Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2014-01-30
http://baleset-megelozes.eu/cikk.php?id=812
írja a baleset-megelozes.eu
Tavaly jelentősen csökkent a közúti közlekedési balesetben elhunyt gyermek-áldozatok száma. Reméljük folytatódik ez a pozitív tendencia!
A gyermeket érintő közúti közlekedési balesetek a legnagyobb megdöbbenést és együttérzést kiváltó események közé tartoznak, míg a gyermek tragédiáknál megrázóbbat elképzelni aligha lehet. A rendőrség által gyűjtött előzetes statisztikai adatok szerint 2013-ban nyolc gyermek vesztette életét közúti balesetben.
Tudjuk, hogy ez éppen nyolccal több az elfogadhatónál, ugyanakkor az elmúlt évek és évtizedek adataival összehasonlítva pozitív tendencia figyelhető meg. 1990-ben, a rendszerváltozás évében 107 gyermek szenvedett halálos sérülést közúti balesetben, így méltán nevezhetjük ezt a legmagasabb számot produkáló évet a hazai gyermek közlekedésbiztonság fekete évének.
Az ezredfordulóra kevesebb mint felére, 46 főre csökkent a gyermek áldozatok száma. Azt követően 2006-ig nem történt érdemi változás – a gyermek halálozási adatok hullámzó tendenciát követtek – majd 2007-től a trend (a 2012. évi adatok kivételével) kedvezővé vált.
Közlekedési balesetben meghalt gyermekek száma (2001-2013)
A gyermekek a közúti közlekedés legvédtelenebb képviselői közé tartoznak. Ők azok, akik általában gyalogosként, vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg járművek utasaként alapvetően a járművezetők vezetési stílusától, jogkövető magatartásától függ testi épségük.
A szülők és a felnőttek felelőssége a gyermekek baleseti résztvételében meghatározó. Az elmúlt évek adatai azt mutatják, hogy hazánkban a gyermekek a súlyos, ill. halálos sérülésüket többnyire gépjármű utasaként, s nem önálló közlekedésük során (gyalogosként, vagy kerékpárosként) szerzik. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2001 és 2012. között a gépjármű utasaként életüket vesztett gyermekek arányát az alábbi táblázat mutatja.
Közlekedési balesetben meghalt gyermekek száma a közlekedésben betöltött szerepük szerint (2001-2012)
Meglepő adat, hogy az utolsó tíz év átlagában az összes közlekedési baleseti gyermekhalálozáson belül a 14. életévüket be ne töltött utasok aránya 64% volt. Szükséges ugyanakkor megemlíteni, hogy a gépjárműben utazó gyermekek védettsége az elmúlt évtized során javult.
A KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. 2013. évi felmérése alapján a gyermekek körében a gyermekbiztonsági rendszer, valamint a felnőtt biztonsági öv használatának együttes aránya már megközelítette a 90%-ot (2001-ben még 20% alatt volt!) ami azt jelenti, hogy napjainkban tíz gyermekből egy fő utazik passzív biztonsági eszköz használata nélkül.
A gyermekeinket ma biztonságosabb közlekedési környezet veszi körül, mint egy évtizeddel ezelőtt. Ugyanakkor hiba lenne azt gondolni, hogy minden a legnagyobb rendben van, s nincs több tennivaló. A gyermekek nem „kis felnőttek”, egészen más szemmel látják a világot, nem rendelkeznek továbbá sem kellő veszélyérzettel, sem pedig közlekedési szabályismerettel. Ezért a gyermekek közlekedésre nevelését évről-évre folytatni kell, amely során a legnagyobb szerep (és felelősség) a szülőkre, pedagógusokra és a gyermek környezetében élő felnőttekre hárul.
Nagyon fontos továbbá, hogy a gyermekeket soha ne hagyjuk védtelenül a gépkocsiban! A testmagasságtól függően a biztonsági gyermekülés, vagy a felnőtt biztonsági öv bizonyítottan életmentő eszköz, s egyik biztosítéka, szükséges eszköze lehet annak, hogy a gyermek egészséges felnőtté váljon.
Végezetül három jó tanács, mert a balesetek mindig „váratlanul” történnek:
- Minden alkalommal vigyázzon gyermeke biztonságára, akkor is, ha gyalogosként, kerékpárosként, vagy tömegközlekedési jármű utasaként közlekednek
- Vezessen az átlagosnál is óvatosabban, ha a gépkocsiban gyermek utazik, és soha ne hagyja őt védtelenül a járműben (a tragédiák többségében a gyermekek gépkocsiban utaznak)
- Mutasson példát a gyermekeknek, hiszen a gyermekkor a legfontosabb, legintenzívebb tanulási időszak az életben, és a szabályok tiszteletét már a kezdetekben ki kell alakítani a gyermekekben (amely csak rendszeres és következetes munkával megy).
|
|
M Imre írta 16 órája a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Gyűrűmizéria https://www. facebook.com/photo/?...
M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
Greenpeace: miért döntött úgy a MOL, hogy több százezer liter ...
M Imre írta 17 órája a(z) Roncsok 75. - Hableány (urbex) videóhoz:
Egy urbexes simán besétált a Soproni Erőműbe, még egy ...
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Azonnali jogvédelmet kapott a főváros a Magyar ...
M Imre írta 1 napja a(z) „Nem vagyok elégedett” - Egy éve főpolgármester Karácsony Gergely videóhoz:
Nem Budapest fizeti a Pride szervezését | 2025. 06. 17. A ...
M Imre írta 1 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
Őrsi Gergely: Figyelem, BUDAIAK! Hamarosan érkezik...
M Imre írta 2 napja a(z) Túr de Rákosrendező - Tekerj velünk egy bringaútért (2015. május 9., szombat, 15:00) videóhoz:
Kerékpárral és gyalogosan is biztosított lesz az átkelés a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:
Májusban nyitották meg Zürich legújabb kerékpáros alagútját ...
M Imre írta 2 napja a(z) Riasztás - Dr. Zacher rendel. videóhoz:
Spangli: Woodstock / 2025 https://www.facebook....
M Imre írta 2 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
ly vagy pontos j ? | jelenlegi érettségi tétel https://www....
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Csökkent a közlekedési bűncselekmények száma (2012 -> 2013)
Az őszi-téli időszakra vonatkozó balesetmentes és biztonságos közlekedésről és a gyalogosok védelméről
Halálosan fáradt? Tartson pihenőt! - Szakmai konferencia a fáradtság veszélyeiről a járművezetésben
Traffipax-módik: az új átlagsebesség-mérés bevezetése, és a FamaLaser III tesztje