Közlekedés: Fura közlekedési balesetek

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 639 fő
  • Képek - 3161 db
  • Videók - 2437 db
  • Blogbejegyzések - 1016 db
  • Fórumtémák - 31 db
  • Linkek - 858 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

2009. 12. 19.

Vadonatúj szalonautókat és rendőrkocsikat összezúzó részegek, ismeretlen eredetű trágya a kocsik tetején, saját sofőrjeiket beszorító buszok, síneken fennakadt elbambult autósok, pizzéria asztalán landolt közlekedési tábla, pityókás kerékpárosok - a rendőrséget, a katasztrófavédelmet és a BKV-t kérdeztük a legfurcsább közlekedési történetekről.

 

Forrás: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság)
Zavarta a kilátást, és csúszóssá tette az utat a trágya
Fotó: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság)

 

Máig nem tudni, ki volt az a trehány trágyaszállító, akinek teherautójáról egy Suzukira és egy Opelre ömlött a rakomány jelentős része az M0-s 34-es kilométerkőjénél. A hirtelen fékező, majd továbbhajtó jármű nem megfelelően rögzített szállítmánya betakarta a két kocsit, valamint száz méter hosszan az útfelületet is. Az eredmény tömeges baleset lett: a Suzuki mellett két Mercedes-Benz és egy Nissan kisteherautó, valamint egy ukrán Scania nyerges vontató ütközött össze. A budapesti tűzoltók takarították le az útról az ürüléket, emiatt több órára lezárták az M0-st.

 

Az összetrágyázott autókat vezetőknél is nagyobb sokk érhette azt a két embert, akik a fővárosi Kis-Hunyad utcában egy pizzériában vacsoráztak. Hirtelen berobbant mellettük az utcára néző hatalmas ablak, és egy közlekedési lámpa landolt az asztalukon, miközben ezernyi üvegszilánk szóródott a nyakukba. Egy Suzuki sodródott tőlük pár méterre a járdára, ez döntötte a tányérjaik közé a táblát. Mindketten könnyebben megsérültek.

 

"Megijesztett egy másik autós" - BKV-s bakik

"Hát, elég buta balesetem volt" - mesélte a férfi, aki pár hete a fővárosi Erzsébet királyné úton autózott, mégpedig a síneken. A 3-as villamos sínpárját egy darabig azonos szintmagasságban kíséri az aszfalt, később azonban az út eltűnik a sínek közül, csak a földből magasan kiemelkedő sínek kanyarognak tovább. "Láttam én, hogy vége az útnak, fékeztem is, de már késő volt" - mondta a sofőr, akinek kocsija felfeküdt a sínekre. Hívta a BKV-t, jöttek a zavarelhárítók, akik a kocsija leemelése után - a legnagyobb meglepetésére - még pénzt sem kértek a mentésért.

 

Forrás: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság)

Összesen hat autó sérült meg a Móricz Zsigmond körtéren
Fotó: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság)


Évente körülbelül harminc hasonló baleset van Budapesten, közölte az [origo]-val Kaszt Ödön, a villamos zavarelhárítás szolgálatvezetője, aki elmondta, azért nem számlázzák ki a mentést a figyelmetlenül síneken fennakadt sofőröknek, mert úgysem fizetik ki. Pár éve még számláztak, de a befizetések elmaradtak, így ma már ingyen mentenek. Kaszt tapasztalatai szerint máshol nem csak a sínek, a megállók is megzavarják a mazsolákat, akik gyakran nekimennek a villamos- és buszmegállóknak, rendszeresen letaglózzák ezek korlátait. A baleseti jegyzőkönyvekbe a következőket mondják a hibázó autósok: "nem ismertem az utat", "megcsúsztam", "berepültem", "megijesztett egy másik autós". De egy éve arra is volt példa, hogy egy gyalogos szaladt neki a Combinónak, a szokatlan baleset hatalmas dugót okozott a Nagykörúton.

 

Hibáznak a rutinos buszsofőrök is. Tavaly szeptemberben a Móricz Zsigmond körtérnél a 153-as busz hátulról nekiütközött az út jobb szélén parkoló Skoda taxinak, amely nekinyomódott az előtte álló Rovernek, mivel azonban a Rover előtt egy kisteherautó állt, a Rover a taxi tetejére kúszott. A kisteherautó nekivágódott az előtte parkoló Volkswagen pénzszállító furgonnak, az pedig a Villányi úton visszakanyarodó Alfa Romeo hátulját kapta el és nekilökte a fordulóban parkoló Peugeot-nak. A taxisofőr karcolásokat szerzett, őt és az Alfa Romeo vezetőjét a mentők kórházba szállították. Az Ikarus szerencsére nem szállított utasokat.

 

Forrás: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság)

Kórházba kellett vinni a saját busza alá szorult sofőrt
Fotó: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztróravédelmi Főigazgatóság)


Ennél különösebb, amikor a saját sofőrjét szorítja be egy-egy busz. Pár hete a Gazdagréti téri végállomáson a leállított csuklós busz maga alá gyűrte az orr-résznél ácsorgó vezetőjét, akit a jármű megemelése után az első tengelyek közül szedtek ki a tűzoltók. 2006 decemberében történt ehhez hasonló a Budaörsi úton, amikor a Hotel Wien parkolójába leállított román távolsági busz megindult a szálloda felé. A hatalmas jármű az épületnek csapódott úgy, hogy az előtte parkoló Suzuki Carry furgont berepítette az üvegen át, miközben a busz és az épület közé beszorult a román sofőr. Szerencséjére csak könnyebben sérült az egyik lába.

 

Repül az új autó

Nemrég alkohol nélkül is megtapasztaltuk, milyen lehet részegen vezetni. Megduplázódnak az útra festett sávok, összezavarodik a térérzékelés, emelkedő vagy éppen lejtő lesz a vízszintes útból. Nem csoda, hogy aki ittasan vezet, az a legegyszerűbb manővereket sem képes hiba nélkül megoldani. Annak az autósnak sem sikerült, akit Nagykállón akartak igazoltatni még tavaly februárban a helyi rendőrök. A sofőr először a már szintén félre állított másik autóba tolatott bele, majd egyesbe kapcsolt, és - a rendőrök döbbenetére - belehajtott az ő villogó kocsijukba is.


Forrás: Székesfehérvári tűzoltóság/Lánglovagok.hu

Kegyeletsértő kamion. Különösen veszélyes, ha nagy járművek vezetői nem figyelnek
Fotó: Székesfehérvári tűzoltóság/langlovagok.hu


Szintén több autó megsérült Nyíregyháza belterületén, amikor a Széna térnél nem sikerült bevennie a kanyart egy ötvenéves nőnek, aki kocsijával nyílegyenesen nekihajtott egy autószalon előtt magasodó rámpának, ahonnan a kiállított vadonatúj kocsit rálökte egy ott parkoló autóra. A könnyebben megsérült sofőrt a rendőrök elvitték vérvételre, mert a szonda egyértelműen jelezte, hogy ivott vezetés előtt.

 

Bicajosok az árokban

Tény, hogy sokan kerékpároznak az Alföldön, de az minket is meglepett, hogy a Jász-Nagykun-Szolnok megyei rendőrkapitányság szinte kizárólag részeg bicajosok árokba borulásairól küldött történeteket. A szolnoki Motor úton például olyan részegen kerékpározott egy férfi, hogy majdnem belefulladt az út menti vizes árokba, ahová beesett, egy másik ittas kerékpáros pedig a csőtörés miatt keletkezett - szintén vízzel teli - gödörben süllyedt el. Volt olyan testes kerékpáros, aki a saját testsúlya miatt nem tudott kimászni az árokból, ahová beesett, daruval emeltették ki a rendőrök. Jászberény egyik utcájában útszéltől útszélig kacsázott egy részeg kerékpáros, amit meglátva leállt az útszélre egy szembejövő autós. Így sem sikerült elkerülnie az ütközést, "a bácsi nekihajtott az álló személyautónak".

 

A különös balesetekről megkérdezett szervezetek vezetői széles mosollyal mesélték azokat a történeteket, amikor valamilyen bűncselekmény elkövetői törték össze az autójukat, így a saját figyelmetlenségük miatt okozott balesetben buktak le. A Budapesten rendszeresen villamos sínen fennakadó kocsik között Kaszt Ödön szerint volt már olyan is, amelynek ellenőrzésekor kiderült, hogy ellopták valakitől.

Nagyhalászban egy csempész nézte el a vasúti átjáró lámpáját, majd belehajtott az éppen érkező vonatba. A helyszíneléskor gyorsan észrevették a rendőrök, hogy a kocsi tele van ukrán zárjegyes cigivel és alkohollal. Szintén vonaton akadt fenn a Ladájával az a középkorú férfi, aki a kiérkező rendőröknek fejcsóválva mondta, hogy harminc éve vezet, de még sosem volt balesete. Amikor a jogosítványát kérték, kiderült, hogy az sem volt soha.

 

"Ilyen az emberi agy"

Szerencsére nem minden figyelmetlenségből lesz baleset, bár Fótos József, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedési osztályának vezetője szerint bőven okozhattak volna a Kistarcsa melletti hipermarkethez autózók is. Az itt ellenőrző rendőrök azt tapasztalták, hogy az autósok közül sokan figyelmen kívül hagyják, hogy a bevásárlóközpont környékén korábban jelentősen megváltozott, kicsit bonyolulttá vált a forgalmi rend. Egyesek a beiktatott kis kerülőt kihagyva a szembejövő sávban autóztak az áruház felé. Amikor megállították őket - mesélte Fótos -, azt mondták, hogy ők "ezen az úton így szokták meg, így mentek erre mindig, toronyirányt".


Forrás: Miskolci tűzoltóság/Lánglovagok.hu

Senkinek nem lett komolyabb baja az asztalnál
Fotó: Miskolci tűzoltóság/langlovagok.hu


A rengeteg komoly balesetet okozó gyorshajtókkal kapcsolatban is volt egy sztorija Fótosnak, aminek az a tanulsága, hogy egyesek még akkor sem képesek biztonságosan közlekedni, ha megbüntetik őket. Keszeg községben történt, hogy az 50-es táblánál traffipaxozó rendőrök bemértek egy 80-nal közlekedő autóst. A férfi magyarázkodott, sajnálkozott, hogy elnézte, ennek ellenére megkapta a 60 ezer forintos bírságot, majd elengedték. Fél óra sem telt el, a férfi ezúttal a másik irányból szaladt bele a traffipaxba, de ezúttal már 110-zel száguldott. Az újabb, ezúttal már 130 ezres bírság az előző 60 ezressel együtt többet tett ki, mint az öreg egyes Golfja értéke. "Ilyen az emberi agy" - kommentálta a történteket az osztályvezető.

 

Senki ne vezessen rutinból

Általában tipikus okai vannak annak, hogy az emberek balesetet, olykor mások számára akár megmosolyogtató karambolokat okoznak, közölte Krebány György, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) baleseti helyszínelőinek a vezetője, aki szerint ezek elkerülhetőek. Az egyik, hogy rutinból vezetnek az emberek. "Ha például valahol megváltozik a forgalmi rend egyik napról a másikra, az tuti, hogy ott baleset lesz, mert megszokásból mennek be a kereszteződésekbe az autósok, ahelyett, hogy a táblákat néznék" - fogalmazott az osztályvezető. Pedig szerinte az ilyen helyeken nem csak a kereszteződésben jelzik táblák a változást, hanem úgynevezett előtáblázás van, tehát már előre jelzik az autósoknak, hogy figyeljenek.

 

Krebány szerint egyesek egyébként sem tudják befogadni a sűrű belvárosi utak mentén a táblákat, sőt, a rendőrségi vezető azt állította, hogy vannak, akik nem is ismerik az összes közlekedési szabályt. Az új KRESZ-módosításokat pedig szinte egyáltalán nem követik, mondta az osztályvezető, ezekkel kapcsolatban időnként frissíteni kellene a tudást, elővenni a régi KRESZ-könyvet, és utánanézni a módosításoknak. "Természetesen a jogalkotónak is tenni kell valamit azért, hogy minél több emberhez eljussanak a változások" - véli a BRFK munkatársa.

 

Forrás: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság)

Takarítják a tömegbalesetet okozó trágyát az M0-s útról
Fotó: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság)


A januártól több tucat ponton változó KRESZ-szel kapcsolatban ezt több korábbi cikkünkben mi is számonkértük a közlekedési minisztériumon, de azt a választ kaptuk, hogy "egy kiterjedt médiakampány költségei a jelenlegi költségvetési helyzetben a minisztérium számára nem vállalhatók". Amikor azt firtattuk, hogy a mintegy 60 pontból álló változtatások ismeretét nem kellene-e esetleg valamilyen formában számon kérni az autósoktól, így feleltek: "a jelenlegi módosítás mértéke nem indokolja az ismételt vizsga letételét, azonban a KRESZ teljes átdolgozása esetén a továbbképzési kötelezettséget érdemes lehet majd megfontolni". Csakhogy az is kiderült, annak ellenére, hogy 2000 óta létezik miniszteri döntés egy teljesen új és közérthető KRESZ elkészítéséről, jelenleg mégsem dolgoznak ezen.

 

Forrás: langlovagok.hu

A Hotel Wien és a román busz - további képek a balesetről

(Forrás: langlovagok.hu)

 

(forrás: origo.hu)

 

Címkék: baleset biztonság bkv katasztrófavédelem közlekedés rendőrség

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 órája a(z) Társadalmi kísérlet: a majdnem mindenre érvényes, olcsó, országos havibérlet (Németország) blogbejegyzéshez:

Az időseknek fájhat leginkább Lázárék balatoni ...

M Imre írta 4 órája a(z) Hatvanéves a gyermekvasút (történet) blogbejegyzéshez:

Kemencei Erdei Múzeumvasút: Május 1-jén menetrendi ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Kemencei Erdei Múzeumvasút: vasárnap, anyák napja alkalmából kedvezményes utazást kínálunk a 14 éves kor alatti gyermekeikkel érkező édesanyáknak. A szokásos teljes árú jegy helyett kedvezményes jegyet válthatnak | Csarnavölgyi út 45., Kemence 2024.05.05.

M Imre írta 23 órája a(z) Egységesül a vezetői engedélyek megjelenése az Európai Unióban blogbejegyzéshez:

Az Európai Parlament bezárja a kiskapukat a közlekedési ...

M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:

Vasuti_palyaallapotok_menetido_novekedesek_20232024_mavstart_2180468_4680_s

Megrepedt a Keleti Pályaudvar felújított üvegfödéme | április...

M Imre írta 1 napja a(z) Aquincumi- Galvani- Albertfalvai híd képhez:

Aquincumi_galvani_albertfalvai_hid_2190713_3825_s

A Duna Aszfalt építheti meg nettó 294 milliárd forintért a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Hollandiában élek, ... a kerékpározás remek testmozgás is.” - Laurence van Seventer (Lolo Palazzo) képhez:

Hollandiaban_elek__a_kerekparozas_remek_testmozgas_is__laurence_van_seventer_lolo_palazzo_2011443_6517_s

2024-ben a Beregi kör lett az Év Kerékpárútja! 1743-an ...

M Imre írta 1 napja a(z) Bosnyák tér - Zugló Városközpont helyett kormányzati negyed képhez:

Bosnyak_ter__zuglo_varoskozpont_helyett_kormanyzati_negyed_2190951_2408_s

Kirúgták a főépítészt, aki szembement a beruházással...

M Imre 1 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu