottság szóvivője a szerda délelőtti egyeztetést követően jelentette be, hogy nem született megállapodás a BKV menedzsmentje és a szakszervezetek között a kollektív szerződésről, ezért a szakszervezetek folytatják a kedden kezdődött, határozatlan idejű sztrájkot. Közölte: a BKV ezúttal sem adott be új ajánlatot, a sztrájkbizottság pedig továbbra is ragaszkodik a saját álláspontjához.

A tárgyalások csütörtök délelőtt folytatódnak.

2010.01.13.
Hetekig is eltarthat a BKV-sztrájk

A BKV-nál működő 25 szakszervezet közül 14 sztrájkol. Ezek közül a legtöbb buszos érdekképviselet, de szinte minden ágazatból csatlakozott a munkabeszüntetéshez legalább egy szakszervezet. Ezek között van reprezentatív és kisebb érdekképviselet is, a sztrájkoló szakszervezetek az összes dolgozó mintegy felét képviselik. A BKV-nál mintegy 12 ezren dolgoznak, az érintett 14 szakszervezetnek 5700 tagja van.

 

 

BKV-pótló indult a Facebookon

2010. január 14.


Néhány fiatal BKV-pótló néven új "szolgáltatást" indított a Facebook közösségi oldalon, ahol az autósok jelezhetik, ha stopposokat vesznek fel, a gyalogosok pedig azt közölhetik, hogy merre tartanak. Az oldalhoz egy nap alatt több mint 1.800 tag csatlakozott.

 

"Csütörtökön felvirrad a BKV-sztrájk harmadik napja, harmadik napja fogunk fagyoskodni a megállókban, állni a dugóban, gyalogolni órákig a szmogban. (...) Ez egy jó alkalom arra, hogy megmutassa Budapest, mennyire képes segíteni önmagán, mennyire vagyunk képesek egy kicsit rendesek lenni egymással. Csütörtökön vegyél fel az autódba gyalogosokat, és stoppolj bátran, ha buszra várnál!"

Az alapszabály az autósok részére, hogy a letölthető A4-es méretű formanyomtatványra írják rá, hogy melyik városrészbe mennek, majd ezt tegyék ki a szélvédő jobb alsó sarkába. Az autósok nem kérhetnek pénzt a fuvarért.

A gyalogosok számára az a szabály, hogy csak azt az autót lehet leinteni, amelyik a gyalogos célállomása felé tart. A találkozási pontok a buszmegállók.

A formanyomtatványokon az "Elvihetlek? Ide megyek:", illetve az "Elvinnél? Ide megyek:" felirat olvasható.

Az oldalon a tagok bejegyzésekben is értesítik egymást arról, hogy merre tartanak, illetve hova szeretnének eljutni. A nyomtatványokat a bkvpotlo.blog.hu oldalról is le lehet tölteni.

 

 

network.hu

 

network.hu

Interaktív viszonylattábla-szerkesztő szoftverprogram :)

 

 

Csütörtökön a vasúttal együtt folytatódik a sztrájk

2010. január 13.

Továbbra sincs megállapodás a BKV menedzsmentje és a szakszervezetek között a kollektív szerződésről, a feleknek a szerda délelőtti tárgyaláson sem sikerült megegyezniük. Továbbá bejelentette a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete is, hogy holnap reggel 4-8-ig országos sztrájkot tartanak.

13:37
A VDSZSZ január 14-én hajnali 4 óra és reggel 8 óra között országos szolidaritási vasutassztrájkot tart a BKV dolgozók munkabeszüntetéséhez kapcsolódva - közölte a VDSZSZ szerdán. Gaskó István szerint a szolidaritási sztrájk Budapestet és az elővárosi forgalmat érinti, de nem kizárt, hogy az akcióhoz az ország más részén is csatlakoznak.

11:35
A szakszervezetek folytatják a kedden megkezdett, határozatlan idejű sztrájkot - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az egyeztetéseket követően újságírókkal Budapesten. Hozzátette: a BKV ezúttal sem adott be új ajánlatot, a sztrájkbizottság pedig továbbra is ragaszkodik a saját álláspontjához - tudósít az MTI.

