Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
2009. 12. 19.
Vadonatúj szalonautókat és rendőrkocsikat összezúzó részegek, ismeretlen eredetű trágya a kocsik tetején, saját sofőrjeiket beszorító buszok, síneken fennakadt elbambult autósok, pizzéria asztalán landolt közlekedési tábla, pityókás kerékpárosok - a rendőrséget, a katasztrófavédelmet és a BKV-t kérdeztük a legfurcsább közlekedési történetekről.
Zavarta a kilátást, és csúszóssá tette az utat a trágya
Fotó: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság)
Máig nem tudni, ki volt az a trehány trágyaszállító, akinek teherautójáról egy Suzukira és egy Opelre ömlött a rakomány jelentős része az M0-s 34-es kilométerkőjénél. A hirtelen fékező, majd továbbhajtó jármű nem megfelelően rögzített szállítmánya betakarta a két kocsit, valamint száz méter hosszan az útfelületet is. Az eredmény tömeges baleset lett: a Suzuki mellett két Mercedes-Benz és egy Nissan kisteherautó, valamint egy ukrán Scania nyerges vontató ütközött össze. A budapesti tűzoltók takarították le az útról az ürüléket, emiatt több órára lezárták az M0-st.
Az összetrágyázott autókat vezetőknél is nagyobb sokk érhette azt a két embert, akik a fővárosi Kis-Hunyad utcában egy pizzériában vacsoráztak. Hirtelen berobbant mellettük az utcára néző hatalmas ablak, és egy közlekedési lámpa landolt az asztalukon, miközben ezernyi üvegszilánk szóródott a nyakukba. Egy Suzuki sodródott tőlük pár méterre a járdára, ez döntötte a tányérjaik közé a táblát. Mindketten könnyebben megsérültek.
"Megijesztett egy másik autós" - BKV-s bakik
"Hát, elég buta balesetem volt" - mesélte a férfi, aki pár hete a fővárosi Erzsébet királyné úton autózott, mégpedig a síneken. A 3-as villamos sínpárját egy darabig azonos szintmagasságban kíséri az aszfalt, később azonban az út eltűnik a sínek közül, csak a földből magasan kiemelkedő sínek kanyarognak tovább. "Láttam én, hogy vége az útnak, fékeztem is, de már késő volt" - mondta a sofőr, akinek kocsija felfeküdt a sínekre. Hívta a BKV-t, jöttek a zavarelhárítók, akik a kocsija leemelése után - a legnagyobb meglepetésére - még pénzt sem kértek a mentésért.
Összesen hat autó sérült meg a Móricz Zsigmond körtéren
Fotó: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság)
Évente körülbelül harminc hasonló baleset van Budapesten,
közölte az [origo]-val Kaszt Ödön, a villamos zavarelhárítás
szolgálatvezetője, aki elmondta, azért nem számlázzák ki a mentést a
figyelmetlenül síneken fennakadt sofőröknek, mert úgysem fizetik ki.
Pár éve még számláztak, de a befizetések elmaradtak, így ma már ingyen
mentenek. Kaszt tapasztalatai szerint máshol nem csak a sínek, a
megállók is megzavarják a mazsolákat, akik gyakran nekimennek a
villamos- és buszmegállóknak, rendszeresen letaglózzák ezek korlátait.
A baleseti jegyzőkönyvekbe a következőket mondják a hibázó autósok:
"nem ismertem az utat", "megcsúsztam", "berepültem", "megijesztett egy
másik autós". De egy éve arra is volt példa, hogy egy gyalogos szaladt neki a Combinónak, a szokatlan baleset hatalmas dugót okozott a Nagykörúton.
Hibáznak a rutinos buszsofőrök is. Tavaly szeptemberben a Móricz Zsigmond körtérnél a 153-as busz hátulról nekiütközött az út jobb szélén parkoló Skoda taxinak, amely nekinyomódott az előtte álló Rovernek, mivel azonban a Rover előtt egy kisteherautó állt, a Rover a taxi tetejére kúszott. A kisteherautó nekivágódott az előtte parkoló Volkswagen pénzszállító furgonnak, az pedig a Villányi úton visszakanyarodó Alfa Romeo hátulját kapta el és nekilökte a fordulóban parkoló Peugeot-nak. A taxisofőr karcolásokat szerzett, őt és az Alfa Romeo vezetőjét a mentők kórházba szállították. Az Ikarus szerencsére nem szállított utasokat.
Kórházba kellett vinni a saját busza alá szorult sofőrt
Fotó: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztróravédelmi Főigazgatóság)
Ennél különösebb, amikor a saját sofőrjét szorítja be egy-egy
busz. Pár hete a Gazdagréti téri végállomáson a leállított csuklós busz
maga alá gyűrte az orr-résznél ácsorgó vezetőjét, akit a jármű
megemelése után az első tengelyek közül szedtek ki a tűzoltók. 2006
decemberében történt ehhez hasonló a Budaörsi úton, amikor a Hotel Wien
parkolójába leállított román távolsági busz megindult a szálloda felé.
A hatalmas jármű az épületnek csapódott úgy, hogy az előtte parkoló
Suzuki Carry furgont berepítette az üvegen át, miközben a busz és az
épület közé beszorult a román sofőr. Szerencséjére csak könnyebben
sérült az egyik lába.
Repül az új autó
Nemrég alkohol nélkül is megtapasztaltuk, milyen lehet részegen vezetni. Megduplázódnak az útra festett sávok, összezavarodik a térérzékelés, emelkedő vagy éppen lejtő lesz a vízszintes útból. Nem csoda, hogy aki ittasan vezet, az a legegyszerűbb manővereket sem képes hiba nélkül megoldani. Annak az autósnak sem sikerült, akit Nagykállón akartak igazoltatni még tavaly februárban a helyi rendőrök. A sofőr először a már szintén félre állított másik autóba tolatott bele, majd egyesbe kapcsolt, és - a rendőrök döbbenetére - belehajtott az ő villogó kocsijukba is.
Kegyeletsértő kamion. Különösen veszélyes, ha nagy járművek vezetői nem figyelnek
Fotó: Székesfehérvári tűzoltóság/langlovagok.hu
Szintén több autó megsérült Nyíregyháza
belterületén, amikor a Széna térnél nem sikerült bevennie a kanyart egy
ötvenéves nőnek, aki kocsijával nyílegyenesen nekihajtott egy
autószalon előtt magasodó rámpának, ahonnan a kiállított vadonatúj
kocsit rálökte egy ott parkoló autóra. A könnyebben megsérült sofőrt a
rendőrök elvitték vérvételre, mert a szonda egyértelműen jelezte, hogy
ivott vezetés előtt.
Bicajosok az árokban Tény, hogy sokan kerékpároznak az Alföldön, de az minket is meglepett, hogy a Jász-Nagykun-Szolnok megyei rendőrkapitányság szinte kizárólag részeg bicajosok árokba borulásairól küldött történeteket. A szolnoki Motor úton például olyan részegen kerékpározott egy férfi, hogy majdnem belefulladt az út menti vizes árokba, ahová beesett, egy másik ittas kerékpáros pedig a csőtörés miatt keletkezett - szintén vízzel teli - gödörben süllyedt el. Volt olyan testes kerékpáros, aki a saját testsúlya miatt nem tudott kimászni az árokból, ahová beesett, daruval emeltették ki a rendőrök. Jászberény egyik utcájában útszéltől útszélig kacsázott egy részeg kerékpáros, amit meglátva leállt az útszélre egy szembejövő autós. Így sem sikerült elkerülnie az ütközést, "a bácsi nekihajtott az álló személyautónak". |
A különös balesetekről megkérdezett szervezetek vezetői széles mosollyal mesélték azokat a történeteket, amikor valamilyen bűncselekmény elkövetői törték össze az autójukat, így a saját figyelmetlenségük miatt okozott balesetben buktak le. A Budapesten rendszeresen villamos sínen fennakadó kocsik között Kaszt Ödön szerint volt már olyan is, amelynek ellenőrzésekor kiderült, hogy ellopták valakitől.
Nagyhalászban egy csempész nézte el a vasúti átjáró lámpáját, majd belehajtott az éppen érkező vonatba. A helyszíneléskor gyorsan észrevették a rendőrök, hogy a kocsi tele van ukrán zárjegyes cigivel és alkohollal. Szintén vonaton akadt fenn a Ladájával az a középkorú férfi, aki a kiérkező rendőröknek fejcsóválva mondta, hogy harminc éve vezet, de még sosem volt balesete. Amikor a jogosítványát kérték, kiderült, hogy az sem volt soha.
"Ilyen az emberi agy"
Szerencsére nem minden figyelmetlenségből lesz baleset, bár Fótos József, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedési osztályának vezetője szerint bőven okozhattak volna a Kistarcsa melletti hipermarkethez autózók is. Az itt ellenőrző rendőrök azt tapasztalták, hogy az autósok közül sokan figyelmen kívül hagyják, hogy a bevásárlóközpont környékén korábban jelentősen megváltozott, kicsit bonyolulttá vált a forgalmi rend. Egyesek a beiktatott kis kerülőt kihagyva a szembejövő sávban autóztak az áruház felé. Amikor megállították őket - mesélte Fótos -, azt mondták, hogy ők "ezen az úton így szokták meg, így mentek erre mindig, toronyirányt".
Senkinek nem lett komolyabb baja az asztalnál
Fotó: Miskolci tűzoltóság/langlovagok.hu
A rengeteg komoly balesetet okozó gyorshajtókkal kapcsolatban is
volt egy sztorija Fótosnak, aminek az a tanulsága, hogy egyesek még
akkor sem képesek biztonságosan közlekedni, ha megbüntetik őket. Keszeg
községben történt, hogy az 50-es táblánál traffipaxozó rendőrök
bemértek egy 80-nal közlekedő autóst. A férfi magyarázkodott,
sajnálkozott, hogy elnézte, ennek ellenére megkapta a 60 ezer forintos
bírságot, majd elengedték. Fél óra sem telt el, a férfi ezúttal a másik
irányból szaladt bele a traffipaxba, de ezúttal már 110-zel száguldott.
Az újabb, ezúttal már 130 ezres bírság az előző 60 ezressel együtt
többet tett ki, mint az öreg egyes Golfja értéke. "Ilyen az emberi agy"
- kommentálta a történteket az osztályvezető.
Senki ne vezessen rutinból
Általában tipikus okai vannak annak, hogy az emberek balesetet, olykor mások számára akár megmosolyogtató karambolokat okoznak, közölte Krebány György, a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) baleseti helyszínelőinek a vezetője, aki szerint ezek elkerülhetőek. Az egyik, hogy rutinból vezetnek az emberek. "Ha például valahol megváltozik a forgalmi rend egyik napról a másikra, az tuti, hogy ott baleset lesz, mert megszokásból mennek be a kereszteződésekbe az autósok, ahelyett, hogy a táblákat néznék" - fogalmazott az osztályvezető. Pedig szerinte az ilyen helyeken nem csak a kereszteződésben jelzik táblák a változást, hanem úgynevezett előtáblázás van, tehát már előre jelzik az autósoknak, hogy figyeljenek.
Krebány szerint egyesek egyébként sem tudják befogadni a sűrű belvárosi utak mentén a táblákat, sőt, a rendőrségi vezető azt állította, hogy vannak, akik nem is ismerik az összes közlekedési szabályt. Az új KRESZ-módosításokat pedig szinte egyáltalán nem követik, mondta az osztályvezető, ezekkel kapcsolatban időnként frissíteni kellene a tudást, elővenni a régi KRESZ-könyvet, és utánanézni a módosításoknak. "Természetesen a jogalkotónak is tenni kell valamit azért, hogy minél több emberhez eljussanak a változások" - véli a BRFK munkatársa.
Takarítják a tömegbalesetet okozó trágyát az M0-s útról
Fotó: Kis-Guczi Péter (Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság)
A januártól több tucat ponton változó KRESZ-szel kapcsolatban ezt több korábbi cikkünkben
mi is számonkértük a közlekedési minisztériumon, de azt a választ
kaptuk, hogy "egy kiterjedt médiakampány költségei a jelenlegi
költségvetési helyzetben a minisztérium számára nem vállalhatók".
Amikor azt firtattuk, hogy a mintegy 60 pontból álló változtatások
ismeretét nem kellene-e esetleg valamilyen formában számon kérni az
autósoktól, így feleltek: "a jelenlegi módosítás mértéke nem indokolja
az ismételt vizsga letételét, azonban a KRESZ teljes átdolgozása esetén
a továbbképzési kötelezettséget érdemes lehet majd megfontolni".
Csakhogy az is kiderült, annak ellenére, hogy 2000 óta létezik
miniszteri döntés egy teljesen új és közérthető KRESZ elkészítéséről,
jelenleg mégsem dolgoznak ezen.
A Hotel Wien és a román busz - további képek a balesetről
(Forrás: langlovagok.hu)
(forrás: origo.hu)
|
|
M Imre írta 15 órája a(z) A Nagykörút 50 év múlva Nina Kov drón-disztópiájában | Fotó: Olajos Tamás with Midjourney képhez:
Túl nagyot álmodott a szaúdi trónörökös, akadozik az ...
M Imre írta 16 órája a(z) A parkolási díjak emelésével az élhető Budapestért videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre írta 16 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Karácsony Gergely parkolási rendszerváltó csomagja | 2024...
M Imre 16 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 17 órája a(z) Parkolási ügyek Budapesten videóhoz:
Kovács Gergely: A felénél is kevesebbe kerül a Hegyvidéki ...
M Imre írta 17 órája a(z) Vannak emberek, akik képtelenek betartani a szabályokat. Megtartjuk őket? fórumtémában:
A hajnali hóesésben, az M1-es leállósávjában cserélte le egy ...
M Imre írta 17 órája a(z) Dés László - Hóesés (Dés László, Bereményi Géza | Az Éjféli Járat, 2018.) videóhoz:
Országos havazás a következő napokban már nem várható,...
M Imre 18 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 20 órája a(z) Tolvajkergetők | 1. évad (digitálisan felújítva) videóhoz:
A fényképen szereplő "úriember", aki...
M Imre 23 órája új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Mi a különbség a cserbenhagyás és a segítségnyújtás elmulasztása között?
Balesetveszélyes új autók - vélt biztonságukkal okozhatják a veszélyt
A pörköltről és a töltött káposztáról... | Aki nem iszik, annak nem lesz alkohol a vérében
Motoros Érdekvédelem?