Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
„A
forgalmi járművezetőknek az Autóbusz és Trolibusz Forgalmi Főmérnökség
forgalmi szolgálatokról csak olyan járművet szabad forgalomba vinni,
melynek a forgalom ellátására való alkalmasságáról személyesen is
meggyőződött. Telephelyen, illetve végállomáson történő járműátvétel
egységesen elszámolható idejét a mindenkor érvényes Kollektív Szerződés
tartalmazza.”
(Részlet a BKV Autóbusz és Trolibusz Főmérnökség 5/2008 számú utasításából.)
Kedd reggel nagy „álmeglepetés” érte a BKV vezetőségét: 270 busszal
kevesebb indult a útnak, mint egy átlagos napon. A társaság szabotázst
sejt a háttérben, de mint az alábbiakból kiderül, a buszok
katasztrofális műszaki állapotáról már korábban is tudtak. Havi 100
milliós végkielégítésre azért futotta. Hogy valójában mi áll a
háttérben, azt a Jóisten sem tudja, ha mégis, akkor hallgat. A
titoktartás kötelez.
Ma újra asztalhoz ült a két szembenálló fél, a buszos szakszervezetek
és a közlekedési társaság vezetői, hogy megegyezzenek a kollektív
szerződésről. Ha nincs alku, a jövő kedden ismét sztrájkkal
számolhatnak a fővárosi lakosok.
A HírExtrának egy neve elhallgatását kérő BKV buszsofőrt sikerült megszólaltatnia az üggyel kapcsolatban.
Ön hogy tapasztalja, milyen problémákkal szembesül egy BKV buszsofőr a mindennapokban?
Amit
az újságok megírtak, az majdnem mind fedi a valóságot. A buszok műszaki
állapota egyszerűen gyalázatos. Az utastéri világítás és az ablakmosó
is problémás, de ez hagyján: a fékekkel is gyakran probléma van, ez
pedig az utasok biztonságát, mi több, az életét veszélyezteti.
Mennyi egy átlagos BKV buszsofőrnek a havi fizetése, és a kollektív szerződés megszűnése mit eredményez bérezés terén?
Ez mind attól függ, hogy mennyi ideje van a cégnél, de ez kezdetben nem
túl sok, olyan kilencven-százezer forintról beszélünk. A kollektív
szerződés megszűnése azt eredményezi, hogy nagyjából húszezer forinttal
kevesebb lesz a kollégák borítékjában havonta. Vagyis egy kezdő
buszsofőr a minimálbért fogja megkapni, vagy rosszabb esetben még
annyit sem. Mindezt persze úgy, hogy nem csak a saját épségéért, hanem
az utasainak az épségéért is felel.
Az alapbéren felül Önök kapnak különböző pótlékokat?
Igen, pótlékok azok vannak, ám hogy mit akarnak kezdeni jelen
pillanatban velük, az erősen kérdéses. Az egész helyzetünk jelen
pillanatban egy nagy kérdőjel. Délutáni és éjszakai pótlékok is járnak,
de ez mindenkinek jár, nem csak nekünk. Számunkra többek között létezik
vontatási pótlék, és idáig azért is pótlékot kaptunk, ha csuklós
busszal jártunk, de úgy hallottuk, hogy ezt a pluszt is meg akarják
szüntetni. Ezen kívül a kollektív szerződésben nem volt benne a húsz
perces kocsi átvétel, ezt nem fizették ki. Az ember a saját
szabadidejéből vett el húsz percet, hogy ennyi idővel korábban bement
dolgozni, amiért pénzt természetesen nem látott. Most nem ment be senki
korábban, ezért van ez a nagy felfordulás.
A BKV hivatalos állítása szerint értetlenül áll a kialakult jármű meghibásodások előtt.
Ez
nem igaz! A buszok műszaki állapota eddig is botrányos volt, a szerelők
maguk viszik be a garázsba a szerszámokat, hogy egyáltalán valamennyire
működőképes állapotra tudják bírni a buszokat. Gyakorlatilag semmi
sincsen, még a legalapvetőbb eszközök sem. A buszokon például izzó
sincsen, ez egy elég nagy gond. Főként úgy, hogy ez nem egy nagy
alkatrész, itt filléres dolgokról beszélünk. Nem hiszem, hogy ezeket a
problémákat eddig ne tudták volna, tudták ők ezt. Szerintem egyszerűen
ismét ellenünk akarják hangolni az embereket, de hogy ez nekik miért
jó, arra sajnos nem tudom a választ, hiszen értelmetlen.
A felek tehát továbbra is egymásnak feszülnek, de mégis: kinek van igaza? Döntse el a tisztelt Olvasó.
(forrás: hirextra.hu)
|
|
M Imre írta 48 perce a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:
This commercial is called "Bucking Bronco" ...
M Imre 1 órája új videót töltött fel:
M Imre 1 órája új videót töltött fel:
M Imre 9 órája új képet töltött fel:
M Imre 9 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 9 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 4 napja új képet töltött fel:
M Imre írta 4 napja a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
A lekapcsolt szocialistáknál jóval fajsúlyosabb neveket ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Buszok és festések: Aki a múltat nem becsüli, a jövőt nem érdemli
Padlófűtést minden buszra! Mi jár majd az Ikarus helyett? ... és a BKK válasza
Lehet-e nyereséges a BKV? - Új buszüzemeltetési modell (BKK)
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett