Közlekedés: BKV, avagy éljen a roncsderbi?

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3158 db
  • Videók - 2430 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 856 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A BKV szabotázst emleget, míg a sofőrök egyszerűen biztonságos körülmények között kívánnak dolgozni, eddigi bérük megcsonkítása nélkül. De mégis mekkora a probléma? Lehet, hogy mi utasok is életveszélyben vagyunk nap mint nap?

2010. január 7. csütörtök 07:49 - Győry S. József

„A forgalmi járművezetőknek az Autóbusz és Trolibusz Forgalmi Főmérnökség forgalmi szolgálatokról csak olyan járművet szabad forgalomba vinni, melynek a forgalom ellátására való alkalmasságáról személyesen is meggyőződött. Telephelyen, illetve végállomáson történő járműátvétel egységesen elszámolható idejét a mindenkor érvényes Kollektív Szerződés tartalmazza.”

(Részlet a BKV Autóbusz és Trolibusz Főmérnökség 5/2008 számú utasításából.)

Kedd reggel nagy „álmeglepetés” érte a BKV vezetőségét: 270 busszal kevesebb indult a útnak, mint egy átlagos napon. A társaság szabotázst sejt a háttérben, de mint az alábbiakból kiderül, a buszok katasztrofális műszaki állapotáról már korábban is tudtak. Havi 100 milliós végkielégítésre azért futotta. Hogy valójában mi áll a háttérben, azt a Jóisten sem tudja, ha mégis, akkor hallgat. A titoktartás kötelez.



Ma újra asztalhoz ült a két szembenálló fél, a buszos szakszervezetek és a közlekedési társaság vezetői, hogy megegyezzenek a kollektív szerződésről. Ha nincs alku, a jövő kedden ismét sztrájkkal számolhatnak a fővárosi lakosok.

A HírExtrának egy neve elhallgatását kérő BKV buszsofőrt sikerült megszólaltatnia az üggyel kapcsolatban.

Ön hogy tapasztalja, milyen problémákkal szembesül egy BKV buszsofőr a mindennapokban?

Amit az újságok megírtak, az majdnem mind fedi a valóságot. A buszok műszaki állapota egyszerűen gyalázatos. Az utastéri világítás és az ablakmosó is problémás, de ez hagyján: a fékekkel is gyakran probléma van, ez pedig az utasok biztonságát, mi több, az életét veszélyezteti.

Mennyi egy átlagos BKV buszsofőrnek a havi fizetése, és a kollektív szerződés megszűnése mit eredményez bérezés terén?

Ez mind attól függ, hogy mennyi ideje van a cégnél, de ez kezdetben nem túl sok, olyan kilencven-százezer forintról beszélünk. A kollektív szerződés megszűnése azt eredményezi, hogy nagyjából húszezer forinttal kevesebb lesz a kollégák borítékjában havonta. Vagyis egy kezdő buszsofőr a minimálbért fogja megkapni, vagy rosszabb esetben még annyit sem. Mindezt persze úgy, hogy nem csak a saját épségéért, hanem az utasainak az épségéért is felel.

Az alapbéren felül Önök kapnak különböző pótlékokat?

Igen, pótlékok azok vannak, ám hogy mit akarnak kezdeni jelen pillanatban velük, az erősen kérdéses. Az egész helyzetünk jelen pillanatban egy nagy kérdőjel. Délutáni és éjszakai pótlékok is járnak, de ez mindenkinek jár, nem csak nekünk. Számunkra többek között létezik vontatási pótlék, és idáig azért is pótlékot kaptunk, ha csuklós busszal jártunk, de úgy hallottuk, hogy ezt a pluszt is meg akarják szüntetni. Ezen kívül a kollektív szerződésben nem volt benne a húsz perces kocsi átvétel, ezt nem fizették ki. Az ember a saját szabadidejéből vett el húsz percet, hogy ennyi idővel korábban bement dolgozni, amiért pénzt természetesen nem látott. Most nem ment be senki korábban, ezért van ez a nagy felfordulás.

A BKV hivatalos állítása szerint értetlenül áll a kialakult jármű meghibásodások előtt.

Ez nem igaz! A buszok műszaki állapota eddig is botrányos volt, a szerelők maguk viszik be a garázsba a szerszámokat, hogy egyáltalán valamennyire működőképes állapotra tudják bírni a buszokat. Gyakorlatilag semmi sincsen, még a legalapvetőbb eszközök sem. A buszokon például izzó sincsen, ez egy elég nagy gond. Főként úgy, hogy ez nem egy nagy alkatrész, itt filléres dolgokról beszélünk. Nem hiszem, hogy ezeket a problémákat eddig ne tudták volna, tudták ők ezt. Szerintem egyszerűen ismét ellenünk akarják hangolni az embereket, de hogy ez nekik miért jó, arra sajnos nem tudom a választ, hiszen értelmetlen.

A felek tehát továbbra is egymásnak feszülnek, de mégis: kinek van igaza? Döntse el a tisztelt Olvasó.

 

(forrás: hirextra.hu)

Címkék: autóbusz bkv budapest felkészítetlen hibás állapot

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 14 éve

Teljes mértékben igaza van a cikknek, az utasok biztonságát nem lehet veszélyeztetni. Egy (kezdő) sofőr átlagos fizetése egyébként 140,000 forint.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 8 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:

Busz nincs, közlemény van | 2018.04.18. Keddi,...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: "Mit várunk egy új KRESZ jogszabálytól?" konferencia | 2024. május 16. (csütörtök) 13:00-16:00, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Oktatási Központ (1082 Budapest Üllői út 82.) Földszint I. előadó 2024.05.16.

M Imre 17 órája új videót töltött fel:

M Imre 17 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 18 órája a(z) Mától Magyarországon is könnyen kikerülheted a dugókat a Google Térkép szolgáltatásával blogbejegyzéshez:

Jövő héten elindulnak a Google autói Magyarországon: itt a...

M Imre írta 20 órája a(z) Taxi! Gyalogos! képhez:

Taxi_gyalogos_2181145_9893_s

Extra juttatást, sok pénzt ad a hazánkba hamarosan...

M Imre 22 órája új képet töltött fel:

Uj_gyalogosatkelohely__astoria_rakoczi_ut_2190877_4671_s

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 3 napja a(z) Teslát mindenkinek - a koncepció blogbejegyzéshez:

Elon Musk húsz éven belül egymilliós várost építene a ...

M Imre írta 3 napja a(z) A kisföldalatti története videóhoz:

Világsztár lett a Kisföldalatti! | a világ tizennyolc legjobbja közé ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu