Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A világ legnagyobb autógyártói mind India felé vették az irányt: a következő 18-24 hónapban a Honda, Toyota, Ford, General Motors és a Nissan-Renault mindegyike új autóval jelenik meg a világ második legnépesebb országában.
India kétszáz milliós középosztálya a Tata-modell célpontja
Az 1,1 milliárd lakosú szubkontinensen 800 millióan élnek napi fél
dollárnál alacsonyabb jövedelemből, de a 200 milliós, egyre gyarapodó
középosztály még így is hihetetlen lehetőségeket jelent az olcsó autók
piacán. A környezetvédők szerint viszont már így is rossz a helyzet.
Indiában jelenleg tíz millió autó van - csak Delhiben 300 ezer - és az
eladások meredeken emelkednek. (Igaz, ezer főre Indiában így is csak
négy autó jut, szemben például Nagy Britanniával, ahol ez a szám 373,
vagy az Egyesült Államokkal, ahol 477.)
A Greenpeace szerint Indiának elsősorban a tömegközlekedés
fejlesztésére kellene koncentrálnia, az autózás tömegesedése pedig a
környezetromboló autópálya-építéseket generálja csak. Ratan Tata ezekre
úgy reagált, hogy a tömegközlekedés valóban nagyon fontos, de ez nem az
ő feladata, az ország infrastruktúrája így is katasztrofális, az ő
autójuk pedig egy igenis létező tömeg igényt igyekszik kielégíteni.
(Forrás: The Indepdendent)
Miután 2009-ben a nyugati
országokban mindenütt az autóeladások drasztikus visszaesését hozta, a
gyártók többsége az olyan gyorsan fejlődő országok felé vette az
irányt, mint Kína, vagy India, ahol a lakosság rendelkezésre álló
jövedelme gyors ütemben emelkedik. Kína idén már az USA-t is maga mögé
parancsolta az autóeladások számát tekintve, míg India a kisautók terén
vált világvezetővé - az indiai autógyártók szakszervezetének
statisztikái szerint.
Öt eladott autóból négy ugyanis a
kisautók kategóriájába tartozik Indiában: a legnagyobb
piacrészesedéssel a Suzuki rendelkezik (46%), őt követi a Hyundai
valamint a Tata Motors. Ez a rangsor azonban felborulhat jövőre, hiszen
a Volkswagen már decemberben bejelentette, hogy Indiában kezdik
gyártani a kisautó kategóriájába tartozó Polo márkát, de a Honda Motors
is 2011-ben tervezi piacra dobni a jelenleg még 2CV névre hallgató
kisautóját.
Az igen komoly gondokkal küszködő General Motors
tavaly kezdte el Indiában gyártani a Chevrolet Spark-okat, de 2010
elején mára a Chevrolet Beat-ek gyártósorait is át szeretné helyezni.
Eközben a Nissan és a Renault is saját kisautókkal jelennek meg a
piacon, melyek motorkerékpár alkatrészeiknek köszönhetően rendkívül
olcsók tudnak lenni.
Bár az indiai piac jelenleg még relatíve
kicsinek számít, hiszen évente mindössze 1,8 millió autót adnak el,
szemben mondjuk Kína évi 6 milliós eladásával, azonban India gazdasága
évente 7 százalékkal növekszik. Eközben a kormány is igyekszik az
országba csábítani a gyártókat, hiszen az importra kivetett vámon már
eleve sokat spórolnak, ha helyben gyártanak, nem beszélve az élőmunka
és egyéb költségek alacsony szintjével.
Éveken belül újabb vetélytársak követhetik az - egyelőre - a világ legolcsóbb autójának mondott Tata Nanót. A négyszemélyes modell ára magyar pénzben kevesebb mint fél millió forint, de a gyártó szerint megfelel minden biztonsági előírásnak.
Nem sokáig marad versenytárs nélkül a
"világ legolcsóbb autója" kategóriában a tegnap bemutatott Tata Nano. A
média figyelmét kihasználva gyorsan két másik autógyár is bejelentette:
már dolgoznak saját "legolcsóbb" modelljükön.
Az egyik a szintén indiai Bajaj Auto, melynek vezetői azt ígérték, két
éven belül elkészül saját modelljük, melynek kifejlesztésébe várhatóan
a Nissan-Renault is beszáll. Az ugyancsak indiai Hero Group pedig egy
egyelőre meg nem nevezett kanadai partnerrel dolgozik saját modelljén -
utóbbit már be is mutatják az idei indiai Auto Expón, a kiszivárgott
hírek szerint nagyjából a Ford KA és a Smart keverékére hasonlít.
400 ezer forintba kerül az új "legolcsóbb" autó (Fotó: jalopnik.com)
A Tata elnöke, Ratan Tata öt éve jelentette be, hogy "népautó" kifejlesztésén dolgoznak, és tegnap fanfár-muzsika kíséretében ki is gurult Delhiben a kifutóra a kissé bumfordi járgány. A négy személyes modell száz ezer rúpiás (kb. 430 ezer forint) áron érhető majd el, de Ratan Tata bejelentése szerint nem a biztonságon spóroltak: a jármű megfelelt a törésteszteken, és mindössze öt litert fogyaszt 100 kilométeren, így "a környezetvédők is nyugodtan alhatnak". (Igaz, ennyiért nincs benne sem rádió, sem utas-oldali visszapillantó tükör, sem légkondi nincs benne.)
TATA
Vásárlói visszajelzések alapján a Tata úgy döntött, hogy módosítja a Nano miniautót.
Nehézkesen halad a Tata a Nano gyártásával, amíg nem költözik át új
üzemébe, a tervezettnél lassabban is fog menni az első széria
összeszerelése. Vannak azonban olyan szerencsések, akik már
használhatják Nanóikat, ők ráadásul hasznos visszajelzéseket is
küldenek a gyárnak.
Ezek alapján a következő fél évben módosítja
az autót a Tata, a legtöbb panasz egyébként a gyorsulásra érkezett. Egy
33 lóerős autó esetében érthető, hogy nem akar menni, az indiaiak azzal
próbálnak ezen segíteni, hogy 5000 helyett a jövőben 6000-es
fordulatszámnál fordul tilt le a motor. Fontolgatják a mérnökök azt is,
hogy ötfokozatú manuális váltót készítenek a Nanóhoz, bár az indiai
piacnak a jövőben is be kell érnie négy fokozattal.
Várhatóan két év múlva Európába is megérkezik a Tata Nano. A világ legolcsóbb autója ugyan jelentősen megdrágul, de így is a legolcsóbb lehet Európában.
Tavasszal a Genfi Autószalonra elhozta a Nanót
Európába a Tata. Az indiai cég ugyanis nemcsak hazai piacon akarja
árulni, de világhódításra készül az olcsó autóval. Az autó készül, s
egyre több mindent lehet tudni róla.
A legfontosabb, hogy csak
hasonló lesz a két autó, nevükön kívül kevés azonosság lesz. Közel 20
centit bővülve 3,3 méteresre nő a Nano, azért, hogy elférjenek a plusz
biztonsági megoldások. Az első törésteszteken jól szerepelt a Nano.
Azonban
növekedése ellenére is kicsi marad, több mint tíz centivel rövidebb,
mint a Peugeot 107, ugyanakkor harminccal hosszabb, mint a Toyota iQ.
Sőt az utastér a méretéhez képest tágas lehet, tekintve, hogy az szinte
az egész autót jelenti, mert a motor a hátsó ülések és a csomagtartó
alatt van.
Természetesen hozzánk nem az Indiában alkalmazott
kéthengeres, 623 köbcentis, 33 lóerős motorral érkezik, helyette egy új
háromhengeres, 1,0 literes 60 lóerőst szerelnek be. Kicserélik a
sebességváltót, négyfokozatú helyett ötsebességes kerül bele, amely
nagyobb végsebességet, jobb gyorsulást és takarékosabb üzemeltetést
eredményez.
A nagyobb tempó miatt már nem az indiai modell
moped kerekei kerülnek a járgányra, hanem 14 colos abroncsok és a
futómű is módosul, kiszélesítik a nyomtávot. Látványra is megváltozik
az autó, formája marad, de elöl projektoros fényszórókat alkalmaznak,
díszítésként megjelenik a LED-es nappali fény, de diódákból alakítják
ki a tükörházba kerülő irányjelzőket és a hátsó lámpákat is.
Az
előírásoknak megfelelően lesz benne ABS, két légzsák és
menetstabilizáló is. A szervokormány mellé pedig extraként klíma is
rendelhető lesz. Persze a fenti módosításoknak meglesz az ára. Az
Indiában 400-500 ezer forintos induló ár után Európában háromszor
ennyibe kerül majd, de ez is jóval olcsóbb, mint a mostani új autók.
2011-ben mutatkozik be.
Nézze meg Galériánkat az európai Tata Nanóról!
Indiában
ennek megfelelően (és biztonsági okokból) marad a 105 km/órás
sebességkorlátozás, ám ötfokozatú váltó esetében a mérnökök szerint nem
szükségszerű a limit. Európába várhatóan már csak ötfokozatú Nanók jönnek.
Igazi,
nyitható csomagtartót kap az apróság, amelyről az aktuális modell
esetében költségtakarékossági okok miatt lemondtak, így pakolni csak a
hátsó ülések kényelmetlen döntögetése után lehet. Új külső
visszapillantókat is felszerelnek, a módosítások következtében az ár
valamelyest emelkedni fog.
VOLSKWAGEN
Olcsó modell a Volkswagentől is
Nagy érdeklődéssel figyeli a Hyundai a Tata Nano sikereit, a koreai gyár fontolgatja, hogy hasonló méretű, olcsó autóval lép piacra.
Hatalmas siker a Tata-csoport miniautója, a Nano, melynek százezer darabos első szériájára kétszázezer igény futott be. Felfigyelt a lehetőségre a Hyundai is, a koreaiak fontolgatják, hogy hasonló méretű és árú modellel lépnek piacra, talán éppen annak a százezer vevőnek a kiszolgására, akik a sorsoláson le fognak maradni a Nanóról.
Hivatalosan azt mondja a Hyundai, hogy nem szeretne versenyezni a Nanóval, de a miniautónak így is lenne helye a piacon. Első lépésként csak Indiában kerülne piacra az új modell, kihasználva az országban rejlő lehetőségeket, később lehetne szó a forgalmazás további kontinenseken való beindításáról.
Indiai Hunday i10 promo
0,8 és egyliteres benzinmotorral forgalmazná a miniautót a Hyundai, 2010 második felében jelenhet meg a szalonokban. Európa kedvéért kis dízelmotort is fejlesztenének a koreaiak, akik indiai mérnökökkel közösen dolgoznak a terveken.
NISSAN - RENAULT
Megállapodott az indiai Bajaj Autóval a Renault egy Tata Nano-rivális építéséről.
Indiában is megvetné a lábát a fapados modellek szegmensében a Renault, a francia gyár megállapodást kötött egy Tata Nano-rivális építéséről. A Renault partnere a helyi Bajaj Auto lesz, az új modell premierjét a Nanóéhoz hasonló áron 2012-re tervezik.
Jelenleg ULC néven fut a projekt, a formáért, az alkatrészekért és a gyártásért az indiaiak lesznek felelősek, míg a marketinget Ázsiában és a világ többi részén is a Renault intézi. Chakanban, a Bajaj új üzemében zajlik majd a termelés, a tervek szerint évi 400 ezres induló kapacitással.
A Renault a Logannal is jelen van Indiában, de már nehézségekkel küszködik: az adóemelések miatt jelentősen visszaesett az értékesítés, a Logan-gyárban csak a kapacitás harmadát használják ki, annyira nincs igény az autóra.
FORD
Indiában gyártja és főleg ott is próbál sikereket elérni a Ford az új Figóval, amely igazából nem is új: néhány módosítástól eltekintve az előző generációs Fiestát tisztelhetjük benne.
Az Indiában gyártott új Ford-kisautó elsődleges piaca India lesz, ahol a piac hetven százalékát teszi ki az A és B szegmens, ám a modell további ázsiai és néhány afrikai országban is elérhető lesz. Nevét nem a már visszavonult, magyar ásványvízreklámban is feltűnt portugál focista, Luis Figo után kapta az autó, a Ford szerint a szócska olaszul valami olyasmit jelent a szlengben (a szótár szerint elsősorban északon), mint az angolban a "cool".
A Ford 500 millió dolláros beruházással kétszeresére, évi 200 ezer darabra növelte a chennai-i üzem gyártókapacitását, amely így a vállalat környezetbarát kisautóinak és a Figónak is regionális gyártóközpontja lesz.
Tipikus városi autó a Figo, fejlesztésére nem is kellett túl sok időt áldozni. Gyakorlatilag egy az egyben megegyezik a Fiesta előző generációjával, csupán frontrészét alakították át és néhány óvatos simítást végeztek hátul. Azt várja a Ford a modelltől, hogy segítségével a piacvezető márkák közé kerül, a műszaki adatokat később hozzák nyilvánosságra.
GENERAL MOTORS (GM; OPEL,DAEWOO ...)
A mai bejelentés szerint a SAIC nem csak vezeti majd a vegyesvállalatot, de 350 millió dollárt is fektet az indiai üzletbe. Az AP megfogalmazása szerint az a tény, hogy az indiai piacra termelő céget a kínai vállalat vezeti majd, jól mutatja a GM státusának csökkenését a szektorban.
Az elemzők szerint a kínai és indiai piacokon végrehajtott változtatások jelzik, hogy a General Motorsnak nagy szüksége van a pénzre az átalakításokhoz. A megállapodás értelmében a SAIC 51 százalékos tulajdonnal rendelkezik a vegyesvállalatban, így dönthet annak költségvetéséről és vezetőségéről.
Nick Reilly, a GM európai üzletágának vezetője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy eddig is ilyen alapokon zajlott az együttműködés, tehát nem várható jelentős változás. A Reilly a teljes indiai befektetés értékét 650 millió dollárra becsülte. A GM a menedzser közlése szerint ennek felét állja majd gyárak és disztribúciós hálózat formájában.
FIAT
Közös projekteken dolgozik a Tata és a Fiat, az együttműködés keretében az olaszok segítenének a Nano miniautó dél-amerikai forgalmazásában.
Indiában már piacra került a világ legolcsóbb autója, a Tata Nano,
ünnepélyes keretek között nemrég adták át az első autókat a boldog
tulajdonosoknak. Következő körben Dél-Amerikában kerülhet piacra mini,
az itteni értékesítésben a Fiat is besegítene az indiai cégnek.
Brazília
a Fiat második legnagyobb piacának számít Olaszország után, a gyárnak
bőven van tehát tapasztalata a dél-amerikai értékesítésről. Nem a Nano
az egyetlen modell, amelyet a két gyár közösen értékesítene, a
Tata-elnök Ratan Tata szerint arról is szó van, hogy Indiában közösen
értékesítsenek Ferrarikat és Maseratikat.
"Több közös projekten is dolgozunk a Fiattal" - erősítette meg Tata. Nemcsak együttes értékesítésről van szó, elképzelhető közös platformok kifejlesztése, az Ivecóval is szorosabbra fűzheti kapcsolatát az indiai gyár, "rengeteg dologról" zajlanak a tárgyalások. Még az is benne van a pakliban, hogy indiai jármű- és motorgyártásra vonatkozó egyezség is születik. A Nano európai verziója 2011-ben kerül a kereskedésekbe.
MERCEDES
A világ második leggyorsabban növekedő piacára a Mercedes is felfigyelt. Új üzemet húznak fel és közösködnek is a helyiekkel
i
Az indiai
Pune-ban megnyitotta legújabb gyárát a Daimler, ahol egy helyi céggel
közösen fognak Mercedesek készülni. A németek a gyengélkedő amerikai és
európai piacok helyett a gyorsan fejlődő régiók által kitermelt
milliomosréteget veszik célba (India, Kína, Oroszország, Dél-Amerika).
5000 Mercedes
A Daimlernek, amúgy volt már egy kisebb üzeme a városban, szóval
nem teljesen idegen terepre érkezik. A Hero csoporttal együtt fogják
megkezdeni a gyártást: évi 5000 Mercedes készül majd itt, illetve 1200
haszongépjármű, busz és teherautó.
Kecskemétre azért többet költenek...
A gyárnyitás a Daimler reményei szerint hozzájárul ahhoz, hogy a
Mercedes növelni tudja piaci részesedését az indiai piacon, a
beruházásra 50 millió eurót költenek (csak összehasonlításképpen: a
kecskeméti projekt összesen 800 millió eurójába kerül a gyárnak). A
Mercedes-Benz India tavaly 3625 személygépkocsit értékesített, 46
százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A teherautók eladása 53
százalékkal 240 darabra nőtt.
Miért India?
Az indiai a világ második leggyorsabban növekvő autós piaca, ahol
már a BMW, az Audi és a Porsche is jelen van, nagy reményű üzleti
tervekkel. A Daimler csak a belső piacra termel majd Indiában, mert az
export nagyon drága lenne a magas vámok miatt.
HONDA
A Honda Siel Cars India Honda City modellt
2008-10-03 |
A
Honda Siel Cars India bemutatta teljesen új, harmadik generációs Honda
City modelljét, amely új formatervet, új motort, tágas utasteret,
illetve számos aktív és passzív biztonsági tartozékot kapott.
Teljesen új Honda City
A teljesen új Honda Cityt - amelyet az indiai piac számára
fejlesztettek ki - a Honda elnök-vezérigazgatója, Takeo Fukui leplezte
le.
Esztétikusan tetszetős, egyszerre erőteljes és kecses formájával a
harmadik generációs Honda City egészen biztosan az indiai utak
leglátványosabb autója lesz. A teljesen új City különleges, ék alakú
formája révén erőteljes és lenyűgöző megjelenésű autó. Elölről nézve az
áramvonalas hűtőmaszk és a merészen meghúzott fényszórók teremtik meg a
különleges látványt. A City rövidebb farrésze és áramvonalas hátsó
lámpatestei kihangsúlyozzák a dizájn sportos vonásait. Az új City
szériafelszerelésként 15 collos keréktárcsákat kap, amelyek formaterve
is hozzájárul az ék alak kiemeléséhez.
Az új Honda City mérete, formája
A teljesen új Honda City hosszabb, szélesebb és robusztusabb megjelenésű lett. Hossza 4.420 mm (5 mm-rel hosszabb, mint elődje volt, ha nem számítjuk a rendszámtáblákat), szélessége 1.695 mm (+ 5 mm). Miközben a modell szabad magassága és a belső fejtér maradt a régi, a kocsi magassága 15 mm-t csökkent (1.480 mm), így a karosszéria formája kecsesebb, a vezető üléshelyzete pedig kifinomultabb lett. A tengelytáv jelentős mértékű növelésével (+ 100 mm) az utasoknak és a vezetőnek sokkal nagyobb tér áll a rendelkezésére a kabinban. A teljesen új City csomagtartója praktikus és tágas, befogadóképessége az eggyel nagyobb kategóriában is megállná a helyét (506 liter).
A vadonatúj Honda City motorja
Az autó utastere nagyon tetszetős; a modern megjelenésű műszeregység
és az új City megnyugtató kontúrjai a vásárlóknak stílusos, tágas és
kényelmes életteret ígérnek.
A vadonatúj Honda City 1,5 literes, négyhengeres, új generációs i-VTEC
benzinmotort kap, amely a kategóriában a legjobb, 118 lóerős
teljesítményt ad le, ugyanakkor hasonlóan kedvező a fogyasztása, mint a
City ZX-é. Összhangban a Honda környezeti terhelésre vonatkozó
politikájával, a motor megfelel az E10 és az Euro IV-es emissziós
szabványnak.
Az új Honda City biztonsága
A karosszéria nagyobb fokú merevsége, a javított első rugóstagos és
hátsó torziós rudas felfüggesztés stabil úttartást és kényelmes
rugózást biztosít.
Saját szegmensében a harmadik generációs Honda City lesz az egyetlen
modell, amelyhez gyártója ötfokozatú automatikus váltóművet is kínál -
ez a rendszer ráadásul kiegészül a manuális vezérlést lehetővé tévő,
kormányra szerelt váltófülekkel is.
A gyalogosok és az utasok biztonsága mindig elsőrendű kérdés a Honda
számára. Az új City is megkapja azokat a biztonsági tételeket,
amelyeket a Honda egész Indiában kínál a palettáján szereplő
modellekhez. Az új Honda City így tartalmazza az olyan aktív és passzív
biztonsági tételeket, mint az ABS, és a vészfékasszisztens, a dupla
első légzsák, az előfeszítős első biztonsági övek, valamint a
biztonságos túlélőzónát garantáló G-CON (szabályozott G-erő
technológia) karosszéria. A Honda City karosszériájának első része
emellett javítja a gyalogosok biztonságát is.
Honda City audiorendszere
A teljesen új Honda Cityben megtalálható a Modern, Integrált
Audiorendszer - ez a világ első olyan, autóba tervezett audiorendszere,
amely kizárólag a digitális médiát támogatja. Ez a modern hangrendszer
megadja a szabadságot a vásárlóknak ahhoz, hogy bármelyik új
technológiát alkalmazzák, legyen szó az iPOD-ról, az MP3 lejátszóról,
az USB memóriáról vagy a beépített MP3 lejátszóval készülő
mobiltelefonról. A rendszer jó minőségű hangot és fejlett funkciókat
garantál. Az audiorendszerhez volánra szerelt gombok is tartoznak.
A vadonatúj Honda City kétféle felszereltséggel készül. Az 1.5 E
(manuális) és az 1.5S (manuális és automatikus) összesen hatféle
fényezéssel rendelhető: Habanero piros gyöngyház, Alabástrom
ezüstmetál, Polírozott fém metál, Merész bézs metál, Taffeta fehér és
Kristályfekete gyöngyház. Az 1.5E belső tere szürkésbézs, míg az 1.5S-é
bézs árnyalatú.
Vélemény az új Honda City-ről
Az új Honda Cityhez gyártója 2+2 éves garanciát ad, s a 24 órás közúti segélyszolgálat is jelentős értéket jelent a vásárlóknak.
Az új Cityre a kereskedők már felveszik a megrendeléseket, ám a kiszállítások csak november 8-án kezdődnek meg.
A Honda City első generációja a 90-es évek közepén mutatkozott be, s a
modellsorozat azóta elégíti ki az ázsiai emberek autózás iránti vágyát.
Fejlesztése nyomán a harmadik generációs Honda City új korszakot nyit a
sorozat történetében 2008-tól. Az ázsiai City globális City lesz, és a
világ számos pontján kapható lesz majd.
A bemutató alkalmából Fukui ezt mondta, "A ma leleplezett, vadonatúj,
harmadik generációs City a Honda legfontosabb modellje ezen a piacon.
Az új Honda City megerősíti a Honda jelenlétét, hiszen teljesíti a
Honda globális feladatait a biztonság, a gazdaságosság és a környezet
megőrzése szempontjából."
M. Takedagawa, a Honda Siel Cars India elnök-vezérigazgatója szerint,
"A Honda City az ország legsikeresebb modellje, s minden kétséget
kizáróan kategóriája legvonzóbb autója. Bemutatása nyomán a Honda City
legnagyobb piaca a régióban India lesz."
TOYOTA
Jövőre jön a Toyota Daciája 2009.12.11.
A japán gyártó bejelentette, hogy 2010-ben új, olcsó kompakt modellt mutat be.
Részleteket egyelőre nem árultak el az autóról, csak annyi biztos, hogy a gyártás Indiában folyik majd, és az ára a tervek szerint 10 ezer dollár, azaz 1,85 millió forint körül lesz. Minden egyéb csak pletyka, bár sokan tudni vélik, hogy a típus jóval nagyobb lesz, mint a Tata Nano – használati értékben inkább a Dacia Logan és Sandero típusaira hasonlíthat. Az EFC kódjelű modellel elsősorban olyan árérzékeny piacokat céloz a Toyota, mint India, Kína, Oroszország vagy Latin-Amerika, de nem kizárt, hogy Európa keleti felén is megpróbálkoznak vele
A hivatalos bemutatót január 5-én tartják Új-Delhiben, és Indiában már 2010 második felében beindul a gyártás is. Ha hozzák egyáltalán eljut a típus, valószínűleg az indiai gyárból kapjuk majd az autókat, de Brazíliában külön összeszerelő üzemet rendeznek be a típus számára, ahol 2011-ben kezdődhet a termelés.
TEREPJÁRÓ
Indiai terepjárókat forgalmaz egy balatonfüredi cég A Mahindra megérkezett Magyarországra
2008. május 09. 08:28
Indiában gyártott, Mahindra típusú, összkerék-meghajtású terepjárókat forgalmaz az idei évtől a balatonfüredi Globe Carex Kft. - mondta Baán Barnabás, a cég ügyvezető igazgatója csütörtökön a Balaton-felvidéki Pécsely községben tartott sajtótájékoztatóján.
Közlése szerint a magyar piacon
teljesen újdonságnak számító Mahindra márkájú duplafülkés, ötszemélyes
terepjáró- és családi autóból az idén mintegy kétszázat terveznek
eladni. A Mahindra Pick-Up típus (turbo-diesel, 2500 köbcentis) ára
mintegy 15-20 százalékkal olcsóbb a kategóriájában konkurens
terepjárókénál - tette hozzá az indiai autók kizárólagos magyarországi
forgalmazója.
Baán
Barnabás elmondta: az országban 18 telephelyen árusítják kora tavasz
óta a Mahindrákat, s eddig már negyvenet adtak el. Egy árusítóhelyük
van Budapesten, a többi vidéki városokban, s valamennyihez szerviz is
tartozik - tette hozzá az igazgató, megjegyezve, hogy Veszprém megyében
például két szalonjuk is van: egyik a központjukban, Balatonfüreden, a
másik pedig Balatonalmádiban.
Baán Barnabás szerint a
strapabíró Mahindrát elsősorban az erdészeknek, a vidéki gazdáknak és
általában a vállalkozóknak szánják. Megjegyezte, hogy ősztől már
forgalamaznak középkategóriájú Mahindra traktorokat is.
Az
indiai Mahindra cégcsoport 4,5 milliárd dollár alaptőkéjű társaság,
amely India cégei között a Top 10-ben szerepel, de a Forbes a világ 200
legnagyobb vállalata között is jegyzi - mutatta be röviden a
Mahindrákat gyártó indiai céget az igazgató. Elmondta még, hogy a
Mahindra csoportnál - amelynek a nyolc indiai gyárán kívül üzemei
vannak még Kínában, Angliában és az Egyesült Államokban is - összesen
40 ezren dolgoznak, termékeit öt kontinensen értékesítik, s a
haszongépjárműveket illetően piacvezetőnek számít a világban.
A
Mahindra cégcsoport az indiai hadsereg első számú beszállítója, a
traktorok és kishaszonjárművek gyártásában pedig negyedik a világon, s
még az egyik legnagyobb gyártó, az Egyesült Államok piacán is eladnak
évente 15 ezer középkategóriás traktort - hangsúlyozta Baán Barnabás.
Végezetül arra utalt, hogy az immár Magyarországon is forgalmazott
Mahindra terepjárók kifejlesztésében francia, német, amerikai és olasz
cégek is részt vettek.
MOTORKERÉKPÁR
2009. december 14.
A Bajaj a csúcsra tör
Nevetséges, vagy komolyan kell venni? A Bajaj a világ legnagyobb motorgyártója szeretne lenni. Ennek érdekében még robogó-gyártásukat is feláldozzák.
Számos cikk jelent meg az Onroadon, amelyek az indiai motorkerékpár-piaccal, annak lehetőségeivel és magukkal a motorokkal foglalkoztak. Bár európai szemmel a kisköbcentis kétkerekűek vannak döntő többségben, óriási számuk miatt ezek sem lebecsülendőek. A fejlődő India hatalmas népessége a következő évtizedekben pedig még nagyobb lehetőségeket rejt magában, nem véletlen, hogy számos nagy gyártó nyitja meg hivatalos márkakereskedését a szubkontinensnyi országban – ad absurdum Hayabusát is lehet venni, pedig sok helyen még szilárd útburkolattal sem rendelkeznek.
Indiában a legismertebb hazai motorgyártó a Bajaj, amely már régen a nemzetközi porondra lépett, és egyre nagyobb részesedést szerzett a KTM-ben is. A Bajaj sikerének egyik kulcsa a megfizethető termékek mellett a vonzó reklám: a Hamara Bajaj a ’80-as években került az indiai köztudatba.
A bámulatos reklámfilmek megmaradtak, ám a termékprofil időközben jelentősen átalakult: ma már döntő többségben vannak a kisköbcentis, de egyre növekvő hengerűrtartalmú motorok. Az igazat megvallva az utolsó robogó a palettán a 2006 végén, 2007 elején bevezetett Kristal típus, amelyet többnyire már csak exportra gyártott a Bajaj. A mennyiség azonban elenyésző a kismotorokhoz képest, a havi körülbelül 1.000 darabos termelés töredéke az egyéb kétkerekűek számának. A gyártó gazdasági szempontok alapján most megszünteti a robogó-gyártását, de ezt egyáltalán nem visszalépésként élik meg. Rajiv Bajaj, a cég vezérigazgatója szerint ez egy olyan áldozat, amelyet a nagyobb célok érdekében hoztak. Ez pedig nem más mint, hogy a cég a világ legnagyobb motorgyártója legyen! A Bajaj ugyanis most körülbelül évi 3 millió motort készít, szemben a Honda 7 milliós mennyiségével. A cég eddigi fejlődését, valamint a piaci lehetőségeket figyelembe véve azt kell mondjam, ez nem is egy megalapozatlan, valóságtól elrugaszkodott cél. Megfelelő üzleti stratégiával, valamint felvásárlásokkal akár néhány évtizeden belül (a kínai gyártókkal versenyezve) véghez lehet a tervet vinni. Addig is kíváncsian várom az első, a Bajaj és KTM együttműködéséből született motor megjelenését, ami az eddigi hírek szerint 2010-ben esedékes.
Mint már e klubban írtam a fejlődő országok autóiparáról:
Első alkalommal állítanak ki kínai autógyártók Detroitban
Mutatós elektromos limuzin Kínából
A Beijing, a legnagyobb kínai autógyártó cég után india is kezd felzárkózni a világ autóiparának vezető gyártói közé.
(forrás: penzcentrum.hu,hirszerzo.hu,origo.hu,nlcafe.hu,onroad.hu,honda-auto.hu,totalcar.hu,automenedzser.hu)
|
|
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) LGT - Egy elfelejtett szó videóhoz:
"Néha jutalomjáték az élet Presser Gábor interjú (2024 ...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Hat éve építették újra azt a szakaszt, amely miatt most fél ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Ajánló HOLNAPRA, azaz 2024. december 15-re: » a Fényszili ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:
Tegnap, azaz 2024. december 12-én este, 22 óra körül a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Essemm - Kóbor kutyák videóhoz:
Sintérbiznisz: patkányok rágják az éhező kutyákat egy...
M Imre írta 2 napja a(z) Az M3-as metró felújítása (vizsgálóbizottság) blogbejegyzéshez:
Ezért rángatózhat a 225 milliárdért felújított 3-as metró |...
M Imre írta 2 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
A MÁV-val fizettette ki Lázár tárcája Horthy Miklós vasúti ...
M Imre írta 2 napja a(z) Panta Rhei - Román Táncok (Bartók Béla | 2017.) videóhoz:
Panta Rhei 50, Djabe 30 jubileumi koncert 2025. április ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Tata Nano: a legolcsóbb és a legdrágább + kép
Beton helyett a kormány adja meg az Alaptörvény által garantált védelmét Magyarország nagy tavainak!
Hivatalos rendőrségi vélemény: a női sofőrök bénák (Kína) ... a félreértés :)
Ki építi a ferihegyi gyorsvasutat?