Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Közlekedés klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
Közlekedés klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Felesleges tarifaemelés és 40-50 buszjárat megszüntetése az ára annak, hogy a BKV júniusig 12 milliárd forintos támogatást kapjon az államtól a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint.
Tömeges járatmegszüntetést és újabb tarifaemeléseket tartalmaz a BKV-ról szóló főváros-kormány szerződés, ezért a VEKE azt kéri a fővárosi képviselőktől, hogy ne fogadják el azt a szerdai közgyűlésen.
A fővárosi közgyűlés szerdai ülésén tárgyalja a BKV finanszírozásáról szóló főváros-állam szerződés tervezetét, és ha a képviselők a városvezetés javaslatát elfogadják, jóvá is hagyják a megállapodást, áll a VEKE közleményében. A szervezet elemezte a BKV finanszírozását és a szerződés visszásságait.
Mint arról beszámoltunk, a szerződés szerint az állam vállalja , hogy 2010-ben a fogyasztói árkiegészítésen és normatív támogatáson felül 17,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt a BKV-nak. Az állam április 7-ig 5 milliárd, július 15-éig további 7,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást folyósít. A főváros ezzel párhuzamosan december 31-ig saját forrásaiból a működési támogatáson túl további 10 milliárd forint tőkepótló támogatást ad.
A VEKE szerint az állami támogatásért túl nagy árat fizet a BKV és a főváros. Míg a jegyáremelési klauzula nyíltan, addig a teljesítménycsökkentés burkoltan jelenik meg a szándéknyilatkozatban és a szerződéstervezetben. Összességében ezek szerint a BKV működéséből összesen évi 8-10 milliárd forintot vonnának ki 2011-től, ekkora forráskivonás pedig a szerződés előírása alapján kb. 15 %-os teljesítménycsökkentéssel, a 2008-as hasonló próbálkozások alapján könnyen kiszámítható módon kb. 40-50 autóbuszjárat, azaz a buszhálózat akár negyedének teljes megszüntetésével és további járatok ritkításával járna együtt.
A VEKE szerint a 2010-es tarifaemelés nem hozott bevételnövekedést: 2010 februárjában az előző év hasonló adataihoz viszonyítva a BKV tarifabevételei 6,6%-ot visszaestek, a bérleteladásokban 11%-os nominálcsökkenés mellett. A szervezet szerint sokkal inkább az ellenőrzés fokozására, az értékesítési és ellenőrzési rendszer megújítására lenne szükség.
Ezért a VEKE azt javasolja, hogy a fővárosi közgyűlés szerdán ne fogadja el a szerződéstervezetet a jelenlegi formájában, hanem kezdeményezze a módosítását. A szervezet szerint a százmilliárdos nagyságrendben lekötetlenül álló uniós közlekedésfejlesztési forrásokat át kellene csoportosítani, így végrehajtható lenne a a BKV járműparkjának és infrastruktúrájának megújítása.
A VEKE részletes elemzést készített
- a BKV finanszírozásáról szóló megállapodás tervezetéről,
- a BKV finanszírozásának helyzetéről,
- a tervezett járatritkítások, tarifaemelések hatásairól.
2010. március 30.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén tárgyalja a BKV
finanszírozásáról szóló Főváros - Állam szerződés tervezetét, és ha a
képviselők a városvezetés javaslatát elfogadják, jóvá is hagyják a
megállapodást. A BKV finanszírozását és a szerződés visszásságait VEKE
részletes elemzésben tekintette át, mely honlapunkról letölthető.
Az elemzés letölthető ITT (PDF, 234 KB)
A Fővárosi Közgyűlés januárban ellenzéki javaslatra olyan határozatokat fogadott el, melyek a járatritkítások és a tarifaemelés nélküli szerződés előkészítését írták elő és kimondták, hogy ilyen lépésekre nem kíván elköteleződni a Főváros. Most ezeket a döntéseket szégyenszemre visszavonatnák, mivel a szerződés végleges tervezete a Kormány zsarolása miatt változatlan formában tartalmazza a káros intézkedéseket.
Míg a jegyáremelési klauzula nyíltan, addig a teljesítménycsökkentés burkoltan jelenik meg a szándéknyilatkozatban és a szerződéstervezetben, két feltétel következményeként. Összességében ezek szerint a BKV működéséből összesen évi 8-10 milliárd forintot vonnának ki 2011-től, ekkora forráskivonás pedig a szerződés előírása alapján kb. 15 %-os teljesítménycsökkentéssel, a 2008-as hasonló próbálkozások alapján könnyen kiszámítható módon kb. 40-50 autóbuszjárat, azaz a buszhálózat akár negyedének teljes megszüntetésével és további járatok ritkításával járna együtt.
A Kormány ép ésszel nehezen megérthető okokból olyan kényszereket kíván Budapestre erőltetni és két héttel távozása előtt szerződésben rögzíteni, melyek a budapesti tömegközlekedés leépítésére, visszafejlesztésére vonatkoznak és súlyos károkat okoznak. A Bajnai-kormány, ha máshonnan nem, saját kudarcából megtanulhatta volna: a MÁV mellékvonalainak bezárása kapcsán a bevételek csökkentek, a kiadások nem, a MÁV pénzügyi helyzete csak romlott, ma már ezek szomorú tények. Ezek után elképzelhető, hogy az ennél jóval nagyobb bevételt produkáló és jövedelmezőbb BKV-járatok bezárása mennyire értelmes lépés: épp annyira, mint az évek óta kimutathatóan utasvesztést, bliccelés-növekedést okozó tarifaemelések folytatása.
A VEKE azt javasolja, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdán:
- A városvezetés által beterjesztett, a távozó Kormány elfogadhatatlan feltételeit, tömeges járatmegszüntetésre és tarifaemelésre vonatkozó elköteleződéseket tartalmazó szerződéstervezetet jelenlegi formájában ne fogadja el, hisz az ma az egyik kézzel ad, a másik kézzel azonban a hosszú távon hatásait érzékelhető károkozás miatt annál sokkal többet vesz el.
- Kezdeményezze a szerződéstervezet módosítását az áprilisi országgyűlési választások után hivatalba lévő új Kormánynál, a tarifaemelési és járatritkítási klauzulák törlése érdekében.
- Kezdeményezze a Kormánynál, hogy a valóban szükséges beruházási feladatokra a ma értelmes és megvalósuló projektek híján százmilliárdos nagyságrendben lekötetlenül álló uniós közlekedésfejlesztési források átcsoportosítására nyíljon mód, amely a Kormány hatáskörébe tartozó döntés, és mellyel a BKV járműparkjának és infrastruktúrájának megújítása véghez vihető.
VEKE: a támadásokat nem hagyja
Hasznos volt Vitézy Dávid FB-tagsága Az elmúlt napokban aljas és hazug támadások indultak a VEKE és Vitézy Dávid elnökségi tag, a BKV felügyelőbizottságának volt tagja ellen. Markovics Ernő VEKE-elnök állásfoglalása és Vitézy Dávid közleménye az alábbiakban olvasható.
2010. február 11.
Markovics Ernő VEKE-elnök állásfoglalása a BKV felügyelőbizottságában vállalt szerepről és a Vitézy Dávid elleni támadásokról
"Vitézy Dávid 2007. januárjától 2009. decemberéig volt a BKV Felügyelő Bizottságának tagja. A BKV felügyeletét ellátó testületben korábban nem volt jelen senki, aki az utasok szemszögéből próbált volna fellépni és képviselni az érdekeiket. A VEKE elnökségi tagja a Felügyelő Bizottságban számos eredményt ért el ezen a területen: az FB volt az első hivatalos testület, amely elutasította a BKV-nál tervezett járatritkítási csomagot vagy kiállt amellett, hogy a Siemenstől kapott kötbérből a Combinók légkondicionálására költsenek. Az FB-ben Vitézy Dávid rendszeresen fellépett a műszaki menetkimaradások csökkentése érdekében, bár sajnos e téren a cégvezetés igen minimális elkötelezettsége miatt legfeljebb egy-két átmeneti intézkedést tudott elérni.
Vitézy Dávid határozati javaslatával az FB-nek sikerült megakadályozni Baross kocsiszín eladását, melyre a Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes által vezetett értékesítési igazgatóságnak 2008-ban kifejezett szándéka volt.
Sajnálatos módon a BKV elmúlt éveit, így a Felügyelő Bizottság működését is inkább a korrupciós ügyek és különböző botrányok tematizálták és nem az arról szóló viták, hogy a közösségi közlekedés hogyan és milyen irányba fejlődjön. A manapság közismert botrányok nyilvánosságra hozatala, a vizsgálatok elindítása a VEKE elnökségi tagjának kezdeményezésére történt, ahogy a használtbusz-tender visszásságainak és a milliárdos tanácsadói szerződés gyanús részleteinek leleplezése is. Az összes, a BKV vezérigazgatója által megtett feljelentés a Vitézy Dávid által kezdeményezett felügyelőbizottsági vizsgálatok nyomán született.
Persze nem ment minden simán: számtalan alkalommal szavazta le a testület a vizsgálati javaslatokat, és egyes nyilvános szerződések kiadására is néha 6-8 hónapot kellett várni. A jogtalan BKV-s szerződések haszonélvezői a Vitézy Dávid által feltárt súlyos szabálytalanságok napvilágra kerülése miatt milliárdoktól estek el, nincs mit csodálkoznunk tehát azon, hogy a VEKE és személy szerint Vitézy Dávid lejáratására minden létező módszerrel és eszközzel kísérletet tesznek.
Az elmúlt napok újabb rágalmaira válaszul Vitézy Dávid egy közleményt is kiadott, melyet az alábbiakban teszünk közzé.
Még ha sok támadást is kaptunk, úgy látjuk, munkánk nem volt hiábavaló. Ha csak a járatritkítások megakadályozására, néhány jobbító javaslat keresztülvitelére gondolunk, akkor is így van. Összességében pedig úgy látjuk, hogy a korrupciós ügyek leleplezése hosszú távon is megváltoztatta a BKV működését, és reményeink szerint hozzájárult ahhoz, hogy a budapesti közösségi közlekedés elindulhasson a megtisztulás felé, ezáltal a forrásokat teljes egészében arra költse, amire az utasoktól és az adófizetőktől kapja. Budapest tömegközlekedésének működtetésére, fejlesztésére. Ha ehhez sikerült hozzájárulnunk Vitézy Dávid közel 3 éven át tartó felügyelőbizottsági tagságával, melyet a VEKE is támogatott, akkor már megérte.
Markovics Ernő
a VEKE elnöke"
Vitézy Dávid közleménye az elmúlt napok hazugsághadjárata kapcsán
Az elmúlt hetekben a BKV-nál lezajlott, a városházi politika legfelsőbb szintjeit elérő korrupciós botrányok kapcsán olyan nyilatkozatok és cikkek jelentek meg szocialista politikusok és a hozzájuk köthető médiatermékek részéről, melyek azt a teljesen hazug és csak a bosszú által táplált látszatot keltik, hogy a BKV-nál zajló korrupciós ügyletekhez leleplezésükön kívül bármi más közöm volna, vagy a korrupt cégvezetőkkel a felügyelőbizottsági és VEKÉ-s tisztségeimből adódó kötelezettségeimen túl bármilyen ismeretségben, kapcsolatban lettem volna.
A minden alapot nélkülöző, kétségbeesett hazugság-hadjárat oka érthető: a BKV felügyelőbizottságának tagjaként 2007 eleje és 2009 vége között számos, a Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes által hozott BKV-menedzsmenthez köthető, korrupciógyanús ügyletre irányítottam rá a média figyelmét és kezdeményeztem vizsgálatokat. A BKV vezérigazgatója által eddig megtett, jelenleg is zajló nyomozásokat eredményező büntetőfeljelentéseknek kivétel nélkül mindegyike a javaslatomra megindított belső ellenőrzési vizsgálatok nyomán történt.
A bosszúhadjárat célja az, hogy a szocialisták minden alap nélkül megpróbáljanak a BKV-mocsárba maguk mellé rángatni mindenkit, elsősorban azokat, akik kétes ügyleteiket feltárták. Mindez persze évek óta folyik. Ahogy Demszky Gábor főpolgármester hétfői nyilatkozatából is kiderült: Hagyó Miklós, Horváth Éva és Regőczi Miklós már 2008-ban közösen indítottak minden elemében valótlan lejáratókampányt mások mellett civil szervezetünk, a VEKE és személyem ellen is.
A kizárólag mocskolódó és besározó szándékú nyilatkozatok, cikkek kapcsán a rágalmazók ellen az elmúlt napokban több tucat büntetőfeljelentést tettem. A feljelentések Horváth Csaba, a szocialista papagájkommandó összes többi tagja, valamint számos médiatermék ellen megtörténtek, köztük az épp a BKV-ügy gyanúsítottjai által szerkesztett és tulajdonolt internetes lap ellen is. Az elmúlt napokban tett nyilatkozataik miatt büntetőfeljelentést teszek Nyakó István és Budai Bernadett ellen is. Jelezni kívánom, hogy a jövőben is minden olyan személy vagy médiatermék ellen büntetőfeljelentést teszek, amely a nevemet a BKV-nál történt bűncselekményekkel, vagy azok gyanúsítottjaival rágalmazó és lejárató módon összefüggésbe hozza.
Vitézy Dávid
elnökségi tag
VEKE
(forrás: veke.hu, index.hu)
|
|
M Imre 4 órája új videót töltött fel:
M Imre 5 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 14 órája a(z) Utólagos díjfizetések jogosultsága az úthasználati díjak kapcsán (egy órás türelmi idő) blogbejegyzéshez:
Annyit bukik a magyar állam egyetlen autópályán (M6), mint...
M Imre írta 1 napja a(z) Szebb is, jobb is - Wartburg 312 blogbejegyzéshez:
Képgaléria: http://kepek.origo. hu/galleriesdisplay/gdisplay?...
M Imre írta 1 napja a(z) Közlekedésre nevelés fontos számodra? - 2. fórumtémában:
Megmutatta egy anyuka, hogyan lehet pelenkával elkerülni a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Vasúti pályaállapotok, menetidő növekedések 2023/2024. (MÁV-Start) képhez:
Mészáros Lőrinc cége fogja javítani a MÁV sorompóit |...
M Imre írta 1 napja a(z) A motoros nő fajták blogbejegyzéshez:
Mit jelent a két ujjal történő intés a motorosoknál? | 2024...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Vitézy Dávid: A jövő fővárosának közlekedése - merre tovább Budapest? (Corvinus, 2018. április 17.) videóhoz:
Miért nem bicikliznek a biciklisek? Egész éjjel járjon a metró? ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Buszok és festések: Aki a múltat nem becsüli, a jövőt nem érdemli
Javaslatcsomag a fővárosi helyi és agglomerációs közösségi közlekedés helyzetének rendezésére – járatritkítások helyett
10 éve közlekednek Budapesten a TW 6000 típusú villamosok – 10 éves a 3-as villamos is
Alstom - Főváros metróügy visszásságok és az új szerződés