Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
http://meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_323
írja a meosz.hu
A MEOSZ javaslatára a kormány jövőre külön pályázati keretet biztosít a súlyosan mozgássérült emberek gépjárműszerzésére. Mivel jelenleg nincs mód az új autók körének bővítésére, a MEOSZ átmeneti megoldásként azt kérte, hogy a súlyosan mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek megvásárlásához. A kormány döntött: jövőre 50 millió forintot biztosít a célra.
"Sikerként
könyvelhetjük el, hogy kitartó és hathatós fellépésünk eredményeként
végre megtört a jég, és öt év után a súlyosan mozgássérült emberek is
lehetőséget kapnak arra, hogy a róluk elnevezett támogatási rendszerben
hozzájuthassanak az egyéni igényeiknek megfelelő új gépjárművekhez" -
reagált Kovács Ágnes a kormányzati döntésre. A gépjárműszerzési
támogatás eredetileg erre lett kialakítva, de az öt évvel ezelőtti
változások eredményeként most csak olyan új autók érhetők el állami
támogatással, amelyek a mozgássérült emberek jelentős részének nem
felelnek meg. Különösen a súlyosan mozgássérülteket, köztük a
kerekesszéket használókat rekesztették ki a támogatásból, ami ellen évek
óta küzdünk – folytatta.
Reméljük, hogy kérésünknek megfelelően, a pályázat kidolgozásába és
az elbírálásba is bevonják a Szövetséget, hisz mi ismerjük legjobban az
érintettek igényeit – tette hozzá az elnök. „Örülünk, hogy sikerült
áttörni a falat. A döntést azonban csak első lépésnek tekintjük.
Szeretnénk, ha a kormány a következő években megemelné az összeget, mert
ebből a keretből előreláthatólag csak néhány súlyosan mozgássérült
ember juthat majd gépkocsihoz. Azok az autók ugyanis, amelyek az ő
egyéni igényeiknek megfelelnek, a szükséges átalakításokkal együtt
lényegesen többe kerülnek, mint a most elérhető Suzukik, mi pedig ennek
megfelelően a jelenleginél lényegesen magasabb, 80 százalékos támogatási
arányt javasoltunk – mondta el Kovács Ágnes a meosz.hu-nak.
Mint ismeretes, a MEOSZ többször jelezte a kormánynak, hogy a
gépjárműszerzési támogatási rendszer a jelenlegi formájában nem
elfogadható. Egyik legfőbb probléma, hogy a kínált Suzukik egyike sem
felel meg a súlyosan mozgássérült embereknek. Az ügyben még februárban egyeztetést kezdeményeztünk a fogyatékosságügyért felelős államtitkársággal,
ahol a szaktárca közölte: jelenleg nincs mód az új autók körének
bővítésére. Átmeneti megoldásként javasoltuk, hogy 2020-ig a súlyosan
mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást –
pályázati úton – a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek
megvásárlásához. A tárca nyitott volt, és felkérte a MEOSZ-t, hogy
dolgozzon ki konkrét javaslatot, ami meg is történt, erről bővebben itt olvashatnak.
A pályázatra indulásnak évi 250 millió forintot kértünk. A részleteket
később dolgozzák ki, így az is később derül ki, hogy milyen gépkocsikat
lehet majd venni, mekkora támogatással, és hogyan zajlik a pályáztatás.
A javaslatban a mozgássérült emberek jogosítványszerzésére is
kitértünk. Sokan közülük ma nem azért nem vezetnek, mert alkalmatlanok,
hanem mert a rendszer nem teszi lehetővé, hogy jogosítványt szerezzenek,
amin változtatni kell. Kértük továbbá, hogy jöjjenek létre olyan
szakértői teamek, amelyek segítenek megtalálni a megfelelő adaptációt és
gépjárművet számukra. Mindezt legkésőbb 2020-ig ki kell alakítani.
2016. június 17.
Gábor Imola
Előzmények
Javaslataink a közlekedési kedvezményekre:
megdöbbentő választ kaptunk a minisztériumtól
Október közepén a MEOSZ részletes előterjesztést küldött az Emberi Erőforrások Minisztériumának, melyben javasoltuk a közlekedőképesség-minősítés felülvizsgálatát, kétféle parkolási igazolvány bevezetését és a gépjárműszerzési rendszer korrekcióját annak érdekében, hogy a súlyosan mozgássérült személyek közlekedési kedvezményei valóban a súlyosan mozgássérült emberek javát szolgálják. A tárca elutasította a javaslatainkat, mert szerinte azok diszkriminálnák a többi fogyatékossággal élő embert. Kovács Ágnes a meosz.hu-nak úgy reagált: ezt a választ nem tudjuk elfogadni, és tovább fogunk harcolni a hátrányos megkülönböztetés ellen.
Az
elnök októberi levelében úgy fogalmazott: a közlekedési kedvezmények
eredeti célja a mozgáskorlátozottságból eredő közlekedési hátrányok
csökkentése volt, de mára a legsúlyosabb hátrányokkal küzdő mozgássérült
emberek szempontjai háttérbe szorultak.
Parkolási igazolvány sokáig csak a mozgássérült embereknek járt,
hisz ők azok, akik a közlekedésükben leginkább akadályozottak. Ma már
más fogyatékossággal élők is használhatják, amit a MEOSZ támogat.
Sokszor előfordul azonban, hogy sorstársainknak már nem jut hely a
mozgássérültek számára kijelölt parkolóhelyeken. Mi csupán azt kérjük,
hogy a mozgássérült parkolóhelyeket hagyják meg a súlyosan mozgássérült,
kerekesszéket használó embereknek, mert ők csak ezeken a tágasabb
helyeken tudnak ki- és beszállni biztonságosan, és nem tudnak hosszan
gyalogolni a bejáratig. A többi fogyatékossággal élő embernek nincs
ilyen problémája, ők a normál parkolóhelyeken is boldogulnak.
Megoldásként azt javasoltuk, hogy legyen kétféle parkolási igazolvány:
egy a mostani jogosultságokkal a mozgássérült emberek számára, egy másik
pedig a többi fogyatékossággal élő számára, amely az összes
kedvezményre jogosítana, de a speciális parkolóhelyekre nem lehetne vele
beállni.
Az állam több évtizede támogatja a mozgássérült emberek közlekedését
azzal, hogy támogatást nyújt új és használt autó vásárlásához. Teszi
ezt többek közt azért is, mert a közösségi közlekedés a mai napig nem
akadálymentes, így pl. egy kerekesszékes embernek nem nagyon van más
választása, mint autóval közlekedni. Ez a támogatás néhány éve minden
fogyatékos embernek jár. Sajnos a rendszert a kormány úgy alakította át,
hogy pont a súlyosan mozgássérültek, a kerekesszékesek nem tudnak élni
vele. Új autó esetén csak három típusú Suzuki gépkocsi közül lehet
választani (Swift, S Cross, Vitara), de a kerekesszéket használók
többségének ezek szűkek, a nagyobb méretű, elektromos kerekesszékek
pedig nem férnek el egyikben sem. Kovács Ágnes októberi levelében azt
kérte: több márkából, tágasabb gépjárművek közül választhassanak az
érintettek, hogy mindenki találhasson magának megfelelőt. A súlyosan
mozgássérült embereknek pedig egy összeget kért elkülöníteni a
gépjárműszerzésre szánt állami kereten belül, amelyből finanszírozni
lehetne az egyéni igényeiknek megfelelő, nagyobb méretű gépjárművek
megvásárlását, nagyobb támogatással és magasabb összegű átalakítási
támogatással, hogy az emelőket és a szükséges átalakításokat fedezni
lehessen.
Az előterjesztésben azt is kértük, hogy változtassanak a
közlekedőképesség minősítésén, mert a jelenlegi százalékolási rendszer a
munkaképesség-változás megállapítására készült, a közlekedőképesség
akadályozottságának felmérésére nem alkalmas. A parkolási igazolványhoz
vagy a gépjárműszerzéshez 40% egészségkárosodás megállapítása szükséges,
ezt azonban kevesen érik el. Erre példákat is hoztunk. A mostani
minősítési rendszerben az, akinek a járástávolsága csökkent, lépcsőn
járni nem képes csak 11-20%-ot, aki állásában is bizonytalan és járáskor
segítséget igényel még mindig csak legfeljebb 30%-ot kaphat. Annak is
kevés az esélye a parkolási kártyára, aki derék- és csípőtáji
betegségben szenved, vagy akinek a végtagja közepesen bénult. Ha
valakinek combközéptől amputálták a lábát, szintén nem jogosult
közlekedési kedvezményekre vagy lakás-akadálymentesítési támogatásra, de
a csípő, a térd és a boka ízületeinek merevsége sem jogosít fel arra
senkit, hogy kedvezményesen parkoljon, vagy kevesebb súlyadót fizessen.
Ezek a betegségek mind nem jogosítanak a közlekedési kedvezményekre, ami
az eredményeken is meglátszik: a korábbi jogosultak 60%-a nem megy át a
vizsgálatokon. Ugyanakkor a fogyatékossági támogatásban részesülő
autista, látás- és hallássérült, értelmi fogyatékos emberek
automatikusan, alanyi jogon megkapják a kedvezményeket, anélkül, hogy
vizsgálnák a gyaloglási, lépcsőn járási, teherhordási képességüket.
Sajnos a javaslatainkat nem támogatja a szaktárca, pedig többször
hangsúlyoztuk: költségvetési kiadást nem igényelnek, csupán
jogszabály-módosítást. Nyitrai Imre helyettes államtitkár december
közepén érkezett válaszlevelében kifejti: a közlekedőképesség
vizsgálatok korszerű minősítési rendszeren alapulnak, komplex
megközelítést követnek, beavatkozást nem lát indokoltnak. A parkolási
kedvezmények célja – írja – „az általános hátránykompenzáció, amely a
jogosultság alapját képező fogyatékos állapotok
összehasonlíthatatlanságára tekintettel különbségtételt nem enged meg.” A
kétféle parkolási igazolvány bevezetése szerinte szakmailag nem
indokolható, és „indokolatlan különbségtétel veszélyét veti fel. A
gépjárműszerzési támogatások átalakítására tett javaslatunkat szintén
elutasítja, mert szerinte az is felveti az „azonos szabályozási
koncepción belüli indokolatlan különbségtétel veszélyét az egyéb
fogyatékossággal élő emberek hátrányára.” A helyettes államtitkár úgy
véli: az utóbbi időszakban jelentősen bővült a támogatással
megvásárolható gépjárművek köre, „így az érintettek számára az
állapotuknak megfelelő személygépkocsi kiválasztása is egyszerűsödött.”
Megdöbbentő, hogy a minisztérium szerint a többi fogyatékossággal
élő emberrel szembeni diszkriminációnak minősülne, ha olyan
intézkedéseket hoznának, amelyeknek köszönhetően a súlyosan mozgássérült
személyek közlekedési kedvezményei valóban segítenék a súlyosan
mozgáskorlátozott emberek közlekedését. Az illetékesek szerint - akik
elvben a mi ügyünket is képviselik a kormányban – nem indokolt egy olyan
minősítési rendszer kialakítása, ahol a járni önállóan nem tudó, vagy
az amputált lábú mozgássérült ember parkolókártyát kap. Diszkriminatív
lenne szerintük, ha a kerekesszéket használó mozgássérülteknek tartanánk
fent a mozgássérült parkolóhelyeket, ahol biztonságosan ki- és be
tudnak szállni. Hátrányos megkülönböztetésnek látják, ha az állam által
támogatott új gépjárművek között olyan is lenne, amelyben elférnek
például az elektromos kerekesszéket használók, vagy azok a családok,
ahol ketten is kerekesszékben ülnek.
Kovács Ágnes elnök minderre úgy reagált: a választ nem tudjuk elfogadni. Nem hagyjuk annyiban, tovább fogunk harcolni a mozgássérült emberek közlekedési kedvezményeiért!
Az előterjesztés
http://www.meosz.hu/doc/MEOSZ%20eloterjesztes_kozlekedesi%20kedvezmenyek.doc
és a helyettes államtitkár levele
http://www.meosz.hu/doc/emmi_valasz_szerzesi_parkolasi_tam_ugyben_20151214.pdf
mellékelten olvasható.
Gábor Imola
http://www.meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_274
2015 december 17.
MEOSZ
www.meosz.hu
Egyeztetés indul a fogyatékosügyért felelős államtitkársággal
Elindulhat a közös gondolkodás és a közös munka az államtitkársággal - fogalmazott Kovács Ágnes azután a megbeszélés után, amelyet február elején folytatott a minisztériumban a Czibere Károly szociális ügyekért és felzárkózásért felelős államtitkárral, Nyitrai Imre helyettes államtitkárral és Szekeres Pál miniszteri biztossal, az államtitkár kezdeményezésére.
Az elnök rendkívül hasznosnak ítélte a találkozót. Több kérdésben is közeledtek az álláspontok, de a felek – a MEOSZ kezdeményezésére – abban állapodtak meg, hogy asztalhoz ülnek, és részletesen átbeszélik a Szövetség javaslatait, amelyek nemcsak a közlekedési kedvezményeket érintik – mondta el a meosz.hu-nak.
Mint ismeretes: a Szövetség tavaly ősszel kezdeményezte a tárcánál a közlekedő-képesség minősítési rendszerének felülvizsgálatát, kétféle parkolási igazolvány bevezetését, amely lehetővé tenné, hogy a mozgássérült parkolóhelyeket csak a súlyosan mozgássérült emberek használhassák, és a gépjárműszerzési rendszer módosítását annak érdekében, hogy a legsúlyosabban mozgássérült embereknek is biztosítson megfelelő autókat a szükséges átalakításokkal. Nyitrai Imre válaszában elutasította a javaslatokat, utóbbi kettőt arra hivatkozva, hogy diszkriminálná a többi fogyatékossággal élő embert. A MEOSZ elnöksége ezzel nem értett egyet, és úgy döntött, a Szövetség további lépéseket tesz az ügyben.
Az államtitkársággal folytatott mostani megbeszélésen megállapodás született arról, hogy létrejön egy munkacsoport, amely felülvizsgálja a közlekedőképesség minősítés rendszerét, és a javaslatokat tesz a módosításra. A kétféle parkolási kártya bevezetését továbbra sem támogatják, de azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az idősotthonok nem lesznek rá jogosultak, így egyelőre nem bővül azok köre, akik miatt a súlyosan mozgássérült emberek nem tudják használni a speciális parkolóhelyeket. A parkolási ügyeket nem hagyjuk annyiban, tovább fogunk róluk tárgyalni, ahogy a gépjárműszerzési rendszerről is – mondta Kovács Ágnes a meosz.hu-nak.
Az elnök a megváltozott munkaképességű személyek ellátásai kapcsán – a tavaly nyári találkozóhoz hasonlóan – most is kérte a jövedelemkorlát eltörlését. A rehabilitációs ellátottak esetében javasolta a heti 20 órás munkaidőkorlát megszüntetését, és jelezte: biztosítani kell az ellátások értékállóságát, elfogadhatatlan ugyanis, hogy 2016-ban még mindig a 2012-es minimálbér alapján számolják ki az ellátások minimum-maximum értékét.
Kovács Ágnes a találkozón elmondta: a nagy létszámú bentlakásos intézetekben sok mozgássérült ember él, ezért a MEOSZ szeretne részt venni a kitagolás és a támogatott lakhatás monitorozásában. Kérte azt is, hogy a súlyosan mozgássérült emberek érdekében bővítsék 24 órásra a támogató szolgáltatásokat (személyi segítés, szállítás). A MEOSZ szívesen vinne egy ilyen, uniós finanszírozású, kísérleti programot. A bővítés azért is sürgős és elengedhetetlen, mert a házi segítségnyújtás rendszerét úgy alakította át a kormány, hogy abból a súlyosan mozgássérült emberek kiszorulnak. Erről több panasz is érkezett már a MEOSZ-hoz – mondta el az elnök. Az államtitkár támogatta a javaslatot, és megkérte Kovács Ágnest, hogy vegyen részt a szakmai munkában.
Az elnök örömét fejezte ki, hogy végre elkezdődhet egy közös gondolkodás, közös munka az államtitkársággal a mozgássérült emberek helyzetének javítása érdekében. Mint mindig, most is hangsúlyozta: a MEOSZ kiemelten fontosnak tartja, hogy a súlyosan mozgássérült emberek közlekedési kedvezményei valóban segítséget jelentsenek a közlekedési hátrányok leküzdésében. Ugyanolyan fontos, hogy biztosítva legyenek számukra az önálló élethez szükséges feltételek, legyen szó akár a támogató szolgáltatásokról, akár a lakhatásról.
Az első egyeztetésre a MEOSZ megküldte az időpontjavaslatait az államtitkárságnak, várjuk a választ.
Gábor Imola
http://meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_288
2016 február 13.
MEOSZ
www.meosz.hu
EMMI-MEOSZ:
közös cél a mozgássérült emberek helyzetének javítása
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége kezdeményezésére egyeztetés-sorozat indult a Szövetség elnöksége és az Emberi Erőforrások Minisztériuma szociális ügyekért és felzárkózásért felelős államtitkársága között a mozgássérült emberek helyzetének javítása érdekében.
Nyitrai
Imre helyettes államtitkár a MEOSZ székházában tartott február 23-i
egyeztetésen kifejtette: reméli, hogy a mostani egy hosszan tartó, közös
munkafolyamat első megbeszélése. Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke elmondta:
értékeli, hogy az államtitkárság nyitott az együttműködésre, hisz
mindnyájunk közös célja a mozgássérült emberek hátrányainak csökkentése.
Az egyeztetésen, amelyen Szekeres Pál fogyatékosügyért felelős
miniszteri biztos és az államtitkárság több főosztályvezetője is részt
vett, egyebek mellett a súlyosan mozgássérült emberek közlekedési
kedvezményeiről tárgyaltak. A MEOSZ korábban egyeztetéseket folytatott a
finanszírozó és értékesítő szervezetekkel, illetve több alkalommal
kezdeményezte a gépjárműszerzési rendszer átalakítását a tárcánál azért,
hogy a súlyosan mozgássérült embereknek is megfeleljen. Az
államtitkárság úgy tájékoztatott: emelni fogják az új jármű vásárlásához
nyújtott támogatást, és a MEOSZ javaslatára több olyan intézkedést
terveznek, amelyek megkönnyítik majd a jogosultak számára a
gépjárművekhez való hozzájutást. Az elnök üdvözölte a tervezett
lépéseket, ugyanakkor hangsúlyozta: a súlyosan mozgássérült, különösen a
kerekesszéket használó emberek jelentős részének a jelenleg elérhető
Suzuki gépkocsik méretük miatt nem felelnek meg, számukra – magasabb
szerzési és átalakítási támogatással – biztosítani kell az egyéni
igényeiknek megfelelő járműveket. A tárca képviselői elmondták:
támogatják a MEOSZ javaslatát, miszerint egy külön pályázati keretet
kellene erre létrehozni. A részleteket a Szövetség javaslatai alapján a
felek közösen fogják kidolgozni, és a tavasz folyamán áttekintik a
gépjármű-átalakítására szánt keretet is.
A MEOSZ támogatja, hogy parkolási kártya nemcsak mozgássérült, hanem
más fogyatékossággal élő embereknek is jár, a tágasabb, speciális
parkolóhelyekről azonban gyakran kiszorulnak a súlyosan mozgássérült
emberek, ami akadályozza a biztonságos ki- és beszállásukat. A Szövetség
ezért többször kérte, hogy a mozgássérült parkolóhelyeket csak ők
használhassák. A felek abban állapodtak meg, hogy a témában további
egyeztetések szükségesek.
A MEOSZ a közlekedőképesség-minősítési rendszer felülvizsgálatát is
kérte korábban, a vizsgálatokon ugyanis a mozgássérült emberek 60
százaléka nem megy át, így elesnek a parkolási igazolványtól és az egyéb
kedvezményektől. Az államtitkárság támogatja a minősítési rendszer
felülvizsgálatát, a feladatra munkacsoportot hoz létre, a folyamatba
pedig a Szövetséget is bevonja. A megbeszélésen szó volt a mozgássérült
emberek elemi rehabilitációjáról szóló MEOSZ-javaslatról is, amelyről
további egyeztetéseket folytatnak.
Nyitrai Imre hangsúlyozta: minden területen várják a MEOSZ szakmai javaslatait. Kovács Ágnes úgy fogalmazott: a Szövetség ezután is megteszi javaslatait, és reméli, hogy a közös munka eredményeként érdemben csökkennek majd a súlyosan mozgássérült emberek hátrányai.
Budapest, 2016. március 3.
http://www.meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_291
Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége
Javaslat a súlyosan mozgássérült személyek
gépjárműszerzési támogatására
Mivel a szaktárca
szerint jelenleg nincs mód az új autók körének bővítésére, a MEOSZ
áthidaló és átmeneti megoldásként azt javasolta, hogy a súlyosan
mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást -
pályázati úton - a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek
megvásárlásához.
A
szövetség ragaszkodik ahhoz, hogy olyan gépjárműszerzési rendszer
jöjjön létre Magyarországon, amely minden mozgássérült embernek, a
legsúlyosabban sérülteknek is megfelelő. A szaktárca tájékoztatása
szerint jelenleg azonban nincs mód az új autók körének bővítésére. A
MEOSZ áthidaló és átmeneti megoldásként azt javasolta, hogy a súlyosan
mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást –
pályázati úton – a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek
megvásárlásához. A tárca a februári egyeztetésen erre nyitott volt, és felkérte a MEOSZ-t, hogy dolgozzon ki konkrét javaslatot, ami meg is történt.
Azok számára, akik elektromos kerekesszékkel közlekednek, de nem
vezetnek, nagy, egyterű gépjárművet javasoltunk, elektromos beemelővel,
biztonsági rögzítésekkel, amely mintegy 11,5 millió forintba kerülne, és
10 millió forintos támogatás járna hozzá. Az aktív vagy mechanikus
kerekesszéket használóknak automata, tolóajtós, kézi gáz-fékkel ellátott
gépjármű jelenthetne megoldást, kiszerelhető, illetve kifordítható
üléssel. Ez minden szükséges átalakítással együtt 7,5-7,9 millió
forintba kerülne, a kért támogatás 6 millió forint. Az önrészre lenne
hitelfelvételi lehetőség. Kovács Ágnes a meosz.hu-nak elmondta: a cél az
volt, hogy „át lehessen törni a falat”, ehhez készült kiindulási
opciónak ez a javaslat.
A MEOSZ a mozgássérült emberek jogosítványszerzésére is kitért.
Sokan közülük ma nem azért nem vezetnek, mert alkalmatlanok, hanem mert a
rendszer nem teszi lehetővé, hogy jogosítványt szerezzenek, amin
változtatni kell. Kértük továbbá, hogy jöjjenek létre olyan szakértői
teamek, amelyek segítenek megtalálni a megfelelő adaptációt és
gépjárművet számukra. Mindezt legkésőbb 2020-ig ki kell alakítani.
A MEOSZ javaslata itt olvasható:
http://meosz.hu/doc/Javaslat_EMMI.pdf
Budapest, 2016. május 25.
http://meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_314
Gábor Imola
|
|
M Imre 21 perce új videót töltött fel:
M Imre írta 4 órája a(z) Nissan Micra reklám (David Lynch) videóhoz:
This commercial is called "Bucking Bronco" ...
M Imre 4 órája új videót töltött fel:
M Imre 4 órája új videót töltött fel:
M Imre 12 órája új képet töltött fel:
M Imre 12 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 12 órája a(z) Az Ikarus történelme blogbejegyzéshez:
Az Ikarus gyárthatja a CRRC európai piacra szánt autonóm ...
M Imre írta 3 napja a(z) Viccek - úton, útfélen fórumtémában:
MÁV: hóval provokál a tél. https://www.facebook....
M Imre írta 4 napja a(z) A KRESZ története blogbejegyzéshez:
Életveszélyes változtatás jöhet a jogosítványoknál | 2025....
M Imre 5 napja új képet töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Az útdíj tovább nehezíti a súlyosan mozgássérült emberek közlekedését
Várhatóan november végén kezdődik 3-as metró felújítása, de előkészítő munkálatok már ősztől lesznek ...
Hamarosan elkészül a belváros akadálymentességi térképe - Az OpenStreetMap 10 éves születésnapi bulija
Esélyteremtő Budapest: fejlesztéseinkkel javítjuk a fogyatékossággal élő emberek életminőségét