Közlekedés: Gépjárműszerzési támogatás: sikerült áttörni a falat

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 626 fő
  • Képek - 2902 db
  • Videók - 798 db
  • Blogbejegyzések - 924 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 604 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 626 fő
  • Képek - 2902 db
  • Videók - 798 db
  • Blogbejegyzések - 924 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 604 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 626 fő
  • Képek - 2902 db
  • Videók - 798 db
  • Blogbejegyzések - 924 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 604 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 626 fő
  • Képek - 2902 db
  • Videók - 798 db
  • Blogbejegyzések - 924 db
  • Fórumtémák - 25 db
  • Linkek - 604 db

Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

http://meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_323

írja a meosz.hu


A MEOSZ javaslatára a kormány jövőre külön pályázati keretet biztosít a súlyosan mozgássérült emberek gépjárműszerzésére. Mivel jelenleg nincs mód az új autók körének bővítésére, a MEOSZ átmeneti megoldásként azt kérte, hogy a súlyosan mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek megvásárlásához. A kormány döntött: jövőre 50 millió forintot biztosít a célra.

 

"Sikerként könyvelhetjük el, hogy kitartó és hathatós fellépésünk eredményeként végre megtört a jég, és öt év után a súlyosan mozgássérült emberek is lehetőséget kapnak arra, hogy a róluk elnevezett támogatási rendszerben hozzájuthassanak az egyéni igényeiknek megfelelő új gépjárművekhez" - reagált Kovács Ágnes a kormányzati döntésre. A gépjárműszerzési támogatás eredetileg erre lett kialakítva, de az öt évvel ezelőtti változások eredményeként most csak olyan új autók érhetők el állami támogatással, amelyek a mozgássérült emberek jelentős részének nem felelnek meg. Különösen a súlyosan mozgássérülteket, köztük a kerekesszéket használókat rekesztették ki a támogatásból, ami ellen évek óta küzdünk – folytatta.

Reméljük, hogy kérésünknek megfelelően, a pályázat kidolgozásába és az elbírálásba is bevonják a Szövetséget, hisz mi ismerjük legjobban az érintettek igényeit – tette hozzá az elnök. „Örülünk, hogy sikerült áttörni a falat. A döntést azonban csak első lépésnek tekintjük. Szeretnénk, ha a kormány a következő években megemelné az összeget, mert ebből a keretből előreláthatólag csak néhány súlyosan mozgássérült ember juthat majd gépkocsihoz. Azok az autók ugyanis, amelyek az ő egyéni igényeiknek megfelelnek, a szükséges átalakításokkal együtt lényegesen többe kerülnek, mint a most elérhető Suzukik, mi pedig ennek megfelelően a jelenleginél lényegesen magasabb, 80 százalékos támogatási arányt javasoltunk – mondta el Kovács Ágnes a meosz.hu-nak.

Mint ismeretes, a MEOSZ többször jelezte a kormánynak, hogy a gépjárműszerzési támogatási rendszer a jelenlegi formájában nem elfogadható. Egyik legfőbb probléma, hogy a kínált Suzukik egyike sem felel meg a súlyosan mozgássérült embereknek. Az ügyben még februárban egyeztetést kezdeményeztünk a fogyatékosságügyért felelős államtitkársággal, ahol a szaktárca közölte: jelenleg nincs mód az új autók körének bővítésére. Átmeneti megoldásként javasoltuk, hogy 2020-ig a súlyosan mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást – pályázati úton – a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek megvásárlásához. A tárca nyitott volt, és felkérte a MEOSZ-t, hogy dolgozzon ki konkrét javaslatot, ami meg is történt, erről bővebben itt olvashatnak. A pályázatra indulásnak évi 250 millió forintot kértünk. A részleteket később dolgozzák ki, így az is később derül ki, hogy milyen gépkocsikat lehet majd venni, mekkora támogatással, és hogyan zajlik a pályáztatás.

A javaslatban a mozgássérült emberek jogosítványszerzésére is kitértünk. Sokan közülük ma nem azért nem vezetnek, mert alkalmatlanok, hanem mert a rendszer nem teszi lehetővé, hogy jogosítványt szerezzenek, amin változtatni kell. Kértük továbbá, hogy jöjjenek létre olyan szakértői teamek, amelyek segítenek megtalálni a megfelelő adaptációt és gépjárművet számukra. Mindezt legkésőbb 2020-ig ki kell alakítani.

 

2016. június 17.
Gábor Imola

 



Előzmények

 

Javaslataink a közlekedési kedvezményekre:

megdöbbentő választ kaptunk a minisztériumtól

 

Október közepén a MEOSZ részletes előterjesztést küldött az Emberi Erőforrások Minisztériumának, melyben javasoltuk a közlekedőképesség-minősítés felülvizsgálatát, kétféle parkolási igazolvány bevezetését és a gépjárműszerzési rendszer korrekcióját annak érdekében, hogy a súlyosan mozgássérült személyek közlekedési kedvezményei valóban a súlyosan mozgássérült emberek javát szolgálják. A tárca elutasította a javaslatainkat, mert szerinte azok diszkriminálnák a többi fogyatékossággal élő embert. Kovács Ágnes a meosz.hu-nak úgy reagált: ezt a választ nem tudjuk elfogadni, és tovább fogunk harcolni a hátrányos megkülönböztetés ellen.

 

Az elnök októberi levelében úgy fogalmazott: a közlekedési kedvezmények eredeti célja a mozgáskorlátozottságból eredő közlekedési hátrányok csökkentése volt, de mára a legsúlyosabb hátrányokkal küzdő mozgássérült emberek szempontjai háttérbe szorultak.

Parkolási igazolvány sokáig csak a mozgássérült embereknek járt, hisz ők azok, akik a közlekedésükben leginkább akadályozottak. Ma már más fogyatékossággal élők is használhatják, amit a MEOSZ támogat. Sokszor előfordul azonban, hogy sorstársainknak már nem jut hely a mozgássérültek számára kijelölt parkolóhelyeken. Mi csupán azt kérjük, hogy a mozgássérült parkolóhelyeket hagyják meg a súlyosan mozgássérült, kerekesszéket használó embereknek, mert ők csak ezeken a tágasabb helyeken tudnak ki- és beszállni biztonságosan, és nem tudnak hosszan gyalogolni a bejáratig. A többi fogyatékossággal élő embernek nincs ilyen problémája, ők a normál parkolóhelyeken is boldogulnak. Megoldásként azt javasoltuk, hogy legyen kétféle parkolási igazolvány: egy a mostani jogosultságokkal a mozgássérült emberek számára, egy másik pedig a többi fogyatékossággal élő számára, amely az összes kedvezményre jogosítana, de a speciális parkolóhelyekre nem lehetne vele beállni.

Az állam több évtizede támogatja a mozgássérült emberek közlekedését azzal, hogy támogatást nyújt új és használt autó vásárlásához. Teszi ezt többek közt azért is, mert a közösségi közlekedés a mai napig nem akadálymentes, így pl. egy kerekesszékes embernek nem nagyon van más választása, mint autóval közlekedni. Ez a támogatás néhány éve minden fogyatékos embernek jár. Sajnos a rendszert a kormány úgy alakította át, hogy pont a súlyosan mozgássérültek, a kerekesszékesek nem tudnak élni vele. Új autó esetén csak három típusú Suzuki gépkocsi közül lehet választani (Swift, S Cross, Vitara), de a kerekesszéket használók többségének ezek szűkek, a nagyobb méretű, elektromos kerekesszékek pedig nem férnek el egyikben sem. Kovács Ágnes októberi levelében azt kérte: több márkából, tágasabb gépjárművek közül választhassanak az érintettek, hogy mindenki találhasson magának megfelelőt. A súlyosan mozgássérült embereknek pedig egy összeget kért elkülöníteni a gépjárműszerzésre szánt állami kereten belül, amelyből finanszírozni lehetne az egyéni igényeiknek megfelelő, nagyobb méretű gépjárművek megvásárlását, nagyobb támogatással és magasabb összegű átalakítási támogatással, hogy az emelőket és a szükséges átalakításokat fedezni lehessen.

Az előterjesztésben azt is kértük, hogy változtassanak a közlekedőképesség minősítésén, mert a jelenlegi százalékolási rendszer a munkaképesség-változás megállapítására készült, a közlekedőképesség akadályozottságának felmérésére nem alkalmas. A parkolási igazolványhoz vagy a gépjárműszerzéshez 40% egészségkárosodás megállapítása szükséges, ezt azonban kevesen érik el. Erre példákat is hoztunk. A mostani minősítési rendszerben az, akinek a járástávolsága csökkent, lépcsőn járni nem képes csak 11-20%-ot, aki állásában is bizonytalan és járáskor segítséget igényel még mindig csak legfeljebb 30%-ot kaphat. Annak is kevés az esélye a parkolási kártyára, aki derék- és csípőtáji betegségben szenved, vagy akinek a végtagja közepesen bénult. Ha valakinek combközéptől amputálták a lábát, szintén nem jogosult közlekedési kedvezményekre vagy lakás-akadálymentesítési támogatásra, de a csípő, a térd és a boka ízületeinek merevsége sem jogosít fel arra senkit, hogy kedvezményesen parkoljon, vagy kevesebb súlyadót fizessen. Ezek a betegségek mind nem jogosítanak a közlekedési kedvezményekre, ami az eredményeken is meglátszik: a korábbi jogosultak 60%-a nem megy át a vizsgálatokon. Ugyanakkor a fogyatékossági támogatásban részesülő autista, látás- és hallássérült, értelmi fogyatékos emberek automatikusan, alanyi jogon megkapják a kedvezményeket, anélkül, hogy vizsgálnák a gyaloglási, lépcsőn járási, teherhordási képességüket.

Sajnos a javaslatainkat nem támogatja a szaktárca, pedig többször hangsúlyoztuk: költségvetési kiadást nem igényelnek, csupán jogszabály-módosítást. Nyitrai Imre helyettes államtitkár december közepén érkezett válaszlevelében kifejti: a közlekedőképesség vizsgálatok korszerű minősítési rendszeren alapulnak, komplex megközelítést követnek, beavatkozást nem lát indokoltnak. A parkolási kedvezmények célja – írja – „az általános hátránykompenzáció, amely a jogosultság alapját képező fogyatékos állapotok összehasonlíthatatlanságára tekintettel különbségtételt nem enged meg.” A kétféle parkolási igazolvány bevezetése szerinte szakmailag nem indokolható, és „indokolatlan különbségtétel veszélyét veti fel. A gépjárműszerzési támogatások átalakítására tett javaslatunkat szintén elutasítja, mert szerinte az is felveti az „azonos szabályozási koncepción belüli indokolatlan különbségtétel veszélyét az egyéb fogyatékossággal élő emberek hátrányára.” A helyettes államtitkár úgy véli: az utóbbi időszakban jelentősen bővült a támogatással megvásárolható gépjárművek köre, „így az érintettek számára az állapotuknak megfelelő személygépkocsi kiválasztása is egyszerűsödött.”

Megdöbbentő, hogy a minisztérium szerint a többi fogyatékossággal élő emberrel szembeni diszkriminációnak minősülne, ha olyan intézkedéseket hoznának, amelyeknek köszönhetően a súlyosan mozgássérült személyek közlekedési kedvezményei valóban segítenék a súlyosan mozgáskorlátozott emberek közlekedését. Az illetékesek szerint - akik elvben a mi ügyünket is képviselik a kormányban – nem indokolt egy olyan minősítési rendszer kialakítása, ahol a járni önállóan nem tudó, vagy az amputált lábú mozgássérült ember parkolókártyát kap. Diszkriminatív lenne szerintük, ha a kerekesszéket használó mozgássérülteknek tartanánk fent a mozgássérült parkolóhelyeket, ahol biztonságosan ki- és be tudnak szállni. Hátrányos megkülönböztetésnek látják, ha az állam által támogatott új gépjárművek között olyan is lenne, amelyben elférnek például az elektromos kerekesszéket használók, vagy azok a családok, ahol ketten is kerekesszékben ülnek.

 

Kovács Ágnes elnök minderre úgy reagált: a választ nem tudjuk elfogadni. Nem hagyjuk annyiban, tovább fogunk harcolni a mozgássérült emberek közlekedési kedvezményeiért!

 

Az előterjesztés

http://www.meosz.hu/doc/MEOSZ%20eloterjesztes_kozlekedesi%20kedvezmenyek.doc

és a helyettes államtitkár levele

http://www.meosz.hu/doc/emmi_valasz_szerzesi_parkolasi_tam_ugyben_20151214.pdf

mellékelten olvasható.

 

Gábor Imola

http://www.meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_274

2015 december 17.
 
MEOSZ
www.meosz.hu


 

Egyeztetés indul a fogyatékosügyért felelős államtitkársággal

 

Elindulhat a közös gondolkodás és a közös munka az államtitkársággal - fogalmazott Kovács Ágnes azután a megbeszélés után, amelyet február elején folytatott a minisztériumban a Czibere Károly szociális ügyekért és felzárkózásért felelős államtitkárral, Nyitrai Imre helyettes államtitkárral és Szekeres Pál miniszteri biztossal, az államtitkár kezdeményezésére.


Az elnök rendkívül hasznosnak ítélte a találkozót. Több kérdésben is közeledtek az álláspontok, de a felek – a MEOSZ kezdeményezésére – abban állapodtak meg, hogy asztalhoz ülnek, és részletesen átbeszélik a Szövetség javaslatait, amelyek nemcsak a közlekedési kedvezményeket érintik – mondta el a meosz.hu-nak.

 

Mint ismeretes: a Szövetség tavaly ősszel kezdeményezte a tárcánál a közlekedő-képesség minősítési rendszerének felülvizsgálatát, kétféle parkolási igazolvány bevezetését, amely lehetővé tenné, hogy a mozgássérült parkolóhelyeket csak a súlyosan mozgássérült emberek használhassák, és a gépjárműszerzési rendszer módosítását annak érdekében, hogy a legsúlyosabban mozgássérült embereknek is biztosítson megfelelő autókat a szükséges átalakításokkal. Nyitrai Imre válaszában elutasította a javaslatokat, utóbbi kettőt arra hivatkozva, hogy diszkriminálná a többi fogyatékossággal élő embert. A MEOSZ elnöksége ezzel nem értett egyet, és úgy döntött, a Szövetség további lépéseket tesz az ügyben.

 

Az államtitkársággal folytatott mostani megbeszélésen megállapodás született arról, hogy létrejön egy munkacsoport, amely felülvizsgálja a közlekedőképesség minősítés rendszerét, és a javaslatokat tesz a módosításra. A kétféle parkolási kártya bevezetését továbbra sem támogatják, de azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az idősotthonok nem lesznek rá jogosultak, így egyelőre nem bővül azok köre, akik miatt a súlyosan mozgássérült emberek nem tudják használni a speciális parkolóhelyeket. A parkolási ügyeket nem hagyjuk annyiban, tovább fogunk róluk tárgyalni, ahogy a gépjárműszerzési rendszerről is – mondta Kovács Ágnes a meosz.hu-nak.

 

Az elnök a megváltozott munkaképességű személyek ellátásai kapcsán – a tavaly nyári találkozóhoz hasonlóan – most is kérte a jövedelemkorlát eltörlését. A rehabilitációs ellátottak esetében javasolta a heti 20 órás munkaidőkorlát megszüntetését, és jelezte: biztosítani kell az ellátások értékállóságát, elfogadhatatlan ugyanis, hogy 2016-ban még mindig a 2012-es minimálbér alapján számolják ki az ellátások minimum-maximum értékét.

 

Kovács Ágnes a találkozón elmondta: a nagy létszámú bentlakásos intézetekben sok mozgássérült ember él, ezért a MEOSZ szeretne részt venni a kitagolás és a támogatott lakhatás monitorozásában. Kérte azt is, hogy a súlyosan mozgássérült emberek érdekében bővítsék 24 órásra a támogató szolgáltatásokat (személyi segítés, szállítás). A MEOSZ szívesen vinne egy ilyen, uniós finanszírozású, kísérleti programot. A bővítés azért is sürgős és elengedhetetlen, mert a házi segítségnyújtás rendszerét úgy alakította át a kormány, hogy abból a súlyosan mozgássérült emberek kiszorulnak. Erről több panasz is érkezett már a MEOSZ-hoz – mondta el az elnök. Az államtitkár támogatta a javaslatot, és megkérte Kovács Ágnest, hogy vegyen részt a szakmai munkában.

 

Az elnök örömét fejezte ki, hogy végre elkezdődhet egy közös gondolkodás, közös munka az államtitkársággal a mozgássérült emberek helyzetének javítása érdekében. Mint mindig, most is hangsúlyozta: a MEOSZ kiemelten fontosnak tartja, hogy a súlyosan mozgássérült emberek közlekedési kedvezményei valóban segítséget jelentsenek a közlekedési hátrányok leküzdésében. Ugyanolyan fontos, hogy biztosítva legyenek számukra az önálló élethez szükséges feltételek, legyen szó akár a támogató szolgáltatásokról, akár a lakhatásról.

 

Az első egyeztetésre a MEOSZ megküldte az időpontjavaslatait az államtitkárságnak, várjuk a választ.

 

Gábor Imola

http://meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_288

2016 február 13.
 
MEOSZ
www.meosz.hu



EMMI-MEOSZ:

közös cél a mozgássérült emberek helyzetének javítása


A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége kezdeményezésére egyeztetés-sorozat indult a Szövetség elnöksége és az Emberi Erőforrások Minisztériuma szociális ügyekért és felzárkózásért felelős államtitkársága között a mozgássérült emberek helyzetének javítása érdekében.


Nyitrai Imre helyettes államtitkár a MEOSZ székházában tartott február 23-i egyeztetésen kifejtette: reméli, hogy a mostani egy hosszan tartó, közös munkafolyamat első megbeszélése. Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke elmondta: értékeli, hogy az államtitkárság nyitott az együttműködésre, hisz mindnyájunk közös célja a mozgássérült emberek hátrányainak csökkentése.

Az egyeztetésen, amelyen Szekeres Pál fogyatékosügyért felelős miniszteri biztos és az államtitkárság több főosztályvezetője is részt vett, egyebek mellett a súlyosan mozgássérült emberek közlekedési kedvezményeiről tárgyaltak. A MEOSZ korábban egyeztetéseket folytatott a finanszírozó és értékesítő szervezetekkel, illetve több alkalommal kezdeményezte a gépjárműszerzési rendszer átalakítását a tárcánál azért, hogy a súlyosan mozgássérült embereknek is megfeleljen. Az államtitkárság úgy tájékoztatott: emelni fogják az új jármű vásárlásához nyújtott támogatást, és a MEOSZ javaslatára több olyan intézkedést terveznek, amelyek megkönnyítik majd a jogosultak számára a gépjárművekhez való hozzájutást. Az elnök üdvözölte a tervezett lépéseket, ugyanakkor hangsúlyozta: a súlyosan mozgássérült, különösen a kerekesszéket használó emberek jelentős részének a jelenleg elérhető Suzuki gépkocsik méretük miatt nem felelnek meg, számukra – magasabb szerzési és átalakítási támogatással – biztosítani kell az egyéni igényeiknek megfelelő járműveket. A tárca képviselői elmondták: támogatják a MEOSZ javaslatát, miszerint egy külön pályázati keretet kellene erre létrehozni. A részleteket a Szövetség javaslatai alapján a felek közösen fogják kidolgozni, és a tavasz folyamán áttekintik a gépjármű-átalakítására szánt keretet is.

A MEOSZ támogatja, hogy parkolási kártya nemcsak mozgássérült, hanem más fogyatékossággal élő embereknek is jár, a tágasabb, speciális parkolóhelyekről azonban gyakran kiszorulnak a súlyosan mozgássérült emberek, ami akadályozza a biztonságos ki- és beszállásukat. A Szövetség ezért többször kérte, hogy a mozgássérült parkolóhelyeket csak ők használhassák. A felek abban állapodtak meg, hogy a témában további egyeztetések szükségesek.

A MEOSZ a közlekedőképesség-minősítési rendszer felülvizsgálatát is kérte korábban, a vizsgálatokon ugyanis a mozgássérült emberek 60 százaléka nem megy át, így elesnek a parkolási igazolványtól és az egyéb kedvezményektől. Az államtitkárság támogatja a minősítési rendszer felülvizsgálatát, a feladatra munkacsoportot hoz létre, a folyamatba pedig a Szövetséget is bevonja. A megbeszélésen szó volt a mozgássérült emberek elemi rehabilitációjáról szóló MEOSZ-javaslatról is, amelyről további egyeztetéseket folytatnak.


Nyitrai Imre hangsúlyozta: minden területen várják a MEOSZ szakmai javaslatait. Kovács Ágnes úgy fogalmazott: a Szövetség ezután is megteszi javaslatait, és reméli, hogy a közös munka eredményeként érdemben csökkennek majd a súlyosan mozgássérült emberek hátrányai.


Budapest, 2016. március 3.

http://www.meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_291

Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége



Javaslat a súlyosan mozgássérült személyek

gépjárműszerzési támogatására


Mivel a szaktárca szerint jelenleg nincs mód az új autók körének bővítésére, a MEOSZ áthidaló és átmeneti megoldásként azt javasolta, hogy a súlyosan mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást - pályázati úton - a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek megvásárlásához.

A szövetség ragaszkodik ahhoz, hogy olyan gépjárműszerzési rendszer jöjjön létre Magyarországon, amely minden mozgássérült embernek, a legsúlyosabban sérülteknek is megfelelő. A szaktárca tájékoztatása szerint jelenleg azonban nincs mód az új autók körének bővítésére. A MEOSZ áthidaló és átmeneti megoldásként azt javasolta, hogy a súlyosan mozgássérült emberek egy külön alapból kaphassanak támogatást – pályázati úton – a számukra megfelelő, adaptált új gépjárművek megvásárlásához. A tárca a februári egyeztetésen erre nyitott volt, és felkérte a MEOSZ-t, hogy dolgozzon ki konkrét javaslatot, ami meg is történt.

Azok számára, akik elektromos kerekesszékkel közlekednek, de nem vezetnek, nagy, egyterű gépjárművet javasoltunk, elektromos beemelővel, biztonsági rögzítésekkel, amely mintegy 11,5 millió forintba kerülne, és 10 millió forintos támogatás járna hozzá. Az aktív vagy mechanikus kerekesszéket használóknak automata, tolóajtós, kézi gáz-fékkel ellátott gépjármű jelenthetne megoldást, kiszerelhető, illetve kifordítható üléssel. Ez minden szükséges átalakítással együtt 7,5-7,9 millió forintba kerülne, a kért támogatás 6 millió forint. Az önrészre lenne hitelfelvételi lehetőség. Kovács Ágnes a meosz.hu-nak elmondta: a cél az volt, hogy „át lehessen törni a falat”, ehhez készült kiindulási opciónak ez a javaslat.

A MEOSZ a mozgássérült emberek jogosítványszerzésére is kitért. Sokan közülük ma nem azért nem vezetnek, mert alkalmatlanok, hanem mert a rendszer nem teszi lehetővé, hogy jogosítványt szerezzenek, amin változtatni kell. Kértük továbbá, hogy jöjjenek létre olyan szakértői teamek, amelyek segítenek megtalálni a megfelelő adaptációt és gépjárművet számukra. Mindezt legkésőbb 2020-ig ki kell alakítani.

A MEOSZ javaslata itt olvasható:

http://meosz.hu/doc/Javaslat_EMMI.pdf


Budapest, 2016. május 25.
http://meosz.hu/new_index_0v_hirek_one.php?mcs=meoszvezer&rec_azonosit=d_meoszvezer_hirek_314
Gábor Imola

Címkék: 50 millió forint adaptált új gépjárművek megvásárlása akadálymentes autista bentlakásos intézetek előterjesztés fogyatékossági támogatás fogyatékosügyért felelős államtitkárság gépjárműszerzési támogatási rendszer gépkocsi hallássérült jogosítványszerzés járástávolság kerekesszékes kormány kétféle parkolási igazolvány közlekedési kedvezmények közlekedőképesség akadályozottságának felmérése közlekedőképesség minősítése közösségi közlekedés lakás-akadálymentesítési támogatás látássérült magyarország meosz mozgáskorlátozott mozgássérült parkolóhelyek pályázat pályázati keret súlyosan mozgássérült értelmi fogyatékos új autó vásárlás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre 18 perce új videót töltött fel:

M Imre írta 1 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Bemutatták az Ikarus első elektromos autóbuszát | Vagy ...

M Imre írta 1 órája a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Jönnek az ünnepek, változik a közlekedési rend A várható ...

LEHOCZKI zoltán 1 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

A videó itt is megnézhető: http://rtl....

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

https://m.facebook.com/story. php?...

M Imre 4 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 4 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Országos Meteorológiai Szolgálat: Szánkókat elő! A ...

M Imre írta 5 napja a(z) Hírek röviden fórumtémában:

Magyar Közlekedési Klub: Miután Csépke András, a MÁV-...

M Imre 5 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu