Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
12 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Kérdés
Azt is a kormány fogja megszabni, ki utazhat a buszon?!
http://os.mti.hu/hirek/76857/azt_is_a_kormany_fogja_megszabni_ki_utazhat_a_buszon
írja az Országos Sajtószolgálat
- Orbán Viktor és kormánya sokadszorra bizonyította, hogy teljesen alkalmatlan az ország vezetésére. A kormányzás paródiája, hogy miközben az ország a gazdasági összeomlás szélén áll, addig a kormány azzal foglalkozik ki, mikor szállhat fel a buszokra.
Az autóbuszos személyszállítás feltételeit szabályozó kormányrendelet hetedik paragrafusa előírja, hogy ha az utasok nem férnek fel az országos helyközi járatokra, akkor a tömegből először az előre megváltott és a járatra érvényesített jeggyel, helyjeggyel rendelkezőket kell felengedni. Utánuk "a nagyobb távolságra" utazók kapaszkodhatnak fel a lépcsőn, majd csak ezután engedik felszállni a fogyatékkal élőket és a csökkent mozgásképességűeket. S ha még van hely, legutoljára szállhatnak a kisgyermekesek, majd a bérletesek.
A "családbarát" Orbán-kormány, ismét megmutatta igazi arcát. A Fidesz a magyar emberekhez az állatvilág "farkastörvényeit" tartja méltónak, nem az egyetemes emberi normákat. Aki sérült, beteg, segítségre szorul, netán kisgyermeket nevel, az Orbán Viktor szerint haszontalan és megvetendő, mert szerinte csak az erőseknek van helye az országban. Az Orbán-kormány minden lépésünket, a magyar emberek életének minden mozzanatát meg akarja szabni. Mi jöhet még? Azt is megmondják majd, ki hova állhat a buszon, ki ülhet le a padra a parkban? A Fideszben a hatalmi gőgnél csak a hozzá nem értés nagyobb. Ez a szabályozás ugyanis nevetségesen életszerűtlen, így a végrehajtása számtalan akadályba ütközik majd.
Például előbb szállhat-e fel a buszra a nagy távolságra gyermekével utazó anyuka, mint a bérlettel utazó rokkant? Egyáltalán van olyan jármű, amelyre esélye van feljutni annak a rokkantnak, aki gyermekével utazik és bérlete van? Ki dönt ezekben az esetekben? A buszvezető, vagy a kalauz? Kihez lehet panasszal fordulni a döntés ellen, ha már elment busz és az utas nem fért fel? Az MSZP minden eszközzel meg fogja akadályozni, hogy ez az embertelen, megalázó, nevetséges és teljesen szükségtelen intézkedés jövő márciusban életbe léphessen. Egyúttal felszólítjuk a kormányt, hogy azonnal vonja vissza ezt az értelmetlen, szakmaiatlan és teljesen felesleges rendeletet! Amennyiben nem teszik, az MSZP minden segítséget megad az érintetteknek, hogy a kormányzat ostobasága és hatalmi mániája ne nyerjen több teret az emberek mindennapi életében!
Lukács Zoltán frakcióvezető-helyettes
Kiadó: MSZP-Országos Központ
Válasz
Még egyszer az autóbuszos felszállási sorrendről
http://os.mti.hu/hirek/76869/meg_egyszer_az_autobuszos_felszallasi_sorrendrol
írja az Országos Sajtószolgálat
- A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az alábbiakra hívja fel Lukács Zoltán országgyűlési képviselő és más műkedvelő jogértelmezők szíves figyelmét:
Az autóbuszos felszállási sorrendet meghatározó, következetesen félremagyarázott rendelkezésekhez hasonló előírások 1981 óta léteznek a hazai közösségi közlekedésben. Mégsem hozhatók az elmúlt évtizedekből tömeges példák az utasok méltánytalan hátrasorolására. Leginkább azért, mert a busztársaságok mostanáig sem hagytak senkit a megállókban. Erre a jövőben sem kell számítani.
A személyszállítási törvény hatályba lépése nyomán pontosított szabályozás kizárólag rendkívüli, rendkívül ritkán előforduló esetekben alkalmazandó.
Például akkor, ha baleset vagy kedvezőtlen időjárási körülmények miatt egy vagy több járat kimarad, és több autóbuszra való utas gyűlik össze az állomáson. Rendes körülmények között ugyanis a szolgáltatók az évtizedes gyakorlatnak megfelelően több autóbusz (az azonos járatszámon közlekedő ún. másodrész, harmadrész) beállításával tesznek eleget a megnövekedett utazási igényeknek.
Az országos forgalomban (a 100 km feletti utazások esetében) az adott járatra előre megváltott jeggyel rendelkezők azért élveznek elsőbbséget, mert ők a már kifizetett jegyet más járaton nem használhatják fel. A bérletesek ezzel szemben a regionális vagy elővárosi járatokon is eljuthatnak úti céljukhoz. A bérletes utazás ekkora távolságokon amúgy sem jellemző.
A kismamák és mozgásukban korlátozottak nevesítése az alaptalan kritikákkal szemben éppen hogy jelentős eredmény esélyegyenlőségi szempontból. A jelenleg érvényes szabályozás ugyanis nem említi külön, míg a márciustól hatályos előírások az uniós rendelkezésekhez igazodva kiemelten kezelik e csoportokat.
A témában megjelent, szándékos vagy tudatlanságból fakadó félreértéseken alapuló támadások elsősorban nem azért károsak, mert ok nélkül tüntetik fel rossz színben a szakminisztériumot. Az ügybuzgó érdekvédő szerepében tetszelgők éppen a megóvni kívánt utasoknak ártanak azzal, hogy a könnyű haszon reményében félrevezetik őket. Az alaptalan vádak másik nagy kárvallottja az évtizedes mulasztások miatt súlyos nehézségekkel küzdő közösségi közlekedés lehet. Pedig ez az ár biztosan magas néhány népszerűnek tűnő mondatért, gesztusért.
Kiadó: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
-------------------------------------------------------------------
Kérjük előfizetőinket, hogy az Országos Sajtószolgálat anyagait minden esetben OS jelzéssel használják fel.
Az MTI szó szerint, minden változtatás nélkül továbbítja az OS-be beadott közleményeket, a szövegekért minden esetben a közleményben jelzett közlő a felelős.
(c) Copyright MTI Nonprofit Zrt.
|
|
M Imre írta 22 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Addig reformálta a kormány a MÁV-ot, hogy közel került az ...
M Imre írta 1 napja a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:
Akkor még egyszer, sokadszorra a 2025-ös HÉV...
M Imre írta 1 napja a(z) Azélet1 – életmentő összefogás a gyorshajtás ellen (BKK) képhez:
Vádat emelt a Fővárosi Főügyészség azzal a 35 éves...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Sokszor gondolkodom rajta, hogyan kezdődik majd a ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 3 napja a(z) If you drive on drugs, you're out of your mind (TAC) videóhoz:
A dizájnerdrogosok elkergethetők, de a probléma ...
M Imre 3 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
M Imre 4 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
A hét idézete... publicisztika, vélemény
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Kerékpár a pótlóbuszokon (2013. március 24-től)