A tárgyalások csütörtök délelőtt folytatódnak.

Nemes Gábor a tárgyalásokról elmondta: a BKV vezetése bemutatta nekik a kormánnyal kötött szándéknyilatkozatot, amelyben nem találtak utalást arra, hogy a munkavállalók szociális juttatásaiból, a bérből el kellene vonni és így garantálják a BKV finanszírozhatóságát.

Hangsúlyozta: a cég arra hivatkozik, hogy 13 százalékos nettó keresetnövekedése lehet a munkavállalóknak. Ennek a részletes kimutatását kérik, mert szerintük nem növekedik ennyire a dolgozók bére.

Mint mondta, az nem megoldás a számukra, hogy ha szabályváltozások miatt többletjövedelem keletkezik, akkor azt a szociális juttatásokon keresztül elvonják. Emiatt a szakszervezetek ragaszkodnak azokhoz a juttatásokhoz, amelyeket "évek alatt kiharcoltak maguknak" - tette hozzá a szóvivő.

Nemes Gábor közlése szerint a sztrájk nyugodtan zajlik, 100 százalékos annak támogatottsága. Egyelőre nem vetődött fel, hogy felfüggesszék a sztrájkot, mert úgy látják: sikeres a munkabeszüntetés. Hozzátette: folyamatosan vizsgálják, hogy a sztrájknak milyen hatásai vannak.

Úgy vélte, hogy engedékenyebb nem lett a sztrájk miatt a BKV menedzsmentje. A sztrájknak kell, hogy hatása legyen, kell, hogy a cégvezetés lássa az elhatározottságot a munkavállalók részéről - hangsúlyozta.

Nemes Gábor kitért arra: az utasok értik, hogy miért sztrájkolnak a munkavállalók, s arra kérik őket, hogy legyenek türelemmel.

Bolla Tibor, a BKV gazdasági vezérigazgató-helyettese a tárgyalásokat követően azt mondta: akkor lehet a tárgyalásokon elmozdulás, ha a szakszervezetek elfogadják a BKV ajánlatát, szerintük ezen az érdekképviseletek gondolkoznak.

Nemes Gábor szerda reggel az MTI-nek azt mondta: véleménye szerint a BKV menedzsmentjének kell új ajánlatot tennie.

 

 

Nem kárpótolja a BKV a hoppon maradt utasokat

2010. január 14.


Nem fog kártérítést fizetni az érvényes bérlettel rendelkező utasoknak a sztrájk miatti kellemetlenségekért a BKV Zrt. - írja a Népszabadság a közlekedési vállalat megbízott jogi igazgatójára hivatkozva.


Előre nem látható és elháríthatatlan körülményként (vis maior) értékeli a BKV vezetése a dolgozók sztrájkját, ezért nem tervezi a kártérítés fizetését. A vállalaton kívüli jogi szakértők azonban állítják, hogy vis maiornak csupán a társaság működési körén kívül eső okokat lehet tekinteni, a sztrájkra az előbbi kitétel pedig nem igaz.

A külső szakemberek meglátása szerint tehát a járatkimaradások miatt az érvényes bérlettel rendelkező utasok akár perelhetnek is, mivel közlekedési vállalat nem teljesítette a bérlet megvásárlásával létrejött szerződéses jogviszonyból eredő kötelezettséget - írja a lap.

A cikk hozzáteszi, hogy az utasnak mindent meg kell tennie a veszteségeinek minimalizálása érdekében, és előre kell számolnia a bejelentett sztrájk hatásaival. Az pedig, hogy ez valóban így történt-e a bíróság mérlegelésén múlik, ezért egy esetleges per kimenetele bizonytalan.

 

(forrás: penzcentrum.hu)

Címkék: bkv buszsofőr facebook gazdaság kollektív_szerződés magyarország munkavállaló recesszió sztrájk

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 5 órája a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 1 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 1 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

M Imre 2 napja új képet töltött fel:

Tehen_rendor_jelzotabla_2190952_4379_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu