Közlekedés: A budapesti taxiközlekedés rendelet-tervezete (VEKE - BKK)

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3160 db
  • Videók - 2435 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 857 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://veke.hu/2012/06/az-utasok-fizetik-a-taxit-megsem-kerdezi-meg-oket-a-bkk/

írja a VEKE

 

A BKK az utazóközönség megkérdezése nélkül akarja szabályozni a budapesti taxiközlekedést. Mindent agyonszabályoznának, csak az utasok problémáival nem foglalkoznak. A VEKE nyilvánosan is megismétli azokat a kérdéseit, melyekre a BKK vezetői eddig nem voltak hajlandóak válaszolni.

 

A Budapesti Közlekedési Központ mélyrehatóan szabályozni kívánja a taxiközlekedést Budapesten. Egyesületünk, mint az Európai Utasok Szövetségének (EPF) magyar tagszervezete, örömmel értesült a kezdeményezésről, mivel a taxiközlekedés régóta szabályozásért kiált. Sajnos a BKK által szervezett egyetlen egyeztetés eredménytelen volt, a feltett kérdéseinkre a BKK vezetői nem voltak hajlandóak válaszolni, a tervezett szabályozás szövegét pedig nem is ismertették. Mivel a helyzet azóta sem változott, ellenben mindenféle híresztelések keringenek, ezért kényszerűségből a nyilvánossághoz fordulunk. Újfent feltesszük kérdéseinket a BKK-nak, hátha a titkolózásnak vége szakad és megismerhetjük, mit is terveznek az utazóközönség feje felett.

 

Legyenek szívesek és mutassanak rá, mely pontja a rendelet-tervezetnek:

 

  • segíti elő, hogy a hiénák eltűnjenek az utakról?
  • segíti elő, hogy növekedjék a bizalom a taxiszolgáltatással kapcsolatban, és az utasok bátran le merjék inteni bármelyik kocsit?
  • akadályozza meg az órák pörgetését, az utasok átverését?
  • teszi lehetővé, hogy az utasok messziről is felismerhessék, melyik taxis szerveződés kocsija érkezik, hogy választhassanak a fuvarozók közül?
  • teszi lehetővé, hogy az agglomerációs fuvarok kapcsán ne büntessék az utasokat és elfogadható tarifarendszer alakuljon ki (Budaörs pl. közelebb van a belvároshoz, mint Zugló!)?
  • nyújt előnyöket azoknak a vállalkozóknak, melyek kifejezetten taxizási célból épített, másra nem használható kocsikkal szolgáltatnak (pl. londoni, New York-i típusterv szerinti kocsik), így az utasok számára magasabb szintű szolgáltatást nyújtanak?

 

Legyenek szívesek és magyarázzák meg:

 

  • mitől lesz jobb az utazóközönségnek az, hogy a versenyhelyzet helyett központi áremeléssel sújtja őket a BKK?
  • hol van az a felhatalmazás, amely szerint a BKK saját kénye-kedve szerint szabályozhatja a taxik megjelenését, egy a városképet alapvetően meghatározó elemet, Budapest lakossága véleményének megkérdezése nélkül?

 

Önmagában az, hogy végre foglalkoznak a taxiközlekedés problémakörével, méltánylandó, ám az eddigi ötletrohamok kapcsán az utas, mint a rendszer finanszírozója finoman szólva sem látszik a szabályozás nyertesének. Egy fix tarifa, azonos autókkal együtt nemcsak megöli az utasokért folytatott versenyt, de az utazóközönség szerteágazó igényeit sem elégíti ki. Az egykaptafa könnyen arra is kényszerítheti az üzemeltetőket, hogy a járműveiken spóroljanak, összességében így a minőség javulására egyáltalán nem látszik garancia, sőt. A VEKE attól tart, a taxisokra rótt plusz terhek miatt növekedni fog az órapörgetős, átveréses esetek száma és pont azok a szolgáltatók szorulnak majd ki, amelyek az utasokért versenyezve kívántak dolgozni.

 

Várjuk a BKK reagálását a feltett kérdésekre. Ha nem tudnak rájuk megnyugtatóan válaszolni, kérjük hogy semmilyen tervezetet ne terjesszenek a Fővárosi Közgyűlés elé, és kezdjék elölről, ezúttal már érdemben az egyeztetéseket.

 

Fejlemény: A BKK közzétette a rendelet-tervezetet a honlapján. Mi nem találtunk a kérdéseinkre választ benne.

(VEKE)

 

 

A BKK tervezetei

és bejelentése

http://bkk.hu/2012/06/uj-szabalyok-a-fovarosi-taxikozlekedesben-megkezdodott-az-uj-rendelet-tervezetenek-egyeztetese/

 

Új szabályok a fővárosi taxiközlekedésben: megkezdődött az új rendelet tervezetének egyeztetése

 

Színvonalas és egységes szolgáltatás, kiszámítható tarifák biztosítása a Fővárosi Önkormányzat vezetésének és a Budapesti Közlekedési Központ célja a fővárosi taxiközlekedésben. A Fővárosi Közgyűlés június 20-i ülésén dönthet az új fővárosi taxiközlekedési rendeletről, melynek tervezetét tucatnyi egyeztetés után véglegesítettük és jelenleg az utolsó egyeztetése folyik a taxis szervezetekkel. A rendelet alapján 2013-tól egységes színvonalú és arculatú taxik közlekedhetnek Budapesten, melyek 10 évnél fiatalabbak, klimatizáltak, bankkártyás fizetésre alkalmasak, legalább EURO 4-es motorjuknak köszönhetően kevésbé szennyezik a környezetet és a méretük is elegendően kényelmes az utasok színvonalas kiszolgálására és csomagjaik elszállítására. Egyúttal a rendelet dohányzási tilalmat is be kíván vezetni a budapesti taxikban.

 

Budapesten 2011-ben mintegy hatezer taxi-gépkocsira kötöttek taxiállomás-használati megállapodást, melyek rendszeresen Budapest közigazgatási területén belül végzik a személytaxi-szolgáltatást. A tapasztalatok szerint mintegy 15 fuvarszervező társaság szervezi a taxivállalkozások felé az utazási igények címkiadását. Fuvarszervező társasággal vállalkozói szerződéses viszonyban mintegy 4000 taxis dolgozik, míg a piaci szereplők közel egyharmada önállóan, fuvarszervező közreműködése nélkül végzi a tevékenységét.

 

Tarlós István főpolgármester 2011 novemberében kérte fel a Budapesti Közlekedési Központot, hogy a fővárosi új taxiközlekedésről szóló rendelet koncepcióját készítse elő és folytassa le a részletekre kiterjedő egyeztetést a taxis érdekképviseleti szervekkel, mind a taxivállalkozók, mind a fuvarszervezők képviselőivel.

 

Az elmúlt hónapok munkájának köszönhetően részletesen sikerült áttekinteni a BKK szabályozási koncepcióját. A rendelettervezet megalkotását megelőző egyeztetésre a taxisokon kívül civil szervezetek és az érintett hatóságok képviselői is meghívást kaptak.

 

A főváros 2010 őszén megválasztott vezetése és a BKK számos lépést tett már a taxiszabályozás területén, így a jogszabályokat be nem tartó, adót nem fizető taxis vállalkozók engedélye megvonható 2012. január 1-től, emellett az egységes közlekedésirányítási rendszerben a BKK vette át a taxiközlekedéssel kapcsolatos feladatokat.

 

Számos egyeztetési forduló után a Budapesti Közlekedési Központ előkészítette a taxiközlekedésre vonatkozó új rendelet tervezetét, amelyet a Fővárosi Közgyűlés a soron következő, 2012. június 20-i ülésén tárgyalhat.

 

A most megalkotott rendelettervezet szabályozási célkitűzései a következők:

 

  • hatályba lépése 2013 januárjától, fokozatos megfeleléssel, ahogy lejárnak az éves engedélyek, legkésőbb 2014. január 1-ig történő átállással,
  • indirekt létszámkorlátozás megteremtése minőségi elvárások útján,
  • kötelező bankkártya-elfogadás,
  • kötelező tarifatájékoztatás egységes formátumban,
  • működőképes légkondicionáló berendezés előírása,
  • dohányzási tilalom a járművekben,
  • egységes arculat,
  • fogyasztói tájékoztatásra vonatkozó követelmények megfogalmazása, a fogyasztót megtévesztő magatartás tiltása,
  • a szolgáltatás szigorú ellenőrzése, a rendeletben foglalt rendelkezések megszegése esetén az engedélyek visszavonása,
  • a gépjárművek életkorának legfeljebb tíz évben történő korlátozása,
  • műszaki paraméterek: legalább 2550 mm tengelytáv, 430 liter csomagtér, legalább EURO 4-es motor,
  • szigorú pénzügyi elvárások a fuvarszervezők felé,
  • egységes nappali-éjjeli maximálár meghatározása vagy egységes hatósági ár (még egyeztetés alatt álló döntési alternatívák),
  • pénzügyi alkalmassági feltételek állítása a fuvarszervezők felé.

 

Az elfogadásra javasolt rendelet-tervezetben a taxik műszaki paramétereinek meghatározásakor a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara 2005-ben megalkotott, a taxijárművek műszaki elvárásaival kapcsolatos leírásában szereplőnél még enyhébb feltételeket is alkalmaztunk, nem igaz tehát, hogy túlzóak lennének a fenti elvárások és nem felelnének meg a szakmai szervezetek ajánlásainak. A személytaxi-szolgáltatás utaskényelmi szempontjára figyelemmel került meghatározásra a tengelytáv, a motorteljesítmény és a csomagtér minimális mérete, amelynek döntő többségben minimálisan középkategóriás autók felelnek meg.

 

A főváros környezetvédelme érdekében szükséges meghatározni a járművek környezetvédelmi besorolását. A szolgáltatás minőségét javítja a gépkocsi komfortjának meghatározása és a fizetési lehetőségek bővítésének előírása, továbbá az egészség megőrzését és a járművek kulturáltságát segíti elő a dohányzás tilalma. A Budapesti Közlekedési Központ honlapján körkérdést intézett a taxit igénybevevő utasokhoz, amelyben a készülő új taxi rendelethez az utasigényeknek és elvárásoknak megfelelő javaslatokat és véleményeket kért, ennek nyomán került a dohányzási tilalom, a bankkártyás fizetési lehetőség előírása és a klímaberendezés a tervezetbe.

 

A közforgalmú közlekedés arculati koncepciójának részeként a taxikra vonatkozóan is az egységesítés szempontjai az irányadók, hogy azok jól megkülönböztethető, homogén járműcsoportot alkossanak Budapest utcáin. A kialakítandó arculat elsődleges célja nem csak esztétikai, hanem egy olyan magasabb szolgáltatási színvonal biztosítása az utasok számára, amely alapját képezheti a megbízható városi közlekedésnek. Európa és a világ számos nagyvárosa is felismerte a taxik, mint közforgalmú közlekedési eszközök arculatának egységes szabályozásának szükségességét.

 

A Budapesti Közlekedési Központ javaslata a példák alapján az egységes fővárosi taxi arculat és szabadjelző megtervezése – beleértve a tájékoztatási elemeket a járművek belső terében és a jármű külsején –, és a szolgáltatási előírásokban való rögzítése, ugyanakkor szabályozott lehetőséget biztosít a fuvarszervezők nevére és telefonszámának megjelenítésére. A lehetséges változatokból a taxis szervezetekkel egyeztetett módon a került kiválasztásra az egységes arculatot biztosító fekete-sárga megjelenés, de ennek egyeztetése még tart. A BKK egyik, az előzetes egyeztetéseken támogatott javaslata alapján a budapesti taxik színterve egységesen fekete alapszínű járművet ír elő, amelynél az ajtók és tetőelem sárga színt kap majd. A járműveken egységes tipográfiai jegyekkel jelennek meg a szolgáltatásra vonatkozó információk is, valamint egységes formában kerülnek fel a kocsikra a járművet működtető taxitársaságok emblémái is.

 

A BKK a fuvarszervező cégekre vonatkozóan is biztosítékokat javasol bevezetni. A fuvarszervező pénzügyi megfelelőségét a saját tőke útján kívánjuk ellenőrizni, melynek mértéke fuvarszervező vállalkozásonként/társaságonként minimum 50 millió forint, 400 gépkocsit meghaladó gépkocsipark esetén a 401. gépkocsitól plusz 25.000,- Ft/gépkocsi javasolt a szabályozási koncepció szerint. Ezt adóévente egy alkalommal (pl.: január 15-ig) a megelőző adóév december 31-i állapotot alapul vett szolgáltatói gépkocsi számának megfelelő mértékben aktualizálni szükséges. A fuvarszervezőktől ezen felül a köztartozás-mentességet elvárjuk és a megfelelő nyilvántartási rendszer működtetését is.

 

A legfőbb nyitott és vitatott kérdés a fenti szabályok bevezetése kapcsán az ütemezés és a fix tarifa mértéke volt. A taxis érdekképviseleti szervek javaslata a jelenlegi nappali maximált tarifa hatóságilag rögzített (fix) ár bevezetése, míg a BKK javaslata egy magasabb alapdíj, amelyben az első kilométer útdíja is benne foglaltatik és 270 Ft maximális kilométerdíj, valamint 60 Ft/perc idővel arányos maximáltarifa megállapítása. Ettől érdemben eltérő vélemény nem hangzott el, egyes fuvarszervezők vetették fel a további áremelés szükségességét. A BKK ütemezetten, 2013 során tervezi bevezetni a teljes szabályozási rendszert.

 

A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a fővárosban a taxikat választó utasok egységes színvonalú, megbízható és kiszámítható szolgáltatást vehessenek igénybe. Az elkészült és utolsó egyeztetésre bocsátott rendelettervezetek két változata kizárólag a fentiekben, a tarifa jellegében és mértékében (fix tarifa vagy maximáltarifa) különbözik. Az előterjesztés véglegesítésére az egyeztetések lezárulta után kerülhet sor.

 

 

network.hu

 

(BKK)

Címkék: arculat bkk budapest egységesítés szempontjai epf euro 4 európai utasok szövetség fix tarifa fogyasztóvédelem fővárosi közgyűlés fővárosi taxiközlekedési rendelet fővárosi önkormányzat hiéna környezetvédelmi besorolás létszámkorlátozás maximáltarifa rendelet-tervezet személytaxi-szolgáltatás taxi taxiközlekedés taxiszabályozás taxizás taxiállomás-használati megállapodás utas utasigények veke áremelés átverés órapörgetés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Közlekedési Múzeum - 125. évforduló # Tartsatok velünk programsorozatunk első állomásán: a KLASSZIKUS JÁRMŰVEK FELVONULÁSÁN, amely a Közlekedési Múzeum útját követi a Városligetből az Északi Járműjavítóba! | 2024. május 1., 10:00, Hősök tere 2024.05.01.

M Imre írta 22 órája a(z) Társalgó fórumtémában:

MediaNEWave Együttlét 2024 évi eseményei április - május -...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 1 napja a(z) Black Flag - Drinking and Driving (road safety) videóhoz:

Elképesztő okból úszta meg az ittas vezetést egy belga férfi | ...

M Imre írta 1 napja a(z) 10 millió Fa kezdeményezés képhez:

10_millio_fa_kezdemenyezes_2180259_4982_s

Nemzeti Faültetés Napja Az első Nemzeti Faültetés Napja:...

M Imre írta 1 napja a(z) Mit jelentenek a jogosítványban szereplő kódok? blogbejegyzéshez:

Változtatást tervez a kormány a jogosítványok...

M Imre írta 1 napja a(z) A Ferihegyi repülőtér 2024-ben - oldalnézet (terv) képhez:

A_ferihegyi_repuloter_2024ben__oldalnezet_terv_2088218_9784_s

Mitől lett ilyen drága a Budapest Airport, amit bármi áron meg ...

M Imre 2 napja új képet töltött fel:

Tehen_rendor_jelzotabla_2190952_4379_s

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu